هزاران سال از هم‌زیستی انسان و شپش‌ها، این انگل‌های موذی می‌گذرد. این روزها بر خلاف گذشته شامپو ضد شپش اولین اولویت مردم برای رفع انواع شپش سر است. اما هر شامپو ضد شپش می‌تواند پوست سر را از شر این حشرات خونخوار نجات دهد؟ برای این که پوست ما قربانی این موجودات سخت جان نشود محصولی قابل اعتماد وجود دارد؟

در گذشته که بحث دارو و درمان تا این حد گسترده نشده بود روش‌های رفع شپش و انگل‌های پوستی به راهکارهای خانگی محدود می‌شد. خیلی از قدیمی‌ها از سموم شیمیایی و روغن‌های گیاهی برای رفع تخم شپش از ساقه مو استفاده می‌کردند. با این حال این رویکرد در حالی که مقاومت انگل‌ها نسبت به انواع سموم بیش‌تر شده قطعی و دائمی به نظر نمی‌رسد.

مابین محصولات متنوع بازار انواعی از شامپو‌های ضد شوره برای خلاص شدن از رشک شپش وجود دارد. محصولاتی که نه یک سم یا ضد انگل مستقیم، بلکه ترکیبی متعادل و ملایم برای رفع شپش‌ها بدون اثرات جانبی محسوب می‌شوند. پس منتظر چه هستید؟ برای رفع دائمی شپش‌ها سر با انواع شامپوها تا پایان این مطلب از مینی ژوپ همراه ما بمانید.

نقد و بررسی انواع شامپو ضد شپش در بازار ایران

پیشنهاد ما

شامپو ضد شپش هگور مدل آنتی لایس

یکی از ترکیبات ضد شپش که به صورت تخصصی با تایید سازمان بهداشت جهانی تولید و عرضه شده شامپو هگور است. این محصول حاوی دی فنوترین 0/23 درصد است. علاوه بر آن استیک اسید شامپو ضد شپش هگور به از بین بردن تخم شپش روی موها کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

تنها با 3 بار استفاده به صورت دو روز متوالی و بار سوم یک هفته بعد، از رفع شوره سر مطمئن شوید.

هیرتونیک گیاهی سریتا مدل T2

هیرتونیک گیاهی سریتا یکی از محصولات قوی و موثر برای رفع معضلات پوست سر بوده که به خوبی امتحان خود را پس داده است. این محصول یک ترکیب چند کاره به عنوان تقویت‌کننده، ترمیم کننده، ضد ریزش، کاهش دهنده چربی، صاف کننده و ضد شپش است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در هیرتونیک سریتا از عصاره کافئین ، گزنه، سابال و نعناع فلفلی استفاده شده است.

شامپو گیاهی هسل مدل Protein Plus

انواع مواد شیمیایی، رنگ، مش، سشوار کشیدن مداوم با حرارت بالا و آلودگی‌های محیطی مو را آسیب پذیرتر می‌کنند. اگر به دنبال یک شامپو ضد شپش مناسب با خواص ترکیبی هستید شامپو گیاهی هسل پیشنهاد ما به شما است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو گیاهی پروتئین پلاس هسل با ترکیبات ویژه نظیر پروتئین هیدرولیز شده گندم ، پرو ویتامین B5 و ترکیبات نرم کننده غنی شده است. این محصول برای انواع موها مناسب است و علاوه بر ترکیبات ضد شپش برای شستشو روزانه توصیه می‌شود.

 

شامپو ضد شوره 2 در 1 سریتا مدل Anti Dandruff 2in1

ترکیبات تقویت‌کننده، ضد ریزش، صاف کننده و ضد شپش شامپو سریتا باعث شده این محصول برای رفع شوره و شپش سر مناسب باشد. اگر به دنبال یک ترکیب چند کاره برای رفع همزمان شوره و خلاصی از رشک شپش هستید شامپو سریتا را در لیست خرید خود قرار دهید.

 

شامپو ضد شپش الیمکس

شامپو الیمکس فرمولاسیون انحصاری و محصول شرکت اویستر شل و برندی بلژیکی است. روغن پلیمری خاص و فاکتور حفاظت کننده در برابر شپش (LPF) این محصول برای رفع دائمی شپش موی سر بسیار مناسب هستند. مخلوط دوگانه این مواد باعث مسدود کردن منافذ تنفسی شپش پوست می‌شوند. این محصول قابل استفاده برای بزرگسالان و کودکان بالای یک سال است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو الیمکس فاقد حشره کش‌های نوروتوکسیک و سیلیکون (دایمتیکون) بوده و بقایای چرب بر روی مو بر جای نمی‌گذارد.

شامپو ضد شپش موو مدل Ego

شرکت ایگو بیش از 50 سال روند توسعه، به یک شرکت دارویی سرآمد در کشور استرالیا تبدیل شده که در سراسر دنیا پیشگام بوده است. طبق تجربه مصرف کنندگان خط تولید شامپو ضد شپش ایگو در جهت درمان معضل شپش بسیار کارآمد خواهد بود.

به دنبال شامپو ضد شپش برای درمان قطعی شپش سر و جداسازی کامل تخم آن هستید؟ شامپو ضد شپش موو حاوی اسید استیک به از بین بردن اتصالات تخم شپش به مو کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در کنار این محصول یک کلاه پلاستیکی برای پوشش سر و ماندن شامپو روی سر دریافت می‌کنید. ضمن این که شامپو درمانی ایگو حاوی ترکیبات روغن اکالیپتوس و رازیانه است که به نرمی و لطافت مو کمک می‌کنند.

شامپو ضد شوره تخصصی ژاک آندرل پاریس مدل EQUINERGIE

شامپو ضد شوره ژاک آندرل پاریس حاوی یک ترکیب ضد شوره بسیار مؤثر به نام پیروکتون اولامین (اکتوپیروکس) است. این محصول گیاهی ترکیبات مشابهی با زینک پریتیون و کلیمبازول دارد و آنتی باکتریال است. فرمولاسیون این محصول برای رفع شپش و شوره‌های ناشی از آن مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با pH در حدود 6.2 ضد قارچ، آنتی باکتری و آنتی اکسیدان است.

شامپو گیاهی واگراس مدل چهل گیاه حجم 250 میلی لیتر

ترکیبات شامپو چهل گیاه واگراس متنوع و کاربردی است. این محصول شامپو ضد شپش کاملا گیاهی بوده که با ویتامین B، ویتامین D و E غنی شده است. ترکیبات این محصول ترمیم کننده، تثبیت‌کننده رنگ، کاهش دهنده چربی و ضد شپش هستند.

شامپوی ضد شپش موی سوپراستار

شامپو ضد شوره سوپر استار حاوی شوینده‌های ملایمی است که ضمن ایجاد محیطی مناسب برای رشد موها از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این محصول کاهش دهنده چربی، براق کننده، صاف کننده و ضد شپش است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کمپلکس کافئین شامپو سوپر استار با خنثی کردن تاثیرات هورمون تستسترون و آنزیم فسفودی استراز به رشد و نمو موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

شامپو باباریا مدل Vinegar

شامپو باباریا محصولی اسپانیایی برای رفع شپش، ریزش مو، تقویت کنندگی و درخشنده شدن موها است. این محصول بر پایه سرکه تولید و حاوی عصاره است.

آیا شامپو ضد شپش واقعا تاثیر دارد؟

شاید تصور کنید شپش‌ها مربوط به زمان گذشته باشند و این روزها و در این دوره و زمانه دیگر کسی مبتلا به شپش نمی‌شود. اما بد نیست بدانید ما انسان‌های مدرن و امروزی همچنان گرفتار موجودات انگلی نظیر شپش هستیم! موجوداتی که از بین بردن آن‌ها از روی پوست و مو زمان، صبر و حوصله زیادی از فرد مبتلا می‌طلبد!

انواع مختلفی از شامپوهای ضد شپش در بازار و داروخانه ها موجود هستند که تقریبا مکانیزم عمل آن‌ها مشابه هم است. اولین نکته قبل از خرید محصول مناسب برای کنترل شپش افزایش دانش شما نسبت به این ترکیبات است.

ترکیبات ضد شپش درمان کننده سریع شپش سر نیستند. استفاده از هر نوع محصول ضد شپش یا سومو مرتبط اولا نیازمند صبوری و حوصله شما خواهد بود. ثانیا این محصولات بیش از این که قرار باشد شپش را به طور کامل ریشه کن کنند آن را کنترل می‌کنند.

سر و کله شپش‌ها از کجا سبز می‌شود؟!

حالا که صحبت از شامپو ضد شپش شد شاید با خودتان بگویید که منشا این شپش‌ها کجاست و پوست ما چطور قربانی این موجودات زیاده خواه انگلی می‌شود؟

فصل مدارس و گرمی هوا دو عامل اصلی شیوع شپش در جوامع امروزی هستند. خیلی از افراد آرایشگاه‌ها و عدم رعایت بهداشت در این مراکز را سرآغاز انتقال شپش از فردی به فرد دیگر می‌دانند. اما در دبستان‌ها که ارتباط دانش آموزان نزدیک و بدون رعایت احتیاط است این موضوع حادتر می‌شود. درباره زندگی انگلی شپش‌ها چه می‌دانید؟

شپش‌ها حشراتی خونخوار هستند که به واسطه میزبان زندگی خود را سپری می‌کنند. بنابراین تا زمانی که شپش روی بدن میزبان زنده قرار نگیرد نمی‌تواند زنده بماند. تخم شپشی که اکنون در جامعه ما متداول شده به سادگی از طریق شانه، برس و وسایل فرد آلوده به شپش تا مدت زمان مشخصی قابل انتقال است. اما انگل بالغ قادر به زندگی روی سطوح غیر زنده نیست.

چرخه زندگی شپش‌ها سریع‌تر از آنچه فکرش را کنید پیش می‌رود. نقش شامپو ضد شپش در این موقعیت توقف زنجیره انتقال شپش از یک فرد به فرد دیگر است. حداقل کمکی که شامپو ضد شپش به ما می‌کند کاهش جمعیت انگلی روی مو و توقف چرخه تولید مثلی آن است.

علامت ابتلا به شپش در افراد مختلف

ابتلا به شپش خصوصا از نوعی که امروزه رواج یافته نشانه‌های بالینی خاصی ندارد. مهم‌ترین علامت شپش را باید در میان ساقه موهای خود جستجو کنید.

با هر بار تکمیل شدن چرخه تولید مثلی شپش، تخم شپش در محیط رها می‌شود. بنابراین اولین نشانه‌ای که ممکن است باعث شود بفهمید به این معضل دچار شدید تخم‌های سفید رنگ و کوچک شپش باشد. این تخم‌ها بسیار ریز هستند و به ساقه مو می‌چسبند.

ابتدا به ساکن ممکن است زمانی که می‌خواهید مو را با شامپو ضد شپش شستشو دهید، تخم را با شوره مو اشتباه بگیرید. تفاوت اصلی تخم شپش با انواع شوره در مقاومت آن برای اتصال به ساقه مو است. به این صورت که شپش به سادگی و با زیر و رو کردن موها از محل خود تکان نمی‌خورد!

در این موارد شاید فکر کنید که به بیماری قارچی مبتلا شدید و از شامپو ضد قارچ استفاده کنید. اگر ساقه مو را تست کردید و از شپش مطمئن شدید به ناچار باید شامپوی خود را به شامپو ضد شپش تغییر دهید.

این روزها شاید کم‌تری کسی به شپش روی پوست بدن مبتلا شود و اکثر افرادی که درگیر این بیماری هستند تخم‌ها را روی ساقه مو می‌بینند. با این حال احتمال حضور شفیره شپش روی نواحی پنهان و مخفی بدن مثل پشت گردن و گوش وجود دارد.

چه کسانی در معرض ابتلا به شپش مو و بدن هستند؟

آلودگی شپش متداول است و ابتلا به آن سن و سال خاصی نمی‌شناسد. با این حال هر فرد بسته به سبک زندگی می‌تواند کاندید ابتلا به شپش باشد. به نظر می‌رسد کودکان در مدارس بیش از هر گروه دیگری به شپش مبتلا شوند. به علاوه موضوع گرمای محیط و استفاده از پوشش‌های مختلف روی سر می‌تواند شانس انتقال شپش را بین افراد افزایش دهد.

بانوان نسبت به آقایان بیش‌تر در معرض ابتلا به شپش مو هستند. اما راه‌های انتقال شپش به هر فرد معمولا مبهم باقی می‌ماند. کوچک‌ترین تماس شما با لباس، لوازم خواب و وسایل فرد آلوده به شپش می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد. گاهی هم ممکن است قربانی اشتباهاتی شوید که در سالن‌های زیبایی و به خاطر استفاده از لوازم مشترک بدون ضد عفونی رخ می‌دهند!

اما اگر تا کنون به شپش مبتلا نشده‌اید نباید باعث شود فکر کنید آلودگی انگلی با شپش به معنای عدم رعایت بهداشت است. بنابراین حتی اگر فرد محتاطی باشید که به صورت منظم استحمام می‌کنید باز هم در معرض خطر ابتلا به شپش‌های سخت جان هستید و باید از شامپو ضد شپش استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

شامپو ضد شپش محصولی تخصصی برای درمان آلودگی با شپش و التهاب و آسیب‌های ناشی از آن است. اما اگر تا کنون به شپش گرفتار نشده‌اید نباید تصور کنید هرگز به این محصول نیاز پیدا نمی‌کنید!

اگر در معرض محیط آلوده و مشکوک قرار گرفته‌اید بد نیست یک بار با انواع شامپوهای ضد شپش موهای خود را ماساژ و شستشو دهید.

�ر “درمان دائمی شپش با خرید بهترین شامپو ضد شپش موجود در بازار

  1. سلام دوستان
    من چند وقته پیش از یک دارو شپش استفاده کردم که خیلی عاالی بود خیلی راه ها را برای درمان امتحان کردم اما نشد خدا را شکر این دارو جواب داد
    گفتم شماره خانم که ازشون دارو گرفتم بزارم استفاده کنید برای منم دعا کنید

  2. سه‌ساله‌که‌نمیدونم‌ازدست‌شپش‌چکار‌کنم‌‌لطفا‌یه‌دارویی‌که‌از‌دست‌این‌حشره‌منو‌نجات‌بده‌معرفی‌کنید‌

  3. سلام برای از بین بردن شپش هیچ هزینه ای نکنید تنها با ۶ بار شوستن سر در طول دو هفته با تاید و پوشاندن سر خود با نایلون برای ۵دقیقه از شر شپش خلاص شوید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *