مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهیم. اگرچه نور آُتاب فواید زیادی برای ما دارد و باعث شادابی و نشاط و افزایش سطح ویتامین D در بدن می‌شود، اما امواج فرابنفش آن آسیب زیادی به پوست وارد می‌کند. به همین دلیل لازم است که هنگام خروج از منزل حتما از ضد آفتاب استفاده کنیم. اما انتخاب یک ضد آفتاب سازگار با نوع پوست نیز اهمیت زیادی دارد. ضد آُتابی که سازگار با نوع پوست باشد نه تنها از پوست شما در برابر آفتاب مراقبت می‌کند می‌تواند از بروز مشکلات پوستی نیز جلوگیری کند.

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید نمی‌توانید از هر ضدآفتابی برای مراقبت از پوستتان استفاده کنید. برای جلوگیری از بروز جوش و چرب‌تر شدن پوست لازم است محصولی خریداری کنید که علاوه بر محافظت، چربی پوستتان را کنترل کند. به همین دلیل در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم با معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب به شما کمک کنیم که علاوه بر محافظت از پوستتان، از بروز مشکلاتی مثل جوش و آکنه جلوگیری کنید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

پیشنهاد مینی ژوپ

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Oily and Acne-Prone SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مخصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. این محصول با آنتی اکسیدان‌های طبیعی شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا و پاپایا غنی شده است.

SPF50 این محصول مناسب برای پوست‌های بسیار حساس و روشن طراحی شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB و مهار ترشح سبوم و مات کنندگی پوست از خواص ویژه این محصول هستند.

کرم ضد آفتاب الارو سری Foundation Effect

الارو با دارا بودن SPF30 از پوست صورت در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. این SPF برای محافظت قوی پوست‌های چرب در برابر آفتاب مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ماندگاری ضد آفتاب برای پوست چرب الارو بالا بوده و فاقد پارابن و چربی است.

 

کرم ضد آفتاب سینره SPF50

کرم ضد آفتاب پوست سینره محصولی تخصصی برای پوست چرب بوده و فاقد پارابن است. این محصول فاکتور محافظتی PA+++ دارد که برای محافظت پوست در برابر انواع اشعه‌های خورشید مناسب خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول ساختاری سبک با جذب سریع دارد و به پیشگیری از پیری زودرس و لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

کرم ضد آفتاب رنگی درمالیفت مدل Sunlift SPF50

کرم ضد آفتاب سان لیفت درمالیفت با فاکتور حفاظتی ⁺SPF 50، از چرب شدن پوست هنگام فعالیت‌ها روزانه جلوگیری می‌کند. این محصول بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار بوده که حاوی مواد آبرسان است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول مقاومت بالایی در برابر تعریق و شستشو دارد.

کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Tinted

ضد آفتاب ایرانی پریم یک لایه‌ی محافظتی در برابر اشعه‌ی UVA، UVB و IR روی پوست‌های چرب ایجاد می‌کند. این محصول با پایه رنگی بژ روشن تولید می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Tinted SPF60 ضد آکنه و ضد باکتری‌های مولد آکنه است.

کرم ضد آفتاب رنگی مای

ضد آفتاب برای پوست چرب مای محصولی رنگی با قدرت بالا و SPF60 جهت محافظت از پوست صورت است. این محصول فاقد چربی و هر نوع ماده حساسیت زا است.

کرم ضد آفتاب بیودرما سری Photoderm مدل AKN Mat Spf30

کرم ضد آفتاب بیودرما آکنه مت بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب است. این محصول قدرت پوشانندگی فوق‌العاده‌ای دارد و از پوست در برابر امواج مضر UVA و UVB محافظت می‌کند و مانع آفتاب سوختگی می‌شود. ترکیبات به کار رفته در این کرم ضد آُتاب کاملا سازگار با پوست چرب بوده و به همین دلیل نیز از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

این ضد آفتاب فاقد ترکیبات کمدون‌زا است و باعث بستن شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. کرم ضد آفتاب بیودرما آکنه با خاصیت مات کنندگی خود پوست را مات می‌کند و بعد از استفاده از این محصول پوستتان دیگر براق و آزاردهنده نخواهد بود. این ضد آفتاب به واسطه داشتن عصاره جلبک لامیناریا اوکرولئوکا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و موجب شادابی، جوانی و لطافت پوست شما می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • بدون چربی و رنگ
  • مقاوم به آب و نور
  • دارای خاصیت مات کنندگی
  • غیر کومدون زا و غیر حساسیت‌زا
  • حاوی عوامل ضد جوش و پیشگیری از عود مجدد آن

کرم ضدآفتاب درماگور مدل SPF50

کرم ضد آفتاب درماگور یکی دیگر از ضد آُتاب‌های بی‌نظیر برای پوست چرب است. این محصول فاقد اسانس و پارابن است و بافتی نرم و سبک دارد. بعد از استفاده از این محصول هیچگونه سنگینی بر روی پوست احساس نمی‌کنید. کرم ضد آفتاب درماگور قدرت محافظت کنندگی فوق‌العاده‌ای‌ دارد و از پوست در برابر امواج UVA و UVB محافظت می‌کند.

این محصول به راحتی بر روی پوست پخش می‌شود و در برابر آب نیز مقاومت بالایی دارد، اما برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است که هر ۲ ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • بافت نرم و سبک
  • مقاوم در برابر آب
  • فاقد پارابن و عطر
  • مناسب برای صورت و بدن

کرم ضد آفتاب سینره

کرم ضد آفتاب سینره مخصوص پوست چرب یک کرم ضد آفتاب فوق العاده برای افرادی است که پوست چرب و مستعد آکنه دارند. این محصول فاقد ترکیبات چرب و روغن‌های سنگین است و به دلیل داشتن بافت نرم و سبک به راحتی روی پوست پخش می‌شود.

کرم ضد آفتاب سینره برای پوست چرب از پوست شما در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB‌ محافظت و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. این کرم حاوی ترکیبات ضد چروک است و از پیری پوست و ایجاد چین و چروک و لک و تیرگی روی پوست جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد چربی
  • دارای فاکتور حفاظتی
  • پیشگیری از پیری زودرس و لکه های پوستی
  • فاقد پارابن

کرم ضد آفتاب رنگی ام کیو مدل LIGHT BEIGE

کرم ضد آفتاب ام کیو برای پوست چرب یکی دیگر محصولات فوق العاده‌ای است که می‌توانید برای محافظت از پوست چرب خود استفاده کنید. این محصول با بهترین مواد اولیه تولید شده و با ایجاد یک لایه محافظ از پوست در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت می‌کند. کرم ضد آفتاب ام کیو بافت نرم و سبکی دارد، به راحتی روی پوست پخش می‌شود و هیچگونه سنگینی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. این محصول سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده بوده و لطافت و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. این کرم حاوی ترکیبات ضد چروک و آنتی اکسیدانی بوده و روند پیری پوست را کند می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • مرطوب کننده و آبرسان
  • مخصوص پوست های چرب
  • ضد میکروب و آنتی باکتریال
  • نرم کننده و دارای ساختاری سبک
  • تنظیم کننده ترشحات چربی پوست و ضد آکنه

فلوئید ضد آفتاب ویشی سری Ideal Soleil مدل Dry Touch

محصولات ویشی به دلیل داشت ترکیبات منحصر به فرد و گیاهی از بهترین و پرطرفدارترین محصولات مراقبتی هستند. فلوئید ضد آفتاب ویشی یک محصول بی‌نظیر برای پوست چرب است. این ضد آفتاب با داشتن ترکیبات بی‌نظیر یک محافظ فوق‌العاده در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB  است. این محصول سرشار از ترکیبات ضد پیری بوده و از بروز چین و چروک و لک و تیرگی ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. فلوئید ضد آفتاب ویشی بافتی نرم و سبک دارد، به آسانی- روی پوست پخش می‌شود و از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • جذب سبوم اضافی و مات کننده پوست
  • مناسب پوست های مختلط و چرب
  • آبرسان، مرطوب کننده و ضد آب
  • فیلترهای قوی ضد UVA و UVB
مدل محبوب

کرم ضد آفتاب آنتی آکنه سان سیف

ضد آفتاب سان سیف با تنظیم ترشح غدد چربی پوست و کاهش ظاهر براق آن برای انواع پوست‌های چرب و آکنه دار مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در این محصول از عصاره سابال، چای سبز و بورداک به عنوان آنتی اکسیدان استفاده شده است.


بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب چه کرمی است؟

تشخیص پوست چرب

پوست چرب به سبب فعالیت بیش از حد سبوم چرب و براق به نظر می‌رسد. خیلی از افراد برای این که به مدت طولانی‌تری از شر چربی پوست خلاص شوند از صابون صورت استفاده می‌کنند. سپس کرم ضد آفتاب را روی صورت استعمال می‌کنند تا کمی دیرتر پوست را چرب کند.

ترفند شستشو با انواع محصولات نظیر فوم شستشوی صورت یک درمان قطعی نیست. حتی این اقدام در صورتی که از محصولات قلیایی استفاده کنید می‌تواند پوستتان را چرب‌تر کند. راهکار قطعی و نهایی برای کنترل چربی پوست، استفاده از ضد آفتاب برای پوست چرب است. این ضد آفتاب‌ها فرمولاسیون ویژه‌ای دارند که با ساختار پوست چرب سازگار است.

مضرات نور آفتاب

اشعه UV نور خورشید مضرات زیادی برای پوست دارد. آفتاب سوختگی، لک و تیرگی پوست، سرطان پوست و آسیب به ‌‌DNA و چین‌وچروک همگی از جمله آسیب‌هایی است که نور آفتاب به پوست وارد می‌کند. اگر از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نکنید رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند و التهاب و قرمزی پوست را افزایش می دهند. التهاب یکی از عوامل ایجاد جوش و آکنه روی پوست است.

برای اینکه بتوانید به خوبی از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید لازم است که یک ضد آفتاب سازگار با نوع پوست خود داشته باشید. د مجله اینترنتی مینی ژوپ انواع ضد آفتاب ایرانی و ضد آفتاب خارجی معرفی و بررسی شده‌اند تا شما انتخاب بهترین داشته باشید. پس قبل از خرید این محصول نوع پوست خود را شناسایی کنید.

نحوه تشخیص پوست چرب

پوست چرب معمولا دارای علائم زیر است:

  • پوستتان بیش از 2 بار در روز نیاز به شستشو دارد.
  • با زدن مرطوب کننده به پوست، احساس سنگینی می‌کنید.
  • پوست شما همیشه براق به نظر می‌رسد و منافذ آن بسیار بزرگ و قابل مشاهده هستند.
  • منافذ زیادی در پوستتان دارید (پوست شما بافت پوست پرتقال مانندی دارد)

 

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

برای اینکه بتوانید بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب را انتخاب کنید بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که روی آن‌ عبارت OIL FREE درج شده باشد. این محصولات صرفا برای پوست چرب طراحی شده‌اند و فاقد چربی و روغن‌های سنگین هستند. ضد آفتاب‌های پوست چرب عموما غیر کمدون‌زا هستند. ترکیبات کمدون‌زا باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و آکنه و جوش سرسیاه را به وجود می‌آورند. پس به خاطر داشته باشید که ضد آفتاب مخصوص پوست چرب باید غیر کمدون‌زا باشد.

ضد آفتابی را انتخاب کنید که خاصیت مات کنندگی داشته باشد. پوست چرب به دلیل داشتن چربی اضافی معمولا براق است. ترکیبات مات کننده موجود در ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب با تنظیم غدد سبوم از ترشح چربی اضافی جلوگیری می‌کنند. از طرف دیگر این ترکیبات جاذب چربی اضافی هستند. در نتیجه وقتی از آن‌ها استفاده می‌کنید پوست مات و یکدست شده و دیگر براق و آزاردهنده نخواهد بود.

بافت نرم و سبک یکی دیگر از ویژگی‌های ضد آفتاب خوب برای پوست چرب است. اگر بافت ضدآفتاب سنگین باشد به راحتی روی پوست پخش نمی‌شود، احساس سنگینی ایجاد می‌کند، منافذ پوست را می‌بندد و با ایجاد جوش و آکنه می‌شود. بنابراین بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که بافتی نرم و سبک دارند و به راحتی روی پوست پخش می‌شوند.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب چه ویژگی های دارد؟

هر ضد آفتاب برای پوست چرب باید ترکیباتی داشته باشد که ترشحات چربی صورت را کنترل کند:

فرمولاسیون سبک و ملایم ضد آفتاب برای پوست چرب

ﺗﺮﻛﻴﺒﺎت ضد آفتاب‌های بازار ﺑـﻪ دو دﺳـﺘﻪ ﺟﺎذب UVA (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻨﺰوﻓﻨﻮنﻫﺎ و آﻧﺘﺮاﻧﻴﻼت‌ها) و و ﺟﺎذب UVB (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻨﺎﻣﺎت‎ﻫﺎ و سالیسیلات‌‌ها) ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ. اﻛﺜﺮ ﻓﺮآورده‌ﻫﺎي کرم ﺿﺪ آﻓﺘﺎب ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﺎزار داراي ﺟﺎذب‌ﻫﺎي ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ هستند.

ﺟﺎذب‌ﻫﺎي ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺑﻪ صورت ترکیبی اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ؛ چونﻫـﻴﭻ ﺟـﺎذب ﺷـﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺑـﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ نمی‌تواند ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﻛﺎﻓﻲ را در ﺑﺮاﺑﺮ اﻣـﻮاج UVA و UVB ایجاد کند.

در فرمولاسیون ضد آفتاب برای پوست چرب تمام این ترکیبات جهت کاهش چربی پوست تعدیل می‌شوند. تعدیل بنزوفنون و سینامات‌ها باعث می‌شود بافت کرم خیلی سبک‌تر از همیشه روی پوست قرار بگیرد. بنابراین بعد از استعمال کرم ضد آفتاب احساس خوشایندی خواهید داشت.

مقاومت در برابر آب ضد آفتاب برای پوست چرب

هیچ ضد آفتابی در دنیا ضد آب نیست. اما برخی از برندها خواص مختلفی مثل ماندگاری و مقاومت در برابر آب دارند. ضد آفتاب برای پوست چرب نیز با توجه به میزان تعریق پوست بهتر است مقاومت کافی در برابر آب داشته باشد. اگر ضد آفتاب در برابر آب مقاوم باشد، هر 80 دقیقه یک بار و بعد از تعریق شدید باید دوباره استفاده شود.

ترکیبات فعال مغذی در ضد آفتاب برای پوست چرب

ترکیبات زیادی در ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شوند که خاصیت محافظتی محصول را در مجموع بالا می‌برند. اکتوکریلن، اکتیل متوکسی سینامات، اتیل سالیسیلات، اکتیل تریازون، اکسی بنزون، سلیسو بنزین و سدیم دی اکسید تیتانیوم از ترکیبات کمکی یک ضد آفتاب قوی هستند.

در برخی از انواع ضد آفتاب برای پوست چرب از زینک اکسید هم استفاده می‌شود. پماد زینک اکسید اگرچه برای کنترل چربی پوست مناسب است اما می‌تواند ظاهر بیش از حد سفیدی به پوست صورت بدهد.

چه ضد آفتابی برای پوست خوبه؟

برای پوست خوب، ضد آفتابی با عامل محافظتی SPF بالا و طیف وسیع (Broad-spectrum) مناسب است. انتخاب یک ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ و محافظت در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های ناشی از اشعه UVB و UVA را فراهم می‌کند. همچنین، انتخاب ضد آفتابی با عوامل آبرسان و آنتی‌اکسیدان نیز برای نگهداری و بهبود کیفیت پوست مفید است.

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست چرب؟

پنج مارک برتر تولید کننده کرم ضد آفتاب عبارتند از: La Roche-Posay Anthelios Neutrogena Ultra Sheer Bioderma Photoderm EltaMD UV Clear Supergoop! Unseen Sunscreen

SPF چیست؟

مخفف عبارت (Sun Protection Factor) است. این عبارت در واقع فاکتوری است که نشان می‌دهد قدرت ضد آفتاب برای مراقبت از پوست شما چقدر است. مثلا اگر ضد آفتابی SPF20 داشته باشد یعنی عملکرد آن 20 بار بیشتر از حالت عدم مصرف آن است. فراموش نکنید. فرقی ندارد SPF چقدر است. اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارید هر ۲ ساعت یکبار ضد آفتاب را تمدید کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه همه می‌دانیم که نور آفتاب باعث پیری پوست، آفتاب سوختگی، لک و تیرگی و سرطان پوست می‌شود. مهم‌ترین نکته برای استفاده از این محصول مراقبتی این است که ضد آفتابی انتخاب کنیم که سازگار با نوع پوستمان باشد.  در این مطلب از مینی ژوپ سعی کردیم با معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب به شما کمک کنیم محصولی متناسب برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *