خوشبختانه امروزه محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که دست شما را برای انتخاب محصولی متناسب با نوع پوستتان باز‌ می‌گذارد. در این مطلب از مینی ‌ژوپ قصد داریم بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط شامل بهترین مارک کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. پس اگر پوست مختلط دارید و به دنبال محصولی با کیفیت برای مراقبت از آن هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

نور خورشید فواید زیادی برای بدن دارد اما در مقابل امواج نور خورشید می‌توانند آسیب‌های زیادی به پوست وارد کنند. امواج UV نور خورشید از لایه پوست عبور می‌کنند و با تغییر DNA سلول‌ها باعث ایجاد چین و چروک، افتادگی و لک و تیرگی بر روی پوست می‌شوند. بهترین راه برای مقابله با این امواج استفاده از کرم ضد آفتاب است. کرم‌های ضد آفتاب به واسطه ترکیبات خاص خود اجازه نمی‌دهند که این امواج مضر به درون بافت پوست نفوذ کنند.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب بر هیچکس پوشیده نیست. همه پزشکان و متخصصان زیبایی عقیده دارند که اولین مهم‌ترین راه برای جلوگیری از پیری پوست استفاده از یک کرم ضد آفتاب است. اما انتخاب ضد آفتاب خوب نیز اهمیت زیادی دارد. اولین نکته برای انتخاب ضد آفتاب سازگاری آن با نوع پوست است. اگر از محصولی استفاده کنید که متناسب با پوستتان نباشد از پوست در برابر آفتاب محافظت می کنید اما راه برای بروز مشکلات مختلفی مثل خشکی، حساسیت، جوش و آکنه و … باز می‌شود.

۷ مارک عالی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست مختلط

مدل محبوب

کرم ضدآفتاب درموبای مدل SPF65

ضدآفتاب درموبای یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای پوست مختلط است. این محصول فرمولاسیون سبکی دارد، به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچگونه اثر چربی بر روی پوست باقی نمی‌گذارد. خاصیت مات کنندگی این ضد آفتاب از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند.

ویتامین E موجود در ترکیبات کرم ضد آفتاب درموبای علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. این محصول رنگی بوده و پوشانندگی فوق‌العاده‌ای دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • رنگی
  • پوشانندگی بالا
  • بافت غیر چرب و سبک
  • دارای خاصیت مات کنندگی

فلویید ضد آفتاب و ضد چروک لانسون

فلوئید ضد آفتاب لانسون محصول کشور فرانسه، یکی از بهترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار برای پوست مختلط است. این ضد آفتاب به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد از پوست در برابر اثرات مضر امواج UV محافظت کرده و خاصیت مات کنندگی دارد.

ضد آفتاب لانسون سرشار از ترکیبات ضد چروک بوده و از بروز چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. این محصول ماندگاری بالایی دارد و به دلیل داشتن ترکیبات ضد جوش، از بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ترکیبات ضد جوش
  • دارای خاصیت جوان کننده

ضد آفتاب رنگی بیودرما مدل Photoderm AR SPF +50

ضد آفتاب رنگی بیودرما یکی دیگر از محصولات مفید و کاربردی برای افرادی است که پوست مختلط دارند. این ضد آفتاب قدرت بالایی برای محافظت از پوست در برابر امواج UV داشته و به دلیل داشتن عصاره جلبک‌های لامیناریا از ایجاد التهاب بر روی پوست جلوگیری می‌کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این ضد آفتاب از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می‌کند.

عصاره دانه سویا از دیگر ترکیبات موثر موجود ضد آفتاب بیودرما است. این ترکیب طبیعی با تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌ها، پوستی نرم، لطیف و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
  • قدرت محافظت کنندگی بالا
  • دارای خاصیت ضد التهابی

فلویید ضد آفتاب ویشی مدل BB Dry Touch

فلوئید ضد آفتاب ویشی با داشتن ترکیبات اولیه منحصر به فرد و ویژه یکی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست مختلط است. این محصول دارای خاصیت ضد التهابی بوده و از قرمزی و سوزش پوست شما جلوگیری می‌کند. ترکیبات موجود در این ضد آفتاب چربی پوست را در حد تعادل نگه داشته و از برهم خوردن pH طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند.

ضد آفتاب ویشی سرشار از ترکیبات نرم کننده و آبرسان بوده و موجب نرمی، شادابی و لطافت پوست شما می‌شود. این محصول ماندگاری و پوشش دهی فوق العاده‌ای دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای خاصیت ضد التهابی
  • متعادل کردن چربی پوست
  • ماندگاری بالا

کرم ضد آفتاب بدون چربی مای

کرم ضد آفتاب مای یک محافظ تمام و کمال برای پوست مختلط است. این محصول با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست از نفوذ امواج UV جلوگیری کرده و پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد. کرم ضد آفتاب مای به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد ترشح چربی پوست را تنظیم کرده و از مسدود شدن منافذ و بروز جوش آکنه جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • پوشش دهی بالا
  • تنظیم ترشح چربی

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا مدل Spf30

کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا مخصوص پوست مختلط یکی از پرطرفدارترین ضد آفتاب‌های موجود در بازار است. این محصول فاقد چربی بوده و با تنظیم ترشح چربی، از چرب شدن بیش از حد پوست شما جلوگیری می‌کند. این مدل از کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده بوده و موجب نرمی، لطافت، جوانی و شادابی پوست می‌شود. مجله اینترنتی مینی ژوپ در مقاله دیگری به نقد و بررسی انواع کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا پرداخته است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • تنظیم کننده ترشح چربی
  • دارای خاصیت جوان کنندگی

کرم ضد آفتاب ژنوبایوتیک مدل Sunogen2

ضد آفتاب ژنو بایوتیک بافت نرم و سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. به همین دلیل بعد از استفاده از این محصول به هیچ عنوان حس سنگینی بر روی پوست خود احساس نمی‌کنید. این ضد آفتاب به واسطه داشتن ترکیبات طبیعی مثل عصاره آلوئه ورا و آفتاب‌گردان رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از بروز التهاب، قرمزی و سوزش پوست جلوگیری می‌کند. این محصول قدرت محافظتی فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی از پوست در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • بافت نرم و سبک
  • حاوی ترکیبات طبیعی
  • آبرسان و مرطوب کننده پوست

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب یکی از روش‌های مهم و تاثیرگذار برای مراقبت از پوست است. امواج فرابنفش نور خورشید در کوتاه مدت مشکلاتی مثل پیری پوست، چین و چروک، افتادگی پوست، لک و تیرگی و … را ایجاد می‌کنند. اما تاثیرات بلند مدت این امواج احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می دهد. به همین دلیل نیز استفاده از کرم ضد آفتاب به طور مداوم توسط پزشکان تاکید می‌شود.

همه ما به دنبال این هستیم که پوستی جوان، شاداب و زیبا داشته باشیم. اگر یک روتین پوستی منظم را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از مراحل مهم روتین پوستی است. اگر در بیرون از منزل شاغل هستید حتما باید ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل از یک ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. مهم نیست که هوا ابری، بارانی یا برفی است. امواج فرابنفش در روزهای برف7ی و بارانی نیز می‌توانند به پوست آسیب برسانند.

اگر قرار است به مدت طولانی در معرض نور آفتاب باشید حتما ضد آفتاب خود را تمدید کنید. پس به طور کلی کرم ضد آفتاب نه تنها از پوست شما در برابر امواج فرابنفش محافظت می‌کند و احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می دهد، بلکه از پیری زودرس پوست، بروز لک و تیرگی، افتادگی پوست و …. جلوگیری می‌کند.

بهترین میزان SPF

ضد آفتاب های طیف گسترده

به طور کلی استفاده از ضدآفتاب‌هایی با SPF حداقل ۳۰ توصیه می‌شود. استفاده از ضدآفتابی با SPF30 مانع برخورد ۹۷ درصد از اشعه UVB با پوست می‌شود. بدیهی است که هر چه میزان SPF بیشتر باشد کرم ضد آفتاب درصد بیشتری از امواج را مهار می کند. اما بهتر است بدانید که هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند به طور ۱۰۰درصد از پوست شما در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت کند.

اما نکته‌ای که باید در اینجا در نظر بگیرید این است که با بالا رفتن SPF کرم ضد آفتاب بافتی چرب پیدا می‌کند. در نتیجه اگر پوست چرب و مستعد آکنه داشته باشید با استفاده از این محصولات ممکن است با مشکل مواجه شوید. بنابراین قبل از خرید کرم ضد آفتاب بهتر است نوع پوست خود را شناسایی کنید و براساس آن خرید خود را انجام دهید.

ضد آفتاب‌های طیف گسترده

نور خورشید دو موج مضر به نام‌های UVA و UVB دارد که هر کدام از آن‌ها اثرات مختلفی بر روی پوست می‌گذارند. UVA باعث پیری زودرس پوست، بروز چین و چروک، لک و تیرگی و افتادگی پوست می‌شود. UVB نیز آفتاب سوختگی را به همراه دارد. اگر قصد دارید به طور کامل از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید باید ضد آفتابی بخرید که بتواند از پوستتان در برابر هر دو نور فرابنفش UVB و UVA محافظت کند.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

نکته مهم دیگری که برای خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کنید نوع پوست است. در صورتی که محصولی سازگار با پوست خود انتخاب نکنید ممکن است مشکلاتی برای پوست ایجاد شود. اگر پوست مختلط دارید یعنی پوست شما هم چرب است و هم خشک. بنابراین باید ضد آفتابی انتخاب کنید که فرمولاسیونی سازگار با این نوع پوست داشته باشد. خوشبختانه امروزه ضد آُتاب‌ها همگی براساس نوع پوست دسته بندی می‌شوند. ضد آفتاب‌های مخصوص پوست مختلط باید علاوه بر اینکه رطوبت وآب مورد نیاز نواحی خشک پوست را تامین می‌کنند، با تنظیم ترشح چربی از چرب شدن بیش از حد نواحی چرب پوست نیز جلوگیری کنند. پس اگر قصد دارید از پوست مختلط خود در برابر امواج نور خورشید محافظت کنید به دنبال ضد آُتاب‌های مخصوص پوست مختلط باشید. محصولاتی که در بالا معرفی کردیم همگی دارای این ویژگی‌هستند و شما می‌توانید با خیال راحت این محصولات را روی پوست مختلط استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب

این که چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد نیز اهمیت زیادی دارد. همیشه ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب خود را استفاده کنید و در صورتی که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارید هر ۲ ساعت یکبار آن را تمدید کنید. همانطور که در بالا هم گفتیم در روزهای ابری نیز امواج مضر می‌توانند تا ۸۰ درصد به پوست نفوذ کنند. نکته دیگر اینکه برف، ماسه و آب نور خورشید را منعکس می‌کنند بنابراین در روزهای برفی بارانی نیاز به کرم ضد آفتاب بیشتر می‌شود.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط -مینی ژوپ

جمع بندی

استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از مراحل اصلی مراقبت از پوست است. ضد آفتاب با مراقبت از پوست در برابر امواج فرابنفش نور خورشید احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می‌دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب کاملا مشخص است تنها نکته‌ای که برای خرید آن باید توجه کنید این است که محصولی سازگار با پوست خود انتخاب کنید. در این مطلب از مینی ژوپ سعی کردیم تمامی نکات برای خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط را ذکر کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای پوست خود خریداری کنید.

تجربه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *