افرادی که پوست چرب دارند اکثر اوقات با جوش و آکنه درگیر هستند. پوست چرب به دلیل ترشح بیش از حد چربی از غدد سبوم ایجاد می‌شود. سبوم به طور طبیعی از غدد ترشح شده و باعث می‌شود که پوست شما همیشه نرم و لطیف بماند اما در پوست‌ چرب سبوم بیش از حد ترشح می‌شوند. دلایل زیادی برای ترشح بیش از حد این ماده وجود دارد. ژنتیک، استفاده از محصولات نامناسب، عدم استفاده از مرطوب کننده، آب و هوا و … همگی در بروز این مشکل دخیل هستند.

با ترشح بیش از حد سبوم منافذ پوست مسدود می‌شود و جوش و آکنه به وجود می‌آید. یکی از راه‌های تاثیرگذار برای درمان جوش و آکنه و پاکسازی پوست چرب استفاده از اسکراب است. اسکراب با پاکسازی عمقی پوست، از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش آکنه جلوگیری می‌کند. در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم بهترین اسکراب برای پوست چرب و جوشدار را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید یک اسکراب فوق‌العاده برای پوست خود را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین مارک های اسکراب برای پوست چرب و جوشدار

اسکراب لایه بردار بایودرما مدل Gel Gommant

اسکراب لایه بردار بایودرما یک محصول فوق العاده برای درمان پوست چرب و جوشدار است. این اسکراب پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و تمامی آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از منافذ پاک می‌کند. با پاکسازی منافذ احتمال بروز جوش و آکنه کاهش می‌یابد. با استفاده منظم از اسکراب بایودرما به مرور زمان لک و تیرگی از بین رفته و رنگ پوست یکدست می‌شود. این محصول فاقد پارابن بوده و هیچگونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد پارابن
  • یکدست کردن رنگ پوست
پیشنهاد کاربران

اسکراب صورت سودا مدل Apricot

اسکراب صورت سودا محصولی فوق العاده و مقرون به صرفه برای درمان جوش‌های سرسیاه است. این محصول فرمولاسیونی ملایم داشته و بدون آسیب به پوست، منافذ را به طور کامل پاکسازی می‌کند. ویتامین‌های A و C به کار رفته در این محصول موجب شفافیت، لطافت و جوانی پوست شما می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فرمولاسیون ملایم
  • حاوی ویتامین A و C

اسکراب لایه بردار پوست کلین اند کلیر مدل Blackhead Clear

ژل اسکراب کلین اند کلیر با فرمولاسیونی منحصر به فرد محصولی فوق العاده برای درمان جوش‌های سرسیاه است. دانه‌های ریز موجود در ترکیبات این اسکراب تمامی آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را پاکسازی می‌کند. اسکراب کلین اند کلیر محصولی کاربردی برای درمان جوش‌های دوران بلوغ بوده و به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد برای استفاده روزانه نیز مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد ترکیبات مضر
  • مناسب برای درمان جوش‌های دوران بلوغ

اسکراب لایه بردار روزانه رینوزیت مدل Deep action exfolianting

اسکراب لایه بردار رینوزیت فرمولاسیون فاقد چربی داشته و محصولی ایده‌آل برای درمان پوست چرب است. این محصول پوست را به صورت ملایم لایه برداری کرده و جوش‌های سرسیاه را به طور کامل از بین می‌برد. اسکراب رینوزیت چربی اضافی را از روی پوست برداشته و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • مناسب برای استفاده روزانه
  • نرم کننده و درخشان کننده پوست

ژل پاک کننده آرایش صورت لورآل مدل Eclat Sublime

ژل اسکراب لورال پوست را به طور کامل پاکسازی کرده و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست را برای ساخت لایه جدید تحریک می‌کند. این محصول ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها، باقی مانده آرایش و … را به طور کامل از روی پوست پاک و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند. اسکراب لورال با از بین بردن آثار خستگی موجب شادابی، نرمی و لطافت پوست شما می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه
  • شاداب کننده پوست

ماسک لایه بردار سینره مناسب پوست چرب

اسکراب لایه بردار سینره یک محصول قوی برای درمان جوش و آکنه است. این محصول با بهره گیری از خواص عصاره کیوی و نارون کوهی پوست را لایه برداری کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. با از بین رفتن سلول‌های مرده و ناخاصی‌ها از روی پوست، احتمال ایجاد جوش‌های سرسیاه و آکنه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این محصول حاوی ترکیبات طبیعی بوده و چربی اضافی پوست را نیز از بین می‌برد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ترکیبات گیاهی
  • از بین بردن چربی اضافی پوست

ماسک اسکراب ویشی مدل ۳ در ۱ را هم به صورت ماسک و هم به صورت شوینده استفاده کنید. به این صورت که کمی از ماسک را روی پوست خود زده و به آرامی ماساژ دهید، پس از آن چند دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی نمایید. ماسک ویشی چربی پوست را کنترل کرده و از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند. این محصول فرمولاسیون قوی دارد بنابراین بهتر است ۲ بار در هفته از آن استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فرمولاسیون قوی
  • از بین بردن چربی اضافی پوست
  • جلوگیری از براق شدن پوست

اسکراب لایه بردار پوست گارنیه مدل skin naturals 3in1

اسکراب ۳ در ۱ گارنیه محصولی بی‌نظیر برای پاکسازی پوست چرب است. زینک به کار رفته در این محصول به مرور زمان باعث از بین رفتن لک و تیرگی و یکدست شدن رنگ پوست می‌شود. اسید سالیسیلیک موجود در ترکیبات نیز با لایه برداری ملایم پوست علاوه بر پاکسازی ناخالصی و آلودگی، منافذ پوست را کوچک می‌کند. این محصول را می‌توانید به عنوان ماسک یا شوینده استفاده کنید. اسکراب گارنیه فرمولاسیون بسیار قوی دارد و استفاده از آن ۲ یا ۳ بار در هفته توصیه می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • یکدست کردن رنگ پوست
  • کوچک کردن منافذ باز

اسکراب لایه بردار پوست فریمن مدل apricot

اسکراب لایه بردار زردآلو فریمن محصولی فوق العاده برای درمان جوش‌های سرسیاه است. این اسکراب ناخالصی، آلودگی، و سلول‌های مرده را به طور کامل پاکسازی کرده و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند. ویتامین E و A به کار رفته در ترکیبات این محصول موجب جوانی، شادابی و لطافت پوست می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ویتامین A و E
  • جوان کننده پوست
  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه

اسکراب چیست؟

بهترین مارک لایه بردار و اسکراب

در طول روز سلول‌های مرده پوست، چربی‌های طبیعی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و گرد و غبار و ذرات آلوده در هوا قرار می‌گیرند و منافذ پوست را مسدود می‌کنند. شستشوی معمولی صورت با شوینده برای از بین بردن این ناخالصی ها به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بتوانید به طور کامل این آلودگی ها و ناخالصی‌ها را از بین ببرید به اسکراب احتیاج دارید.

اسکراب به واسطه بافت خاصی که دارد تمامی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده و … را از روی پوست پاک می‌کند و مانع از مسدود شدن منافذ می‌شود. از طرف دیگر پوست ما مدام در چرخه تجدید سلولی قرار دارد. یعنی هر چند وقت یکبار سلول‌های قدیمی را از بین برده و سلول جدید تولید می‌کند. با استفاده از اسکراب کردن فرآیند از بین رفتن سلول‌های مرده و جایگزینی سلول‌های جدید بهتر انجام می‌شود.

اسکراب تمامی آلودگی‌ها را از روی پوست پاک می‌کند. با از بین رفتن آلودگی‌ها پوست شما برای جذب سایر کرم‌های درمانی و بهداشتی مثل انواع مرطوب کننده‌ها بهتر عمل می‌کند.

اسکراب‌ها انواع مختلفی دارند. این محصولات معمولا به صورت ژل و کرم هستند که در ترکیبات خود دانه‌های ریزی دارند. همین دانه‌ها عمل لایه برداری سطح پوست را انجام می‌دهند.

مزایای استفاده از اسکراب

  • اسکراب با برداشتن لایه سطحی پوست و تحریک سلول‌ها برای ساخت لایه جدید موجب جوانی و شادابی پوست می‌شود.
  • اسکراب پوست را به طور کامل پاکسازی کرده و از مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند
  • باعث جذب بهتر محصولاتی مانند کرم های آبرسان و مرطوب کننده و … می‌شود.
  • پوست را جوان‌تر نشان می‌دهد.

مراقبت از پوست چرب

اسکراب برای پوست چرب و جوشدار

افرادی که پوست چرب دارند همیشه با مشکلاتی مثل جوش و آکنه، برق ناشی از چربی زیاد پوست و … مواجه هستند. درست است که پوست چرب به مراقبت بیشتری احتیاج دارد اما بهتر است بدانید که این نوع پوست دیرتر چروک می‌شود و با کمی مراقبت از آن می‌توانید همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید. برای مراقبت از پوست چرب ابتدا بهتر است یک روتین مناسب برای پوست چرب انتخاب کنید. در روتین‌های پوستی مخصوص پوست چرب همیشه به استفاده از لایه بردار و اسکراب تاکید می‌شود چرا که این محصولات همانطور که در بالا هم گفتیم منافذ پوست را به طور کامل پاکسازی و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند.

نکته دیگر اینکه سعی کنید همیشه از محصولاتی که مخصوص پوست چرب هستند استفاده کنید. محصولات مخصوص پوست چرب فاقد چربی هستند و با داشتن ترکیبات خاص از ترشح بیش از حد چربی جلوگیری می‌کنند. در واقع این محصولات با تنظیم ترشح چربی پوست شما را متعادل می‌کنند.

طرز استفاده از اسکراب برای پوست چرب و جوشدار

طرز استفاده از اسکراب صورت

استفاده درست از اسکراب تاثیر آن را بیشتر می‌کند. اگر می خواهید تاثیرات این محصول را بر روی پوست خود مشاهده کنید روش زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا با استفاده از یک شوینده مخصوص پوست چرب پوست خود را به طور کامل بشویید.
  2. سپس روی پوست مرطوب مقداری اسکراب بمالید به آرامی به صورت دایره‌ای آن را ماساژ دهید. بهتر است این کار را با ملایمت انجام دهید تا پوست حساس و ملتهب نشود.
  3. بعد از ۲ الی ۳ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.
  4. در نهایت با استفاده از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده مخصوص پوست چرب، پوست را آبرسانی کنید.

بهترین مارک اسکراب برای پوست چرب و جوشدار

امروزه اکثر تولیدکنندگان محصولات بهداشتی اسکراب‌های متنوعی برای انواع پوست دارند. در بین برندهای خارجی مثل ویشی، فریمن، لورال و … می‌توانید اسکراب‌های با کیفیتی برای پوست چرب و جوشدار انتخاب کنید. البته بهتر است بدانید برندهای ایرانی نیز اسکراب‌های با کیفیتی با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پوست ایرانی تولید می‌کنند. بنابراین از بین محصولات سی‌گل، سینره و … نیز می‌توانید اسکراب‌ مخصوص پوست چرب و جوشدار خریداری کنید. در همین صفحه تعدادی از بهترین نوع اسکراب صورت و اسکراب بدن معرفی شده است که می توانید انتخاب کنید.

چگونه بعد از استفاده از اسکراب پوست خود را خشک کنیم؟

از آنجایی که بعد از اسکراب کردن پوست کمی حساس می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم بعد از اسکراب کردن اجازه دهید پوست خودش خشک شود. بنابراین استفاده از حوله یا دستمال کاغذی را توصیه نمی‌کنیم.

آیا لازم است بعد از اسکراب کردن پوست چرب از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

بله. بعد از اسکراب کردن پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از خشک شدن پوست بهتر است بعد از اسکراب پوست خود را با یک مرطوب کننده مخصوص پوست چرب آبرسانی کنید. در صورتی که رطوبت کافی در پوست وجود نداشته باشد، سلول‌ها برای تامین رطوبت مورد نیاز خود چربی بیشتری تولید می‌کنند و این امر موجب می‌شود که پوست شما بیش از قبل چرب شود.

چند بار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته از اسکراب استفاده نکنید. اجازه دهید این محصول در فرصت زمان مناسب تاثیر خود را روی پوست بگذارد.

جمع بندی

استفاده از اسکراب یکی از راه‌های مطمئن و عالی برای درمان جوش‌های سرسیاه و کوچک کردن منافذ پوست است. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید حتما ۲ الی ۳ بار در هفته از اسکراب استفاده کنید تا علاوه بر رفع جوش و آکنه، پوستی لطیف و شاداب داشته باشید. در این مطلب از مینی ژوپ لیستی از بهترین مارک اسکراب برای پوست چرب و جوشدار را ارائه دادیم تا از بین آن‌ها بتوانید بهترین محصول را برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال برای درمان و بهبود پوست چرب و جوشدار خود از اسکراب استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *