حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند چشم‌ها دریچه روح ما هستند. پوست دور چشم هم به همان اندازه اهمیت دارد و کرم سیاهی دور چشم به رفع دایره‌های کدر اطراف چشمان کمک می‌کند. بنابراین نه فقط چشم‌ها، بلکه پوست دور چشم نیز ناگفته‌های زیادی از احساس درونی ما آشکار می‌کند.

همه ما تیرگی زیر چشم را تجربه کرده‌ایم. شایع‌ترین حالت آن گودی و سیاهی اطراف چشم در اثر کم ‌خوابی است که صبح روز بعد و با شروع ساعت اداری می‌بینیم. اکنون هم که بیماری‌های شایع و همه گیر نظیر ویروس کرونا به حجم استرسی که روزانه تحمل می‌کنیم اضافه شده، باید منتظر تغییر رنگ بیش‌تر این ناحیه باشیم!

به اندازه تمام عواملی که باعث تیرگی دور چشم شما می‌شوند راهکار وجود دارد. اگر وقت کافی برای جستجوی راه‌های کمرنگ شدن و کاهش سیاهی دور چشمانتان را ندارید، در این مسیر تنها نیستید. راهنمای امروز مینی ژوپ کمک می‌کند تا در کنار آشنایی با عوامل تیرگی چشم، بهترین مارک کرم دور چشم برای تیرگی و سیاهی را بشناسید.

نقد و بررسی انواع کرم سیاهی دور چشم

پرفروش‌ترین محصول

کرم دور چشم کیووی مدل Revitalizing

برای جلوگیری از عمیق شدن و دیده شدن چروک‌ها و خطوط ریز دور چشم، یکی از بهترین انتخاب‌ها کرم دور چشم برند کیووی است. ویتامین E در این کرم با از بین بردن چین و چروک، سیاهی و همچنین پف دور چشم نقش زیادی در زیبایی دوباره چشم‌ها دارد.

این کرم هم برای شب و هم برای روز و جهت رفع سیاهی دور چشم مناسب است. ضمن این که در زمره پر فروش‌ترین محصولات آرایشی ایران قرار دارد. کرم دور چشم برند کیووی نظیر سایر محصولات آن، محبوب مصرف کنندگان بوده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم فاقد لانولین و پروپیلن گلیکول و هرگونه عطر و رنگ بوده و بنابراین هایپوآلرژیک است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

کرم دور چشم کیووی فاقد SPF است.

مواد موثر موجود در کرم دور چشم سینره علاوه بر افزایش میزان کلاژن و الاستین باعث تقویت غشای مویرگی رگ‌های پوست شده که در نتیجه‌ی آن تیرگی دور چشم برطرف می‌شود. این محصول باعث تسریع ساخت پروتئین‌های رشته‌ای پوست می‌شود. افزایش میزان پروتئین‌ها و بازسازی پوست از افتادگی پلک‌ها و تیرگی احتمالی جلوگیری می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول سرشار از کوآنزیم Q10 و ویتامین E با اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی و کمپلکس MDI جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک است.

کرم ضد تیرگی و التیام بخش دور چشم درمالیفت مدل Vitalift Anti Dark

کرم دور چشم درمالیفت حاوی ویتامین K بوده که حلقه های تیره دور چشم را کاهش می‌دهد. مکانیسم اثر این محصول افزایش گردش خون پوست دور چشم و مرطوب کردن آن با ترکیبات نرم کننده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی کمپلکس قوی از ویتامین‌های موثر در رفع تیرگی دور چشم است.

کرم دور چشم نئودرم مدل Multi Efficacy

کرم دور چشم نئودرم کلاژن پوست را افزایش داده و با نفوذ به قسمت‌های عمیق به ترمیم بافت پوست می‌پردازد. این محصول با بهبود گردش خون مویرگی در اطراف چشم، اثر استحکام‌‌بخشی خوبی بر پوست خواهد داشت و تیرگی را کاهش می‌دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم دور چشم نئودرم فاقد پارابن و انواع ترکیبات شیمیایی محرک برای پوست دور چشم است.

کرم دور چشم دکتر ژیلا

کرم دور چشم دکتر ژیلا ترکیبات کاملی برای رفع سیاهی دور چشم‌ها دارد. عصاره گیاه چای سبز و کریزانتلیس، روغن دانه انگور، ویتامین E و C پایدار، MDI Complex و کلاژن فرمولاسیون این محصول را تشکیل می‌دهند.

این محصول حاوی ویتامین بوده و روشن کننده است. اثرات کرم سیاهی دور چشم دکتر ژیلا را بعد از استفاده مداوم به مدت سه ماه و روزی سه بار مشاهده خواهید کرد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF است.

کرم دور چشم فیس دوکس سری Actisome مدل Actiflow

کرم دور چشم اکتی زوم فیس دوکس کاهش دهنده چروک، خشکی، پف و سیاهی دور چشم است. بافت این محصول کاملا سبک و آبرسان بوده و بدون چرب کردن پوست دور چشم جذب می‌شود.

کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب سان سیف SPF30

کرم دور چشم سان سیف با اثر محافظتی طولانی مدت، موجب کاهش لک‌های ناشی از افزایش سن می‌شود. فرمولاسیون این محصول حاوی SPF 30 بوده که برای جلوگیری از اثرات پیری نور خورشید روی بافت پوست دور چشم موثر خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم دور چشم سان سیف در برابر تعریق و شستشو و آلودگی مقاوم است. این محصول با تاثیر 4 ساعته قابلیت خوبی برای پوشش تیرگی دور چشم دارد.

این محصول بر پایه‌ی لیپوزوم آلفائیدروکسی اسید تهیه شده که بعد از قرار گرفتن در لایه‌های پوست ماده موثر این کرم آزاد می‌شود. شی باتر ترکیب مغذی دیگری در کرم دور چشم هیدرودرم است که که باعث انسجام و تغذیه پوست دور چشم می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم ترکیبی بسیار سبک دارد که به طور قابل توجهی حلقه‌های دور چشم را برطرف می‌کند.

کرم دور چشم الارو محصولی از این برند نامدار فرانسوی است که به کاهش و رفع تیرگی دور چشم کمک می‌کند. فرمولاسیون این محصول به سرعت جذب پوست می‌شود.

کرم دور چشم کلیون مدل Eye Cream Contorno Occhi

کرم دور چشم کلیون با انواع ویتامین‌های A، E، B5 و پپتیدهای غنی تولید شده است. این محصول حاوی کلاژن‌های گیاهی برای خاصیت ارتجاعی پوست بوده و روغن‌های آووکادو و جوانه گندم آن به مرطوب کنندگی زیر چشم کمک می‌کنند.

آن چه که به دور چشم شما رنگ می‌دهد و آن را با پوست سایر نواحی هماهنگ می‌کند عروق خونی ریز، ضخامت لایه پوست و رنگدانه‌ها هستند. دلیل اولیه که برای تیرگی دور چشم مطرح می‌شود تاثیر تلفیقی رنگدانه‌های تیره و عروق خونی متسعی است که جریان خون کافی را مثل گذشته برقرار نمی‌کنند.

داستان شکل گیری تیرگی چشم و دلایل آن

کم آبی پوست، بی‌خوابی، مصرف بیش از حد سیگار و نوشیدنی‌های الکلی و تغذیه نامناسب از دلایل متعددی هستند که برای سیاه شدن پوست ناحیه دور چشم‌ها مطرح می‌شوند. دلایلی که باعث می‌شود بانوان و آقایان حتی از سنین جوانی به فکر استفاده از کرم سیاهی دور چشم بیفتند.

در میان دلایلی مختلفی که برای سیاه شدن دور چشم وجود دارد، افزایش سن مهم‌ترین دلیل است. در واقع سالخوردگی تاثیر زیادی روی خونرسانی و آبرسانی به نواحی حساسی مثل دور چشم دارد. همین که کلاژن سازی کم شود پلک‌ها حالت افتاده به خود می‌گیرند و پف و سایه زیر چشم ایجاد می‌شود.

دلایل ایجاد سایه‌های رنگی دور چشم

ممکن است طبق معمول و بدون توجه به عامل سایه تیره دور چشمتان از انواع کانسیلرهای تارت استفاده کنید. اما اگر خوب دقت کنید سایه‌های دور چشم می‌توانند طیف رنگی قرمز تا آبی تیره داشته باشد که هر یک دلیل خاص خود را دارند.

  1. سایه‌های آبی دور چشم: اگر هنگام استفاده از کرم سیاهی دور چشم احساس می‌کنید نواحی اطراف آبی شده، احتمالا به سبب گشادی عروق خونرسان آن ناحیه و کاهش جریان خون باشد.
  2. سایه‌های قهوه‌ای رنگ اطراف چشم: خیلی از بانوان با افزایش سن شاهد ظهور نقاط قهوه‌ای روشن تا تیره زیر چشم هستند. نقاطی که در مجموع باعث می‌شوند چشم با دایره قهوه‌ای رنگی احاطه شود. علت این تغییر رنگ معمولا تولید بیش از حد رنگدانه ملانین پوست است.
  3. سایه قرمز اطراف چشم: قرمز شدن اطراف چشم هم می‌تواند به خاطر اتساع عروق خونی باشد. اما این اتساع در واقع در جهت تلاش بدن در حفظ تعادل مایعات است.

ترکیبات موثر انواع کرم سیاهی دور چشم

اولین گام در رفع سیاهی دور چشم برطرف کردن علل زمینه ساز نظیر سبک زندگی اشتباه و رژیم غذایی نامناسب است. در صورتی که دلیل زمینه‌ای را رفع نکنید حتی با استفاده از کرم سیاهی دور چشم به نتیجه نمی‌رسید.

اما اگر تصمیم دارید همزمان با اصلاح عادات فردی زودتر از شر سایه تیره دور چشم خلاص شوید، کرم سیاهی دور چشم انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. البته به شرط آن که با ترکیبات موثر آن آشنا باشید و محصولی انتخاب کنید که فرمولاسیون مناسبی داشته باشد.

هیالورونیک اسید؛ یک فرمول همه کاره برای پوست

مهم‌ترین ترکیبی که شاید در انواع محصولات مراقبت از پوست ببینید هیالورونیک اسید باشد. ترکیبی معجزه آسا که تاثیر روشن کنندگی بالایی دارد و در بسیاری از انواع کرم روشن کننده برای پوست وجود دارد.

مهم‌ترین تاثیر این ماده، اثر هم افزایی آن با گلیسیرین است که باعث می‌شود رطوبت از نواحی دیگر به اپیدرم نازک زیر چشم کشیده شود. بنابراین در انواع کرم سیاهی دور چشم هیالورونیک اسید را مشاهده می‌کنید.

کافئین؛ یک محرک قوی برای خونرسانی دوباره

در صورتی که سایه اطراف چشمانتان آبی یا قرمز است احتمالا این مشکل بر اثر اختلال در خونرسانی به ناحیه ایجاد شده است. بنابراین باید از ماده خونرسان قوی استفاده کنید تا ناحیه تقویت شود. اگر در کرم سیاهی دور چشم ترکیب کافئین را مشاهده می‌کنید، آن محصول به خونرسانی ناحیه و تجدید رنگ کمک خواهد کرد.

دی متیکون و سیکلو متیکون؛  ترکیبات دوقلو افسانه‌ای!

خیلی از مشکلات پوستی نظیر تغییر رنگ و چین و چروک‌ها به دلیل دهیدراتاسیون ایجاد می‌شوند. عملکرد اصلی دی متیکون و سیکلو متیکون مرطوب کردن پوست زیر چشم است. به نظر می‌رسد سلول‌ها با آبرسانی دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند و تغییر رنگ تدریجی را با مصرف این دو ترکیب در کرم سیاهی دور چشم شاهد باشیم.

رتینول و اثرات معجزه آسا ضد پیری

در انواع کرم دور چشم از رتینول استفاده می‌شود؛ چون باعث محو شدن تدریجی چین و چروک اطراف چشم خواهد شد. همان طور که گفتیم یکی از پیامدهای پیری چین و چروک و تیرگی ناشی از آن‌ها است. بنابراین در انواع کرم سیاهی دور چشم از رتینول و آلفا هیدروکسی اسید برای آبرسانی به پوست استفاده می‌شود.

پپتیدهای غنی در انواع کرم سیاهی دور چشم

پپتیدهای غنی در واقع بلوک‌های سنتزی از کلاژن هستند که نرخ کاهش یافته کلاژن سازی پوست را بهبود می‌بخشند. بنابراین محصولی که حاوی پپتیدهای غنی باشد رشد پوست ناحیه دور چشم را تحریک می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟

اگر به دنبال کرم سیاهی دور چشم هستید از انواع کرم دور چشمی استفاده کنید که قابلیت رفع تیرگی و کبودی زیر چشم را داشته باشد. هیالورونیک اسید، پپتیدهای غنی، رتینول و ترکیبات گیاهی نرم کننده اساس انواع کرم‌های دور چشم را تشکیل می‌دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات معرفی شده را تا کنون در رژیم مراقبت از پوست صورتتان داشته‌اید؟

�ر “10 مورد از بهترین کرم سیاهی دور چشم موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *