باورهای اشتباه زیادی درباره پوست چرب و نحوه مراقبت از آن وجود دارد. چربی رکن اصلی پوست برای مرطوب کردن و البته تامین ایمنی آن است؛ اما افرادی با پوست چرب همیشه لایه براقی روی صورت خود دارند و به همین دلیل از مصرف انواع کرم مرطوب کننده خودداری می‌کنند. شما چطور؟

بر خلاف باور عموم پوست چرب به شستشو بیش‌تر یا ایزوله شدن نسبت به تماس با انواع لوسیون و کرم نیاز ندارد. انواع بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب که در بازار وجود دارند بابت مرطوب کردن و آبرسانی همین نوع پوست حساس تولید شده‌اند و این باور متداول را زیر سوال می‌برند. اما فکر می‌کنید چرا و چطور باید از این مرطوب کننده‌ها روی پوست چرب خود استفاده کنید؟

پوست‌های چرب هم حساسیت بالاتری دارند و هم به سبب بسته بودن منافذ با چوبی مستعد جوش هستند. بنابراین لازم است ابتدا نیازهای این تیپ پوستی را به طور کامل بشناسید و سپس برای خرید کرم‌های مرطوب کننده اقدام کنید. با مینی ژوپ همراه باشید تا 9 مارک بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی و خارجی مناسب برای پوست چرب و جوشدار را به شما معرفی کنیم.

معرفی و بررسی انواع کرم مرطوب کننده پوست چرب

پیشنهاد مینی ژوپ

کرم مرطوب کننده کامان مدل oil free

  • حجم محصول: 400 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: کمپلکس ویتامین B
  • فاقد SPF

کرم مرطوب کننده کامان ترکیب مغذی و کامل برای بازسازی لایه‌های مختلف پوست است. فرمولاسیون این کرم سرشار از روغن آرگان است و با جذب سریع و اثر طولانی مدت لطافت و شادابی پوست را در 24 ساعت آینده تضمین می‌کند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

  • حجم محصول: 65 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: گیاه هاماملیس
  • فاقد SPF

کرم مرطوب کننده پوست سینره بدون چربی و بر پایه عصاره گیاهی برای نرم کردن پوست‌های چرب تولید شده است. فرمولاسیون این محصول عاری از مواد کومدوژن زا بوده و ترکیب گیاه هاماملیس موجود در آن به کوچک کردن منافذ پوست چرب کمک می‌کند. ا

ین کرم یک رطوبت رسان عمیق است که تولید آنتی بیوتیک‌های سطحی پوست را به صورت طبیعی افزایش می‌دهد.

کرم مرطوب کننده پوستهای چرب درمالیفت مدل Hydralift AC Cream

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • فاقد SPF

ترکیبات کرم مرطوب کننده پوست‌های چرب درمالیفت میزان ترشح سبوم و چربی پوست را کاهش می‌دهد. این محصول تمام لایه‌های پوست را آبرسانی می‌کند و حتی برای کسانی که تحت درمان با داروهای ضد جوش هستند مناسب است.

برای تاثیرگذاری بیش‌تر می‌توانید هر روز و حتی قبل از آرایش سطح پوست را با این کرم مرطوب کننده سبک بپوشانید.

کرم مرطوب کننده مدیلن مناسب پوست چرب

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E و روغن بادام
  • فاقد SPF

فرقی نمی‌کند در چه آب و هوایی زندگی می‌کند. پوست چرب شما با کرم مرطوب کننده مدیلن همواره نرمی و لطافت خود را حفظ می‌کند؛ بدون آن که سطح براق و ناخوشایندی روی پوست ایجاد شود.

این محصول سرشار از روغن جوانه گندم و ویتامین E است که در کنار آلوئه ورا به آبرسانی پوست کمک می‌کنند.

کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب لابورن مدل Hydratant

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ویتامین E و روغن بادام و کلاژن
  • فاقد SPF

آبرسانی به پوست را نمی‌توانید به بهانه کنترل چربی وسبوم سطح پوست نادیده بگیرید. کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب لابورن بدون چربی و با فرمولاسیون کاملا ارگانیک و فاقد سرب تولید شده است. استفاده از این کرم در طولانی مدت به سبب ترکیبات کلاژن دار به بهبود الاستیسیته پوست چرب کمک می‌کند.

کرم مرطوب کننده فیس دوکس سری Acnesome مدل HYDRA

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • فاقد SPF

کومدون یا جوش‌های سرسیاه دغدغه اصلی کسانی است که به سبب چربی بالا سطح پوست از مصرف کرم‌های مرطوب کننده خودداری می‌کنند. کرم مرطوب کننده فیس دوکس لایه‌های عمیق پوست را آبرسانی می‌کند و در عین حال با کنترل سطح چربی پوست در بهبود جوش‌های چرکی و التهاب پوست موثر است.

کرم مرطوب کننده لایسل مدل light

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: حاوی ویتامین سی و میتوکینیل
  • فاقد SPF

کرم مرطوب کننده لایسل با ایجاد بالانس بین لایه‌های مختلف پوست به جذب چربی و بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند. اگر پوستی چرب دارید با خرید این محصول و همزمان با یک تیر چند نشان می‌زنید: اول آبرسانی عمیق به واسطه لایه ماتی که روی سطح پوستتان ایجاد می‌شود و به واسطه آن چربی صورت کنترل خواهد شد. کاربرد دوم این محصول به خواص روشن کنندگی آن مربوط می‌شود. حتی در روزهایی که غلظت آلاینده‌های هوا در بالاترین سطح خود قرار دارد می‌توانید از ترکیبات ضد آلودگی این کرم روی پوست صورت و بدن بهره مند شوید.

کرم مرطوب کننده سی گل

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: ندارد
  • فاقد SPF

کرم مرطوب کننده سی گل بدون لانولین و ترکیبات حساسیت زا نظیر پارابن تولید شده است. لانولین یکی از ترکیبات نرم کننده نسبتا چرب در ساختار کرم‌های مرطوب کننده است که به دلیل منشا حیوانی خود می‌تواند حساسیت زا باشد.

این محصول با بافت سبک و غیر چرب تولید شده و از برو جوش و التهاب جلوگیری می‌کند.

کرم مرطوب کننده پریم مدل Acnex Colorless SPF30

  • حجم محصول: 50 میلی لیتر
  • عصاره/ ویتامین: روغن بادام و عصاره بابونه
  • حاوی SPF

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید مرطوب کننده پریم با ترکیبات ضد التهاب و ضد باکتری به کنترل سبوم و چربی پوستتان کمک می‌کند. یکی از نقاط قوت این کرم برخورداری از ترکیبات ضد آفتاب با SPF 30 است که همزمان با رطوبت رسانی پوست را از اثرات مخرب آفتاب حفظ می‌کند.

پوست‌های چرب؛ آسیب‌پذیرتر از هر نوع پوست دیگر

پوست چرب نسبت به انواع تیپ پوستی حساس‌تر است. حتما بارها و بارها روی محصولات مراقبتی که برای پوست چرب تولید می‌شوند به برچسب چرب و حساس توجه کرده‌اید. تولیدکنندگان به خوبی از نیازهای پوست چرب و حساسیت آن نسبت به مواد مختلف شیمیایی آگاه هستند.

آسیب‌های شستشو مداوم روی پوست چرب

بخشی از این حساسیت ناشی از بی‌تفاوتی مصرف کنندگان نسبت به استفاده از کرم مرطوب کننده پوست چرب است. ای کاش مشکل پوست چرب همین عدم رطوبت رسانی روزانه بود! مشکل اصلی زمانی شروع می‌شود که افراد برای برطرف کردن براق و چرب به نظر رسیدن پوست خود به شستشو مداوم متوسل می‌شوند و به این ترتیب لایه سطحی پوست از بین می‌رود.

آسیب نور خورشید روی پوست چرب

نور خورشید یکی دیگر از عوامل آسیب رسان است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. چربی سطحی پوست شما ضد آفتاب طبیعی نیست و به سبب عدم استفاده از ضد آفتاب پوست چرب هم دستخوش تغییرات طبیعی نظیر لکه و ظهور رنگدانه‌های سطحی می‌شود.

از آن جایی که افراد با پوست چرب به استفاده از هیچ نوع کرم و لوسیون تمایل ندارند ضد آفتاب را هم کنار می‌گذارند. به همین دلیل در برخی از انواع کرم مرطوب کننده خاص پوست چرب از SPF استفاده می‌شود.

نیازهای پوست چرب را بشناسید

مهم‌ترین فاکتوری که انواع کرم مرطوب کننده پوست چرب را نسبت به محصولات مشابه متمایز می‌کند آبرسانی بالاتر نسبت به مرطوب کنندگی است. در این محصولات آبرسانی حرف اول را می‌زند و سعی شده با استفاده از ترکیبات موثر و طبیعی از براق شدن اپیدرم جلوگیری شود.

با این اوصاف یک کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب باید ویژگی‌های زیر را در برداشته باشد:

ترکیبات فاقد چربی و حساسیت زا

تنها نمی‌توانید به برچسب فاقد چربی محصولات اعتماد کنید. متاسفانه حتی برخی از مواد نظیر موم زنبور عسل هم می‌توانند منافذ پوست چرب را مسدود کننده و دردسرساز شوند. با این حال بهتر است از محصولاتی با برچسب غیر کومدوژنیک یا بر پایه آب استفاده کنید که به نظر ترکیبات سبکی هستند و آبرسانی بالایی دارند.

آبرسانی قوی با ترکیبات سبک

در تولید انواع کرم مرطوب کننده پوست چرب از خانواده‌های سیلیکون و ترکیبات مشابه با آن استفاده می‌شود. روغن معدنی و وازلین دو ترکیب بسیار چربی هستند که این روزها با دایمتیکون در ساختار کرم‌های آبرسان جایگزین شدند. دایمتیکون علاوه بر آبرسانی به کنترل چربی هم کمک می‌کند و بنابراین از هر نظر ترکیب مطمئن‌تری برای پوستتان خواهد بود.

ترکیبات لایه بردار قوی

پوست چرب همزمان بافت لایه لایه و پوسته دار دارد. طوری که به نظر می‌رسد بخش‌هایی از صورت دچار پوست اندازی شده‌اند و شاید با دیدن این موضوع کمی نسبت به پوستتان دلسرد شوید.

این موضوع دغدغه تولیدکنندگان نیز بوده است و بنابراین در ساختار انواع کرم مرطوب کننده برای پوست‌های چرب از لایه بردارها استفاده می‌کنند. لاکتیک، گلیکولیک و سالیسیلیک اسید از ترکیبات موثر لایه بردار در این محصولات هستند.

بافت سبک لوسیون‌های پوست چرب

کرم‌های مرطوب کننده در انواع ژل، کرم و لوسیون تولید می‌شوند. افرادی که پوستی چرب، جوشدار و حساس دارند تمایلی به بافت سنگین کرم ندارند و لوسیون را ترجیح می‌دهند. برای پوست‌های جوشدار که به صورت دائمی ملتهب هستند شاید ژل‌های مرطوب کننده پوست چرب گزینه بهتری باشند.

SPF کمکی برای پوست‌های چرب

همانطور که گفتیم خیلی از کسانی که پوست چرب دارند بابت براق به نظر رسیدن پوستشان نگران هستند. از این رو تمایلی به استفاده از ضد آفتاب ندارند. تولید کنندگان هم این نیاز را برای پوست چرب به خوبی شناسایی کرده‌اند و ترکیب مرطوب کننده و SPF را معرفی کردند.

SPF در کرم‌های مرطوب کننده اندک است و نمی‌توانید از یک مرطوب کننده به عنوان کرم ضد آفتاب کامل استفاده کنید. با این حال برخی از ضد آفتاب‌های مخصوص پوست چرب با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی نیز تولید شده‌‌اند. بنابراین به سادگی می‌توانید در کنار مرطوب نگه داشتن پوستتان از این محصولات جهت پیشگیری از آسیب‌های ثانویه آفتاب استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

فارغ از نوع پوستتان رطوبت رسانی به لایه‌های مختلف پوست اصل اساسی در شادابی و مراقبت از پوست است. اگر پوستی حساس، چرب و جوشدار دارید بهترین کرم مرطوب کننده پوست چرب خاص شما فرموله و تولید می‌شود.

در ترکیبات این محصولات چربی حذف شده و فرمولاسیون کرم هیپوآلرژیک است. بنابراین استفاده روزمره از کرم مرطوب کننده علاوه بر تامین رطوبت کافی برای پوست به بسته شدن منافذ و کنترل چربی کمک می‌کند. شما کدام یک از محصولات معرفی شده را استفاده کرده‌اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *