بهترین تونر برای پوست چرب و جوشدار همان سلاح مخفی و آشنا برای کسانی است که به دنبال تازه کردن بافت پوستشان با حفظ PH طبیعی آن هستند. سلاح قدرتمندی که چربی و آلودگی‌ها را از منافذ پوست می‌زداید، از بروز جوش جلوگیری می‌کند ولی باعث خشکی و تخریش آن نمی‌شود.

آلودگی هوا، بار میکروبی، تعریق پوست و از همه مهم‌تر چربی‌های درون زاد صورت همچون سدی از تنفس پوستتان به عنوان یک ارگان زنده جلوگیری می‌کنند. شستشو دائمی صورت آن هم با پاک کننده‌های صابونی و قلیایی این شرایط را از آن چه که هست بدتر می‌کند. به نظر می‌رسد برای مراقبت و پاکسازی پوست به سلاحی مخفی و موثرتر نیاز داشته باشیم.

پیری پوست و کاهش رطوبت آن طبیعی است؛ اما حالا که همه چیز دست به دست هم داده تا این روند را تسریع کند بد نیست که با انواع تونر پاک کننده پوست تاثیر این عوامل را به حداقل برسانید. محصولات زیادی در بازار وجود دارند که ما در مینی ژوپ با بررسی نقاط قوت و ضعف هر یک بهترین را گلچین و بررسی کرده‌ایم.

بهترین تونرهای خارجی برای پوست‌های چرب و جوشدار

مدل پر فروش

تونر پاک کننده الارو مدل Fresh Balancing

تونر پاک کننده الارو مدل Fresh Balancing محصولی باکیفیت جهانی و پرفروش برای متعادل کردن PH پوست صورت است. این محصول در حجم 200 میلی لیتر و خاص پوست‌های چرب، مستعد جوش و آکنه تولید می‌شود.

تونر الارو علاوه بر پاک کنندگی به رفع سلول‌های مرده بافت شاخی پوست کمک می‌کند.

تونر صورت ویتالیر مدل Dexpanthenol

تونر صورت ویتالیر مدل Dexpantheno برای انواع پوست تولید شده و علاوه بر پاک کنندگی به شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند. فرمولاسیون این محصول فراتر از یک پاک کننده معمول است. عصاره آلوورا و گلیسیرین و بیوتین به کار رفته در این تونر به کوچک شدن منافذ پوست و ترشح چربی و تعریق کمک می‌کند.

این محصول حاوی ویتامین B5 و E بوده و فرمولاسیون آن طبیعی، بدون الکل و پارابن است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ویتامین B5 و E

تونر پاک کننده ملایم نیوآ مدل RefreshingToner

تونر پاک کننده ملایم نیوآ مدل RefreshingToner خاص انواع پوست تولید شده و اگر پوست چرب و جوشدار دارید این محصول علاوه بر پاک کنندگی به حفظ تعادل رطوبت آن کمک می‌کند.

این تونر حاوی ویتامین و نیلوفر آبی است و با بستن منافذ کوچک به ترمیم و بازسازی سطح پوست کمک می‌کند.

تونر پاک کننده و شاداب کننده پوست لورآل مدل Age Perfect

تونر پاک کننده و شاداب کننده پوست لورآل مدل Age Perfect برای انواع پوست‌ها و خاص افراد میانسال و سالخورده تولید شده است. این محصول پاک کنندگی قوی‌تری دارد و با عصاره ویتامین C غنی شده است.

فقط کافی است مقداری از تونر را با پنبه نرم روی صورت بمالید تا اثرات ضد خستگی و آلودگی آن را روی پوستتان احساس کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ویتامین C

تونر پاک کننده ایو روشه مدل Pure Calmille

تونر پاک کننده صورت و چشم 2 در 1 با عصاره بابونه و شیر غنی شده و ترکیبی دوکاره برای مرطوب کنندگی و پاکسازی پوست شما است. این تونر بافت نرم و کرمی دارد و به رفع آلودگی و سبوم باقی مانده بر روی پوست کمک می‌کند.

با وجود بافت نیمه مایع محصول هیچ نوع چسبندگی بعد از استعمال روی صورت ایجاد نمی‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • مناسب پوست صورت و دور چشم

بهترین تونرهای ایرانی مناسب پوست‌های چرب و جوشدار

تونر پاک کننده صورت مای رئال اُ مدل ALoevera

تونر پاک کننده صورت مای رئال اُ مدل ALoevera با عصاره‌های برگ مورد، ریشه بلوط، سیب و برگ هاماملیس با افتخار توسط برندی ایرانی تولید شده است. این محصول حاوی گلیسیرین و ویتامین C است و به مرور زمان سایز منافذ پوست را کوچک می‌کند.

از این تونر می‌توانید قبل از هر بار آرایش و یا استعمال کرم‌های پوست یا بعد از یک روز کاری جهت جلوگیری از نفوذ آلودگی‌ها استفاده کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ویتامین C

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل آبرسان یکی از بهترین محصولات ایرانی برای بهره مندی همزمان از دو خاصیت پاک کنندگی و آبرسانی است. در تولید این محصول از عصاره‌های طبیعی نظیر درخت چای، عصاره گل نرگس، عصاره بید سفید و سدیم هیالورونات و ویتامین C و E استفاده شده است.

اگر پوستی آکنه دار و چرب دارید به صورت منظم و روزانه منافذ را با این تونر شستشو دهید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی سدیم هیالورونات و ویتامین C و E

تونیک پاک کننده صورت سی گل محصولی پاک کننده، ترمیم کننده و شفاف کننده انواع پوست صورت است. در تولید این محصول از عصاره گل رز، عسل و ویتامین‌های گروه B استفاده شده که به رفع موثر آلودگی‌ هوا و عرق پوست کمک می‌کنند. این پاک کننده از قیمت مناسبی برخوردار است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی سدیم هیالورونات و ویتامین C و E

تونر پاک کننده پوست آموس وان

تونر پاک کننده پوست آموس وان برای آخرین مرحله پاک سازی آرایش و جهت زدودن عمقی چربی و ناخالصی‌ها از روی پوست استفاده می‌شود. PH این تونر با PH طبیعی پوست بالانس شده و فرمولاسیون آن ضد آلودگی هوا است.

تونر پوست مدل Orange Blossom

تونر پوست مدل Orange Blossom از معدود محصولاتی است که علاوه بر صورت برای کل بدن هم مناسب است. این تونر ایرانی با عصاره بهار نارنج طبیعی فرموله شده و عطر و بویی از دل طبیعی دارد.

بهار نارنج به کار برده شده در این تونر به علاوه بر پاک کنندگی به رفع چین و چروک دور چشم و جوانسازی پوست کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

  • مناسب صورت و تمامی نواحی بدن

تونر صورت عارضی مدل Lavender

تونر صورت عارضی مدل Lavender با عصاره اسطوخودوس و برای انواع پوست تولید شده است. در تولید این محصول از عناصر جوانسازی و نرم کننده‌های گیاهی طبیعی استفاده می‌شود.

تونرهای پاک کننده و اهمیت آن در رژیم زیبایی پوست

تونرها در واقع محلول‌های پاک کننده‌ ملایم و تعدیل شده هستند که متناسب با جنس و خواص هر نوع پوست تولید می‌شوند. پس انواع تونر برای هر تیپ پوستی با هر ویژگی در بازار موجود است؛ اما استفاده از آن‌ها برای کسانی که پوستی چرب و جوشدار دارند ضروری‌تر است.

چربی و تعریق به صورت دائمی از طریق غدد به سطح پوستتان سرازیر می‌شوند و همین حجم بالای چربی باعث بروز آکنه و جوش می‌شود. بنابراین حتی اگر از هیچ نوع محصول آرایشی استفاده نکنید پاکسازی ترشحات پوستی به صورت روزانه اهمیت دارد.

کاربرد تونرهای مخصوص پوست‌های چرب گسترده است. بعد از هر بار آرایش یا حتی استفاده از انواع بهترین کرم ضد آفتاب یا کرم‌های مرطوب کننده ایرانی و یا خارجی لازم است بقایا را از روی صورت پاک کنید. از همه مهم‌تر آلودگی هوا است که در فصول سرد شدت می‌گیرد و با هر بار خروج از منزل بار این آلودگی جذب پوست می‌شود.

اگرچه نمی‌توان با تمام آثار زیان بار آلودگی هوا و میکروب‌های محیطی مقابله کرد اما استفاده از تونر می‌تواند تا حدی به پاکسازی پوست کمک کند.

آشنایی با تونرهای پوست؛ یک سلاح 6 گانه!

شاید فکر کنید تونرها هم مثل سایر ترکیبات الکلی یا قلیایی باشند که پوست صورتتان را با برطرف کردن آلودگی خشک می‌کنند. اما کارکرد اصلی تونر به عنوان یک سلاح موثر در زدودن چربی و آلودگی‌ها شامل 6 مرحله است:

کوچک کردن منافذ پوست صورت با هر بار استعمال

اولین تاثیری که از استفاده مداوم از انواع تونر مخصوص پوست چرب می‌بینیم بستن منافذ یا کوچک شدن آن است. شروع این مرحله با استفاده مرتب از تونر به وسیله یک گلوله پنبه‌ای است. گلوله پنبه‌ای را روی نقاط مختلف به خصوص بخش‌هایی که تراک جوش صورت در آن‌ها بالا است به آرامی بکشید. حذف چربی پوست سرآغاز کوچک شدن منافذ و ظهور جوش و آکنه است.

بعد از هر بار مصرف تونر بد نیست جای جوش را با انواع کرم بازسازی کننده و ترمیم کننده جای جوش بپوشانید.

بازگردانی و تعدیل PH طبیعی پوست

طبیعت پوست ما کمی اسیدی است و گاه PH آن به حد خنثی می‌رسد. بهترین بازه PH برای پوست صورت بین 6 تا 7 است. این میزان با شستشو دائمی پوست با صابون تغییر می‌کند و پوست برای برگرداندن PH به میزان طبیعی فعالیت خود را افزایش می‌دهد. نتیجه پرکار شدن پوست ترشح بیش‌تر روغن‌ و چربی است.

ایجاد لایه محافظتی در سطح پوست

کلر و مواد معدنی موجود در آب با هر بار شستشو به سمت لایه بیرونی پوست سرازیر می‌شوند. این مواد و ناخالصی‌ها به سادگی از سد دفاعی پوست صورت عبور و به این شکل بین PH را تغییر می‌دهد. وظیفه اصلی تونر بستن و از بین بردن این فواصل یا گپ‌ها پوستی است. به این شکل که مثل یک لایه حفاظتی بین پوست و مواد زائد و ناخالص قرار می‌گیرد.

نرم کنندگی و تامین رطوبت پوست

برخی از تونرها حاوی موادی نظیر ویتامین C و هیالورونیک اسید هستند. بعضی از  آن‌ها با روغن‌های طبیعی چای سبز، بابونه یا عصاره‌های گیاهی تولید می‌شوند و خلاصه به نرم کنندگی موضع کمک می‌کنند. این خاصیت نقطه عطف و فاکتور متمایز کننده انواع تونر مخصوص پوست چرب و جوشدار با سایر پاک کننده‌ها است.

خواص تازه سازی سطح پوست حتی بدون تماس با آب

شاید تصور کنید که هیچ چیز به اندازه تماس صورت با آب تازه و خنک احساس سبکی و تازگی به پوست نبخشد؛ اما انواع تونر برای پوست چرب طوری فرموله می‌شوند که همان حس و حال را روی پوست صورتتان اما بدون تماس با شوینده‌های معمولی و آب تجربه کنید.

جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

موهای زیرپوستی یکی از دغدغه‌های مهم افراد با پوست چرب و جوشدار است. تونرها حاوی گلیکولیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید هستند که به جلوگیری از رشد مو زیر پوست کمک می‌کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟

بهترین تونر برای پوست چرب و جوشدار برای پاکسازی سطح پوست از چربی، آلودگی هوا و تعریق روزانه استفاده می‌شوند. تونرها محلول‌هایی با PH بالانس شده هستند که علاوه بر پاک کنندگی کامل به بستن منافذ پوست و نرم کنندگی آن کمک می‌کنند.

ضمن این که عطر و عصاره به کار رفته در انواع تونر در رفع خستگی عضلات صورت و شادابی آن‌ها موثر است. شما چه فکر می‌کنید؟ از چه نوع پاک کننده‌ای برای شستشو و پاکسازی پوستتان استفاده می‌کنید؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *