شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که استفاده از مرطوب‌کننده‌ها را کاری بیهوده و پیش پا افتاده تصور می‌کنند و یا این که تا اسم کرم‌ها و محصولات  بهداشتی با کیفیت به میان می‌آید به سراغ محصولات خارجی و گران می‌روند. اگر شما هم این چنین فکر می‌کنید با نگاهی کوتاه به بهترین مرطوب کننده ایرانی و تاثیرات آن ها قطعا نظرتان عوض خواهد شد. با راهنمای خرید مرطوب کننده ایرانی در مینی ژوپ همراه باشید.

مدل محبوب

کرم دست و صورت شون با عصاره آووکادو

اگر پوست معمولی دارید کرم دست و صورت شون با عصاره‌ی آووکادو کرم مورد نیاز شما است. این کرم با دارا بودن ویتامین A و E به پوست شما در ایجاد رطوبت از دست رفته‌ی پوست به جوانسازی آن کمک می‌کند.

با استفاده از کرم شون تمامی التهاب‌ها و قرمزی‌های ناشی از کم آبی پوست برطرف شده و درخشندگی به پوست شما باز خواهد گشت.

کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل HYDRA PLUS

این کرم ترکیباتی بسیار ملایم و سازگار با انواع پوست دارد. این به این معنا است که چه پوست خشکی دارید و چه پوست شما چرب باشد به راحتی می‌توانید از آن به صورت روزانه استفاده کنید و هیچ آسیبی هم به پوست شما نخواهد رسید.

کرم سوپکس همچنین دارای ویتامین E است که موجب جوانی پوست می‌شود و درخشندگی از دست رفته‌ی پوست را باز می‌گرداند. از این کرم می‌توانید بر روی پوست دست و بدن و صورت به طور همزمان استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده کامان مدل M400

معمولا آقایان کمتر از خانم‌ها به رطوبت پوست‌شان اهمیت می‌دهند. یکی از دلایلش هم آن است که آقایان از وجود ماده‌‌ی چرب روی صورت‌شان فراری هستند. این کرم مرطوب‌کننده کامان کرمی است با بافت بسیار سبک و بدون چربی و برای استفاده آقایان بسیار مناسب است.

کرم مردانه کامان حاوی ویتامین های A و E و B5 است، این ویتامین‌ها خشکی‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و آلودگی هوا را از بین می‌برند و به پوست بدن و صورت نرمی و درخشندگی می‌بخشند.

کرم مرطوب کننده سی گل

کرم مرطوب‌کننده‌ی بعدی از برند بسیار محبوب ایرانی سی گل است که محصولات آن تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند. کرم مرطوب‌کننده سی گل قابل استفاده بر روی پوست صورت و دست است و به علت عدم وجود پارابن در آن به هیچ عنوان ایجاد حساسیت نمی‌کند.

این محصول همچنین فاقد لانولین است که همین امر باعث می‌شود چربی آن روی پوست نماند و کل کرم به سرعت جذب پوست شود. از این کرم می‌توانید در صورت داشتن پوستی چرب و حساس به راحتی استفاده کنید زیرا چربی اضافی پوست را کنترل کرده و از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب کننده هیدرودرم

کرم کاسه‌ای هیدرودرم مناسب برای انواع پوست است و در نواحی صورت و گردن و همچنین دست قابل استفاده است. این کرم حاوی ویتامین E است و پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد و همچنین برای جلوگیری از چروک‌های پوستی بسیار مناسب است.

کرم هیدرودرم تاثیرات مخرب محیطی از جمله آلودگی هوا را به حداقل می‌رساند و رطوبت مورد نیاز پوست شما را با استفاده از موادی همچون اوره، گلیسیرین و روغن جوانه گندم تامین می‌کند.

کرم دست و ناخن نئودرم مدل Olive Dex

به همان اندازه که حفظ رطوبت پوست صورت‌مان برایمان مهم است حفظ رطوبت دست هم اهمیت بالایی دارد. پوست دست معمولا زیاد در معرض خشکی قرار می‌گیرد زیرا دائما آن‌ها را با مایع و صابون می‌شوییم. پس نباید از خشکی آن‌ها غافل شویم.

پوست دست اگر خشک شود به راحتی چروک شده و زیبایی را از دستان شما می‌گیرد؛ پس برای جلوگیری از چروک شدن پوست دست از کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید. کرم نئودرم با استفاده از ویتامین E و B5 پوست شما هیدراته کرده و از پیری پوست دست جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب کننده بالای 40 سال سینره

برای خانم‌های بالای ۴۰ سال مرطوب‌کننده‌ها فرمولاسیون متفاوتی دارند زیرا نوع پوست این افراد کمی متفاوت است. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر بالای ۴۰ سال دارید از مرطوب‌کننده‌های مناسب سن‌تان استفاده کنید. این کرم با دارا بودن گلیکوپروتئین یک سد دفاعی برای جلوگیری از تبخیر رطوبت بر روی پوست شما ایجاد می‌کند.

ویتامین E و روغن جوجوبا موجود در این کرم به جوانسازی و نرمی و لطافت پوست شما کمک بسیاری می‌کند و رطوبت را حتی به لایه‌های عمیق پوست شما نیز می‌رساند. کرم مرطوب‌کننده سینره برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است و می‌توانید از آن بر روی پوست گردن خود نیز استفاده کنید.

کرم دست و صورت جوجوبا مای

بلافاصله بعد از شستن پوست، پوست شما خشک شده و نیاز به مرطوب‌کننده پیدا می‌کند. این موضوع هم در مورد پوست دست و هم پوست صورت صدق می‌کند. کرم مای حاوی روغن جوجوبا بافتی بسیار سبک دارد و می‌توانید از آن به راحتی بر روی پوست دست‌تان استفاده کنید چرا که چربی آن روی پوست شما باقی نمی‌ماند.

این نوع کرم مای برای انواع پوست مناسب بوده و دارای ویتامین E است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که چربی کرم روی پوست دست‌تان شما را اذیت می‌کند این کرم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کرم مرطوب کننده دست و صورت آردن مدل Herba Sense SPF15

کرم مرطوب‌کننده آردن میزان رطوبت و چربی پوست شما را به حد تعادل می‌رساند و از تبخیر رطوبت از سطح پوست جلوگیری می‌کند. این کرم با دارا بودن ویتامین A، B1 و E از خشکی پوست دست و اطراف ناخن جلوگیری کرده و بدون ایجاد چربی بر روی پوست به پوست شما لطافت می‌بخشد.

کرم با دارا بودن SPF15 از پوست صورت شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کرده و لک‌های پوستی شما را به مرور زمان از بین میبرد.

کرم مرطوب کننده دکترژیلا مدل moisturizing

کرم مرطوب‌کننده دکتر ژیلا با بافتی بسیار سبک برای انواع پوست مناسب بوده و چربی پوست شما را در حد اعتدال نگه می‌دارد. کرم مرطوب‌کننده دکتر ژیلا دارای ویتامین A و E بوده و پس از مدتی چروک‌های سطحی پوست را از بین می‌برد. از این کرم می‌توانید بلافاصله بعد از شست‌وشوی صورت‌تان جهت جلوگیری از ایجاد خشکی پوست استفاده کنید.

ضرورت استفاده از کرم مرطوب کننده

زمانی‌که اسم مرطوب‌کننده‌ها به میان می‌آید با خود فکر می‌کنید مرطوب‌کننده که اهمیتی ندارد پس اصلا چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟ همچنین شاید با خود بگویید من هر موقع از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌کنم جوش می‌زنم و پوست صورتم به شدت چرب می‌شود.

پس فایده‌ی مرطوب‌کننده‌ها چیست؟

می‌توانم هروقت پوستم از شدت خشکی ترک برداشت، روزی چند بار از مرطوب‌کننده استفاده کنم تا حال پوستم سرجایش بیاید.

اگر مصرف مرطوب‌کننده‌ی مناسب در زمان مناسب و با روشی مناسب برای شما اهمیتی ندارد، اگر از هر کرمی بهترینش را روی میز آرایش خود دارید ولی کرم مرطوب‌کننده اصلا در روتین مراقبتی پوست‌تان جایی ندارد پس بگذارید همین حالا به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید!

چرا؟ چون استفاده نکردن از کرم‌های مرطوب‌کننده اثر دیگر کرم‌های شما را بسیار کم و یا حتی بی اثر می‌کند.

پس حالا که به اهمیت کرم‌های مرطوب‌کننده پی بردید، بگذارید به شما بگوییم که مرطوب‌کننده‌ها چگونه عمل می‌کنند و وظیفه‌ی آن‌ها چیست.

مرطوب‌کننده چیست و چگونه عمل می‌کند؟

شاید با دیدن اسم کرم‌های مرطوب‌کننده فکر کنید که این کرم‌ها فقط در پوست شما ایجاد رطوبت می‌کنند اما این طور نیست. کرم‌های مرطوب‌کننده در لایه‌های زیرین پوست شما ایجاد رطوبت می‌کنند اما وظیفه‌ی اصلی مرطوب‌کننده‌ها حفظ رطوبت است.

این کرم‌ها با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست شما از تبخیر رطوبت جلوگیری کرده و در نتیجه اگر از مرطوب‌کننده‌ها استفاده نکنید، رطوبت اصلی پوست شما و رطوبتی که کرم‌های آبرسان به پوست شما می‌رسانند به راحتی از بین می‌روند.

شاید به همین خاطر است که گاهی استفاده از برخی کرم‌ها به نظر شما بی‌تاثیر می‌آیند. تنها راه چاره این است که هر کرمی را به جای خود و به درستی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مرطوب‌کننده‌ها و کمک آن‌ها به تاثیر بیشتر دیگر کرم‌ها مقاله‌ی بهترین کرم مرطوب کننده خارجی را با دقت مطالعه کنید.

تفکرات اشتباه در مورد کرم‌های مرطوب‌کننده

تنها نوع پوستی که به مرطوب‌کننده‌ها نیاز دارند پوست‌های خشک هستند زیرا پوست‌های چرب به اندازه‌ی کافی رطوبت دارند!‌ این یک تفکر غلط و متاسفانه بسیار شایع است. پوست‌های چرب هم مانند پوست‌های خشک به مرطوب کننده‌ها نیاز دارند زیرا اگر آبرسانی این مرطوب‌کننده‌ها نباشد پوست احساس خشکی کرده و چربی بیشتری تولید می‌کند.

در نتیجه‌ی تولید بیش از حد چربی پوست شما براق و پرجوش خواهد شد. پس اگر می‌خواهید چربی پوست‌تان تعادل داشته باشد همین حالا دست به کار شوید و با توجه به نوع پوست‌تان یک کرم مرطوب‌کننده مناسب انتخاب کنید.

عادت‌هایی که ما را از شر خشکی بیش از حد و یا چربی بیش از حد پوست رها می‌کنند

خشکی و چربی پوست در هر دو نوع سختی‌های خود را دارند و نیاز به مراقبت زیادی دارند تا به حد تعادل برسند. در واقع از بین بردن خشکی و چربی پوست کار ساده‌ای است و با رعایت کردن چند نکته پس از مدتی به پوست دلخواه دست پیدا می‌کنید.

آب بنوشید، آب بنوشید، آب بنوشید!

نوشیدن آب را برای خود به یک عادت تبدیل کنید و در هرکجا که هستید از نوشیدن آب غافل نشوید.

سیگار نکشید

اگر می‌خواهید تاثیر سیگار نکشیدن را بر روی پوست خود ببینید پیشنهاد می‌کنم فقط یک ماه سیگار را کنار بگذارید تا ببینید چگونه پوست کدر و بی‌رنگ شما تبدیل به پوستی براق و صورتی رنگ خواهد شد.

حتما قبل از مرطوب‌کننده از آبرسان استفاده کنید

اگر قبل از هربار استفاده از مرطوب‌کننده از یک کرم آبرسان قوی و خوب استفاده کنید رطوبت پوست شما به اندازه‌ی کافی تامین شده و مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شوند این رطوبت در پوست شما بماند. در نتیجه پوستی درخشان و زیبا خواهید داشت.

اگر پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید

اگر پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده‌های سبک با چربی پایین استفاده کنید. این مرطوب‌کننده‌ها به راحتی جذب پوست شما شده و چربی اضافی ایجاد نمی‌کنند.

اگر پوست خشکی دارید از مرطوب‌کننده‌های قوی استفاده کنید

برای درمان پوست خشک باید از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر و کمی سنگین‌تر استفاده کنید تا تاثیرشان بر روی پوست شما بیشتر باشد و رطوبت از دست رفته را به پوست شما بازگردانند.

با معرفی بهترین کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی خواهید دید که این کرم‌ها چه قدر کاربردی و مقرون به‌صرفه هستند و دیگر نیاز نیست برای داشتن بهترین کرم سراغ کرم‌های گران خارجی بروید.

پاسخ به پرسش‌های متداول شما در مورد بهترین کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی

نحوه‌ی استفاده از مرطوب‌کننده به چه صورت است؟

کمی از کرم را روی انگشتان خود زده و سپس به آرامی روی پوست گردن و صورت به صورت دورانی ماساژ دهید. به هیچ عنوان پوست خود را نکشید و فشار دست‌تان را کنترل کنید.

آیا می‌توان از کرم‌های مرطوب‌کننده صورت بر روی پوست بدن هم استفاده کرد؟

برای تاثیرگذاری بیشتر کرم بهتر است برای پوست بدن از کرم‌های مخصوص مانند لوسیون بدن و کره‌ی بدن استفاده کنید. فرمولاسیون کرم‌های مرطوب‌کننده صورت معمولا به صورتی است که فقط برای پوست صورت مناسب است.

آیا استفاده‌ی بیش از یکبار در طول روز از مرطوب‌کننده‌ها مضر است؟

خیر. اگر بافت کرم سبک باشد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، اما سعی کنید بیش‌تر از روزی ۲ بار از مرطوب‌کننده استفاده نکنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

با بررسی بهترین مرطوب‌کننده‌های ایرانی حتما متوجه این موضوع شده‌اید که دیگر نیازی نیست برای داشتن یک مرطوب‌کننده مناسب سراغ برندهای خارجی با قیمت بالا بروید؛ بلکه می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های ایرانی با خیال راحت‌تری هم استفاده کنید زیرا این مرطوب‌کننده‌ها با توجه به نیاز پوست ایرانی‌ها ساخته شده‌اند. پس با انتخاب یک مرطوب‌کننده مناسب قدم بزرگی در زیبایی چهره‌تان بردارید.

کدام یک از کرم‌های ایرانی که معرفی کردیم را استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خودتان را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

�ر “10 مارک از بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی برای انواع پوست

  1. باسلام .. ۸سال پیش تصادف کردم .. گردن به شدت آسیب دید .. بعد از چند ماه پوست دست راستم به طور عجیبی خشک شد .. و جالب اینکه دست چپم سالم و خیلی معمولی . چکار کنم .. با تشکر

  2. سلم پوستم معمولی است ولی با یک بار استفاده از مر طوب کننده کامان مخصوص پوست های معمولی صورتم به شدت جوش زد ایا امکان دارد اگر از مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنم دو باره صورتم جوش بزند از برن کامان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *