مابین لذت از هوای گرم و روزهای طولانی تابستان شاید این سوال ذهن شما را هم به خود درگیر کرده باشد: ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه؟ این سوال و به طور کلی دغدغه‌ها در خرید بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی زمانی شروع می‌شود که دچار آفتاب سوختگی و حساسیت‌های ناشی از تابش آفتاب می‌شوید.

در فوریه 2019، FDA آمریکا گزارش شوکه کننده‌ای در مجمع سالانه محصولات ضد آفتاب منتشر کرد. در این گزارش مشخص شد دو سوم ضد آفتاب‌هایی که آمریکایی‌های مصرف می‌کنند برای جلوگیری از اشعه مضر آفتاب کفایت نمی‌کند.

طبق این گزارش استفاده از ضد آفتاب‌های خارجی لزوما نتایج بهتری نسبت به محصولات داخلی به دنبال ندارند. پس چرا نسبت به محصولات داخلی بدبین باشیم؟! در ادامه این مطلب مروری بر انواع برندهای پرفروش و محبوب از بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی داریم. برای حفاظت از پوستتان در برابر لطمات ناشی از آفتاب تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نقد و بررسی چند مدل از بهترین ضد آفتاب ایرانی در بازار

 

پرفروش ترین ضد آفتاب ایرانی

کرم ضد آفتاب سینره SPF50

کرم ضد آفتاب سینره با SPF 50 فرمولاسیون سبکی برای پوست‌های چرب و حساس دارد. SPF این محصول برای جلوگیری از آفتاب در روزهای گرم تابستان مناسب است. اما فراموش نکنید که هر سه تا چهار ساعت محصول را روی پوست تجدید کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد پارابن بوده و دارای فاکتور حفاظتی PA+++ است

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی شون با رنگ طبیعی

یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری لک‌های پیری یا Age Spot تابش مداوم اشعه خورشید است. این محصول حاوی عصاره بوده و برای پوست‌های چرب و جوشدار فرمولاسیون سبکی دارد.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل مدل Sunpro

اگر به دنبال بهترین مارک کرم‌ ضد ‌آفتاب برای پوست‌ خشک و لک‌دار از یک برند محبوب ایرانی هستید این محصول از «سینره» مناسب شماست. برند سی گل سری ضد آفتاب‌های خود را تحت نام Sun Pro عرضه کرده است. این محصول دارای فیلترهایی برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA ،UVB و IR است. این کرم رادیکال‌های آزاد را از پوست دور کرده و قدرت دفاعی پوست را بالا می‌برد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی ویتامین E بوده و برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است.

کرم ضد آفتاب رنگی پریم مدل Acnex Beige SPF60

کرم ضد آفتاب رنگی SPF60 پریم محصولی با کیفیت برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA ،UV و IR است. این محصول با رنگ بژ به عنوان مات کننده برای پوشش نواحی مختلف پوست مناسب خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول ویژه‌ صورت و برای پوست آقایان و خانم‌ها ساخته شده است.

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی هیدرودرم مدل Medium Beige SPF50

برای پوست‌های چرب، فرمولاسیون فاقد چربی ضروری است. کرم ضد آفتاب هیدرودرم دارای فیلتر ضد اشعه‌ مضر خورشید در برابر انواع اشعه UV یا ماورا بنفش است.

این محصول به صورت رنگی تولید شده و پوشش دهی مناسبی همزمان با SPF دارد.

کرم ضدآفتاب درمالیفت مدل غیر رنگی با SPF50

کرم ضد آفتاب سان لیفت درمالیفت با فاکتور حفاظتی ⁺SPF 50 از پیری زودرس پوست در برابر آفتاب جلوگیری می‌کند. این محصول مانع از فعالیت آنزیم‌های تولید سبوم می‌شود.

کرم ضد آفتاب روشن کننده سان سیف

SPF قوی کرم ضد آفتاب سان سیف با خاصیت روشن کنندگی، ترکیب مناسبی برای دفع اشعه مضر آفتاب است. اثرات روشن کنندگی کرم ضد آفتاب سان سیف از بروز لک‌های ناشی از پیری روی پوست جلوگیری می‌کند.

کرم ضد آفتاب آردن SPF25 50gr

کرم ضد‌آفتاب آردن SPF25 برای مصرف روزانه بافت سبک و ملایمی دارد. این کرم با این که ضد آب نیست، در اثر شستشو یا تعریق حاصل از فعالیت‌های ورزشی از بین نمی‌رود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم ضد آفتاب آردن محصولی مینرال یا معدنی است و اشعه‌های مضر آفتاب را دفع می‌کند. این محصول برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب خواهد بود.

کرم ضد آفتاب مدیسان سری Oily Skin

کرم ضد آفتاب مدیسان یکی از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و مستعد آکنه است. این کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های است که حساس هستند و زمانی که در معرض اشعه آفتاب قرار می‌گیرند قرمز می‌شوند است. میزان SPF آن 40 است و برای سنین 20 سال به بالا مناسب است.

نحوه صحیح استفاده از این محصول اینگونه است که نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، آنرا به پوست صورت و یا حتی بدن خود بزنید. برای نتیجه بهتر هر دو یا سه ساعت یکبار می‌توانید آن را تجدید کنید.

کرم ضدآفتاب رنگی دکتر ژیلا

اگر هنوز نمی‌دانید ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه، کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا یکی از پرفروش ترین محصولات ایرانی است. این محصول با ترکیبات ضد چروک نظیر کمپلکس MDI آنزیم کلاژناز را مهار می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌های قوی نظیر چای سبز در کمپلکس با کریزانتلیس، ویتامین E و C پایدار است. این ترکیبات به حفظ طراوت، جوانی و شادابی پوست کمک می‌کنند.

ترکیبات بهترین ضد آفتاب ایرانی

می‌دانستید تک تک ترکیباتی که در محصولات ضد آفتاب استفاده می‌شوند از پروتکل خاصی تبعیت می‌کنند؟ مثلا در قاره اروپا نسبت به تولید کرم ضد آفتاب رویکرد مشابه با محصولات آرایشی وجود دارد.

در اروپا نزدیک به 27 ماده شیمیایی در محصولات ضد آفتاب استفاده می‌شود. اما بر خلاف اروپا، دولت آمریکا تنها مجوز استفاده از 12 ترکیب نظیر اکسی بنزون و اکتینوکسات در محصولات را صادر کرده است.

خیلی از بانوان و آقایان به دنبال این هستند که بدانند ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوب است و چطور باید بهترین برند را تشخیص داد. خوشبختانه ترکیبات انواع ضد آفتاب‌های ایرانی از پروتکل FDA تبعیت می‌کند. اگر روی بسته بندی محصول  را مشاهده کنید متوجه ترکیبات شیمیایی محدود در فرمولاسیون انواع ضد آفتاب‌های ایرانی می‌شوید.

قبل از خرید کرم ضد آفتاب ایرانی به نکات زیر توجه کنید

ضد آفتاب‌های ایرانی به دلیل این که صفر تا صد تولید آن‌ها داخل کشور صورت می‌گیرد قیمت مناسب‌تری دارند. به علاوه تنوع برندهای بازار هم انتخاب بهترین ضد آفتاب ایرانی را برای ما ساده‌تر از قبل کرده‌اند. اما پیش از این که قیمت یا تبلیغات فروشنده شما را برای خرید محصول ترغیب کند، به چند نکته توجه داشته باشید:

دنبال ضد آفتاب معدنی هستید یا شیمیایی؟

ممکن است جستجو برای این که بدانید بهترین مارک ضد آفتاب ایرانی کدام است، شما را به سمت محصولات معدنی برساند. چرا که ترکیبات گیاهی و طبیعی در محصولات مراقبت از پوست همیشه پرطرفدارتر بوده‌اند. اما همه کارشناسان با خرید ضد آفتاب معدنی موافق نیستند!

اما تفاوت ضد آفتاب معدنی و شیمیایی چیست؟

انواع کرم ضد آفتاب که با برچسب Mineral عرضه می‌شوند حاوی زینک اکسید یا ترکیب زینک و تیتانیوم اکسید هستند. این ضد آفتاب‌ها حالت گچی دارند و ممکن است رد رنگ سفید روی پوست به جای بگذارند. مکانیسم اثر ضد آفتاب معدنی بازتاب اشعه مضر آفتاب است.

اما تلاش شما برای این که بدانید شناخت یک ضد آفتاب ایرانی مناسب، احتمالا شما را به سمت محصولات شیمیایی سوق دهد. ضد آفتاب‌های شیمیایی ترکیبات سنتزی دارند و بر خلاف ضد آفتاب معدنی به خوبی روی پوست پخش می‌شوند. مکانیسم اثر این محصولات جذب اشعه‌های مضر است. این جذب اشعه ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

تفاوت آووبنزون و اکسی بنزون را بشناسید!

اکثر انواع بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی حاوی ترکیباتی نظیر آووبنزون و اکسی بنزون هستند. دو سوم محصولات ایرانی امروزه با اکسی بنزون تولید می‌شوند و اختلال هورمونی و حساسیت به دنبال آن‌ها گزارش شده است.

در صورتی که نگران جذب اکسی بنزون به دنبال استعمال ضد آفتاب هستید می‌توانید از ضد آفتاب‌های معدنی استفاده کنید. اکسی بنزون و آووبنزون شبیه به شمشیر دولبه در جلوگیری از آفتاب عمل می‌کنند. با وجود این که این که اکشسی بنزون می‌تواند حساسیت زا باشد، بازه SPF گسترده و قوی‌تری ایجاد می‌کند.

ضد آب بودن ضد آفتاب ایرانی: از شعار تا واقعیت

در انتخاب یک ضد آفتاب خوب حتما فاکتور ضد آب بودن هم مدنظرتان باشد. ضد آفتاب‌هایی که در برابر آب مقاوم هستند بخش بزرگی از بازار مراقبت از پوست را به خود اختصاص داده‌اند.

به نظر می‌رسد هیچ محصول ضد آفتابی صد در صد ضد آب نباشد. با این حال اگر موفق شوید از بهترین ضد آفتاب ایرانی ضد آب استفاده کنید احتمالا دیگر نیازی به هر دو ساعت یک بار تجدید محصول روی پوستتان نداشته باشید.

ضد آفتاب‌های ضد آب معمولا با برچسب waterproof، sweatproof یا water resistant عرضه می‌شوند. اما تجربه نشان داده بعد از تماس آب با پوست ضد آفتاب اثر واقعی خود را بین 40 تا 80 دقیقه حفظ می‌کند. بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضد آب به منزله محافظت دائمی از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیست.

شما چه فکر می‌کنید؟

شاید شما هم جمله آشنای "ضد آفتاب ایرانی چه مارکی خوبه" را بارها در فضای وب جستجو کرده باشید. بر خلاف تصور، ضد آفتاب‌های ایرانی با فرمولاسیون سبک و مناسب آب و هوای ایران با بسیاری از برندهای خارجی رقابت می‌کنند.

در خرید این محصولات حتما به ترکیبات ضد آفتاب، برچسب‌ "فاقد چربی" یا "فاقد پارابن" محصول دقت کنید. شما چه فکر می‌کنید؟ معیارهای شما برای خرید بهترین ضد آفتاب ایرانی چیست؟

�ر “کرم ضد آفتاب ایرانی چه مارکی خوبه؟

  1. سلام من به پیشنهاد شما کرم ضد آفتاب سی گل رو گرفتنم خیلی خوبه ممنون از پیشنهاد خوبتون

  2. من پوست چرب و خیلی حساسی دارم. همه کرمی نمیتونم استفاده کنم. اما چند ساله از ضدآفتاب فاقد چربی هیدرودرم استفاده میکنم عالیه.
    توی گرمای تابستان روی صورت آب نمیشه؛ سنگین نیست؛ پوشانندگی خوبی داره اما عالی نیست… قابل قبوله؛ ماندگاری خوبی داره. مهمتراز همه محافظت هست که خیلی خوبه.

  3. من ۳۶سالمه پوست چرب دارم وصورتم آکنه هم داره یه ضد آفتاب خیلی خوب میخوام لطفا اگر میشه یه ضد آفتاب خوب بهم معرفی کنید

  4. ضدافتاب های دکترژیلا واقعا مقبول و رضایت بخش هستن ، مثل محصولات ایروکس که هرطیف سلیقه ای ازش راضیه

  5. منم صورتم خیلی کک مک داره جوش هم زیادمیزنه یه ضدافتاب خوب معرفی کنید ،۲۵سالمه

  6. سلام من پوست چرب و حساس دارم و دکت رفتم و برام ضد افتاب فیتووان معرفی کردن
    ولی نمیدونم ضد افتاب خوبی هست یا نه لطفا راهنماییم کنید

  7. سلام من صورتم کک ومک وجای جوش داره نمیدونم از چه ضد آفتابی استفاده کنم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون

  8. ضدافتاب های گیاهی تِراست فوق العاده عالی وسبک هستن وهر۸ساعت تمدیدمیشن من که خیلی خیلی راضی هستم

  9. من چندسال ضدآفتاب آردن با spf25استفاده میکردم وواقعافوق العاده بودولی اینبارکه خریدم کیفیتش بشدت اومده پایین وکارایی سابق رونداره

  10. سلام من پوستم چربه و کرم‌ضدآفتاب بی‌رنگ لافاررspf50 استفاده میکنم و خیلی راضی هستم خیلی سبکه و سریع جذب میشه اصلا پوستو چرب نمیکنه فقط اگه بعد از زدن یک درجه پوست رو روشن‌تر میکرد عالی میشد.

  11. سسسلام روزتون بخیر،من پوست خشکی دارم که در حال حاضر دهیدراته هست و جوش میزنم.لطفا کرم ضد آفتاب رنگی بهم معرفی کنید.ممنونم

  12. به نظر من پیکسل جزو بهترین ضدآفتاب های ایرانیه هم سبکه هم ضدجوش هم آبرسان

  13. سلام من ۱۹ سالم صورتم فقط جای کونه وبینیم لک مک داره نمیدونم چه ضدآفتابی استفاده کنم لطف راهنماییم کنید

  14. سلام من ۱۹ سالم صورتم لک مک داره نمیدونم چه چه ضدآفتابی استفاده کنم لطف راهنماییم کنید

  15. سلام من بنفشه هستم ۳۰سالمه و پوستی خیلی خشک دارم و بهترین کرم ضدآفتاب خوب رو بهم معرفی کنید ممنون گفت:

    سلام من ۳۰سالمه و پوستی خیلی خشکی دارم باید از کدوم ضد آفتاب استفاده کنم بهترین رو بهم معرفی کنید تشکر از شما..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *