در دو راهی انتخاب رنگ موی مطلوبتان محال است اسم دکلره کردن موها و بی‌رنگ کردن آن‌ها را نشنیده باشید. تکنیکی که با از بین بردن رنگ طبیعی موها جلوه رنگ مو را متفاوت‌تر از همیشه و درست مطابق با تصویر پر زرق و برق و دلفریب مدل موی موجود روی بسته بندی محصول جلوه می‌دهد.

دکلره تکنیکی نه چندان جدید برای جلوگیری از تجزیه رنگ مو و ترکیب آن با رنگ طبیعی موها است. خیلی از رنگ‌های ژورنالی زیبایی که در یک نگاه شما را شیفته خود می‌کنند با پایه دکلره اجرا می‌شوند. دکلره کردن در آرایشگاه‌ها به وفور انجام می‌شود اما در منزل و با خرید پودر دکلره هم می‌توانید تناژهای متنوع رنگ گرم و سرد را به زیبایی روی ساقه مو عملی کنید.

برای دکلره کردن در منزل به تنها چیزی که نیاز دارید پودر دکلره مناسب، گیره و شانه مو است. اگرچه دکلره کردن موها کمی نگران کننده است اما با با محصولات باکیفیت و معتبر بدون آسیب به مو هم می‌توانید زیباترین رنگ موها را اجرا و از دیدن درخشش آن خود لذت ببرید. پس راهنمای خرید امروز مینی ژوپ را به هیچ وجه از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع بهترین پودر دکلره در بازار

مدل پرطرفدار

پودر دکلره مارال

  • وزن محصول: 30 گرم
  • عصاره/ ویتامین: جلبک

پودر دکلره توام با روشن کنندگی باعث ایجاد منافذ کوچکی در ساقه مو و آسیب در دراز مدت می‌شود. مزیت پودر دکلره مارال مدل 01 نسبت به سایر محصولات مقادیر اندک آمونیاک و غبار بوده که با استفاده از عصاره جلبک فرآوری شده است.

عصاره جلبک یک آبرسان طبیعی برای بازسازی موها است. برای این که بیش‌ترین درصد روشنی را روی ساقه موها مشاهده کنید می‌توانید این پودر را با اکسیدان 12 درصد مخلوط کنید.

پودر دکلره بیول

  • وزن محصول: 50 گرم
  • عصاره/ ویتامین: صمغ گیاهی

شفاف بودن بافت پودر دکلره و عملکرد طبیعی و گیاهی آن دو مزیت مهمی است که باید در خرید بهترین پودر دکلره دنبال کنید. پودر دکلره بیول مدل 12 بی‌رنگ کننده قوی موهای سر بوده که با عصاره صمغ گیاهی فرموله شده است. این پودر تا 8 درجه موها را روشن‌تر از حالت عادی جلوه می‌دهد.

پودر دکلره پاییزان

  • وزن محصول: 20 گرم
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

برای مصرف در سالن‌های زیبایی احتمالا شما هم به دنبال خرید پودر دکلره ارزان قیمت با کیفیت مطلوب باشید. پودر دکلره پاییزان با قیمت مناسب برای استفاده روی موهای سر تولید شده و با توجه به قیمت ارزش خرید بالایی دارد.

پودر دکلره بلیچ کو مدل WH

  • وزن محصول: 500 گرم
  • عصاره/ ویتامین: نعنا

پودر دکلره بلیچ کو مدل WH بدون مواد آسیب زا به مو و با عصاره نعناع خاصیت خنک کنندگی و بی‌رنک کنندگی قوی روی ساقه موها دارد. این محصول بدون آسیب به ساقه، موها را به رنگ پایه نزدیک می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید آن را با اکسیدان ترکیب کنید.

پودر دکلره ساری 3

  • وزن محصول: 500 گرم
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

یکی از مشخصات بهترین پودر دکلره ظاهر بدون غبار آن است. به این صورت که اگر از فاصله مشخص پودر داخل ظرف مخصوص ریخته شود گرد و غباری دیده نشود. پودر دکلره ساری 3 مدل S3 بدون هر نوع غبار و برای استفاده حرفه‌ای فرموله شده است.

پودر دکلره زانیس مدل لوتوس

  • وزن محصول: 500 گرم
  • عصاره/ ویتامین: ندارد

پودر دکلره زانیس مدل لوتوس از انواع پودرهای بی‌رنگ کننده آبی با خاصیت قوی‌تر برای موهای حساس و رنگ شده است. این محصول در حجم مناسب و قیمت مقرون به صرفه از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

پودر دکلره گلباران مدل NW وزن 50 گرم رنگ بنفش

  • وزن محصول: 50 گرم
  • عصاره/ ویتامین: کراتین و آلوئه ورا

پودر دکلره گلباران مدل NW ترکیبی قوی با پایه بنفش برای بی‌رنگ کردن موهای حساس شما است. در فرمولاسیون بدون غبار این محصول از کراتین و آلوئه ورا استفاده شده که علاوه بر بازسازی موهای آسیب دیده به ترمیم پوست سر کمک می‌کنند.

پودر دکلره اسکالیم مدل Decoflash

  • وزن محصول: 500 گرم
  • عصاره/ ویتامین: پروتئین سبوس برنج

با ترکیب پودر دکلره اسکالیم مدل Decoflash با اکسیدان مناسب می‌توانید از نهایت بی‌رنگ شدگی موهای خود لذت ببرید. این محصول بدون مواد آسیب رسان و با استفاده از پروتئین گیاهی برنج فرموله شده است. استفاده از اکسیدان همراه با این محصول از ایجاد رنگ‌های ناخواسته هنگام رنگ کردن موها جلوگیری می‌کند.

پودر دکلره آرکانوم مدل آیس

  • وزن محصول: 40 گرم
  • عصاره/ ویتامین: صمغ گیاهی زانتان

پودر دکلره آیس آرکانوم محصولی ایرانی با فرمولاسیون آلمان است که تا 8 درجه موها را روشن‌تر و به رنگ پایه نزدیک می‌کند. صمغ گیاهی زانتان به کار برده شده در فرآوری این محصول به خنک شدن پوست سر و پیشگیری از التهاب کمک می‌کند.

پودر دکلره دوماسی مدل E28

  • وزن محصول: 30 گرم
  • عصاره/ ویتامین: جلبک دریایی

پودر دکلره دوماسی موها را بدون آسیب به ریشه آماده پذیرش رنگ‌های متنوع و جذاب‌تر می‌کند. این محصول در ساشه‌های 30 گرمی با عصاره جلبک دریایی تولید شده و فاقد گرد و غبار است. بنابراین آسیب کم‌تری به دنبال دکلره کردن به موها وارد می‌شود.

پودر دکلره اکیا مدل B1221

  • وزن محصول: 500 گرم
  • عصاره/ ویتامین: پروتئین گندم

پودر دکلره اکیا در مدل آبی با قدرت روشن کنندگی بیش‌تر نسبت به رنگ‌های سفید تولید شده است. پروتئین گندم این پودر به آبرسانی موها توام با بی‌رنگ کردن آن‌ها کمک می‌کند.

به دنبال مخلوط کردن این پودر با اکسیدان کرم نرم و یکنواختی ایجاد شده که ته‌نشین نمی‌شود.

انواع پودر دکلره در بازار و تفاوت آن‌ها

پودر دکلره ترکیبی شیمیایی برای رفع پیگمنت‌های ساقه مو است. این پودر در انواع سفید و رنگی تولید می‌شود که هر یک تناژ رنگی مختلفی از مو را از بین می‌برند. انتخاب انواع پودرهای دکلره بیش‌تر بر اساس رنگ فعلی موها صورت می‌گیرد. مثلا اگر در حال حاضر موهای قهوه‌ای یا قرمز دارید باید از پودرهایی استفاده کنید که قدرت بالایی در رفع قرمزی ساقه موها دارند.

پودر دکلره سفید برای موهای طبیعی

موهایی که برای اولین بار رنگ می‌شوند و یا در حال حاضر رنگ طبیعی خود را دارند به خوبی با دکلره سفید روشن می‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد بی رنگ کردن موها با استفاده از پودر دکلره ضعیف‌تر باشد و اگر در حال حاضر موهای رنگ شده دارید شاید بی رنگ کردن مو با پودر سفید کاملا ایده آل نباشد.

پودر دکلره سبز برای موهای آسیب دیده

پودر دکلره سبز برای از بین بردن پایه قرمز موها استفاده می‌شود. معمولا تناژ قرمز بعد از چندین بار مشکی یا شرابی شدن موها ایجاد می‌شود و باعث می‌شود رنگ‌های بعدی خلوص واقعی را نداشته باشند.

پودر دکلره سبز برای موهای آسیب دیده که بعد از بارها و بارها رنگ کردن سایه قرمز دارند توصیه می‌شود.

پودر دکلره آبی برای موهای حساس و سالم

دکلره آبی پودری قوی است که قادر است زردی موهای رنگ شده را به خوبی از بین ببرد. از آن جایی که قدرت این پودر در رنگبری موها بالا است بهتر است ابتدا ساقه‌های پررنگ‌تر و نواحی پرپشت مو را با استفاده از آن پوشش دهید.

راهنمای ترکیب اکسیدان با پودر دکلره

یکی از راه‌های تقویت رنگبری موها با پودر دکلره استفاده از انواع اکسیدان یا پراکسید هیدروژن است که در انواع کرمی و مایع در بازار موجود هستند. حتی اکسیدان به تنهایی هم تا حدودی خواص رنگبری دارد و اگر در حال حاضر موهای بدون رنگ دارید می‌توانید از اکسیدان جهت روشن کردن آن استفاده کنید.

برای انتخاب اکسیدان مناسب راهنمای جامعی بر اساس ولوم روشنی و تیرگی وجود دارد. اکسیدان‌های ولوم 10، ولوم 20، ولوم 30 و 40 را مطابق با راهنمای زیر برای ترکیب با پودر دکلره استفاده کنید:

اکسیدان ولوم 10 برای یک تا دو درجه روشنی موها

اگر موهایی روشن دارید یا از قبل از رنگ موی روشن استفاده کرده‌اید اکسیدان ولوم 10 انتخاب مناسبی برای دکلره کردن آن است. این ولوم قادر است موها را یک تا دو درجه روشن‌تر از آن چه که هستند جلوه دهد. اگر موهای تیره دارید از اکسیدان ولوم بالاتر استفاده کنید.

اکسیدان ولوم 20 برای موی قهوه‌ای روشن

اگر موهایی قهوه‌ای دارید و قصد ندارید موها خیلی رنگ پریده و روشن به نظر برسند ولوم 20 را امتحان کنید. با این ولوم موها دو تا سه درجه روشن‌تر از ماهیت واقعی خود به نظر می‌رسند.

اکسیدان ولوم 30 برای موهای  بلوند روشن

ولوم 30 قدرت روشن کنندگی بالاتری تا چهار درجه دارد؛ اما اگر پوست و موهای حساسی دارید باید نسبت به تماس این اکسیدان با نواحی مختلف پوست مو دقت زیادی داشته باشید. بهترین راهکار برای استفاده از اکسیدان ولوم 30 ترکیب آن با پودر دکلره در دو تا سه مرحله جداگانه است. بنابراین اگر قصد دارید موها به بالاترین درجه روشنی برسند دو تا سه بار پودر دکلره را با مقداری اکسیدان ولوم 30 ترکیب و مصرف کنید.

اکسیدان ولوم 40 برای بی‌رنگی کامل موها

در استفاده از اکسیدان ولوم 40 باید کاملا محتاط باشید؛ چون این اکسیدان قطعا به ساقه مو آسیب می‌رساند. بنابراین توصیه می‌کنیم حداکثر 15 دقیقه بعد از مصرف موها را شستشو دهید.

نکات کاربردی قبل از دکلره کردن موها

درباره دکلره کردن موها نظرات متفاوتی وجود دارد. به هر حال می‌دانیم که بی‌رنگ کردن موهای طبیعی با عوارض جانبی مختلفی همراه است. اما در کنار خرید بهترین پودر دکلره و رعایت نکات زیر می‌توانید آسیب‌های ناشی از بی‌رنگ کردن موها را به حداقل برسانید:

  • قبل از دکلره کردن بهتر است موها حداقل سه ماه رنگ نشده باشند. در غیر این صورت ساقه موها به شدت آسیب می‌بیند.
  • قبل از دکلره کردن موها را با استفاده از انواع ماسک موهای رنگ شده و دکلره، شامپوهای نرم کننده و سرم‌های تقویتی ایزوله و آماده سازی کنید.
  • شب قبل از دکلره کردن موها را با روغن نارگیل طبیعی به خوبی ماساژ دهید.
  • بعد از دکلره با نرم کننده مو بعد از حمام که خاصیت ویتامینه و تقویت کنندگی داشته باشد موهای خود را ماساژ دهید تا حالت وز به خود نگیرد و خشک نشود.

شما چه فکر می کنید؟

تکنیک دکلره برای بی‌رنگ کردن و روشن شدن موها استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا رنگ مو به جلوه واقعی خود نزدیک‌تر شود. انواع بهترین پودر دکلره در رنگ‌های مختلف آبی، بنفش، سفید و حتی طلایی تولید می‌شوند و سایه نارنجی، زرد و قرمزی موها را رفع می‌کنند.

برای افزایش قدرت روشن کنندگی پودر دکلره در مدت زمان کوتاه‌تر می‌توانید از اکسیدان‌های ولوم 10 تا 40 استفاده کنید.

شما تجربه استفاده از کدام یک از محصولات معرفی شده در بالا را دارید؟ آیا راضی بودید؟ نظرات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *