آرایش چشم‌ها و حتی کشیدن یک خط چشم ساده با توجه به ظرافت و ریزه‌کاری‌هایی که دارد می‌تواند زمانبر باشد. خط چشم از هر نوعی که باشد با هدف درشت شدن، برجسته شدن و عمق دادن به چشمان استفاده می‌شود. اما اگر در جهت درست استفاده نشود می‌تواند زمین تا آسمان با ایده آل‌ها و تصوراتی که داشتیم متفاوت باشد!

همه ما بارها و بارها از خط چشم استفاده کرده‌ایم و خط چشم یکی از اقلامی است که در کیف آرایشی هر کسی پیدا می‌شود. اما فکر می‌کنید چند درصد در استفاده اصولی از آن موفق یا از عملکردتان راضی بوده‌اید؟

برای آرایش ساده چشم‌ها به صرف زمان زیاد یا آموزش خاصی نیاز ندارید. کافی است مثل همیشه همراه آموزش امروز مینی ‌زوپ باشید تا در کم‌ترین زمان ممکن خط چشم ساده و زیبایی داشته باشید.

نقد و بررسی انواع خط چشم برای کشیدن خط چشم ساده

پیشنهاد مینی ژوپ

مداد چشم آی فیس شماره 600

این محصول با ماندگاری 24 ساعت جلوه متفاوتی روی چشم‌ها ایجاد می‌کند. با توجه به بافت ضد آب مداد چشم آی فیس شماره 600، می‌توانید با صرف چند دقیقه برای کشیدن خط چشم ساده ساعت‌ها از جلوه آن روی چشم خود لذت ببرید.

مداد چشم برس دار بورژوآ مدل Effet Smoky Ultra Black شماره 76

مداد چشم برس‌دار Effet Smoky Ultra Black 76 محصولی متفاوت از برند بورژوآ است که برای فرم دادن به چشم به‌کار می‌رود.

با خرید این مداد فرد می‌تواند هم خط چشم بکشد و هم سایه‌ای زیبا و به رنگ تیره برای چشم هایش ایجاد کند. چرا که سری دیگر این مداد برس کوچکی است که برای محو و پخش کردن مداد استفاده می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

پایه این محصول از موم طبیعی زنبور عسل بوده و بافت ضد حساسیتی دارد.

مداد چشم بی یو مدل Power Long Lasting Ultra Black

مداد چشم بی یو از انواع مدل‌های ساده اما پرطرفدار با ماندگاری طولانی روی چشم است. این محصول برای خط چشم ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیشنهاد می‌شود.

مداد چشم فلورمار مدل 101 به همراه تراش دوقلو

محصولات فلورمار از نظر کیفیت ساخت و مرغوبیت مواد اولیه شناخته شده هستند. مداد چشم فلورمار یکی از انواع محصولات با بافت نسبتا چرب است که به همراه یک تراش دوقلو ارسال می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول ماندگاری بالایی ندارد.

خط چشم کریولان مدل AQUA شماره 072

خط چشم کریولان مدل AQUA شماره 072 با انواع پوست‌ها سازگار بوده و در نشان دادن حالت چشمانتان تاثیرگذار است. این محصول از انواع خط چشم‌های ژله‌ای به شمار می‌رود.

بافت خاص این خط چشم را برای آرایش‌‌های دودی با سایه تیره توصیه می‌کنیم. خط چشم کریولان مدل AQUA شماره 072 کیفیت ساخت بالایی دارد و حتی با قلم موی مرطوب قابل استفاده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محصول فاقد قلم مو است.

خط چشم فرانسیس شماره 13

این محصول با رنگ قهوه‌ای روشن و با بافت کرمی تولید شده است. به همراه خط چشم فرانسیس شماره 13 یک قلم موی حرفه‌ای دریافت می‌کنید که به مرطوب شدن نیاز ندارد. چرا که بافت محصول ژله‌ای است و رطوبت کافی را فراهم می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

جلوه این خط چشم مات بوده و ضد آب است.

خط چشم استودیو میکاپ مدل Long Wear Gel شماره 01

شرکت استودیو میکاپ با معرفی این محصول توانسته نیاز بسیاری از بانوان خوش‌پسند و باسلیقه را برای انتخاب یک خط چشم بی‌نظیر برطرف کند.

این محصول به صورت یک ظرف کوچک با وزن 3 گرم و به همراه یک قلم برس‌دار عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به ماندگاری و دوام بالا، ایجاد خط پر و بدون چین و چروک، همچنین طراحی خطوطی بدون پخش رنگ و ایجاد لکه اشاره کرد. این محصول با یک قلم استاندارد و حرفه‌ای عرضه می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

طراحی خاص قلم این محصول امکان ایجاد طیف گسترده‌ای از خطوط با پهناهای مختلف را فراهم کرده است

خط چشم ژلی رد اند بلک مدل Aqua شماره 03

خط چشم ژله ای آکوا محصولی از شرکت Red & Black، یکی از تولید کنندگان معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی است. ترکیب ضد آب و ضدحساسیت این خط چشم در کنار ماندگاری بالایی آن را برای کشیدن خط چشم ساده تا خط چشم حرفه‌ای مناسب کرده است.

خط چشم ماژیکی ریمل لاندن مدل Colour Precise شماره 001

این محصول حاوی رنگدانه‌های فراوان جهت ایجاد رنگی عمیق‌تر است. خط چشم ماژیکی ریمل لاندن دارای فرمولاسیون ویژه برای خشک شدن سریع خط چشم است و بنابراین دوام و ماندگاری مناسبی دارد.

جلوه این محصول روی چشم ساده و مات است.

خط چشم نوت مدل precision

خط چشم نوت با قلم حرفه ای و ظریف تولید شده که با وجود نوک نازک آن، با یک بار استفاده خط چشم ساده و طریفی ایجاد می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول مورد تایید متخصصین پوست بوده و فاقد عطر و پارابن است.

گام اول: خط چشم مناسب چشمان من کدام است؟

اگر به تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما با انواع خط چشم‌های موجود در بازار آشنا هستید. این تنوع جذاب است اما زمانی که بخواهیم یک محصول را برای خط چشم ساده انتخاب کنیم همه چیز پیچیده می‌شود.

برای خط چشم ساده معمولا از انواع خط چشم به غیر از خط چشم مایع استفاده می‌شود. چرا که کشیدن خط چشم با استفاده از انواع مایع آن کمی زمانبر است و خطوطی که با آن می‌کشیم حرفه‌ای‌تر محسوب می‌شوند.

امروزه از مواد سمی مثل سرب در ترکیب خط چشم‌ها استفاده نمی‌شود؛ اما مثل همه لوازم آرایشی خط چشم هم می‌تواند فرمول و ترکیب متفاوت و متنوعی داشته باشد.

موم، صمغ و ژل‌ از مهم‌ترین ترکیباتی هستند که در انواع خط چشم استفاده می‌شوند. اما برای رنگ گرفتن محصول از رنگدانه‌های معدنی یا سنتزی استفاده می‌کنند. مثلا برای رنگ مشکی و قهوه‌ای معمولا از اکسیدهای آهن و برای رنگ‌های روشن‌تر مثل سفید از دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌شود. اکسید کروم رنگ سبز و ماده اولترامارین هم رنگی آبی ایجاد می‌کنند.

اما مهم‌تر از هر چیزی ترکیبات ضد حساسیت خط چشم و شیوه استفاده از آن روی چشم است. موضوعی که در ادامه بیش‌تر بدان پرداخته‌ایم.

انواع مداد چشم و کاربر آن‌ها در آرایش

برای ساده‌ترین انواع خط چشم با سایه دودی، مداد چشم بهترین گزینه ممکن خواهد بود که معمولا قیمت پایین‌تری دارد. خط چشم مدادی به سبب حالت مداد شکل راحت‌تر استفاده می‌شوند و ظاهر طبیعی‌تری روی چشم‌ها ایجاد می‌کنند. به علاوه کنترل آن‌ها روی چشم نسبت به انواع خط چشم مایع ساده‌تر خواهد بود.

انواع خط چشم ماژیکی و کاربرد آن‌ها

اگر به دنبال کشیدن خط چشم ساده با ابزاری کاربردی هستید، انواع مداد چشم ماژیکی خطوط دقیق‌تری را بدون اعمال هر نوع فشار روی پلک ایجاد می‌کنند.

انواع خط چشم ماژیکی ممکن است با ضخامت‌های مختلفی تولید شوند. نوک نرم و قابل انعطاف این نوع خط چشم یادآور خط چشم‌های مایع است؛ اما استفاده از آن راحت‌تر از خط چشم مایع خواهد بود.

انواع خط چشم ژله‌ای و کاربرد آن‌ها

خط چشم‌های ژله‌ای معمولا در بسته بندی‌های کوچک به همراه یک براش ظریف عرضه می‌شوند. این نوع خط چشم‌ها ظاهر دراماتیکی روی چشم ایجاد می‌کنند. با این حال به سبب این که بسته بندی بزرگ‌تری دارند به اندازه بقیه خط چشم‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

گام دوم: کشیدن خط چشم ساده با مداد چشم

برای کشیدن خط چشم با مداد چشم هر لحظه ممکن است به تیز کردن آن با تراش مخصوص نیاز داشته باشید. در صورتی که نوک مداد چشم به خوبی گرد نباشد ممکن است از دقت خط چشم کاسته شود.

بعد هر بار تراشیدن و پیش از استفاده از خط چشم، مداد را روی یک تکه دستمال بکشید تا خاکستر تراشه‌ها از اطراف پاک شوند.

برخی از افراد پیش استفاده از خط چشم مدادی آن را با حرارت سشوار گرم می‌کنند. این اقدام برای خط چشم‌هایی که چرب هستند و بافت نرمی دارند لزومی ندارد. با این حال برخی از انواع مداد چشم‌ها با حرارت سشوار نرم‌تر می‌شوند و بهتر دور چشم قرار می‌گیرند.

برای کشیدن خط چشم ساده با مداد چشم، ابتدا گوشه بیرونی چشمتان را مطابق تصویر به سمت بالا بکشید. با این کار کل پلک به سمت بالا کشیده می‌شود و خط چشم روی خط مستقیم قرار می‌گیرد. بنابراین کم‌تر به مشکل عدم هماهنگی خط چشم‌ها یا صاف بودن آن‌ها بر می‌خورید.

کشیدن خط چشم ساده با مداد چشم را از گوشه بیرونی به سمت داخل شروع کنید. این کار را با حرکات رفت و برگشتی چند بار انجام دهید تا جلوه مدنظرتان روی چشم ایجاد شود. به علاوه اگر قصد دارید چشم‌ها برجسته‌تر نشان داده شوند می‌توانید گوشه بیرونی چشم را از سمت پلک بالا و پایین با مداد پوشش دهید.

در صورتی که از خط چشم ماژیکی استفاده می‌کنید تمام این مراحل باید طی شوند. با این تفاوت که خط چشم ماژیکی بافت نرم‌تری دارد و برای پر کردن فواصل نیازی به حرکات رفت و برگشتی ندارید.

گام سوم: کشیدن خط ساده چشم با خط چشم ژله‌ای

برای شروع خط چشم، ظرف آن را به سمت براش یا اپلیکاتور قرار دهید. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که فقط نوک براش یا اپلیکاتور به ژل آغشته شده و تمامی آن سیاه نشده است.

مشابه با کشیدن خط چشم ساده با مداد، خط چشم ژله‌ای را از گوشه بیرونی چشم آغاز می‌کنیم. با این تفاوت که هنگام حرکت از گوشه بیرونی به سمت داخل، کل خط را با فعلا با حرکت رفت و برگشتی پر نمی‌کنیم.

اگر فکر می‌کنید که پلکتان ممکن است این خط باریکی که با خط چشم ژله‌ای کشیده می‌شود را بپوشاند، می‌توانید از مدل طاق دار استفاده کنید. به این شکل که در وسط خط کمی عمق ایجاد کند تا طاق دار به نظر برسد. اگر انجام این کار دشوار است می‌توانید مسیر حرکت براش را با نقاط تیره روی پلکتان مشخص کنید.

در مرحله آخر بخش‌های وسط و نواحی کمرنگ را با براش پر کنید. بهتر است خط چشم باریک و ظریفی در ابتدای کار بکشید که هنگام پر رنگ کردن نواحی مختلف ضخیم نشود.در این مرحله می‌توانید با ریمل و انتخاب بهترین سایه متناسب با رنگ پوست، جلوه بیش‌تری به چشم‌ها دهید.

چون این قسمت خیلی مهم است و می‌تواند کاملا حالت چشم شما را تغییر دهد، پیشنهاد می‌کنم بهترین مارک سایه چشم را خریداری کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب ریمل مناسب است. اینکه چه نوعی را انتخاب می‌کنید بستگی به شما دارد. مثلا با ماژیکی یا مایع راحت‌تر هستید می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. اما نکته مهم این است اگر مزه‌های کم پست دارید حتما از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. در غیر اینصورت چشمان شما با یک خط چشم و سایه زیاد به نظر می‌رسد که انگاری به داخل کشیده شده و اصلا جذاب نیست.

شما چه فکر می‌کنید؟

برای کشیدن خط چشم ساده به مداد چشم یا انواع خط چشم‌های ماژیکی و ژله‌ای نیاز دارید. در صورتی که مداد چشم روغنی و نرم باشد استفاده از آن راحت‌تر است و خطوط صاف‌تری خواهید داشت. در غیر این صورت بهتر است از انواع ماژیکی استفاده کنید که سرعت استفاده از آن‌ها بیش‌تر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *