یادآوری انسان‌ها بر دو اصل استوار است؛ حافظه و استشمام رایحه‌ای که به خاطر سلیقه آن‌ها در خرید عطر به خاطر می‌ماند. بر خلاف حافظه تصویری که هر لحظه ممکن است ما را اسیر اشتباه کند، حس بویایی بعد از حس بینایی قابل اعتمادترین حس دنیا است. مثل استشمام بوی غذایی که دوست داریم یا ردّ عطر کسی که به مرور زمان در حافظه بویایی ما ماندگار شده است.

شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد اما عطری که از ما در هر برخورد در حافظه افراد به یادگار می‌ماند بخشی از هویت ما می‌شود. این هویت نامرئی در حافظه اطرافیان ثبت می‌شود و هر بار که احساس شود، می‌تواند بخشی از شخصیت ما را آشکار کند. اگر به دریای بی‌پایان رایحه‌ها و خرید و انتخاب عطر علاقمند باشید خیلی بهتر این موضوع را لمس می‌کنید.

بر خلاف سایر اقلام آرایشی و بهداشتی، خرید عطر از قاعده و قانون ثابتی تبعیت نمی‌کند. با این حال معیارهای متداول و مشترکی وجود دارد که به ما در بیان و انتقال سلیقه شخصی به دیگران کمک می‌کنند. راهنمای امروز سیر تا پیاز معیارهای انتخاب تا خرید است. تا پایان همراه ما باشید.

راهنمای خرید عطر: هر آنچه که باید برای انتخاب عطر مناسب بدانید

موقع خرید عطر اولین چیزی که باعث سردرگمی می‌شود اسامی مختلفی است که تحت برندهای مختلف عرضه می‌شوند. خصوصا اگر خرید را به صورت اینترنتی انجام دهیم و در آن صورت فروشنده ممکن است عطرها را با نام ادوتویلت، ادوپرفیوم و ... معرفی کند.

اولین گام در خرید عطر مناسب آشنایی با ساختار و ویژگی‌های شیمیایی آن است که باعث شده در پنج دسته طبقه‌بندی شود:

پرفیوم؛ خالص‌ترین عصاره معطر دنیا

راهنمای خرید عطر

جستجوی قوی‌ترین و ماندگارترین رایحه‌ها ما را به سمت خرید عطر از نوع پرفیوم هدایت می‌کند. پرفیوم‌ها بیش‌ترین درصد عصاره معطر یک گیاه، روغن یا اسانس‌های مصنوعی را در خود جای داده‌اند. بنابراین این محصولات سنگین‌تر هستند. عمده پرفیوم‌های دنیا بین 15 تا 40 درصد روغن معطر را در خود جای داده‌اند.

اما تشخیص این محصولات زمان خرید عطر مناسب مهم‌تر از هر چیز است. خوشبختانه ترکیبات پرفیوم باعث شده تا قبل از مطالعه برچسب، با توجه به حجم و سنگینی بسته‌بندی محصول متوجه آن شوید. فقط کافی است بهتر به شیشه عطر دقت کنید.

جالب است بدانید که پرفیوم بر خلاف تبلیغات موجود هرگز خالص‌ترین عصاره معطر دنیا نبوده و نیست. با این حال گران‌‌قیمت‌ترین عطرهای دنیا در رده پرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. پرفیوم‌ها تا 8 ساعت ماندگاری مستقیم و قوی دارند. به علاوه برای تمام بخش‌های بدن کاربرد ندارند و مثلا برچسب استفاده برای ناحیه خاصی از بدن روی آن درج می‌شود.

ادوپرفیوم‌؛ رقیب شانه به شانه پرفیوم‌ها

خیلی از مواقع پرفیوم و ادوپرفیوم‌ها را در یک لیست قرار می‌دهند. فروشندگان هم معمولا تفاوت خاصی بین ادو پرفیوم و پرفیوم قائل نمی‌شوند. اما در حقیقت از نظر خلوص روغن معطر به کاربرده شده، ادوپرفیوم با 10 الی 15 درصد در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

کاهش خلوص ادوپرفیوم به سبب استفاده بیش‌تر الکل و آب در فرمولاسیون آن است. به همین دلیل رایحه ملایم‌تری از نظر ماندگاری دارد. ضمنا تشخیص ادوپرفیوم حین خرید عطر بر خلاف پرفیوم ساده نیست؛ چون ممکن است در انواع و اقسام بسته‌بندی‌ها عرضه شود.

ادوپرفیوم به سبب خلوص کم‌تری که دارد ارزان‌تر است. برخی از عطرهایی هم که ما در طول روز به عنوان ادکلن یا اسپری از آن یاد می‌کنیم در واقع ادوپرفیوم هستند. نهایت ماندگاری مستقیم این محصولات بین 4 تا 6 ساعت خواهد بود.

ادو پرفیوم زنانه لنکوم مدل Blue Lady

یکی از محصولات قدیمی و پرطرفدار فرانسوی، ادو پرفیوم زنانه لنکوم مدل Blue Lady است. بعد از استفاده از محصول اولین رایحه‌ای که به مشامتان می‌رسد هلو، گل یاس، آلو برقانی و گل نرگس است. به مرور زمان عطر قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود و بوی مشک، خس خس، کهربا، وانیل و چوب صندل خودنمایی می‌کنند.

اگر به دنبال یک ادو پرفیوم پرطرفدار هستید که از نظر ماندگاری امتحان خود را پس داده حتما این محصول را هم بررسی کنید.

رایحه ملایمی که با ادوتویلت تکراری نمی‌شود

اودوتویلت‌ها در رتبه سوم طبقه‌بندی عطرها با خلوص 4 تا 15 درصد قرار می‌گیرند. بنابراین طبیعی است که این دسته رایحه ملایم‌تری داشته باشد و ماندگاری آن 2 تا 3 ساعت کم‌تر از ادوپرفیوم باشد.

ادوتویلیت‌ها یکی از متداول‌ترین محصولات معطری هستند که پایه الکلی آن‌ها بالا است. غالب محصولاتی که در اشکال مختلف و به صورت روزانه و حتی ساعتی مصرف می‌کنیم ادوتویلت هستند که تنوع بالایی هم در بازار دارند.

ادو تویلت مردانه لالیک مدل Encre Noire

این مدل یکی از محصولات ملایم و پرطرفدار است که حال‌وهوای تلخ و چوبی دارد. بطری مکعبی به رنگ و شکل چوب این محصول یادآور رایحه گرم و چوبی آن است. ضمنا این محصول ماندگاری پایین‌تری نسبت به سایر رده‌های عطری دارد و بنابراین بهتر است همیشه بطری محصول را به همراه داشته باشید.

ادکلن‌ها، رایحه محبوب مردان

اغلب ما ادکلن را به عنوان عطر خاص برای مردان می‌شناسیم؛ اما نمونه‌های خوبی از ادکلن برای بانوان نیز وجود دارد. این محصول عصاره رقیق‌شده روغن‌های معطر است و غلظت آن از 5 درصد فراتر نمی‌رود.

ادکلن‌ها ملایم و در عین حال قیمت مناسبی دارند. مثلا ادکلن مردانه گلان مدل EAU DE COLOGNE، یک محصول داخلی است که از عصاره  گل محمدی و گل یاس برای مردان تولید شده است. این عطر رایحه ملایمی دارد و می‌تواند علاوه بر استفاده روی لباس، به عنوان بادی اسپلش یا عطر بعد از اصلاح استفاده شود.

ادکلن مردانه گلان مدل EAUDE COLOGNE

ادوفرش‌ها؛ ملایم‌ترین ترکیبات معطر

ادوفروش‌ها از نظر غلظت در رده پنجم قرار می‌گیرند. بنابراین نباید از این محصولات انتظار ماندگاری بالایی داشته باشیم. شاید هر دو ساعت نیاز باشد تا ادو فرش را روی لباس یا بدن تجدید کنید؛ اما در عوض این محصولات ارزان‌تر از هر عطر دیگری هستند.

به یاد داشته باشید که غلظت پایین محصولات در رده ادوفرش نباید باعث شود فکر کنیم ادوفرش‌ها محصولات ارزانی هستند. ادو فرش زنانه نینا ریچی مدل Nina L’Eau  یکی از محصولات خوب برند فرانسوی نینا ریچی(Nina Ricci) است که قیمت پایینی ندارد. پایه این عطر بوی گریپ‌فروت، سیب، پرتقال و شکوفه‌ی پرتقال است که در نهایت به نت شیرین و گرم ختم می‌شود.

ادو فرش زنانه نینا ریچی مدل Nina L’Eau

آشنایی با چرخه حیات رایحه‌ها در خرید عطر

فرمولاسیون تولید یک عطر نظیر بسیاری از محصولات آرایشی محرمانه و خاص است. اما حتی اگر ترکیبات خاص و شیوه درهم‌آمیختن آن‌ها در تولید مشخص شود، باز هم کمکی به ما نمی‌کند. علت هم مشخص است. عطر مخلوطی هزار رنگ از رایحه‌های مختلف است که هرگز تفکیک نمی‌شوند.

برای توصیف بهتر رایحه عطرها از چرخه حیات آن‌ها به تنهایی با در تلفیق آن‌ها با یکدیگر استفاده می‌شود. هریک از این رایحه‌ها به عنوان یک نت شناخته می‌شود که می‌تواند ریتم خاصی را در حس بویایی ما ایجاد کند. دقیقا شبیه به نت‌های موسیقی!

به سبب خاصیت شیمیایی عصاره‌ها، تمام نت‌ها در یک لحظه استشمام نمی‌شوند. همین موضوع باعث شده تا سه نت برای خرید عطر و شناخت بهتر رایحه‌ها به مصرف‌کنندگان معرفی شود:

  1. نت آغازین: نت آغازین در شکل‌گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی ایفا می‌کند. اصلا همین که از رایحه یک عطر لذت می‌بریم و بلافاصله برای خرید آن ترغیب می‌شویم به دلیل حضور نت‌های ابتدایی است. این نت‌ها در واقع مولکول‌های سبکی هستند که برای خروج از شیشه عطر و تبخیر عجله دارند!
  2. نت بینابینی: نت پایانی تبخیر می‌شود؛ اما بوی ناخوشایندی ممکن است به جای بگذارد که در ساختار عطر با نت میانی جبران می‌شود. نت بینابینی بدنه اصلی محصول را تشکیل می‌دهد و بنابراین رایحه اصلی عطر را با نت میانی توصیف می‌کنند. اگر نت میانی نباشد معمولا بعد از تبخیر بوی نت اولیه، عطری که روی لباس یا بدن باقی می‌ماند ناخوشایند می‌شود.
  3. نت پایانی: نت پایانی پایه و اساس عطر است و هر چه قدر که عمیق‌تر باشد ماندگاری عطر بیش‌تر خواهد شد. زمان زیادی می‌برد تا عطر واقعی نت پایانی را استشمام کنیم. شاید خیلی از اوقات نت پایانی را به خاطر تجدید و استفاده مجدد از عطر احساس نکرده باشیم. به هر حال نت پایانی برای استحکام محصول و ماندگاری آن لازم خواهد بود.

برای درک بهتر نت‌های آغازین، بینابینی و پایانی، به چند نمونه محصول دقت کنید:

ادو پرفیوم مردانه اسمارت کالکشن بولگاری مدل aqva vip

این محصول از دل اقیانوس و برای سلیقه خنک و نیمه‌ تلخ مردانه فرآوری شده است. برند بولگاری رایحه این محصول را در سه نت و به صورت جداگانه تعریف کرده است. نت آغازین شامل عطر پرتغال، برگ نارنج و نت میانی حاوی عطر گل پنبه ،جلبک دریایی و اسطوخودوس است. بعد از نت میانی، نت پایانی نعناع هندی و چوبی خودنمایی می‌کنند.

ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Le Amour

برند معتبر لالیک اولین بار در سال 2013 این ادو پرفیوم 100 میلی‌لیتری خود را معرفی کرد. این عطر یکی از شاهکارهای عطرساز مشهور ناتالی لارسن بوده که از هر نظر مورد تمجید قرار گرفته است. معمولا خرید عطر زنانه با مشاهده تاریخچه طراحی و تولید آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

پخش بو و ماندگاری بالای این محصول ناشی از سه نت قوی و قدرتمندی است که در بدنه عطر گنجانده شده‌اند. نت آغازین شامل گل رز، نارنج و شکوفه‌ پرتقال، نت میانی شامل گل مریم، گاردنیا و یاسمین و نت پایانی که به چوب صندل، چوب سدر و مشک ختم می‌شود.

بسته‌بندی خاص این محصول در کنار چیدمان هوشمندانه نت‌ها رایحه خنک شیرین و نمای لوکس و جذابی را ایجاد کرده است.

ادو فرش زنانه جورجیو آرمانی مدل Armani Code Turquoise

یکی از محصولات ملایم و معتبر برند طراح لباس ایتالیایی، جورجیو آرمانی، ادو فرش زنانه مدل Armani Code Turquoise است. ملغمه گیاهی که در این محصول به کار رفته باعث خلق رایحه گل، خوراکی، خنک، طبیعت، تند و شیرین شده است. ترکیبی که خیلی از مشکل‌پسندان را شیفته خود کرده است!

بدنه اصلی عطر بر پایه مرکبات، گل، میوه، گیاهان معطر، ادویه، وانیل و چوب طراحی شده است. این ترکیبات به ترتیب در نت‌های محصول به مشام می‌رسند. مثلا در نت آغازین عطر گلابی، شکوفه‌ پرتقال و شکوفه‌ بهارنارنج تازه را احساس می‌کنید. نت دوم و پایانی نیز به ترتیب شما را به عالم شکوفه‌ پرتقال، نت‌های چوبی، وانیل، مشک و گل یاسمین و زنجبیل هدایت می‌کنند.

ادو پرفیوم زنانه امپر مدل Cirque Night

یکی از اولین برندهایی که توسط برند اماراتی امپر معرفی و حمایت شده لوشامئو است. بعید است اهل خرید عطر باشید و نام این برند به گوشتان نخورده باشد. بطری محصول و اطلاعات روی آن نوید تجربه یک شب معطر و رویایی را به مصرف‌کننده می‌دهند. احتمالا این موضوع به خاطر جادوی نت‌ها باشد!

اولین بار که محصول را روی پوست و محل نبضتان تست می‌کنید متوجه بوی گل یاسمین و رز خواهید شد. بنابراین نت آغازین محصول قرار است شما را به پهنه یک باغ چهارفصل دعوت کند! ترکیب گل بنفشه و شمعدانی بعد از گل رز خودنمایی می‌کنند و سپس وانیل، عنبر و مشک به عنوان نت آخر وارد میدان می‌شوند.

به محض این که بوی عطر روی تن یا لباس شما می‌نشیند بوی واقعی محصول یعنی رایحه شیرین، گرم، خوراکی، طبیعت و گل را احساس خواهید کرد.

اگر به دنبال خرید یک کادو ولنتاین برای دختر مورد علاقه‌تان هستید خب همین حالا یک گزینه شگفت انگیز به شما پیشنهاد دادیم.

خرید عطر مناسب مطابق با هر فصل سال

نت‌ها، سلیقه شخصی شما، تست محصول روی بدن و شناخت انواع عطرهای موجود فقط بخشی از روند خرید عطر هستند. برای خرید عطر مردانه یا خرید عطر زنانه، فاکتور فصل و تغییرات آب و هوا هم مطرح می‌شود که غیر قابل چشم‌پوشی هستند. علت این موضوع هم به دمای هوا و تاثیر آن روی تبخیر مولکول‌های عطر مربوط می‌شود.

به عنوان مثال هوای گرم، آشکار شدن نت‌های عمیق‌تر پایانی را تسریع می‌کند. اما در هوای سرد و زمستانی ممکن است عطر واقعی ادکلن، پرفیوم و ... دیرتر به مشام برسد. بنابراین همان طور که در فصل زمستان از لباس‌های تابستانی استفاده نمی‌کنیم،  فصل در خرید عطر اهمیت زیادی دارد و باید رایحه همان فصل را استفاده کنیم.

انتخاب عطر مناسب برای فصل بهار

خانواده عطر این فصل سبز رنگ هستند. سبز به معنای رشد، تازگی و تولد. در واقع در فصل بهار همه چیز طراوت و شکوفایی خود را دارد. افزایش دمای هوا روی خلق و خوی شما اثر دارد و هیچ چیز مثل نت‌های بهاری ترد، خنک، سبک و تازه شما را شاداب نمی‌کنند.

نعنا، ریحان، شکوفه‌های بهاری، گل‌ها و خلاصه تمام رایحه‌های طبیعی و گاه شیرین و خوراکی در این دسته قرار دارند. در بین تنوع محصولات موجود، خرید عطر برای فصل بهار کار سختی نیست. برخی از محصولات پرطرفداری که می‌توانید از رایحه سبک آن‌ها استفاده کنید در ادامه لیست شده‌اند:

ادو پرفیوم زنانه اسکلاره مدل Telegram

برند ایرانی اسکلاره یکی از بهترین عطرهای زنانه خود را با رایحه‌ای خنک و شیرین و در مدل Telegram عرضه کرده است. کافی است مقداری از عطر را بر روی پوست و محل نبضتان تست کنید تا بوی دل‌فریب آن شما را به سمت خود جذب کند.

این محصول برای فصل بهار و فصل تابستان قابل استفاده بوده و نوع رایحه آن شیرین، خنک و بهاری است. به این شکل که نت آغازین با گل رز، بنفشه و یاسمین شروع می‌شود، با گل رز، بنفشه و یاسمین ادامه یافته و به صندل، بامبو و مشک ختم می‌شود.

ادو پرفیوم زنانه امپر مدل Gorgeous

ادوپرفیوم امپر با حال ‌و‌هوای شیرین، تند و شرقی‌ خود گزینه مناسبی برای فصل‌ بهار است. بهار گرما و خنکای مطبوعی دارد و در نتیجه رایحه شیرین، تند، خوراکی و طبیعی مناسب این فصل خواهد بود.

اولین تست محصول روی محل نبض بوی شکوفه‌ درخت پرتقال و تمشک را آشکار می‌کند. نتیجه این ترکیب طبیعی در دقایق ابتدایی استفاده از عطر حس طراوت و تازگی‌ روی پوست است. نت‌های میانی از ترکیب گل یاسمین، فریزیا، شمعدانی و عنبر تشکیل شده‌اند که بوی شیرینی دارند و منبع انرژی خواهند بود.

ادو پرفیوم زنانه امپر مدل Gorgeous در مجموع بوی تند و شیرینی دارد که به سبب وانیل و مشک در نت پایانی احساس می‌شوند.

ادو پرفیوم مردانه اسمارت مدل کرید اونتوس

ساختار رایحه این ادوپرفیوم میوه، ادویه، چوب و گیاهان معطر است. نت آغازین محصول با ترنج، آناناس، انگور فرنگی سیاه و سیب شروع می‌شود. بنابراین در اولین استفاده احساس طراوت و خنکی را خواهید داشت. مرحله بعدی نت‌های میانی قد علم می‌کنند و رز، یاس، چوب درخت قان و نعناع هندی را حس می‌کنید. نت میانی کاملا با نت‌های مشهور تابستانی بازار هماهنگی دارد.

ادو پرفیوم مردانه اسمارت مدل کرید اونتوس ماندگاری و پخش بوی بالایی دارد که به دلیل استفاده از رایحه وانیل، خزه درخت بلوط، عنبر و مشک در نت پایانی است.

انتخاب عطر مناسب برای فصل تابستان

خانواده عطرهای تابستانه گلدار هستند؛ چون تابستان فصل ثمر دادن شکوفه‌های بهاری، چشیدن میوه‌های متنوع تابستانی و تعطیلات است. در این فصل و به سبب دمای هوا بهتر است رایحه‌های خنک‌تری انتخاب شود که هم ملایم باشند و هم با فصل در تضاد باشند. نت‌های مشهور تابستانی ترنج، گل رز، گل یاس، میموزا و شکوفه‌های پرتقالی هستند که در خرید عطر باید به آن‌ها توجه کنید.

در ادامه با برخی از عطرهای تابستانه که می‌توانید برای این فصل گرم خرید کنید آشنا خواهید شد:

ادو تویلت مردانه امپر مدل Qubism

برند اماراتی امپر محصولی متفاوت را در بسته‌بندی و رایحه ادویه‌ها عرضه کرده است. شاید اولین بار که برای خرید عطر فصل تابستان اقدام کنید، رایحه ادویه شما را از این محصول دور کند. اما در فرمولاسیون آن در کنار ادویه‌ها از مخلوطی از بوی لیموی ایتالیایی، هل، بوی سبزی تازه و تخم گشنیز استفاده شده است. بنابراین رایجه تازه و خنکی را برای فصل تابستان تجربه می‌کنید.

در تست پیش از خرید عطر، اولین نتی که استشمام می‌کنید لیمو تازه است و استشمام بوی لیمو باعث افزایش تمرکز و آرامش می‌شود. نت میانی اسطوخودوس یا لاوندر خوش‌بویی است که در اغلب مناطق دنیا از جمله ایران، چین، هند، کانادا و انگلستان می‌روید. سپس گیاه شمعدانی و پاتچولی که با نام نعناع هندی هم شناخته می‌شود و از خانواده نعناع است را احساس می‌کنید.

حالا که حس بویایی شما با رایحه خنک تازه شد، نت پایانی با عنبر، خزه، چرم و سایر ترکیبات تند به مشام می‌رسند. این محصول در مجموع رایحه تند و خنکی برای فصل تابستان دارد.

۳۷ پیشنهاد جذاب برای خرید کادو ولنتاین برای پسر + ایده تزئین هدیه

انتخاب عطر مناسب برای فصل پاییز

خانواده عطر پاییز، چوبی است. با سرد شدن هوا انتخاب و خرید عطر هم ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اما درختان زرد و نمود تنه چوبی آن‌ها برای طراحان و تولیدکنندگان عطر الهام‌بخش بوده است.

نت‌هایی که با آب و هوای پاییزی هماهنگی دارند رنگی تیره دارند. چوب، چرم، بلوط و صندل از جمله رایحه‌هایی پاییزی هستند که در ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل four Oud Wood وجود دارد.

ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل four Oud Wood

رایحه ادو پرفیوم مردانه ریو کالکشن مدل four Oud Wood کاملا تلخ، چوبی و تیره است. محصول بویی گرم دارد که با سرمای پاییزی متناسب خواهد بود. عطر رویایی ریو کالکشن را می‌توانید برای تمام فصول سال علی‌الخصوص پاییز و زمستان استفاده کنید.

انتخاب و خرید عطر مردانه بر اساس ماه تولد

انتخاب عطر مناسب برای فصل زمستان

خانواده عطر زمستان، شرقی است. در فصل تابستان به دلیل نبود رنگ‌های متعدد در طبیعت همه چیز صفر یا صد است و حد وسطی وجود ندارد. اما به واسط رایحه‌های شیرین و گرم خرید عطر در زمستان کار دشواری نخواهد بود. به عنوان مثال ادو تویلت مردانه امپر مدل میکرو با رایحه وانیل، زردچوبه، کهربا و ادویه‌جات می‌تواند گزینه زمستانی خوبی باشد.

ادو تویلت مردانه امپر مدل میکرو

شاید عطرهای تلخ و خنک بیش‌تر مورد پسند مردان باشد؛ اما ادو تویلت مردانه امپر مدل میکرو فرق می‌کند! رایحه‌های گرم را می‌توان در همه‌ جا،  هر‌ زمان و در تمام فصول سال استفاده کرد. اگر به دنبال رایحه شیرین، گرم، خوراکی و گیاهی هستید از خرید عطر مدل میکرو امپر غافل نشوید.

شالوده اصلی این عطر مرکبات، گل، میوه، گیاهان معطر، خاک و زمین، وانیل و چوب هستند. گیاه شگفت‌انگیز پاتچولی، چوب صندل و چوب سدر بدنه اصلی عطر را تشکیل می‌دهند و در نهایت با بوی لیمو، گریپ‌فروت و سیب سبز ترکیب می‌شوند.

سه نت آغازین، میانی و پایانی در مجموع رایحه گرم و زمستانه‌ای را تشکیل می‌دهند و گرمای بدن را برای فصول سرد سال حفظ می‌کنند.

اگر طرفدار عظر تلخ هستید به مقاله بهترین ادکلن مردانه خنک و تلخ ما سری بزنید.

برای خرید عطر مناسب با سلیقه‌تان به نتیجه مطلوب رسیدید؟

در خرید عطر مناسب چند گام پیش روی شما قرار دارد. ابتدا باید نوع عطر را متناسب با بودجه و ماندگاری دلخواهتان در نظر بگیرید. سپس می‌توانید با توجه به چرخه حیات یا ماندگاری بوها و یا فصلی از سال که در آن قرار دارید عطر را انتخاب کنید.

اگرچه اطلاعات روی محصول برای خرید عطر زنانه یا مردانه راهنمای خوبی به شمار می‌روند اما کافی نیستند. بهترین راهنمای خرید تست مستقیم عطر روی ناحیه نبض مچ دست خواهد بود.

شما چه فکر می‌کنید؟ تجربیات خود را در زمینه انتخاب و خرید ادکلن، پرفیوم، ادو فرش و … با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

  1. وای ادکلن زنانه نینا ریچی عایه من واسه تولد خواهرم گرفتم خیلی عالیه بوش خیلی خوبه یه عالمه میمنونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *