اگر چه چشم‌های بزرگ معمولا جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسند؛ اما همه ما چشم‌های بزرگی نداریم. همه مدل‌های چشم زیبا و جذاب هستند. با این حال می‌توانیم با استفاده از ترفندهای آرایشی چشم‌های خود را بزرگ و درخشان کنیم. در این مطلب قصد داریم  ترفندها و تکنیک‌های آرایش چشم ریز را آموزش دهیم.

پس اگر به دنبال روشی مناسب برای آرایش چشم‌های خود هستید مطالعه این مطلب مینی ژوب را از دست ندهید.

10 نکته جادویی برای آرایش چشم ریز

1. مرتب کردن ابروها

ابروهای هر فردی متناسب با صورت و چهره او هستند. مرتب کردن ابروها اولین قدم برای آرایش چشم ریز است. پس در قدم اول به آرایشگاه سر بزنید و ابروهای خود را تمیز و مرتب کنید. برای آرایش ابرو می‌توانید از سایه، مداد و سا ریمل ابرو استفاده کنید. البته در استفاده از این لوازم زیاده‌روی نکنید چرا که ابروهای تیره شما را پیرتر نشان می‌دهد.

ژل حالت دهنده ابرو و مژه گلدن رز مدل 1221

ژل حالت دهنده ابرو گلدن رز بافت ژله‌ای و حالت شفاف دارد. این محصول فاقد رنگ بوده و تنها برای مرتب کردن ابروها و حالت داده به آن‌ها است. ژل ابرو گلدن رز حاوی مولتی ویتامین بوده که از ریزش ابرو جلوگیری کرده و رشد آن را نیز بیشتر می‌کند.

این محصول ضد آب بوده و و هنگام شست و شو نیز به راحتی با آب و شوینده پاک می‌شود. ژل ابرو گلدن رز فرمولاسیونی ویژه‌ای دارد و تنها چند ثانیه بعد از استفاده حالت ابروهای شما را تغییر می‌دهد. برای حالت دادن مژه‌ها نیز می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

مدل پرطرفدار

ریمل ابرو آدور کوین شماره R05

ریمل ابرو آدور کوین محصولی منحصر به فرد برای حالت دار کردن ابروهای پر پشت است. این محصول  کیفیت بالایی دارد و به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد باعث ریزش ابروها نمی‌شود. ماندگاری ریمل ابرو آدور فوق‌العاده بوده و تا مدت‌ها بدون تغییر روی ابرو باقی می‌ماند.

مدل پرطرفدار

سایه ابرو دو عددی Etude مدل Eyebrow Cake 3002

سایه ابرو اتود با دو رنگ مختلف نیاز شما را برای داشتن ابروهای پرپشت و مرتب رفع می‌کند. این سایه حالت طبیعی برای ابرو ایجاد کرده و ماندگاری زیادی دارد. رنگدانه‌های فشرده به کار رفته در سایه ابرو اتود حالتی یکنواخت و ثابت برای ابروهای شما ایجاد می‌کند.

مدل پرطرفدار

مداد ابرو بی یو مدل Liner 6

مداد ابرو بیو محصول کشور آلمان محصولی با کیفیت برای حالت دهی و پر پشت کردن ابرو است. این محصول نوکی نرم و روان دارد و به راحتی روی ابروها کشیده می‌شود. مداد ابرو بیو ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و رنگی طبیعی و زیبا برای ابروها ایجاد می‌کند.

2. کاهش پف زیر چشم

کلید اصلی برای داشتن چشم‌های زیبا و جذاب رسیدگی به پوست دور چشم است. پف زیر چشم یکی از دلایلی است که باعث می‌شود چشم‌های شما ریزتر از حالت عادی به نظر برسد. پس برای داشتن چشم‌های زیبا دلنشین با استفاده از روش‌های زیر پف را کاهش دهید.

  •   ورزش
  •  کاهش مصرف نمک
  • خواب کافی
  • شستن صورت با استفاده از آب سرد
  • استفاده از چای کیسه‌ای خنک بر روی چشم‌ها
مدل پرطرفدار

ماسک دور چشم لانژه مدل Phyto Active

ماسک دور چشم لانژه محصولی منحصر به فرد برای کاهش تیرگی و پف زیر چشم است. این محصول ترکیبات ویژه‌ای دارد که جریان خون مویرگی را افزایش می‌دهند. با افزایش جریان خون پف زیر چشم به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

این ماسک حاوی یک مکمل عالی بوتاکس برای ناحیه دور چشم و بین دو ابرو است که برای درمان و کاهش چین و چروک این ناحیه بسیار مناسب است. ماسک دور چشم لانژه برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و خستگی چشم را نیز به طور موثری کاهش می‌دهد.

3. از بین بردن تیرگی زیر چشم

یکی دیگر از نکات مهم برای آرایش چشم ریز از بین بردن حلقه‌های تیره زیر با استفاده از کانسیلر است. البته که با محو شدن تیرگی زیر چشم چشم‌ها بزرگتر به نظر نمی‌رسد اما حالت خستگی و فرسودگی چهره را به طور کامل از بین برده و چشم‌های درخشان‌تر می‌کند. با استفاده از کانسیلر می‌توانید تیرگی زیر چشم را محو کنید. بهتر است رنگ کانسیلر کمی روشن‌تر از رنگ کرم پودر باشد.

مدل پرطرفدار

کانسیلر شون سری Appealing شماره A02

کانسیلر شون مناسب برای انواع پوست محصولی منحصر به فرد برای محو کردن تیرگی زیر چشم است. این محصول حاوی روغن بادام بوده و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست حساس زیر چشم، از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. کانسیلر شون پوشش‌دهی فوق‌العاده‌ای داشته و حلقه‌های تیره زیر چشم را به خوبی پوشش می‌دهد.

4. سایه چشم طبیعی و روشن برای آرایش چشم ریز

برای آرایش چشم ریز بهتر است از سایه‌هایی با رنگ طبیعی و روشن استفاده کنید. بهتر است برای زدن سایه قاعده کانتورینگ را دنبال کنید. یعنی رنگ‌های روشن را در نقاطی از پلک که نور را منعکس می‌کنند استفاده کرده و رنگ‌های تیره را برای سایر نقاط استفاده کنید. برای مثال برای قسمت میانی پلک روشن و گوشه‌های خارجی چشم را کمی تیره کنید.

مدل پرطرفدار

پالت سایه چشم اسنس مدل THE MOON شماره 03

پالت سایه چشم مارک اسنس حاوی رنگ‌های شاد و هماهنگ برای آرایش چشم ریز است. این محصول شامل یک رژگونه یک هایلایتر و چهار عدد سایه است که برای آرایش روزانه و یا مهمانی قابل استفاده است. بافت این سایه بسیار سبک بوده و به راحتی روی پلک پخش می‌شود.

5. پر رنگ کردن خط پلک برای آرایش چشم ریز

این مرحله تفاوت زیادی در حالت چشم‌های شما ایجاد می‌کند. برای سیاه کردن این ناحیه شما به یک براش و سایه سیاه و یا یک مداد مشکی احتیاج دارید. سیاه کردن خط پلک باعث می‌شود مژه‌ها پرتر و چشما درشت‌تر به نظر برسد.

مدل پرطرفدار

سایه چشم مای شماره 020

سایه چشم مشکی مای یک محصول ایده‌آل برای آرایش چشم است. این سایه رنگی کاما سیاه دارد و پوششی کاملا یکدست و ماندگار ایجاد می‌کند.

مدل پرطرفدار

مداد چشم آی فیس شماره 600

مداد چشم آی فیس یکی از محصولات برتر برای آرایش چشم به انتخاب بانوان است. این مداد بسیار نرم و روان بوده و به راحتی بر روی پوست کشیده می‌شود. مداد چشم آی فیس ضد آب بوده و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

6. کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم برای پلک پایین یکی از ترفندهای مهم برای آرایش چشم ریز است. هنگام کشیدن خط چشم برای پلک پایین مطمئن باشید که خط را در قسمت بیرونی پلک بکشید. برای پخش کردن آن نیز می‌توانید از یک براش نرم استفاده کنید.

اکثر افراد تصور می‌کنند با استفاده از خط چشم مشکی چشم‌ها با بزرگتر می‌شود. این تصور کاملا اشتباه است. استفاده از مداد مشکی برای خط چشم باعث می‌شود چشم‌های شما ریزتر از حالت عادی به نظر برسد. پس بهتر است برای کشیدن خط چشم از سایه‌های نود (nude) یا مداد سفید استفاده کنید.

مدل پرطرفدار

مداد چشم آی فیس شماره 602

مداد چشم آی فیس محصولی منحصر به فرد برای کشیدن در لایه داخلی پلک برای بزرگتر نشان دادن چشم است. این مداد بافت نرم و سبک دارد و به راحتی روی پوست کشیده می‌شود. مداد چشم آی فیس ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و تا 24 ساعت باقی می‌ماند.

7. آرایش چشم ریز با فر کردن مژه‌ها

فر کردن مژه‌ها یک روش موثر برای بزرگتر جلوه دادن چشم است. با حالت دار کردن مژه‌ها چشم‌های شما جذاب‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد. با استفاده از دستگاه فر مژه می‌توانید به سادگی و بدون هزینه مژه‌های خود را فر و خوش حالت کنید.

8.استفاده از ریمل حجم دهنده برای آرایش چشم ریز

استفاده از یک ریمل حجم دهنده یک راه عالی برای آرایش چشم ریز است. چرا که ریمل باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر و خوش حالت به نظر برسند. برای افزایش حجم مژه‌ها توصیه می‌کنیم 3 الی 4 بار ریمل را روی مژه‌ها بکشید.

مدل پرطرفدار

ریمل حجم دهنده لانکوم مدل GRANDIOSE

ریمل حجم دهنده برند لانکوم حاوی عصاره گل رز است و لطافت و مقاومت مژه‌ها را به طور چشمگیری افزایش داده و از ریش آن‌ها جلوگیری می‌کند. برس ریمل لانکوم به گونه‌ای طراحی شده که با یک حرکت حجم زیادی از مایع را به همه مژه‌ها مناقل می‌کند. این محصول علاوه بر افزایش حجم مژه‌ها بلند کننده نیز است.

 آنچه این محصول را متمایز می‌کند

ریمل لانکوم حاوی ترکیبات ضد حساسیت بوده و برای افرادی که چشمهای حساسی دارند کاملا مناسب است.

9. کانتور خط ابرو

کانتور خط ابرو یکی دیگر از ترفندهای‌ زیرکانه برای آرایش چشم ریز است. این کار باعث می‌شود چشم‌های شما بزرگتر از حالت عادی به نظر برسد. برای اینکار ابتدا با استفاده از یک سایه قهوه‌ای مات گوشه‌های خارجی و نزدیک به خط ابرو را سایه بزنید و خوب پخش کنید.

مدل پرطرفدار

پالت سایه چشم سوپرتاچ شماره 02-14

پالت سایه چشم سوپر تاچ محصولی فوق‌العاده برای داشتن یک آرایش چشم زیبا و منحصر به فرد است. این پالت حاوی رنگ‌های مختلف با طیف رنگ هماهنگ بوده و جلوه مات، براق و اکلیلی دارد. بافت این سایه بسیار سبک و نرم است و به آسانی با استفاده از براش روی پلک پخش می‌شود.

10. براق کردن گوشه داخلی چشم

برای این کار با استفاده از یک سایه روشن یا سایه‌ای براق گوشه چشم خود را سایه بزنید. این کار باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر و خوش حالت‌تر به نظر برسد. بهتر  است سایه را پخش کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

مدل پرطرفدار

پالت سایه چشم کاتریس شماره 10

سایه چشم کاتریس با رنگ‌های اکلیلی و براق مناسب برای یک آرایش چشم جذاب و دلنشین است. بافت سایه سبک بوده و احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. به دلیل وجود رنگدانه‌های غلیظ ماندگاری سایه بالا بوده و به مدت طولانی بدون ریزش و یا تغییر روی پلک باقی می‌ماند.

شما چه فکر می کنید؟

امیدوارم این مقاله مینی ژوپ را نیز پسندیده باشید. اگر شما هم چشمان ریز دارید، تجربه خودتان برای یک آرایش چشم ریز زیبا را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *