مدت‌ها است که انسان توانسته بر کره ماه قدم بگذارد؛ اما شوره سر همچنان معضل قدیمی در جوامع است و ما را به سمت شامپو ضد شوره و راهکارهای مناسب متمایل می‌کند. اگرچه شامپوهای ضد شوره راهکار قطعی برای رفع شوره سر هستند اما خیلی از آن برندهایی که در بازار می‌بینید کمکی به حل این معضل نمی‌کنند!

در گذشته شوره‌ها فقط همان پوسته‌های ریز روی سر بودند که توسط قارچ ‌های پوستی ایجاد می‌‌شدند. اما امروزه دلایل زیادی برای ایجاد شوره سر ذکر می‌شود که مهم‌ترین آن به سبک زندگی و تغییر جنس و حالت مو بعد از مصرف محصولات نامناسب مربوط می‌شود.

نمی‌دانید برای خلاص شدن از شر شوره موها از کجا و با کدام محصول شروع کنید؟ با نقد امروز مینی ژوپ همراه باشید. این مطلب حاوی نکاتی خواندنی است که چشمان شما را رو به حقیقت ایجاد شوره سر تا روش‌های درمان آن بازتر می‌کند!

نقد و بررسی انواعی از بهترین شامپو ضد شوره در بازار

پرفروش‌ترین

شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای چرب

یکی از راه‌های ساده در درمان شوره استفاده از شامپوهای مخصوص است. شامپو ضد شوره‌ فولیکا پرفروش‌ترین مدل شامپو ضد شوره بازار است که به شکل موثری باعث از بین رفتن عامل اصلی ایجاد شوره می‌شود.

ترکیب اصلی ضد شوره این محصول پیروکتون اولامین بوده که به صورت اختصاصی برای موهای چرب تولید شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی عصاره گزنه است که باعث پاک شدن ریشه موها از چربی و شوره می‌شود.

شامپو ضد شوره اویدرم مدل Ciclozinc

شامپو سیکلوزینک اویدرم محصولی تخصصی برای رفع شوره مزمن موهای بانوان و آقایان است. سیکلوپیروکس، پیریتیون زینک و اسید سالیسیلیک این شامپو به رفع قطعی شوره کمک می‌کنند. کافی است از این محصول به صورت دوره‌ای و منظم استفاده کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با گزنه، مورد، آویشن، گل ختمی، آلوئه ورا، کالاندولا و گیاه دم اسب غنی شده که به آبرسانی و رطوبت رسانی ساقه مو کمک می‌کنند.

 

شامپو ضد شوره ایروکس مدل اکتوپیروکس

خواص ضد خارش، ضد التهاب و التیام بخش شامپو اکتوپیروکس در کنار ترکیبات ضد شوره ترکیب ایمنی جهت رفع شوره سر به وجود آوردند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول علاوه بر رفع شوره خاصیت تقویت کنندگی دارد. ضمن این که شویندگی ملایمی برای انواع موها به ارمغان می‌آورد.

شامپو ضد شوره و تقویت کننده آلپسین مدل Double Effect Caffeine

محصول ضد شوره آلپسین ترکیبی دوگانه با دو خاصیت موثر است. این شامپو که تحت عنوان Double Effect Caffeine عرضه شده با سالیسیلیک اسید و اکتوپیروکس شوره ها را سست و جدا می‌کند. تاثیر دوم این محصول تقویت مو با جذب کافئین و پروتئین گندم است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو ضد شوره آلپسین علاوه بر رفع شوره خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی دارد.

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA

سالیسیک اسید، کلیمبازول، اکتوپیروکس و آلفاگلوکان‌الیگوساکارید از ترکیبات اصلی شامپو ضد شوره لافارر هستند. این محصول حاوی عصاره‌های گیاهی رزماری و مورد است که به رفع بوی بد ناشی از چرب شدگی سر و التهاب آن کمک می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با انواع ویتامین‌های E، B5، A و C غنی شده است.

شامپو ضد شوره بانوان کلیر مدل Complete Care

شامپو ضد شوره بانوان کلیر درمان کاملی برای رفع پوسته و شوره‌های مزمن موی سر است. شویندگی این محصول ملایم و قابل قبول بوده و می‌تواند آلودگی و چربی اضافی مو را تا حد زیادی کاهش دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول تخصصی برای رفع شوره و التهاب پوست سر بانوان تولید شده است.

 

شامپو ضد شوره سریتا مدل Anti Dandruff

شامپو سریتا محصول تخصصی ضد ریزش و ضد شوره مو برای بانوان و آقایان است. این شامپو با ویتامین B5 و عصاره انار غنی شده که به تقویت ساقه مو کمک می‌کنند.

دلایل ایجاد شوره سر را می‌دانید؟

شوره سر امری معمول و عادی نیست. خیلی از اوقات این پوسته‌های سر به سبب درماتیت سبورئیک، اگزما، پسوریازیس و درماتیت تماسی ایجاد می‌شوند. بنابراین شوره سر بر خلاف باور سنتی عموم که ممکن است به خاطر عدم رعایت بهداشت باشد می‌تواند زمینه ژنتیکی یا هورمونی نیز داشته باشد.

اما اگر به هیچ کدام از مشکلات پوستی مبتلا نیستید پس سبک زندگی و عادات شستشو شما باعث می‌شود از شامپو ضد شوره استفاده کنید:

دوش آب داغ به مدت طولانی

دوش آب داغ به مدت طولانی و در فواصل کوتاه بخش زیادی از رطوبت و روغن طبیعی پوست را که توسط سبوم منتشر می‌شوند از بین می‌برد. به محض این که پوست خشک شود مشکلاتی نظیر خارش، سوزش و ریزش به سراغ موهای طبیعی و خوش حالت شما می‌آید.

شستشو ناکافی موها

برخی از شامپوها قدرت شستشو کافی ندارند. مثلا بعضی از افراد برای جلوگیری از خارش موی سر از شامپو بچه استفاده می‌کنند که سولفات و مواد محرک کم‌تری داشته باشد. در صورتی که اگر شستشو موها کامل و عمیق نباشد می‌تواند فرصت ایجاد شوره توسط قارچ‌های فرصت طلب را ایجاد کند. در این حالت انواعی از بهترین شامپو ضد قارچ برای رفع این مشکل مفید خواهند بود.

شستشو بیش از حد موها

در حالی که شستشو ناکافی می‌تواند شما را گرفتار شوره مو کند، بیش از حد شستن موها هم همین تاثیر را دارد. در واقع سبک و عادت شستشو یک شمشیر دو لبه است که می‌تواند حالت طبیعی موهای شما را عوض و شما را به شامپو ضد شوره نیازمند کند.

 استفاده مداوم از محصولات زیبایی مو

برخی از محصولاتی که برای حالت گرفتن و آرایش مو استفاده می‌شوند پوست سر را تحریک می‌کنند. ژل، اسپری‌های حالت دهنده و شانه‌هایی که به صورت مشترک استفاده می‌شوند می‌توانند باعث شوره سر شوند.

انواع شوره‌های سر بر اساس جنس مو

هر یک از ما تیپ‌های متفاوتی از شوره سر را ممکن است تجربه کنیم و بر همان اساس باید شامپو ضد شوره انتخاب شود. این تفاوت به سبب جنس موهای شما و نوع پوست سر است:

تاثیر شوره‌ در موهای خشک و آسیب دیده

وقتی که موهای شما به صورت ژنتیکی یا اکتسابی خشک است یعنی رطوبت و آبرسانی آن از حالت معمول کم‌تر است. بنابراین هر نوع محرک خارجی می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن و ریزش موها شود.

افرادی که پوستی خشک دارند غالبا از افزایش شوره سر در فصول سردتر نظیر زمستان شکایت می‌کنند. چرا که در فصول سرد میزان استفاده از آب داغ برای استحمام بیش‌تر می‌شود.

تاثیر شوره در موهای چرب

پوست چرب بیش از حد طبیعی روغن یا سبوم تولید می‌کند. اگر فاصله دفعات استحمام شما کم‌تر شود میزان چربی افزایش می‌یابد و ممکن است با تحریک پوست باعث ایجاد شوره شود. شامپو ضد شوره برای موهای چرب به شستشو کامل و اصلاح شوره سر کمک می‌کند.

نکاتی که پیش از خرید شامپو ضد شوره باید در نظر داشته باشید

از شوره مو رنج می‌برید و همیشه شامپو ضد شوره مصرف می‌کنید؟ نکات زیر کمک می‌کند تا از محصولی که خریداری می‌کنید بیش‌ترین بهره‌وری ممکن را داشته باشید!

  1. هدف اصلی استفاده از شامپو ضد شوره شستشو عمیق و رفع پوسته‌هایی است که در اثر قارچ یا التهاب پوستی ایجاد می‌شوند. بنابراین قبل از خرید از تجربه سایر مصرف کنندگان درباره کف آوری و میزان شویندگی محصول مطمئن شوید.
  2. انواع شامپو ضد شوره مثل شامپوهای معمولی به صورت تخصصی برای موها تولید می‌شوند. بنابراین اگر مویی چرب دارید از شامپو ضد شوره برای موهای چرب و برای موهای خشک از نوع خشک آن استفاده کنید.
  3. به ترکیبات فعال محصول توجه کنید. کتوکونازول مهم‌ترین ترکیب ضد قارچ و ضد شوره‌ای است که با شستشو عمیق‌تر شما را از شر شوره‌ها خلاص می‌کند. در صورتی که محصول حاوی کتوکونازول یا پیروکتون اولامین باشد حتما روی بسته بندی آن این موضوع درج می‌شود.

 

شما چه فکر می‌کنید؟

عملکرد اصلی انواع شامپو ضد شوره شستشو عمیق و جداسازی پوسته‌ها از ساقه مو است. بسیاری از انواع شامپوهای ضد شوره اثرات ضد التهاب، ضد قارچ و تقویت کنندگی دارند که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کنند.

معیار شما در خرید شامپو ضد شوره چیست؟ خرید شامپو ضد شوره تا چه اندازه به کنترل و رفع شوره سر شما کمک کرده است؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *