رنگ‌ها پیوند زیادی با احساسات ما دارند و جز به جز دنیای پیرامون ما به واسطه آن‌ها مرئی می‌شوند. مثل رنگ مو، رنگ لباس، رنگ اتاق و ... اما از بین این رنگ‌ها هیچ چیز نظیر رنگ مویی که به مرور به بخشی از چهره ما تبدیل می‌شود نمی‌تواند روی روحیه تاثیر بگذارد. اینطور فکر نمی‌کنید؟

اگر اهل تغییر رنگ مو و بازی با رنگ‌ها باشید، با حس شادابی، رضایتمندی و تازگی که تا چند روز بعد از تغییر رنگ وجود دارد آشنا هستید. لذت تغییر رنگ موها به واسطه طیف گسترده تناژهای رنگی به همین جا ختم نمی‌شود و هر لحظه که اراده کنید می‌توانید رنگ‌های تازه‌تری امتحان کنید.

شاید خیلی از بانوان رنگ مو را از روی تصاویر ژورنالی و کاتالوگ محصولات خریداری کنند. اما تجربه بهترین رنگ برای موها نه فقط با تصاویر روی محصول بلکه با آگاهی نسبت به رنگ پوست و تناژ رنگی مناسب برای آن حاصل می‌شود. مطلبی که پیش روی شما قرار دارد راهنمای تخصصی و مختصر برای خرید انواع رنگ مو در بازار است. تا پایان همراه ما بمانید.

معرفی انواع رنگ مو پرطرفدار موجود در بازار

پیشنهاد ما

کیت رنگ مو فیتو مدل PHYTO COLOR شماره 5NC

کیت رنگ فیتو محصولی گیاهی و ارگانیک با تمام اقلام لازم برای رنگ کردن موها است. پایه رنگ این محصول بلوطی است که با یک اکسیدان 60 میلی لیتری عرضه می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصولات فیتو با ویتامین C غنی شده‌اند و فاقد آمونیاک هستند. رنگ مو فیتو برای بانوان و آقایان مناسب است.

کیت رنگ موی لورآل سری Excellence شماره 6.54

پایه رنگ شکلاتی و قرمز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های برند لورآل در محصولات رنگ مو است. این محصول به همراه کیت کامل حاوی لوازم ترکیب و استفاده از رنگ عرضه می‌شود و برای خانم‌ها مناسب است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محصول ویتامینه نیست و فقط برای بانوان قابل استفاده است.

رنگ مو مارال سری دودی مدل بلوند دودی متوسط

قدرت پوشش رنگ مو مارال برای موهای خاکستری عالی است. این محصول با عصاره‌های گیاهی غنی شده و ماندگاری بالایی برای تغییر دائمی موها دارد. پایه رنگ این محصول دودی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

رنگ مو مارال حاوی روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن بادام و انواع ویتامین‌های مغذی مو است.

رنگ مو والانسی سری شنی مدل بلوند شنی متوسط

رنگ مو والانسی با 98 طیف رنگی، حاوی رنگدانه های کافی با غلظت بالا و دوام طولانی مدت برای رنگ‌دهی به موها است. پایه رنگ این محصول بلوند شنی متوسط است و برای بانوان مناسب خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی کراتین، ویتامین C، پروتئین گندم، نرم کننده و روغن زیتون، بادام و آرگان برای تقویت مو است.

رنگ موی ریتون سری Fashion مدل Rose Quartz

یکی از رنگ‌های پرطرفدار بین بانوان، پایه رنگ کوارتز صورتی برند ریتون است. این محصول رنگ موی طبیعی، ارگانیک و دائمی فانتزی بوده که میزان آمونیاک آن تقلیل یافته است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول ویتامینه نیست و فقط برای بانوان قابل استفاده است.

رنگ موی بیول سری Natural مدل بلوند تیره طبیعی

برای بانوانی که به دنبال رنگ بلوند تیره و طبیعی برای حفاظت بیش‌تر از موی طبیعی خود هستند، رنگ موی بیول سری Natural توصیه ما به شما است. این محصول با آمونیاک پایین فرآوری شده و ارگانیک است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

رنگ مو بیول حاوی روغن بادام، روغن فندق و روغن کنجد برای تقویت موهای آسیب دیده است.

کیت رنگ مو گارنیه شماره 10

کیت رنگ گارنیه با پایه رنگ بلوند از پرفروش‌ترین محصولات رنگ مو است. این محصول به صورت کیت و همراه با اکسیدان و دستکش عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محصول ویتامینه نیست و فقط برای بانوان قابل استفاده است.

سوالاتی که پیش از خرید رنگ مو باید از خود بپرسید

شما تصمیم گرفته‌اید که موهایتان را رنگ یا رنگ قبلی را با رنگی جدید جایگزین کنید. رنگ‌هایی که معمولا داخل کاتالوگ محصولات به مشتریان معرفی می‌شوند فریبنده و جذاب هستند. اما همه آن رنگ‌ها برای چهره شما ساخته نشده‌اند! به زبان دیگر شما با یک رنگ پوست انحصاری باید قبل از خرید سوالات زیر را از خودتان پرسیده و سپس سپس تصمیم بگیرید:

هدف من از رنگ کردن پوشاندن موهای سفید است؟

با افزایش سن، رنگ موها به سمت خاکستری تا سفید تغییر رنگ پیدا می‌کند. رویکرد اکثر بانوان و برخی از آقایان در این شرایط استفاده از رنگ مو برای پنهان کردن ساقه‌های لجباز، خشن ناسازگار سفید است. به همین دلیل باید فرمولاسیون و پیگمانتاسیون رنگ مو برای موهای سفیدتر قوی‌تر باشد.

شاید در بازار ابزارهای مراقبت از پوست و مو نتوانید یک محصول قطعی با عنوان "پوشاننده موهای سفید" ببینید. اما به جز تجربه سایر مصرف کنندگان، برخی اطلاعات روی محصول نشان می‌دهد که آن رنگ مو بهتر از سایر مدل‌ها به دردتان می‌خورد.

محصولاتی که آخر شماره آن‌ها به دو صفر ختم می‌شود، نظیر 600، 500، 400، و 800 فرمولاسیون بهتری برای رفع موی سفید دارند. این رنگ موها نه تنها پیگمانتاسیون قوی‌تری نسبت به سایر محصولات دارند، بلکه با مواد نرم کننده برای پیشگیری از خشکی ناشی از سفیدی مو و افزایش سن غنی سازی شده‌اند. البته در کنار آن‌ها استفاده از محصولات مراقبت از موی رنگ شده ضروری است.

به دنبال موهای طبیعی هستم یا انتظار چهره تازه‌ای بعد از رنگ کردن دارم؟

نه فقط محصولات رنگ مو، بلکه رویکرد مصرف کنندگان هم در کسب نتایج بهتر از رنگ کردن اثرگذار است. برخی از افراد به دنبال چهره‌ای متفاوت به واسطه رنگ کردن موها هستند. به زبان ساده‌تر می‌خواهند تغییرات چهره خود را با انواع رنگ مو ارزیابی کنند.

این در حالی است که خیلی از خانم‌ها و آقایان مایل هستند با وجود رنگ مو، رنگ‌ واقعی و طبیعی موهای خود را حفظ کنند. اگر شما هم مایل هستید با رنگ مو فقط عیوب و رنگدانه‌های غیرطبیعی سفید یا خاکستری را حذف کنید به پیشنهاد متخصصان در این زمینه توجه داشته باشید:

  1. برای پوشش موهای خاکستری که تا 50 درصد از موهای طبیعی شما را پوشانده‌اند از رنگ فندقی روشن یا مشکی استفاده کنید. با این کار رنگ موی شما طبیعی و کاملا دست نخورده به نظر می‌رسند.
  2. اگر موهای خاکستری بیش از 50 درصد موهای شما را پوشانده‌اند از رنگ موی روشن‌تر استفاده کنید.
  3. به عنوان یک قانون کلی، رنگ مویی که انتخاب می‌کنید نباید بیش از دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ موی اصلی باشد.

کدام رنگ مو با رنگ پوست من هماهنگ است؟

تاثیری که رنگ مو باید روی صورت شما داشته باشد مشخص است. رنگ مو باید مکمل رنگ پوست باشد و شاید یک هایلایت یا سایه روی رنگ چهره ایجاد کند.

رنگ پوست سرد و رنگ موی مناسب آن

رنگ مو برای پوست روشن
رنگ مو برای پوست روشن

اگر پوست شما صورتی با لکه‌های قرمز رنگ است، تناژ چهره شما سرد است. پس به دنبال رنگ‌های متمایل به بژ، خاکستری و خنثی باشید. در این حالت از شماره رنگ‌هایی استفاده کنید که به 1  یا 0  ختم می‌شوند.

رنگ پوست گرم و رنگ موی مناسب آن

رنگ پوست گرم و رنگ موی مناسب آن
رنگ پوست گرم و رنگ موی مناسب آن

اگر پوست شما سبزه یا به رنگ هلویی است تناژ رنگ پوستتان گرم است. پس به دنبال رنگ مو کاراملی، قهوه‌ای مایل به قرمز و طلایی باشید. در این حالت از شماره رنگ‌هایی استفاده کنید که به 3، 4 یا 5 ختم می‌شوند.

سوالات متداول پیش از خرید رنگ مو

رنگ مو چه قدر باید بماند؟

طبق اطلاعات بسته بندی محصولات، 30 تا 40 دقیقه برای رنگ گرفتن موها کافی است. اما بسته به رنگ قبلی موها، میزان ساقه‌های خاکستری یا سفید ممکن است زمان کم‌تر یا بیش‌تری نیاز باشد.

چه رنگ مویی مناسب است؟

بهترین رنگ مو باید بر اساس نیازهای شما و متناسب با رنگ پوستتان خریداری شود. برای رنگ‌ پوست سرد بژ، خاکستری و خنثی و برای پوست‌های گرم رنگ کاراملی، قهوه‌ای مایل به قرمز و طلایی مناسب است.

شما چه فکر می‌کنید؟

برای خرید بهترین رنگ مو، رنگ پوستتان و انتظاراتی که از رنگ کردن دارید بهترین راهنمای شما خواهند بود. فاکتور بعدی شماره‌ای است که روی رنگ مو قرار دارد. شماره رنگ موها بر اساس تناژ رنگ پوست شما و قدرت پوشانندگی موهای سفید تعیین می‌شوند.

شما چه فکر می‌کنید؟ معیار شما برای انتخاب بهترین رنگ مو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *