تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از افراد به جای رنگ مو منفرد از رنگ مو ترکیبی استفاده می‌کنند؟ در حالی که یک محصول باید ما را به رنگ مو دلخواهمان نزدیک کند اما رنگ مو ترکیبی در عمل همیشه نتیجه بهتری به دنبال داشته است. چنان چه بارها دیده‌اید نتیجه نهایی استفاده از انواع رنگ مو با آن چه که روی بسته بندی محصول می‌بینیم زمین تا آسمان تفاوت دارد.

اگرچه خیلی از مراکز زیبایی از ترکیب رنگ‌ها به صورت دستی استفاده می‌کنند اما همیشه گزینه‌های استاندارد و حاضر آماده‌ای وجود دارد. انواعی از رنگ موهای ترکیبی توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که پایه رنگ زیباتری نسبت به رنگ موهای منفرد ایجاد می‌کنند.

اگر طیف رنگ محصولات رنگ مو تکراری شده و به دنبال ایجاد تنوع با رنگ مویی متفاوت هستید نقد امروز را از دست ندهید. در پایان این مطلب علاوه بر محصولات ترکیبی رنگ مو، با اصول ترکیب و کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها آشنا می‌شوید.

نقد و بررسی انواع رنگ مو ترکیبی در بازار

محصول پرفروش

کیت رنگ موی گارنیک سری رنگهای ترکیبی - شیر نسکافه شماره 9.38

کیت رنگ مو ترکیبی گارنیک فرمولاسیون حاوی روغن زیتون و کراتین برای جوان سازی و بازسازی تارهای آسیب دیده موها دارد. پایه رنگ این محصول شیر و نسکافه و به صورت ترکیبی است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ویتامین C این محصول از خشکی و شکنندگی مو پس از رنگ کردن جلوگیری می‌کند.

کیت رنگ موی گارنیک سری رنگهای ترکیبی -بلوند هاوانا شماره 7.59

رنگ مو بلوند هاوانا گارنیک حاوی ویتامین بوده و فرمولاسیون آن بر اساس سازگاری با پوست و مو طراحی شده است.

پایه رنگ این کیت رنگی طبیعی است.

رنگ مو مدیا سری ترکیبی شماره AM.5 رنگ پیازی کدر

مشخصه رنگ مو مدیا پیازی کدر است که در پایه بلوطی فرموله شده است. این محصول حاوی ویتامین C است که از سختی و زبری موها بعد از رنگ کردن جلوگیری می‌کند.

رنگ مو مدیا سری ترکیبی شماره MO.9 رنگ ارکیده متوسط

رنگ مو ترکیبی مدیا با پایه رنگ یاسی تولید شده است. رنگ نهایی این محصول روی موهای شما ارکیده با تناژ متوسط بوده و ویتامین C آن به حفظ نرمی موها بعد از رنگ کردن کمک می‌کند.

رنگ مو بیس کالر سری ترکیبی مدل کراتین شماره 5.76 رنگ تنباکویی تیره

رنگ مو بیس کالر محصولی با پوشش دهی قوی است که با پایه رنگ تنباکویی و تیره فرموله شده است. ترکیبات جانبی این محصول نظیر کراتین، ویتامین، نرم کننده و حالت دهنده مو به نرمی و شادابی موها بعد از رنگ کردن مکرر مو کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با ویتامین C غنی شده و فاقد عطر و اسانس جانبی است.

رنگ مو نیو پرستیژ کالر سری ترکیبی شماره BE.8 رنگ بژ ابریشمی

رنگ مو پرستیژ کالر حاوی انواع روغن‌های گیاهی و مولتی ویتامین است. پروتئین، کراتین و ویتامین C رنگ مو ترکیبی پرستیژ کالر به بازیابی و ترمیم موهای آسیب دیده توسط رنگ کردن و براشینگ دائمی کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول با حداقل درصد آمونیاک فرموله شده است.

کیت رنگ موی گارنیک سری رنگهای ترکیبی -کاپوچینو شماره 8.47

محصولات گارنیک حاوی عصاره طبیعی و روغن‌های گیاهی هستند که به ترمیم موهای آسیب دیده در اثر رنگ کردن مکرر کمک می‌کنند.

تاریخچه استفاده از رنگ موهای ترکیبی

استفاده از رنگ مو ترکیبی به دوره مصر و یونان باستان برمی‌گردد. گیاهان و پودر فلزات دو فاکتور اساسی بودند که از ترکیب آن‌ها رنگ موهای مختلفی ایجاد می‌شد. در مصر و روم رنگ‌های تیره بیش از هر رنگ دیگری مورد پسند اشراف زادگان بود. بنابراین از رنگ گیاهان و میوه‌هایی با پوست تیره نظیر گردو رنگ مو به دست می‌آوردند.

تاریخچه رنگ مو ترکیبی به همین جا محدود نمی‌شود. ادویه جات عناصر الهام بخشی برای تغییر رنگ موها از گذشته تا کنون بودند. هنوز هم رنگ موهای موقت و گیاهی با استفاده از انواع ادویه‌ها نظیر زردچوبه و حنا فرآوری می‌شوند. اما امروزه انواع رنگ مو ترکیبی که در بازار مشاهده می‌کنید پایه شیمیایی دارند که بر اساس نظر متخصصان زیبایی و رنگ شناسی فرموله شده‌اند.

قوانین ترکیب رنگ‌ها در انواع رنگ مو ترکیبی

رنگی که روی موهای شما قرار می‌گیرد انعکاسی از نور سفید خورشید است که به رنگ‌های مختلف دیگر تجزیه می‌شود. جالب است بدانید انواع رنگ مویی که مثلا با عنوان رنگ مو عسلی خریداری می‌کنید نیز یک رنگ مو ترکیبی است که از کنار هم قرار گرفتن سایه‌های مختلف ایجاد می‌شود.

برای ترکیب انواع رنگ‌ها در صنعت، معمولا از رنگ مخالف آن‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال اگر قرار باشد پایه یک رنگ نارنجی، قرمز یا قهوه‌ای باشد باید با رنگ آبی کنترل و خنثی شود. این شیوه ترکیب رنگ به برقراری تعادل میان رنگ‌ها کمک می‌کند و مکمل خوبی از آن‌ها می‌سازد.

چه در رنگ‌ مو ترکیبی که به صورت آماده به فروش می‌رسند وچه در ترکیب دستی رنگ‌ها، باید با متضاد هر رنگ آشنا باشید. در غیر این صورت ترکیب زیبایی ایجاد نمی‌شود. مثلا رنگ نارنجی یا هلویی باید با رنگ آبی خنثی شود تا انعکاس خوبی داشته باشد. یا این که زردی رنگ مو باید با رنگ بنفش خنثی شود. درست مشابه با قوانینی که در خرید کرم پودر خوب و جهت تناسب رنگ محصول با رنگ زمینه پوست مطرح است.

پایه مشترک انواع رنگ مو ترکیبی

ترکیب انواع رنگ‌ها با هم کار حساسی است و دانش مناسبی از قوانین ترکیب رنگ می‌طلبد. اگر قرار باشد خودتان یک رنگ مو ترکیبی در منزل تهیه کنید حتما به یکی از تناژ رنگ قهوه‌ای نیاز دارید. اگر روی بسته بندی انواع رنگ مو ترکیبی را نگاه کنید متوجه حضور رنگ قهوه‌ای در فرمول ترکیبی محصولات می‌شوید.

برای تهیه رنگ مو ترکیبی در منزل باید ابتدا رنگ اصلی و سپس رنگ فرعی مورد نیاز در فرمول را مشخص کنید. بسته به این که دوست دارید کدام سایه رنگی روی موها غالب باشد باید مقادیر مختلفی از رنگ مو استفاده شود. مثلا رنگ موی قرمز یا شرابی حاوی رنگ موی قهوه‌ای به عنوان رنگ اصلی و رنگ نارنجی به عنوان سایه فرعی است. بعد از رنگ کردن از محصولات مراقبت از موی رنگ شده غافل نشوید.

فرمول ترکیب انواع رنگ مو‌های سال 99

 

فرمول ترکیب رنگ موی ترکیبی شکلاتی فندقی پایه ۷ دکلره + یک بسته رنگ شکلاتی پایه ۷ + مقداری رنگ فندقی پایه ۷ + اندکی واریاسیون بنفش و آبی +اکسیدان ۶ درصد
فرمول ترکیب رنگ موی قهوه ای نسکافه ای بلوند نسکافه ای تیره + بلوند طلایی خیلی روشن + اکسیدان 2 درصد
فرمول ترکیب رنگ موی عسلی بدون دکلره رنگ موی دودی+ واریاسیون طلایی + اکسیدان ۹ درصد یا ۱۲ درصد
فرمول ترکیب رنگ موی کاراملی  رنگ طلایی خیلی روشن + بلوند خاکستری پلاتینه + بلوند بژ + واریاسیون نقره ای + واریاسیون دودی + اکسیدان ۶ درصد
فرمول ترکیب رنگ مو دودی نسکافه ای پایه ۱۰دکلره + خاکستری + دودی+ نقره ای + کمی بنفش
فرمول ترکیب رنگ مو دودی یخی دودی ده + یخی و واریاسیون نقره ای + ریشه دودی تیره پایه ۹ + اکسیدان 6 درصد
فرمول ترکیب رنگ مو آمبره پایه ۱۰ دکلره + نقره‌ای + پلاتینه نقره ای + اکسیدان + اندکی آبی
فرمول ترکیب رنگ مو یاسی پایه ۹ دکلره + بژ + نسکافه ای + مرواریدی و ارغوانی + کمی بنفش و نقره‌ای

شما چه فکر می‌کنید؟

اگرچه تهیه رنگ مو ترکیبی در منزل هم امکان پذیر است اما انتخاب رنگ‌های مکمل برای حصول بهترین نتیجه کار ساده‌ای نیست. بسیاری از برندها با بهره گیری از نظرات کارشناسان مد و زیبایی انواع شماره‌های متضاد را با هم ترکیب می‌کنند تا رنگ‌های ترکیبی تازه و متنوع‌تری در اختیار شما قرار دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟ تجربه شما در استفاده از رنگ‌های ترکیبی چطور بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *