چشم عنصری حیاتی در زیبایی چهره است و از حالات روحی و جسمی ما به طور مستقیم تاثیر می‌گیرد. در این بین آموزش سایه چشم یکی از ابزارهای سریعی است که با استفاده از آن می‌توانیم حجم سنگین خستگی و فشار روزانه را پشت نقاب سحرآمیز رنگ‌ها پنهان کنیم. تا چه اندازه با تکنیک‌های سایه چشم در آرایش چهره آشنا هستید؟

سایه چشم (Eye shadow) مجموعه‌ای از تکنیک‌های آرایشی را شامل می‌شود که اگر با آن‌ها آشنا باشید پیاده سازی آن روی صورت خیلی ساده‌تر از خط چشم خواهد بود. مسئله بعدی انتخاب بهترین مارک سایه چشم و ترکیب رنگ مناسب بر اساس پوست است که باید با توجه به رنگ پوست و سایر اجزای صورتتان انتخاب شود.

سایه چشم نسخه ایده آلی برای آرایش سریع چشم‌ها حتی برای افراد غیر حرفه‌ای است. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید در این مقاله مینی ژوپ همراه ما باشید.

گام اول: انتخاب سایه چشم مناسب ( رنگ و برند)

انتخاب بهترین مارک سایه چشم و رنگ مناسب
انتخاب بهترین مارک سایه چشم و رنگ مناسب

تنوع انواع سایه چشمی که در فروشگاه‌های اینترنتی یا هنگام خرید حضوری می‌بینید نباید باعث سردرگمی شما شوند. اگر دوست دارید به صورت اصولی آموزش سایه چشم را تا پایان طی کنید، این حجم از تنوع را به آغوش بکشید!

انواع سایه چشم موجود در بازار در رنگ‌های مختلف و به سه شکل کرم پودر فشرده، پودر نیمه مایع و فوم کرمی تولید می‌شوند. هر یک از این محصولات معایب و مزایایی دارند و بانوان نیز به صورت سلیقه‌ای از انواع آن‌ها استفاده می‌کنند. اما فکر می‌کنید کدام یک از انواع سایه چشم برای شما بهتر است؟

غنی‌ترین سایه چشم از نظر تعداد رنگدانه‌هایی که روی پلک قرار می‌گیرند سایه چشم پودری مایع است. اگرچه این محصول کیفیت بالایی دارد اما مدیریت آن پشت چشم کمی دشوار است و ممکن است هر کسی از پس استفاده اصولی و حرفه‌ای از این محصول برنیاید!

  • انواع سایه چشم فوم کرمی از نظر کاربری و استعمال روی پلک کاربری ساده‌تری دارند. با این حال برای هر نوع کاربری با هر سطح از مهارت انواع سایه پودری که به صورت فشرده تولید می‌شوند مناسب‌تر خواهند بود.
  • ممکن است هنگام خرید سایه چشم درست ندانید که پالت‌های چند رنگی انتخاب کنید. توصیه ما برای شروع آموزش سایه چشم انتخاب پالت‌هایی است که حداقل سه رنگ داشته باشند. این رنگ‌ها معمولا با یک پایه مشترک و در سه درجه ملایم تا تیره تولید می‌شوند. گاهی هم سه رنگ ممکن است با هم متفاوت باشند.
  • مسئله بعدی انتخاب رنگ سایه چشم است. اگر نمی‌دانید دقیقا چه سایه چشمی با پوست شما سازگار است از رنگ‌هایی با تناژ طبیعی و نزدیک به پوست استفاده کنید. قهوه‌ای و طوسی متداول‌ترین رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای شروع آموزش سایه چشم استفاده کنید.

معرفی بهترین مارک سایه چشم موجود در بازار

پیشنهاد کاربران

سایه چشم مای شماره 065

اگر به دنبال محصولی با پوشش کاملا یکدست و ماندگار هستید، سایه چشم مای با قیمت مقرون به صرفه را در چک لیست خریدتان قرار دهید. این سایه براق جلوه بیش‌تری نسبت به سایه‌های مات روی چشم دارد . تن رنگ محصول بژ تیره است و برای افرادی با پوست روشن تا متوسط مناسب خواهد بود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

سایه چشم مای فاقد آینه است.

سایه چشم این لی مدل Lavender Paradise شماره 020

سایه‌چشم پودری این لی توسط لابراتور گیاهی طبیعت زنده در سال 1376 تولید شده است. این محصول دارای چهار رنگ است و رنگ های هماهنگ با یکدیگر در این پالت جلوه منحصر به فردی دارند.

وجود یک رنگ روشن به عنوان رنگ پایه در این پالت در آرایش ترکیبی به حفظ دوام سایه روی چشم و ایجاد رنگ‌های جذاب‌تر برای آرایشی نافذ کمک می‌کند.

این محصول ماندگاری بالایی روی چشم دارد و با برس و آینه تولید شده است. تناژ رنگی محصول بادمجانی، یاسی، بنفش و صورتی با طیف رنگی هماهنگ است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

سایه چشم این لی دارای بافت سبک و مخملی است.

پالت سایه چشم سوپر تاچ شماره 04-14

پالت سایه چشم سوپر تاچ شماره 04-14 دارای 12 رنگ پرکاربرد و جذاب است که برای سلیقه‌ها و آرایش‌های مختلف مناسب خواهد بود. این محصول دارای جلوه رنگ مات، براق و اکلیلی است و می‌تواند چشم‌ها را بسیار زیبا، جذاب و متفاوت نشان دهد.

پالت سایه چشم نیود شماره 02

بافت سایه چشم نیود شماره 02 دارای 12 رنگ پرکاربرد و جذاب است که برای سلیقه‌ها و آرایش‌های مختلف کاملا ایده آل خواهد بود. این محصول دارای جلوه رنگ براق، مات و اکلیلی بوده و اگر با براش مناسبی استفاده شود جلوه خوبی روی پلک خواهد داشت.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول به همراه یک براش و آینه طراحی شده و رنگ‌های آن با پایه مشابه کاملا جذاب و کاربردی هستند.

پالت سایه چشم اکالان سری Classic Earth Tone شماره 02

از مهم‌ترین ویژگی‌های سایه چشم اکالان می‌توان به پوشش‌دهی بالا، فرمولاسیون عاری از موادی مانند پارابن و سولفات و بافتی نرم و مخملی اشاره کرد. این محصول دارای رنگدانه‌های قوی است که پوشش فوق‌العاده عالی و یکدستی روی صورت ایجاد می‌کنند.

برای بانوانی که به دنبال یک پالت کامل برای شروع آموزش سایه چشم هستند، پالت 24 رنگه اکالان را توصیه می‌کنیم. جلوه این سایه چشم براق و اکلیلی است و تنوع رنگ آن برای افراد نیمه حرفه‌ای تا حرفه‌ای و سالن‌داران کافی خواهد بود.

سایه چشم لاوینگ مدل LOV شماره V1

رنگ سایه‌ای که استفاده می‌کند باید تا حدودی با رنگ چشم‌ها و پوستتان هماهنگی داشته باشد تا بتواند شما را از حالت عادی زیباتر نشان دهد. سایه چشم لاوینگ با جلوه مات آرایش چشم کامل و ایده آلی ایجاد می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

سایه چشم لاوینگ فاقد آینه است.

پالت سایه چشم ژوپیتر شماره 24-01

سایه‌ چشم برند ژوپیتر پالتی 24 رنگه و جذاب است که ظاهر مناسب و طبیعی روی چشمان شما ایجاد می‌کند. بافت محصول معمولا یکی از دغدغه‌های مهم بانوان برای استفاده از سایه همزمان با آموزش سایه چشم است. بافت پودری سایه‌ ژوپیتر بسیار نرم و لطیف است و حساسیتی برای چشم و پوست بسیار حساس پلک ایجاد نمی‌کند.

جلوه این محصول مات و اکلیلی است و برای هر دو آرایش براق یا مات می‌تواند مناسب باشد.

گام دوم: انتخاب براش مناسب برای سایه چشم

گام دوم آموزش سایه چشم انتخاب براش مناسب
گام دوم آموزش سایه چشم انتخاب براش مناسب

اگرچه می‌توانید انواع سایه چشم را با ضربه‌های انگشت پشت پلک استفاده کنید اما بهتر است از همین ابتدا خودتان را به اصول کار عادت دهید. حرفه‌ای‌ها به سبب جذب روغن و چربی سایه چشم توسط پوست دست ترجیح می‌دهند از براش‌های مخصوص سایه چشم استفاده کنند.

اصل اول از ابتدای آموزش سایه چشم مربوط به براش‌هایی است که استفاده می‌کنید. براش‌های اسفنجی هرگز نباید در سایه چشم استفاده شوند و بهترین براش، براش محکم و تختی است که کل فضای پلک را پوشش دهد. براش‌های گنبدی نرم هم برای سایه چشم‌های ترکیبی که از ترکیب کردن دو رنگ ایجاد می‌شوند کاربرد دارند.

برای این که سایه چشم به خوبی در مجاورت خط پلک شما قرار گیرد بهتر است از براش مدادی استفاده کنید. این براش‌ها به اندازه کافی ظریف و کوچک هستند تا بتوانند نواحی پنهان پلک شما را پوشش دهند.

 

آشنایی با کاربرد انواع براش + بهترین مارک ست براش 

گام سوم: نحوه استفاده از براش برای سایه چشم

نحوه استفاده از براش برای سایه چشم
نحوه استفاده از براش برای سایه چشم

مهم‌ترین چیزی که در آموزش سایه چشم باید یاد بگیرید نحوه به دست گرفتن براش و سرعت چرخش آن روی پلک است. عجله کردن در استفاده از سایه چشم یا براش نامناسب می‌تواند کل سایه را بی‌نظم و به هم ریخته نشان دهد.

  • مرحله اول: براش را به طور مستقیم روی پلک قرار ندهید. براش باید پلک را نوازش دهد و نباید به طور کل با پلک مماس شود. هدف از این روش جلوگیری از ایجاد رد حرکت براش روی رنگدانه‌ها است.
  • مرحله دوم: به جای حرکت براش در نواحی مختلف، آن را به آرامی و در یک جهت مشخص پشت پلک حرکت دهید. بنابراین نباید دست‌ها را هنگام استفاده از سایه چشم به تندی حرکت دهید.
  • مرحله سوم: این که سایه چشم تا چه نقطه‌ای از اطراف چشم را بپوشاند کاملا سلیقه‌ای است. اما به طور کلی توصیه می‌شود رنگ سایه به ابرو نرسد. چون رنگی شدن زیر ابرو بیش از حد چشمگیر است و ممکن است آرایش شما را ملاحت و زیبایی خارج کند.

 

انتخاب بهترین سایه چشم متناسب با رنگ پوست صورت

گام چهارم: آرایش سایر نواحی صورت مطابق با سایه چشم

آرایش سایر نواحی صورت مطابق با سایه چشم
آرایش سایر نواحی صورت مطابق با سایه چشم

آرایش چشم معمولا در مرحله آخر و بعد از زیرسازی با انواع کرم پودر گریم صورت می‌گیرد. بنابراین بعد از فونداسیون و رفع عیب نقطه‌ای با انواع کانسیلرهای پیشنهادی نظیر کانسیلر میبلین، سایه چشم را آغاز کنید.

فراموش نکنید که هرگز قبل از سایه چشم نباید از ریمل استفاده شود. ضمن این که فقط در یک حالت می‌توانید از خط چشمی استفاده کنید که وارد محدوده سایه چشم شود؛ آرایش چشم دودی که سبک خاص خود را دارد. پیشنهاد ما برای کرم پودر خوب دو برند دوسه و لانکوم است; اگر با قیمت کرم پودر لانکوم مشکل ندارید این کرم می تواند روی پوست معجزه کند.

 

نقد و بررسی انواع کانسیلر میبلین موجود در بازار ایران

شما چه فکر می‌کنید؟

برای کسانی که فرصت و مهارت کافی در آرایش صورت ندارند، آموزش سایه چشم بهترین راهکار برای آرایش کردن چشم‌ها در کوتاه‌ترین زمان است. خیلی از بانوان بیش از هر چیزی طرفدار استفاده از خط چشم در استایل آرایشی خود هستند. اما اگر بدانند سایه چشم چه قدر می‌تواند در نافذ شدن و برجسته‌تر شدن چشم‌ها موثر باشد همین امروز تغییر رویه می‌دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟ فکر می‌کنید کدام پالت رنگی و چه ترکیبی برای آرایش ساده و سبک روزانه چشم‌ها مناسب‌تر باشد؟ کدام یک از پالت‌های رنگی برای آرایش حرفه‌ای چشم انتخاب شما خواهد بود؟

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *