وقتی صحبت از آرایش چشم عربی می‌شود همه ما به یاد چشم‌های مشکی درشتی می‌افتیم که حال و هوای دودی و تیره دارند. از آن جایی که اکثر بانوان عرب از پوشش‌های ضخیم تا زیر چشم استفاده می‌کنند، بنابراین آرایش چشم در کشورهای عربی از اهمیت بیش‌تری از سایر نواحی دنیا برخوردار است.

تیرگی آرایش چشم به سبک عربی بیش‌تر به واسطه خط چشم و سرمه‌ای است که به صورت توام داخل چشم و بیرون استفاده می‌شوند. در آرایش عربی تقریبا اغلب لوازم اصلی آرایش چشم به صورت غلیظ و در جهت جلا دادن و برجسته کردن چشم‌ها استفاده می‌شوند. فکر می‌کنید آرایش چشم عربی مناسب فرم چشمتان و حالت آن‌ها باشد؟

اگر به خط چشم، سایه‌های کشیده و رنگ‌های اسموکی و دودی آرایش عربی علاقه دارید با مینی ژوپ همراه باشید. در آموزش امروز می‌بینید که چطور باید چشم‌ها را به سبک پرطرفدار عربی آرایش کنید.

نقد و بررسی انواع لوازم ارایش چشم عربی

خط چشم مویی مای مدل آی لاینر

خط چشم مای (MY) مدل آی لاینر دوام بالایی دارد، پخش نمی‌شود و حالت خود را بدون تغییر حفظ می‌کند. این محصول دارای بافتی نسبتا براق بوده و خط چشم شما تا مدت‌ها جلوه‌ای مرطوب و تازه خواهد داشت.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

خط چشم مای با ویتامین E غنی شده است. ویتامین E به عنوان یک التیام‌ بخش بسیار مفید شناخته می‌شود که التهاب را در پوست پشت چشم کاهش می‌دهد و باعث حفظ سلامت و جوانی پوست می‌شود.

خط چشم مایع بورژوآ مدل Pinceau Noir

ظرافت اپلیکاتور خط چشم به شما کمک می‌کند تا خطوطی دقیق با توجه به فرم چشمانتان رسم کنید. کمپانی بورژوآ در این سری از خط چشم‌های خود با کنار هم گذاشتن رنگدانه‌های غلیظ و اپلیکاتوری دقیق، آرایش چشم حرفه‌ای و زیباتر به شما هدیه داده است.

این محصول یک خط چشم قهوه‌ای تیره رنگ است که طبق ادعا سازنده، تا 16 ساعت روی پلک ماندگاری دارد. اپلیکاتور این محصول برای کشیدن خط چشم باریک و ظریف تا متوسط مناسب خواهد بود.

خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision

خط چشم ماژیکی گلدن رز مدل Precision به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی بر روی پلک کشیده می‌شود و بسیار نرم و روان است.

فرمولاسیون این محصول نسبت به تعریق مقاوم بوده و با رنگدانه‌های غنی خطوط یکدستی روی چشم ایجاد می‌کند. اگر به ارایش چشم عربی علاقمند هستید اما کار با اپلیکاتورهای خط چشم مایع را دوس ندارید، این محصول با طراحی ساده به شما کمک می‌کند.

ریمل سه کاره مای مدل Infinite

ریمل مای با سه خاصیت بلند‌کننده، حجم‌دهنده و حالت‌دهنده تولید شده است. این محصول با برسی متفاوت برای فر کردن مژه نیز کاربرد دارد و حجم قابل‌توجهی به مژه‌هایتان می‌دهد.

ریمل اینفینیت نه‌ تنها برای مژه‌های کوتاه بلکه برای مژه‌های بلند و کم‌پشت مناسب خواهد بود. چون علاوه بر بلند کردن، خاصیت حجم دهندگی خوبی دارد.

ریمل حالت دهنده INLAY مدل Exreme Length

ریمل این‌لی مدل Extreme Length با برس ژله‌ای تولید شده و استعمال آن نسبت به مدل‌های دیگر خیلی راحت‌تر شده است.

این محصول خاص مژه‌های کوتاه و بدون حالتی است که کم پشت هستند. چرا که حالت مژه‌هایتان را تغییر می‌دهد. تکان دادن و سایش برس در رویشگاه مژه می‌تواند حجم بیشتری به آن‌ها دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ساختار سبک ریمل این لی باعث می‌شود هنگام استفاده روی مژه احساس سنگینی نداشته باشید.

پالت سایه چشم سوپرتاچ شماره 02-14

پالت 12 رنگ سوپر تاچ محصول ایده آلی با تنوع رنگ کافی برای ارایش چشم عربی است. جلوه این محصول مات یا اکلیلی است و بافت یکنواختی روی پلک‌ها ایجاد می‌کند.

به همراه این محصول یک اپلیکاتور کوچک با دو سری عرضه می‌شود که البته ممکن است جوابگو ارایش عربی نباشد.

پالت سایه چشم اسنس مدل THE MOON شماره 03

پالت سایه جدید اسنس با رنگ‌های تابستانی، شاد و دخترانه تولید شده است. این پالت ترکیبی از هایلایتر، رژگونه و سایه است. هایلایتر و سایه این پالت را می‌توانید برای ارایش چشم عربی استفاده کنید.

جلوه این محصول روی پوست براق و اکلیلی است.

پالت سایه چشم دودو گرل مدل Diamond شماره G03

اگر قصد دارید ارایش چشم عربی را مطابق با راهنمای مینی ژوپ پیش بروید،  پالت سایه چشم دودو گرل مدل Diamond تمام رنگ‌های مورد نیاز شما را در بردارد.

این محصول دارای جلوه براق بوده و مقاومت و ماندگاری بالایی روی سطح پوست دارد.

کانسیلر کالیستا مدل Cover Up شماره C11

با بافت سبک و نرم، برای پوشش تیرگی و هاله دور چشم کاملا مناسب است. بر حسب رنگ پوست، این کانسیلر در زمره محصولات روشن قرار می‌گیرد و برای پوشش دور چشم قبل از ارایش چشم عربی مناسب است.

کانسیلر میبلین شماره 120

کانسیلر میبلین ایج ریواند شماره Light 120 از محبوب‌ترین محصولات میان مصرف کنندگان ایرانی برای رفع عیوب دور چشم و سایر نقاط صورت است. فرمولاسیون فعال هالوکسیل این محصول علاوه بر جنبه زیبایی، به رفع پف و چین و چروک دور صورت کمک می‌کند.

طراحی کاربردی میکروفیل اسفنج سر این محصول باعث شده استعمال آن دور چشم ساده‌تر باشد. این اسفنج کاملا آنتی باکتریال است و استفاده از محصول را تسریع می‌کند.

آرایش عربی بیش از هر چیز با تاکید ويژه آن روی چشم ها و لب شناخته می شود. چشمان جذاب و لب‌های دلفریب از مشخصات اصلی این نوع از میکاپ هستند. به طور کلی چشمان جذاب در آرایش عربی باید با استفاده از رنگ‌های تیره و غلیظ‌تری ایجاد شوند.

در سایه چشم میکاپ عربی حداقل از دو رنگ استفاده می‌شود. یک رنگ تیره که معمولا مشکی، خاکستری تیره یا قهوه‌ای تیره بوده و سایه متوسطی که رنگ آن به تناژ رنگ پوست فرد نزدیک است.

سایه تیره‌تر معمولا از روی مژه‌ها تا چین پلک کشیده شده و با استفاده از سایه متوسط قسمت بالای پلک تا ابروها آرایش می‌شوند. این سایه‌ها در یکدیگر محو می‌شوند تا به این که به نظر برسد سایه از داخل چشم به سمت بیرون و بالا روشن و محو می‌شود.

البته ناگفته نماند که ارایش چشم عربی هم می‌تواند بسیار تیره و تند باشد هم سطح متوسط و ملایم. از آن جایی که در آرایش عربی از انواع سایه‌های تیره و تند استفاده می‌شود، سایز اجزای صورت را با رنگ‌های ملایم‌تری آرایش می‌کنند.

انتخاب رنگ‌ها برای ارایش چشم عربی  کلاسیک

اکثر میکاپ آرتیست‌ها سلیقه متفاوتی در انتخاب پلت رنگ مناسب در آرایش عربی دارند. هر رنگی که استفاده می‌کنید واضح است که باید اسموکی و تیره باشد. در غیر این صورت از قالب عربی خارج می‌شود.

رنگ‌هایی استفاده می‌کنید باید پر جنب و جوش و فعال باشند. به علاوه طیف رنگی ارایش چشم عربی باید با تناژ رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.

  • اگر پوست روشن تا متوسطی دارید از سایه‌های نقره‌ای تا نقره‌ای تیره برای آرایش عربی استفاده کنید.
  • اگر پوست تیره‌ای دارید سایه بژ و طلایی جلای بهتری روی پوست شما ایجاد می‌کند.

ابزارهای مورد نیاز برای ارایش چشم عربی

برای آرایش عربی همان ابزارهایی را نیاز دارید که برای هر نوع آرایش دیگر ممکن است به تنهایی استفاده کنید:

  1. کانسیلر مناسب: انواع کانسیلر میبلین برای رفع عیوب دور چشم و زیرسازی مناسب است.
  2. فونداسیون یا کرم پودر مناسب: یک کرم پودر خوب انتخاب کنید که علاوه بر پوشش دهی مناسب، بافت سبکی داشته باشد.
  3. سایه صورتی رنگ کمرنگ: این رنگ را در اکثر پالت‌های سایه چشم که رنگ نزدیک به تناژ پوست دارند می‌بینید.
  4. سایه بنفش
  5. سایه مناسب هایلایت: این سایه را بر حسب رنگ پوست خود انتخاب کنید. یکی از انواع هایلایت‌هایی که ممکن است در ترکیب رنگ سایه چشم عربی ببینید طلایی است.
  6. خط چشم مناسب: اگر تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم را بدانید به خوبی می‌دانید که خط چشم مایع برای آرایش عربی بهتر خواهد بود.
  7. ریمل مناسب

گام اول: زیرسازی پوست با کانسیلر و کرم پودر مناسب

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود برای ارایش چشم عربی از فونداسیون یا کانسیلر استفاده کنیم، افزایش ماندگاری آن روی صورت است. بنابراین بهتر است از کرم پودری که بافت سبکی دارد روی تمام نقاط اطراف چشم استفاده کنید.

کرم پودری که ماندگاری خوبی داشته باشد کمک می‌کند تا سایه‌ها ماندگاری بهتری روی چشم داشته باشند. به علاوه معمولا در اثر استفاده از سایه چشم، به دلیل چین دور چشم آرایش حالت منقطع پیدا می‌کند. استفاده از کانسیلر و کرم پودر کمک می‌کند تا رنگ واقعی سایه‌ها بهتر و یکنواخت به نظر برسند.

زیرسازی پوست
زیرسازی پوست

گام دوم: استفاده از سایه رنگ صورتی روی تمام پلک

برای ارایش چشم عربی بهتر است از سایه چشم متناسب با رنگ پوست استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از سایه صورتی رنگ از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشم است. طوری که کل پلک به واسطه سایه پوشانده شود.

برای ارایش چشم عربی بهتر است سایه حالت بالدار و کشیده داشته باشد. طوری که سایه روی هر دو پلک به صورت قرینه و تا بالای چین پلک کشیده شود.

سایه رنگ صورتی
سایه رنگ صورتی

گام سوم: سایه چشم بنفش در لبه خارجی پلک‌ها

لبه خارجی پلک‌ها باید با استفاده از سایه چشم بنفش رنگ پوشیده شود. بعد از این که با براش مناسب سایه بنفش را پخش کردید سعی کنید آن را با سایه صورتی رنگی که قبلا استفاده کرده بودید ترکیب کنید.

گام چهارم: خط چشم عربی

در این مرحله باید با استفاده از خط چشم مایع، خط چشمی با ضخامت متوسط از گوشه داخلی تا گوشه خارجی بکشید. یکی از انواع خط چشم‌هایی که برای ارایش چشم عربی استفاده می‌شود خط چشم گربه‌ای است. در واقع با خط چشم باید حالت بادامی ایجاد کنید. طوری که خط چشم دور سایه چشم را محاصره کند و یک قاب بسازد.

برای درک بهتر به تصویر زیر توجه کنید:

خط چشم عربی
خط چشم عربی

در خیلی از انواع ارایش چشم عربی به جای خط چشم از سرمه استفاده می‌شود. استفاده از سرمه مدادی راحت‌تر از خط چشم مایع است و می‌تواند حاشیه کمرنگ تیره روی نواحی مختلف ایجاد کند. بنابراین ظاهر اسموکی یا دودی به چشم‌ها می‌دهد.

 گام پنجم: هایلایت زرد یا طلایی پشت پلک

در این مرحله با استفاده از یک براش مدادی و ظریف، با ضربات سریع و ملایم سعی کنید هایلایت زرد یا طلایی را روی کل پلک پخش کنید. ترکیب سایه طلایی رنگ با سایه صورتی و بنفشی که در مراحل قبلی استفاده کرده بودید، بسته به غلظت رنگ‌ها ظاهری مشابه با تصویر زیر ایجاد می‌کند:

هایلایت زرد یا طلایی
هایلایت زرد یا طلایی

گام ششم: استفاده از ریمل مناسب

در مرحله آخر می‌توانید با ریمل مژه‌ها را حجیم یا از مژه مصنوعی برای عمیق‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

ریمل مناسب
ریمل مناسب

شما چه فکر می‌کنید؟

پایه ارایش چشم عربی دودی، تیره و غلیظ‌تر از انواع آرایش‌های شرقی و غربی است. برای ارایش چشم‌ها به سبک عربی بسته به تناژ پوستتان به سایه‌های نقره‌ای یا بژ نیاز خواهید داشت. باقی مراحل مشابه با روش ثابتی است که برای آرایش چشم به کار می‌برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *