در این بازار بی سر و ته نزدیک به 30 رنگ معدنی در پالت‌های سایه چشم وجود دارد. اما کامل‌ترین کیف لوازم آرایشی چشم را هم که داشته باشید، اگر با تکنیک‌های استفاده از سایه چشم آشنا نباشید هرگز حرفه‌ای نمی‌شوید. شاید علت این موضوع به تعدد رنگ‌های سایه چشمی مربوط باشد که در بازار وجود دارد؛ اما شما در استفاده از آن‌ها موفق نبوده‌اید!

کشیدن سایه روی چشم به اندازه حساسیتی که در استفاده از خط چشم نشان می‌دهید اهمیت دارد. بر خلاف باور بسیاری از بانوان، سایه چشم می‌تواند به تنهایی نواقص و کمبودهای آرایش چشمان را جبران کند. به شرط این که چم و خم انتخاب سایه چشم مناسب خودتان را بشناسید.

پیش از این که وقتتان را با گشت و گذار در فروشگاه‌های مختلف برای خرید سایه تلف کنید مطلب امروز مینی ژوپ را مرور کنید. بعد از مطالعه نقد امروز، دریچه چشمانتان نسبت به خرید سایه چشم بازتر می‌شود!

نقد و بررسی انواع مدل از بهترین سایه چشم در بازار

پرفروش ترین

سایه چشم مای شماره 065

سایه چشم مای با رنگ بژ تیره، رنگ مناسب و جذابی برای پوست‌هایی با زمینه گرم است. این محصول بافت کاملا یکدست و ماندگار دارد و جلوه براقی روی پلک‌ها ایجاد می‌کند.

سایه چشم لاوینگ مدل LOV شماره V5

سایه چشم لاوینگ با رنگ نقره‌ای، جلوه مات و زیبایی روی پلک‌های شما ایجاد می‌کند. رنگ نقره‌ای محصول جلوه براق متعادلی دارد که باعث می‌شود محصول از کارایی خوبی نسبت به قیمت برخوردار باشد.

پالت سایه چشم اکالان سری Classic Earth Tone

جلوه مات، اکلیلی و جذاب پالت سایه چشم اکالان، این برند ترکی را به یکی از پرفروش‌ترین برندهای آرایشی در ایران تبدیل کرده است.

پالت این محصول بسیار خوش دست است و با وجود آینه استفاده از آن راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

سایه چشم این لی مدل Lavender Paradise

سایه چشم این لی، پالت کوچک پودری با 4 رنگ پرکاربرد برای پوست‌هایی با زمینه گرم است. یکی از مزایای اصلی سایه‌های چهار رنگ، وجود رنگ های هماهنگ با یکدیگر در یک پالت و آرایش ساده‌تر است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول دارای برس با دو سری متفاوت و آینه است. طیف رنگ موجود در پالت نیز تن رنگ بادمجانی، یاسی، بنفش و صورتی را در برمی‌گیرد.

پالت سایه چشم اسنس مدل THE MOON

پالت سایه چشم اسنس شامل یک رژگونه یک هایلایتر و چهار عدد سایه با رنگ‌های جوان پسند است. رنگ‌های این پالت براق و اکلیلی هستند و تنوع آن برای انواع زمینه پوستی گرم و سرد مناسب خواهد بود.

پالت سایه چشم نیود شماره 02

پالت سایه چشم نیود شماره 02 با رنگ‌های کاربردی، کامل‌ترین سایه چشم برای پوست‌های گرم است. این پالت دارای رنگ‌های اکلیلی و براقی بوده که در صورت استفاده حرفه‌ای، به گیرایی و جذابیت بیش‌تر چشم‌ها می‌افزاید.

پالت سایه چشم دودو گرل مدل Diamond شماره G03

10 رنگ پالت سایه چشم دودو گرل به سبک کاملا حرفه‌ای در یک مجموعه قرار گرفته‌اند تا برای انواع پوست‌های گرم و سرد مناسب باشند.

این محصول جلوه براق و منحصر به فردی به چشم‌ها می‌بخشد و ماندگاری نسبتا بالایی روی پلک دارد.

سایه یکی از لوازم آرایش چشم محبوب و البته ظریف و حساس بین میک‌آپ آرتیست‌ها است. آرایش چشم همیشه حساس‌تر و وقت گیرتر از سایر مراحل بخش‌های صورت است. علت هم مشخص است. در آرایش چشم علاوه بر تکنیک‌های آرایشی، رنگ محصولی که استفاده می‌کنید نیز مهم است. مثلا در خرید سایه چشم، محصول باید با رنگ پوست متناسب باشد تا ظرافت و زیبایی واقعی حاصل شود.

برای خرید سایه چشم، تن واقعی رنگ پوستتان را بشناسید

این تست را احتمالا بارها و بارها برای خرید کرم پودر گریم انجام داده باشید. خیلی از بانوان قبل از خرید محصولات آرایشی، کرم را روی مچ دست و در کنار عروق این ناحیه قرار می‌دهند تا زمینه رنگی مناسب را پیدا کنند. اما چطور؟

در بحث آرایشی، تناژ پوست صورت شما به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود. افرادی که پوست سرد دارند، پس زمینه پوستی آن‌ها به قرمز، صورتی و آبی متمایل است. کافی است پوست مچ دستتان را نگاه و به عروق موجود زیر پوست دقت کنید. اگر عروق زیر پوست شما آبی رنگ هستند، پس زمینه پوست شما سرد است.

در مقابل تناژ سرد، تن گرم قرار می‌گیرد که پس زمینه نارنجی، زرد و بلوند دارد. عروق زیر پوست این افراد سبز به نظر می‌رسند و بنابراین تناژ رنگی پوستشان گرم خواهد بود.

همین راهنما کافی است تا هنگام خرید سایه چشم، از رنگ‌های سرد و گرم متناسب با پوستتان استفاده کنید. طبیعی است که سایه آبی، سبز، بنفش و صورتی بنفش با تناژ سرد هماهنگی بیش‌تری دارند. در مقابل، رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی و طلایی برای تناژ گرم مناسب‌تر خواهند بود.

انتخاب بهترین رنگ سایه چشم مطابق با رنگ پوست

با وجود تناژهای رنگی معرفی شده، خرید سایه چشم امری سلیقه‌ای و تا حدودی خلاقانه است. گاهی خرید سایه چشم از قانون خاصی تبعیت نمی‌کند و رنگ‌های گرم روی پلک افرادی که پوست‌های روشن با عروق آبی رنگ دارند جلوه بهتری دارند.

سایه چشم مناسب برای پوست‌های روشن

سایه چشم مناسب برای پوست‌های روشن
سایه چشم مناسب برای پوست‌های روشن

پوست‌های روشن با زمینه گرم می‌توانند از سایه چشم با هدف برنز شدن رنگ پوستشان استفاده کنند. رنگ برنز روی پوست روشن جذابیت مثال نزدنی ایجاد می‌کند. سایه چشم مسی یا صورتی رنگ تا حدودی این جلوه را روی پوست صورت ایجاد خواهند کرد.

سایه چشم برای پوست‌های گندمگون

سایه چشم برای پوست‌های گندمگون
سایه چشم برای پوست‌های گندمگون

پوست‌های گندمگون یا متوسط زمینه گرم‌تری دارند. بنابراین رنگ طلایی، دارچینی و سایه قرمز زنگی برای آرایش چشم این افراد مناسب‌تر است.

سایه چشم برای پوست‌های زیتونی و سبزه

زمینه پوست سبزه ترکیبی از تناژ گرم و طلایی است. بنابراین باید از تناژ سرد برای خنک کردن و باز شدن چهره این افراد استفاده کرد. سبز دودی یکی از رنگ‌های خنکی است که می‌تواند زمینه چهره این افراد را خنثی کند.

سایه چشم برای پوست‌های قهوه‌ای تیره

سایه چشم برای پوست‌های قهوه ای تیره
سایه چشم برای پوست‌های قهوه ای تیره

پوست‌های تیره زمینه ثابت و مشخصی ندارند و ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم را در زمینه پوست این افراد می‌بینیم. اگر پوست قهوه‌ای رنگ و تیره دارید، احتمالا هر نوع پالت رنگی روی صورتتان غوغا می‌کند و جلوه چشمانتان را تغییر دهد!

سایه چشم برای پوست‌های تیره

سایه چشم برای پوست‌های تیره
سایه چشم برای پوست‌های تیره

برای پوست‌های تیره، سایه چشم متالیک با رنگ سبز دودی، سبز آبی، بنفش و آبی کلاسیک تن ویژه‌ای ایجاد می‌کنند. میکاپ آرتیست‌ها نیز از سایه چشم رز گلد برای بانوانی که پوست تیره و گرفته‌ای دارند استفاده می‌کنند.

سوالات متداول پیرامون خرید بهترین سایه چشم

سایه چشم چیست؟

سایه چشم یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد برای زیبایی پلک تا زیر ابروها است. سایه چشم می‌تواند به چشم‌ها عمق دهد و آن‌ها را درشت‌تر و نافذ‌تر از حد واقعی نشان دهد.

سایه چشم خوب چه سایه‌ای است؟

سایه چشم مناسب باید با رنگ پوست تناسب داشته باشد. پس اگر تناژ پوست شما گرم است باید از سایه گرم و در غیر این صورت باید از رنگ‌های سرد استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

برای خرید سایه چشم، اولین گام شناخت رنگ زمینه پوست صورت است. اگر پوستی گرم دارید رنگ‌های گرم مثل قرمز، طلایی و نارنجی برای سایه زدن پیشنهاد می‌شوند. برای پوست‌های سرد هم باید از زمینه‌های خنک آبی، بنفش و سبز دودی استفاده کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟ برای انتخاب دقیق سایه چشم متناسب با رنگ پوستتان از چه ترفندی استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *