اگر شما هم از ریزش مو رنج می‌برید و باید از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید همراه ما باشید. انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو می‌تواند چاره ریزش آزار دهنده موها و کاهش چشمگیر حجم آن روی سر باشد!

ریزش موها دلایل زیادی دارد. در حالی که برخی از افراد، اکثراً آقایان به صورت ارثی دچار ریزش مو می‌شوند. که ابته دلایل ریزش مو در خانم ها می‌تواند کمی متفاوت باشد اما باز هم عامل ارثی تاثیرگذار است. هر مدل مو با توجه به سبک زندگی می‌تواند به مرور زمان ریزش داشته باشد. شستشو زیاد، استفاده مداوم از شامپو و شوینده‌های شیمیایی، شانه زدن موها و مصرف افراطی مواد حالت دهنده آرایشی مو زمینه ریزش موها را فراهم می‌کنند.

اما راهکار قطعی برای کاهش ریزش مو چیست؟

چه نوع شامپو و با چه شستشویی می‌تواند به رفع این معضل کمک کند؟ پاسخ به این سوالات را بعد از مطالعه مطلب امروز مینی ژوپ می‌یابید. با نقد و بررسی انواع شامپو ضد ریزش مو ایرانی و خارجی در بازار ما همراه باشید.

محصول پر فروش

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپو تقویت‌کننده و ضد‌ریزش مو فولیکا مخصوص موهای آسیب‌دیده و نازک است و برای آقایان و بانوان مناسب خواهد بود. این شامپو با خواص ضد ریزش و تقویت کنندگی تولید شده و حاوی ویتامین‌های B6 و B7 و عصاره گیاه آرنیکا است.

از ویژگی‌های دیگر این‌شامپو می‌توان به خاصیت حجم‌دهندگی و افزایش ضخامت موهای کم‌حجم و نازک اشاره‌کرد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این شامپو حاوی عصاره‌های گیاهی و غنی از ویتامین برای تقویت موها است.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش سینره محصولی تخصصی جهت تقویت‌ و جلوگیری از ریزش‌مو و تحریک رشد موهای جدید است. این شامپو حاوی عصاره Saw Palmetto بوده که نوعی نخل بومی آمریکا است. این عصاره یکی از مهم‌ترین ترکیبات ضد ریزش در انواع شامپوهای سر در دنیا است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مهم‌ترین اثر عصاره Saw Palmetto مهار آندروژن است که در ترکیب با روی و ویتامین B6 به مقدار چشمگیری افزایش می‌یابد. وجود مواد آنتی‌آندروژنیک در این شامپو نه تنها به کاهش ریزش‌مو کمک می‌کنند بلکه به‌مرور از چربی‌مو کاسته و موها را به حالت نرمال نزدیک خواهند کرد.

 

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow

اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید که البته خاصیت ضد ریزش هم داشته باشد; درمالیفت مناسب شماست. شامپو درمالیفت تقویت کننده رشد فولیکول های ضعیف موهای سر است و بنابراین اثرات قابل توجهی برای جلوگیری از ریزش مو دارد. این محصول کاهش دهنده ترشحات غدد چربی پوست سر

است و بنابراین از ایجاد بوی نامناسب پوست سر جلوگیری می‌کند.

برای کسب نتیجه ایده آل پس از خیس نمودن موها، میزان کافی از شامپو را بر روی کف سر و موها مالیده و به آرامی ماساژ دهید. کف حاصل از شامپو را به مدت 1 دقیقه روی پوست سر نگه داشته و سپس آبکشی کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد مواد سرطان زا نظیر سولفات و پارابن است.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine

شامپو ضد ریزش سریتا حاوی عصاره کافئین و ساوپالمتو است. این دو عصاره از معروف‌ترین محرک‌های رشد فولیکول مو در دنیا هستند که در فرمولاسیون انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو می‌بینید.

شامپو پرومین سریتا مدل Anti chute

شامپو تقویت موی سریتا دارای ترکیبات منحصر به فردی از عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و ترکیبات فعال برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو است. ترکیبات این شامپو باعث مهار آنزیم 5- آلفا-ردوکتاز می‌شوند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

عصاره گیاهی موجود در شامپو ضد ریزش سریتا نیز به خونرسانی بیش‌تر در ناحیه و ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

شامپو استم سل مدل Hair loss therapy

مهار فعالیت آنزیم 5 آلفا ردوکتاز  و جلوگیری از تولید دی هیدروتستوسترون مهم‌ترین ویژگی شامپو استم سل است. در این شامپو از عصاره آلوئه ورا ، روغن زیتون و عصاره تریفولیوم پراتنس استفاده شده که باعث متوقف شدن ریزش غیر طبیعی موها می‌شوند. این محصول یک شامپو بدون سولفات ایرانی است که خاصیت ضد ریزش و تقویت کنندگی مو را نیز دارد. این محصول برای هم آقایان و هم خانم‌ها مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ترکیبات گیاهی این شامپو علاوه بر جلوگیری از ریزش مو گردش خون را بهبود و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شوند.

در انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو این مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند که محصولات را از هم متمایز می‌کنند. شامپو ضد ریزش شون دارای عصاره گل رز و رزماری بوده و بنابراین حاوی انواعی از ویتامین‌های تقویت کننده موی سر است.

این محصول شامپو روزانه برای تقویت و جلوگیری از ریزش موها است. عصاره رزماری این شامپو به بهبود گردش خون در پوست سر و استحکام بخشیدن به پیاز مو کمک می‌کند.

مناسب آقایان

شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1

قبلا شامپو ضد شوره آلپسین را معرفی کردیم. امروز می‌خواهیم مدل دیگری از این برند آلمانی محبوب را معرفی کنیم; شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1. همان طور که گفته شد بسیاری از محلول‌های ضد ریزش مو در ترکیب خود کافئین دارند. کافئین مهار کننده اصلی ترشح هورمون تستوسترون در آقایان است و به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.

کراتین از ترکیبات مفید دیگر در شامپو آلپسین است که به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. دقت کنید که تاثیر کافئین تا زمانی باقی می‌ماند ‌که مصرف شامپو ادامه داشته باشد و بعد از قطع مصرف امکان ریزش مجدد موها وجود دارد.

شامپو ضد ریزش مو ایو روشه مدل Anti-Hair Loss Stimulating

شامپو ضد ریزش ایوروشه حاوی عصاره‌ی لوپین (لوبیا سفید) است که پروتئین بالایی دارد و تاثیر آن در کنترل مکانیزم اصلی ریزش مو بی‌نظیر است. این عصاره در پرتر دیده‌شدن و شادابی مو نیز تاثیر فوق‌‌العاده‌ای دارد.

این شامپو برای انواع موها مناسب است و می‌تواند به‌عنوان شامپوی دائم استفاده شود. بنا به تجربه مصرف کنندگان پس از اتمام دوره‌ی درمان 85 درصد کاهش ریزش مو را مشاهده خواهید کرد.

شامپو ضد ریزش مو سان سیلک مدل Hair Fall

شامپو ضد ریزش سان سیلک یکی از محصولات تقویتی برای جلوگیری از ریزش مو و و رشد موهای شکننده است. این محصول برای بانوان و آقایانی که از ریزش مو رنج می‌برند مناسب خواهد بود. امکان ندارد به این شامپو نه بگویید. تاٍیر فوق العاده این شامپو در ضد ریزش بودن مو باعث شده است تا این محصول به یکی از شامپوهای محبوب و پرفروش بازار تبدیل شود.

تاٍیر عموامل ارثی در ریزش مو

ریزش مو و ایجاد آن زمینه ارثی دارد. با این حال سبک زندگی شما می‌تواند به معضل ریزش مو دامن زند. دلایل هورمونی و تغییرات آن یکی از دلایل ریزش مو هستند. طاسی هورمونی یک واکنش فیزیولوژیک در بدن است که توسط آندروژن ها در مردانی که به صورت ژنتیکی استعداد طاسی دارند رخ می‌دهد.

طی این فرایند موهای قسمت مرکزی سر دچار ریزش زودهنگام می شود. هر چند که طاسی کامل در مردان قریب الوقوع است اما بانوان هم می‌توانند به شکل نسبی این ریزش مو را د نواحی خاصی تجربه کنند.

از انتخاب تا خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

همان طور که گفته شد بانوان و آقایان پیوسته در معرض خطر ریزش مو قرار دارند. شاید تغییرات هورمونی زمینه ساز ریزش مو شوند اما نوع تغذیه و استفاده از انواع روغن‌ها، پاک کننده‌ها، مواد آرایشی و شستشو مو می‌توانند مشکل ریزش مو را حاد و حادتر کنند. ریزش مو هر عاملی که داشته باشد استفاده از بهترین شامپو برای ریزش مو می‌تواند تا حد زیادی آن را کاهش دهد.

ترکیبات DHT انواع شامپو ضد ریزش مو

مهار کننده‌های DHT ترکیبات خاص و مغذی مو هستند که می‌توانند اختلالات هورمونی دخیل در ریزش مو را خنثی کنند. اولین و مهم‌ترین تاثیر این ترکیبات مهار تستوسترون به عنوان هورمون مردانه ریزش مو است. تستوسترون ریشه موهای مردانه را نازک می‌کند و در کنار سایر عوامل می‌تواند باعث ریزش ناحیه‌ای در سر شود.

کافئین یکی از مهم‌ترین ترکیبات مهار کننده هورمون تستوسترون در مردان است. بنابراین انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو را می‌توانید با عصاره کافئین تهیه کنید. کافئین با مهار هورمون‌ها به رشد مجدد فولیکول مو کمک می‌کند. اما اثرات کلی کافئین متفاوت است.

اصلی‌ترین دلیلی که باعث استفاده از کافئین در شامپو ضد ریزش مو می‌شود خاصیت خونرسانی به ریشه موها است. بنابراین به دنبال مصرف کافئین موها قوی‌تر، ضخیم‌تر و پرپشت‌تر از همیشه به نظر می‌رسند. با این حال به دلیل محرک بودن کافئین و اثر آن روی نواحی دیگر بهتر است با مشورت پزشک استفاده شود.

فرمولاسیون سبک و گیاهی شامپو ضد ریزش

دومین تفاوت شامپو برای ریزش مو قابلیت شستشو روزانه و فرمولاسیون سبک است. علت اصلی این فرمولاسیون به تاثیر شستشو دهنده‌های شیمیایی روی چربی طبیعی موها مربوط می‌شود. استفاده مداوم از شستشو دهنده‌های شیمیایی باعث تحریک بیش‌تر ترشح چربی و ریزش بیش‌تر موها می‌شود.

بنابراین انواع بهترین شامپو برای ریزش مو با فرمولاسیون سبک گیاهی تولید می‌شوند. مهم‌ترین ترکیب گیاهی آبرسان برای جلوگیری از ریزش مو نعناع، جنسینگ و آلوئه ورا هستند. آلوئه ورا حاوی مواد معدنی از جمله مس، سدیم، منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین‌هایی نظیر B12 است

این شامپوها ترکیبات حاوی منتول دارند که باعث می‌شود PH موها به میزان خنثی نزدیک باشد. برخی از ترکیبات گیاهی دیگر موجود در انواع شامپوهای ضد ریزش عبارتند از:

جینسینگ و ترکیبات ویتامینه آن

از گذشته تا کنون در چین از جنسینگ به عنوان ماده ترمیمی، آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن استفاده شده است. اکنون نیز به کارگیری عصاره جنسینگ در انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو متداول شده است. جنسینگ محرک رشد مجدد فولیکول‌های مو است و می‌تواند تا حدی ریزش ناحیه‌ای مو را پوشش دهد.

گیاهان حاوی ویتامین B5

یکی از مواد موثر موجود روی برچسب انواع شامپو ضد ریزش ویتامین B5 است. ویتامین B5 از ویتامین‌های آرام بخش و ترمیم کننده نواحی مختلف پوست است. از آن جایی که ریزش مو به دنبال چربی، شوره و تغییر حالت مو پدیدار می‌شود التهاب و خارش نیز دور از انتظار نیست.

ویتامین B5 به صورت غیرمستقیم می‌تواند روی تغییر رنگ موها و بازیابی رنگ طبیعی آن‌ها موثر باشد. بنابراین اگر دغدغه رفع سفیدی مو را دارید، انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو مکمل قوی و چند کاره برای موها خواهد بود.

فرمولاسیون غنی و کامل شامپو ضد ریزش

یکی دیگر از تفاوت‌های انواع بهترین شامپو برای ریزش مو فرمولاسیون کامل و غنی آن‌ها است. مثلا انواعی از شامپو برای رفع سفیدی مو علاوه بر برطرف کردن نواحی خاکستری مو به تقویت و رشد مجدد موها کمک می‌کنند. بنابراین شامپو ضد ریزش فرمولاسیون کاملی دارد و ممکن است در لیست ترکیبات آن انواعی از خواص نرم کنندگی، تقویت کنندگی و رفع شوره یا ریزش را مشاهده کنید.

فاکتورهای موثر در خرید انواع شامپو ضد ریزش مو

در خرید شامپو ضد ریزش مو باید به چند فاکتور ضروری توجه داشته باشید:

  1. شامپو ضد ریزش محصولی برای قطع دائمی ریزش مو نیست. ریزش مو و سایر بیماری‌های پوستی نه فقط به واسطه یک عامل، بلکه چند فاکتور دخیل ایجاد می‌شوند. بنابراین از شامپو جلوگیری از ریزش مو انتظار معجزه نداشته باشید.
  2. مزایای انواعی از بهترین شامپو برای ریزش مو در دراز مدت مشخص می‌شود. بنابراین تداوم در استفاده حرف اول را در کسب نتیجه از محصولات مراقبتی پوستی می‌زند.
  3. شامپوهای ضد ریزش مو ترکیباتی موثر و قوی شامل ماینوکسیدیل، کافئین، کتوکونازول، بیوتین و یا ساوپالمتو دارند. از محصولاتی استفاده کنید که حداقل یکی از این ترکیبات را در فرمولاسیون خود داشته باشد.
  4. از محصولاتی استفاده کنید که فاقد هر نوع ماده محرک نظیر سیترات، پارابن و سایر مواد ضد سرطان باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

جهت خرید بهترین شامپو برای ریزش مو به مهم‌ترین ترکیبات تقویت کننده فولیکول مو یعنی ماینوکسیدیل، کافئین، کتوکونازول، بیوتین و یا ساوپالمتو توجه کنید. برخی از برندها این ترکیبات را توام با عصاره گیاهان و ویتامین‌های سنتزی فراوری می‌کنند که تاثیر خوبی روی برگشت موهای از دست رفته دارد.

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از محصولات معرفی شده را برای جلوگیری از ریزش موها پیشنهاد می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *