داشتن چشم‌های درشت یک ویژگی منحصر به فرد است. اما یافتن نکات و ترفندهای مناسب برای آرایش چشم درشت کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. اگر شما نیز چشمان درشتی دارید با رعایت چند نکته ساده و کاربردی هنگام آرایش می‌توانید چشمان درشت خود را جذاب‌تر کنید.

در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم چند ترفند ساده برای میکاپ چشم درشت معرفی کنیم. اگر شما نیز به دنبال روش‌های ساده برای میکاپ هستید مطالعه این مطلب مینی ژوپ را از دست ندهید.

 7 ترفند زیرکانه برای آرایش چشم درشت

1- استفاده از سایه براق برای آرایش چشم درشت

استفاده از سایه براق اولین نکته برای آرایش چشم درشت است. سایه‌های براق چشمان شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد. برای استفاده از سایه‌های براق بهتر است ابتدا یک سایه مات بر روی پلک استفاده کرده و سپس سایه براق مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای افزایش جذابیت چشم‌ها می‌توانید مقداری از سایه را زیر پلک پایینی نیز استفاده کنید.

مدل محبوب

پالت سایه چشم اکالان سری Classic Earth Tone

پالت سایه چشم اکلان محصولی منحصر به فرد برای آرایش چشم است. این محصول حاوی رنگ‌های مات، براق و اکلیلی است. طیف رنگ گسترده این پالت سایه به شما کمک می‌کند آرایشی جذاب و هماهنگ داشته باشید. بافت این این سایه سبک بوده و به آسانی با استفاده از براش‌های مخصوص روی پلک پخش می‌شود. با استفاده رنگ‌های جذاب این سایه می‌توانید یک آرایش زیبا برای چشم درشت خود داشته باشید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی پیگمنت‌های غلیظی دارد که به ماندگاری آن کمک می‌کند.

2- فر کردن مژه برای آرایش چشم درشت

فر مژه به زیباتر کردن چشم‌های درشت شما کمک می‌کند. این ابزار کوچک دستی با تغییر حالت مژه‌ها و مجعد کردن آن‌ها جلوه‌ای زیبا و جذاب برای چشم‌ها ایجاد می‌کند. مجعد شدن مژه‌ها به نوبه خود باعث برجسته‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

مراحل استفاده از فرمژه

  • ابتدا با استفاده از سشوار (با فاصله 15 سانتی متری) به مدت  ثانیه فرمژه را گرم کنید.
  • سپس 30 ثانیه صبر کنید تا خنک شود. حتما پیش از استفاده مطمئن شوید تا دستگاه به اندازه کافی خنک باشد در غیر این صورت ممکن است به پشت چشم آسیب برسد. در واقع دستگاه شما باید ولرم داشته باشد یعنی خیلی داغ یا سرد نباشد.
  • سپس دستگاه را از پایه روی مژه‌ها قرار داده و فشار دهید.
  • در نهایت وقتی هنوز مژه‌ها گرم هستند ریمل بزنید.

3- استفاده از ریمل

یکی دیگر از ترفندهای عالی برای آرایش چشم درشت استفاده از ریمل بخصوص روی مژه‌های پایینی است. این کار باعث می‌شود حالت مژه‌ها از حالت ایستاده خارج شده و به سمت بیرون متمایل شوند. در واقع استفاده از ریمل بر روی مژه‌های پایینی حالت چشم‌ها را زیباتر و جذاب خواهد کرد.

البته مدل ریمل زدن نیز اهمیت زیادی دارد. برای ریمل زدن برس را به آرامی از نوک مژه تا انتهای آن حرکت دهید. بهتر است این کار را چند بار تکرار کنید تا مایع ریمل به خوبی روی مژه پخش شود.

ریمل حالت دهنده INLAY مدل Exreme Length

ریمل بلند کننده این لی محصولی ایده‌آل برای خوش حالت شدن مژه‌های شما است. این محصول دارای یک برس ژله‌ای است که مایع ریمل را روی مژه پخش کرده و از چسبیدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند. این ریمل با تغییر حالت مژ‌ها جذابیت چشم‌ها را دو چندان می‌کند. ماندگاری ریمل این لی بسیار بالا بوده و به مدت طولانی روی مژه‌ها باقی می‌ماند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول از بهترین مواد اولیه و ترکیبات ضد حساسیت ساخته شده است. افرادی که چشم‌های حساسی دارند با خیالی آسوده می‌توانند از این ریمل استفاده کنند.

ریمل حجم دهنده مای سری Black Diamond مدل Luxurious

ریمل حجم دهنده مای از جمله محصولات پرفروش و محبوب در میان بانوان است. این ریمل با رنگ مشکی خود زیبایی مژه‌ها و چشم‌های را دو چندان می‌کند. برس این ریمل نیز به دلیل فرم ویژه‌ای که دارد مژه‌ها را جدا کرده و از چسبیدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

رنگ مشکی، ماندگاری بالا و سبک بودن بافت ریمل از جمله ویژگی‌های محصر به فرد این محصول به حساب می‌آید.

4- استفاده از سایه سفید برای آرایش چشم درشت

یکی دیگر از رازهای زیبایی برای آرایش چشم درشت استفاده از سایه سفید است. البته لازم نیست از این رنگ بر روی پلک استفاده شود. توصیه می‌کنیم مقداری از سایه سفید را در گوشه داخلی چشم خود بکشید. این کار باعث می‌شود چشم‌های شما جذاب‌تر به نظر برسد.

سایه چشم مای شماره 010

سایه چشم سفید مای یک محصول عالی برای ارایش چشم است. این محصول بافت سبک و مخملی داشته و به آسانی روی پلک پخش می‌شود. سایه چشم مای حاوی پیگمنت‌های غلیظی است که باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.

سایه چشم لاوینگ مدل LOV شماره V1

سایه چشم لاوینگ با ماندگاری فوق‌العاده و کیفیت عالی از جمله سایه‌های محبوب در میان مصرف کنندگان است. این محصول رنگ ماتی دارد و به دلیل داشتن بافت سبک به راحتی روی پلک پخش می‌شود.

5- برجسته کردن استخوان ابرو در آرایش چشم درشت

برجسته کردن استخوان ابرو یکی دیگر از ترفندهای زیرکانه برای آرایش چشم درشت است. با استفاده از سایه سفید می‌توانید استخوان زیر ابرو را به راحتی برجسته کنید. کافی است قلمو را به رنگ سفید آغشته کرده و زیر ابروهای خود درست روی استخوان ابرو بکشید. این کار باعث می‌شود چشمان شما براق و درخشان شود. همچنین می‌توانید با استفاده از سایه کم رنگ امتداد استخوان ابرو را کشیده و جذابیت چشم‌ها را افزایش دهید.

سایه چشم این لی مدل Black Amber شماره 040

سایه چشم این لی با 4 رنگ در یک طیف محصولی عالی برای میکاپ است. این محصول ماندگاری فوق‌العاده‌ای داشته و رنگ‌های آن مناسب برای آرایش روزانه، مهمانی و یا محل کار است. این محصول بافتی سبک و مخملی دارد و شما می‌توانید با استفاده از براش موجود در آن به راحتی سایه را روی پلک خود پخش کنید. این سایه پوششی یکدست در سطح پلک ایجاد می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

بافت سبک و ماندگاری بالا از مزایای منحصر به فرد این پالت سایه می‌باشد.

6- استفاده از مداد چشم

برای زیباتر نشان دادن چشم‌ها استفاده از مداد چشم برای پلک پایینی راهکاری ساده و کاربردی است. برای کشیدن خط چشم برای پلک پایین بهتر است از یک مداد سفید و یا رنگ‌های نود (nude) استفاده کنید.

مداد چشم نوت سری Ultra Rich Color شماره 07

مداد چشم نوت محصولی با ماندگاری و کیفیت بالا برای ارایش چشم است. این محصول با غلظت رنگ فوق‌العاده با یکبار کشید به خطی یکدست بر روی پلک ایجاد می‌کند. این مداد بسیار روان بوده و خطوطی صاف و یکدست بر روی پلک ایجاد می‌کند. مداد چشم نوت ضد حساسیت بوده و برای افرادی که چشم‌های حساسی دارند نیز مناسب است.

7- پوشاندن تیرگی زیر چشم با استفاده از کانسیلر

برای آرایش چشم درشت پوشاندن تیرگی زیر چشم را فراموش نکنید. پوشاندن تیرگی زیر چشم باعث می‌شود چشم‌های شما خوش حالت و درخشان دیده شود. در واقع با از بین بردن این تیرگی‌ها خستگی چشم‌ها نیز از بین رفته و چهره نیز شاداب‌تر خواهد شد.

کانسیلر میبلین شماره 110

کانسیلر میبلین با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، تیرگی، پف و خطوط اطراف چشم را به طور موثری کاهش می‌دهد. پوشانندگی این محصول بسیار بالا بوده و با استفاده از مقدار کمی از آن به نتیجه دلخواه خود می‌رسید.

این کانسیلر به راحتی روی پوست پخش شده و پوششی صاف و یکدست ایجاد می‌کند. کانسیلر میبلین یک پد مخصوص دارد که با استفاد از آن می‌توانید آن را روی پوست خود پخش کنید. این پد کاملا آنتی باکتریال است و به ناحیه حساس دور چشم آسیبی وارد نمی‌کند.

کانسیلر این لی شماره b4

کانسیلر این لی یک محصول فوق‌العاده برای یکدست کردن پوست دور چشم است. این محصول با داشتن فاکتورهای ضد آفتاب SPF20 از پوست حساس دور چشم در برابر امواج مضر نور آفتاب جلوگیری می‌کند. وجود در ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول است. این ترکیبات با تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌ها از خشک شدن پوست دور چشم جلوگیری می‌کنند.

ترکیبات فعال موجود در کانسیلر این لی با افزایش جریان خون مویرگی سیاهی و تیرگی دور چشم را به طور موثری کاهش می‌دهد. بافت این محصول بسیار سبک است و هیچگونه احساس سنگینی برای شما ایجاد نمی‌کند.

چند نکته ساده برای آرایش چشم درشت

با انجام مراحل فوق می‌توانید چشم‌های بزرگ خود را زیباتر کنید. با این حال بهتر است هنگام آرایش به برخی نکات توجه کنید.

طرز صحیح استفاده از کانسیلر

برای پوشاندن تیرگی، پف و چین و چروک‌های دور چشم با استفاده از کانسیلر به جای کشیدن نیم دایره زیر چشم، یک مثلث ایجاد کنید. از گوشه داخلی چشم شروع کرده و با کانسیلر یک خط مورب از گوشه داخلی تا مرکز و بالای استخوان گونه بکشید.

از استخوان گونه نیز یک خط مورب تا گوشه خارجی چشم ایجاد کنید. درون مثلث را نیز با کانسیلر پر کرده و سپس با استفاده از اسفنج مناسب با حرکات ضربه‌ای کانسیلر را محو کنید. از کشیدن و یا مالیدن اسفنج بر روی پوست خودداری کنید.

روش صحیح سایه زدن

برای سایه زدن چشم نیز باید به برخی نکات توجه کنید. پیش از شروع آرایش دور چشم خود را با یک شوینده مناسب بشویید و ناحیه را به طور کامل خشک کنید. سپس با استفاده از یک مرطوب کننده یا کرم دور چشم، این ناحیه را مرطوب کنید. سپس برای ماندگاری بیشتر آرایش از یک پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.

برای آرایش چشم درشت همانطور که در بالا نیز گفتیم ابتدا یک سایه کم رنگ مات انتخاب کنید و روی آن سایه براق و اکلیلی بکشید. در آخر نیز سایه سفید را روی خط مژه یا گوشه داخلی چشم استفاده کنید. سایه سفید چشمان چشمان را بزرگتر، درخشان و جذاب‌تر می‌کند.

روش صحیح ریمل زدن

برای ریمل زدن ابتدا با استفاده از دستگاه فر مژه مژه‌های خود را فر کنید. سپس نگاه خود را پایین انداخته و برس را از ریشه تا نوک با دقت روی مژه‌ها بکشید. اگر می‌خواهید مژه‌ها پر تر به نظر برسد دو یا سه بار این کار را تکرار کنید. البته بهتر است بیش از حد ریمل استفاده نکنید چرا که در این صورت مژه‌ها به داخل یکدیگر رفته و زیبایی آن از بین می‌رود.

شما چه فکر می‌کنید؟

داشتن چشم‌های درشت یک مزیت به حساب می‌آید. برای زیباتر شدن چشم‌های بزرگ خود می‌توانید با ترفندهای ساده اما کاربردی درخشش چشم‌های خود را بیشتر کنید. برای آرایش چشم درشت شما به سایه براق، ریمل، سایه سفید و مداد و خط چشم احتیاج دارید.

حتما پیش از انجام آرایش صورت خود را شسته و خشک کنید. برای ماندگاری بیشتر آرایش چشم از پرایمر استفاده کنید. با پوشاندن تیرگی و پف چشم توسط کانسیلر، چشم‌های خود را جذاب‌تر و درخشان‌تر کنید. همچنین با استفاده از یک سایه سفید گوشه چشم و استخوان ابرو را برجسته کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات و دیدگاه خود را درباره این مدل آرایش با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *