خرید بهترین کرم ضد چروک تا زمانی که درگیر بازی خط اخم و چین و چروک پیشانی نشده‌ایم مضحک به نظر می‌رسد. به هر حال این تحولات ضمنی همزاد سلامتی ما هستند و ظهور آن‌ها غیرقابل انکار است. واقعیت این است که بر خلاف تصور بهبود مسائل با افزایش سن، برخی از موضوعات پیرامون ما به دغدغه مهمی تبدیل می‌شوند.

موضوعاتی نظیر رصد کردن پوست دست و صورت در آینه و ارزیابی گذر عمر روی زیبایی ظاهر خود. اگرچه این تغییرات در نگاه اول کمی ترسناک به نظر می‌رسند اما بدون جراحی و با انتخاب بهترین مارک ضد چروک همه چیز قابل حل است!

چین و چروک‌ها طی روند طبیعی افزایش سن زمانی به وجود می‌آیند که کلاژن و الاستین پوست ضعیف و شکننده می‌شوند. به این شکل که با گذشت زمان حالت ارتجاعی پوست از بین رفته و شل می‌شود که با تغییر رنگ و بافت پوست نیز همراه است. برخی رفع این چین و چروک‌ را مستلزم جراحی می‌دانند و بازار مکاره لوازم آرایش هم بی‌شمار انتخاب در اختیارتان قرار می‌دهد.

با توجه به این نکات، وجود طیف گسترده محصولات آرایشی و تبلیغات جوانسازی پوست، خرید کرم ضد چروک قوی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. همین حالا این حجم از ناامیدی‌ را دور بریزید و برای همیشه با چین و چروک خداحافظی کنید. راهنمایی که در ادامه می‌خوانید با رویکردی مقایسه‌ای، خوب و بد برندهای معتبر بازار را پیش رویتان قرار می‌دهد!

خداحافظی با چین و چروک پوست

قبل از بررسی بهترین مارک کرم ضد چروک و بررسی برندها، باید با ترکیبات یک ضد چروک قوی آشنا باشیم. بنابراین اولین سوالی که در خرید کرم‌های ضد چروک باید پاسخ داده شود، ترکیبات اصلی آن است. البته که هرگز پاسخ مطلقی برای این پرسش وجود ندارد و با تحرک بازار، همه چیز بر اساس زمان و برند متغیر است.

دکتر جنیفر چوالک، متخصص پوست و مو در مرکز لیزر پوست منهتن در این باره نظراتی کاربردی دارد. او معتقد است انتخاب ضد چروک به زمانی از سال بستگی دارد که برای خرید اقدام می‌کنیم. مثلا در خرید ضد چروک در فصل خشک و سرد سال باید معیار مرطوب‌کنندگی محصول را بیش از پیش در نظر داشته باشیم. این در حالی است که در فصول گرم تحمل فرمولاسیون خاص آن فصل برای بدن ساده‌تر است.

دکتر چوالک فاکتور سن را به عنوان مورد مهم دیگر مطرح می‌کند؛ چون پوست جوان‌تر تحمل غلظت‌های بالاتر نرم‌کنندگی را دارد. ضمنا پاسخ به درمان و تحریک‌پذیری پوست جوان با انتخاب بهترین مارک کرم ضد چروک بهتر ارزیابی شده است. با این اوصاف ترکیبات اندک و مشخصی وجود دارد که یک ضد چروک قوی باید دربرداشته باشد.

ترکیبات ضروری یک ضد چروک قوی

روی بسته‌بندی بهترین مارک کرم ضد چروک قطعا باید فاکتورهای زیر درج شده باشد:

فاکتور SPF

SPF یا ترکیبات ضد آفتاب مهم‌ترین فاکتور در خرید مواد آرایشی هستند؛ چون اشعه فرابنفش خورشید عامل اصلی مسن شدن پوست انسان است. اکنون ثابت شده است محصولاتی که به تنهایی حاوی SPF هستند می‌توانند بدون هیچ گونه ترکیب همراه، از ظهور چین و چروک و رنگدانه‌های پوستی جلوگیری کنند.

دکتر کارن کمپبل، متخصص ساکن در سانفرانسیسکو معتقد است کرم‌های ضد چروک با SPF بالاتر از 30 نه تنها اثرات ضد چروک بلکه تاثیرات عکس آن را به همراه دارند. به این معنا که به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. پس به SPF کرم ضد چروک خود دقت کنید.

با بهترین ضد آفتاب خارجی از اشعه‌های مضر آفتاب در امان بمانید!

رتینوئید

رتینوئیدها یک کلاس از ترکیبات شیمیایی مرتبط با ویتامین A هستند. این ترکیبات عمدتاً به دلیل تاثیر آن‌ها در تنظیم رشد بافت پوششی و بازگشت سلول‌ها در جوان‌سازی پوست استفاده می‌شوند. دکتر جنیفر مک گرگور، متخصص پوست و مو معتقد است رتینوئیدها به درخشندگی پوست، جلوگیری از پیری و آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کنند.

نکته مهم در استفاده از این ترکیبات تاثیر موقتی آن‌ها است؛ بنابراین باید دائمی و تا پایان عمر استفاده شوند. به علاوه استفاده از آن‌ها ممکن است باعث حساسیت پوستی شود. از این رو حتی بهترین مارک کرم ضد چروک می‌تواند با مقادیر متعادل‌نشده رتینوئید حساسیت‌زا باشد.

ویتامین C

موثرترین آنتی‌اکسیدان در ترکیبات یک ضد چروک قوی، ویتامین C است. ویتامین C بیش‌ترین اثر محافظت‌کنندگی را در برابر رادیکال‌های آزاد دارد و کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کند. یکی دیگر از تاثیرات این ویتامین، درخشندگی پوست همراه با جلوگیری از بروز لکه‌های پوستی است.

اغلب متخصصان معتقدند ترکیب SPF با آنتی‌اکسیدان‌ها، بهترین محصول شیمیایی یا معدنی را برای جلوگیری از اشعه مضر و چروک شدن تشکیل می‌دهد.

اگرچه ترکیبات موجود روی محصولات ضد چروک برای بررسی کیفیت و خواص آن‌ها مفید هستند؛ اما برای خریدار کافی نیستند. برای خرید این محصولات باید ویژگی پوستتان و سایر ترکیبات اساسی نظیر اسید هیالورونیک، سرامیدها و شی‌باتر را در نظر داشته باشید.

مثلا افرادی که پوست چربی دارند و در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند، ضد چروک سبکی نیاز دارند که از SPF 30 و بالاتر برخوردار باشد. در مقابل اگر کسی در منطقه سرد و خشک زندگی می‌کنند باید ضد چروک قوی و غنی‌تر خریداری کند.

هر آنچه باید درباره بهترین برندهای سرم‌ و کرم ویتامین سی بدانید

نقد و بررسی بهترین کرم ضد چروک پوست ایرانی و خارجی

کرم ضد چروک شب فابریگاس مدل Q10

مهم‌ترین فاکتور محبوبیت ضد چروک قوی فابریگاس، کوآنزیم Q10 است. کوآنزیمی مغذی که در حالت عادی در بدن تولید و  سلول‌های پوست را تغذیه می‌کند. بعد از سن بلوغ ، میزان این ماده در بدن کاهش می‌یابد و همزمان با آن اثرات پیری در بخش‌های مختلف نمود می‌یابد. کرم ضد چروک شب فابریگاس مدل Q10 حاوی این کوآنزیم قوی است که برای افراد بالای 20 سال جهت کلاژن‌سازی توصیه می‌شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کوآنزیم Q10 در کنار کوآنزیم کیوتین یک بسته آنتی‌اکسیدانی را برای دفع اشعه فرابنفشی که در طول روز جذب پوست شده، ایجاد می‌کند.

خاصیت نرم‌کنندگی و حفظ رطوبت پوست توسط انواع ویتامین‌ها و روغن هسته زردآلو در این محصول به خوبی فراهم می‌شود.

در صورتی که هر شب به مدت چند دقیقه با حوصله و به صورت دورانی روی نواحی چروک ماساژ داده شود، نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

ویتامین E پایه اصلی ویتامینه بهترین مارک کرم ضد چروک است که در این محصول جایگزین ویتامین C شده است. این ویتامین در کنار کوآنزیم‌ها اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد و تغذیه‌کننده و آبرسان نواحی چروکیده خواهد شد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد.

لوسیون ضد چروک آردن

ضد چروک قوی آردن با تاکید بر ویتامین E و C عرضه شده است. ترکیبات این لوسیون شامل 20% آسکوربیل سیلان C (فرم فعال ، پایدار و قابل جذب ویتامین C) و 6 % اسید گلیکولیک است. دقیقا همان ترکیباتی که در کارخانجات مدعی تولید بهترین مارک کرم ضد چروک استفاده می‌گردد.

اکنون این لوسیون به عنوان یک محصول چندکاره در رقابت با سایر برندهای خارجی در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

لایه‌برداری پوست صورت و گردن در کنار محافظت از اثرات زیان‌بار استفاده از مواد آرایشی از ویژگی‌های این محصول است.

لوسیون ضد چروک آردن را می‌توانید در انواع پوست‌های خشک و چرب استفاده کنید؛ به شرط آن که روی پوست تمیز استعمال شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد.

کرم ضد چروک صورت سی‌ گل

اگرچه این محصول برند سی‌ گل با عنوان یک کرم عمومی معرفی شده است؛ اما اثرات ضد چروک خوبی در میان رقبای داخلی دارد. این کرم دارای ویتامین C، لیپوزوم رتینول، لیپوزوم چای سبز، لیپوزوم اسید هیالورونیک است که در سایر کرم‌های ضد چروک قوی بازار دیده می‌شوند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

همان طور که گفته شد رتینول (رتینوئیدها اشکال خاص رتینول هستند) یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که در ضد چروک باید وجود داشته باشد. ویتامین C عنصر موثر دیگری است که وقتی با ماساژ روی پوست گردن و صورت قرار گیرد، از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و تحت عنوان یک کرم تخصصی معرفی نشده است.

کرم آبرسان و ضد چروک الارو

الارو بیش‌تر با محصول ضدآفتاب خود نزد مصرف‌کنندگان ایرانی شناخته شده ؛ اما باید اعتراف کرد که در زمینه محصولات ضد چروک نیز موفق بوده است. شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد؛ اما می‌توان بهترین مارک کرم ضد چروک را بین محصولات این برند فرانسوی جستجو کرد. این محصول با دو قابلیت ویژه معرفی شده است: ضد چروک بودن و آبرسانی به تمام نقاط پوست.

مدل Youth Preserving Hydra خاصیت مرطوب‌کنندگی کرم‌های نرم‌کننده را ندارد؛ اما آبرسانی قوی برای نواحی پرچروک است. بنابراین کرم را بر روی پوست تمیز صورت و گردنتان بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود و تاثیر خود را بگذارد!

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم حاوی کلاژن هیدرولیز‌شده است که سبب بازسازی ساختار پوست، کاهش چروک و پیشگیری از افتادگی پوست صورت می‌شود. محصول برای انواع پوست‌ها قابل استفاده بوده و خاصیت آبرسانی آن متیازی ویژه برای استفاده در پوست‌های آسیب‌دیده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد.

سرم جوان کننده والنسی مدل Golden

برند والنسی را  افرادی که به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می‌دهند، به خوبی می‌شناسند. محصولاتی که در تایلند و تحت لیسانس فرانسه ساخته شده‌اند. این بار سرم صورت جوان‌کننده و ضد پیری والنسی با ترکیبات احیاکننده آنزیمی COQ10 ارائه شده است.

سرم جوان‌کننده والنسی ضمن کلاژن‌سازی، غنی از ویتامین سی بوده و بنابراین می‌تواند یک آنتی‌اکسیدان قوی پوست باشد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

سرم والنسی سفت‌کننده قوی برای به خصوص در نواحی پایین گونه و غبغب است که از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. این سرم موثر و ارزشمند پوست حاوی نوع کلوئیدی از عنصر طلا بوده که در میان رقبا به نوبه خود کم‌نظیر است.

اگرچه محصول فاقد SPF بوده اما برای ترمیم آفتاب‌سوختگی نیز توصیه شده است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد.

کرم حجم دهنده، فرم دهنده و ضد پیری روز درمولب مدل Anti-Eta Giorno

این محصول به صورت تخصصی برای پرکردن گودی زیر چشم و و سایر بخش‌های چروکیده پوست معرفی شده است. آخرین تحقیقات متخصصان درمولب برای عرضه بهترین مارک کرم ضد چروک، منجر به تولید کرم متمایزی شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

تتراپپتیدهای به کاررفته در این محصول باعث جلوگیری از تولید فاکتورهای التهابی و پیرکننده پوست می‌شوند. این کرم دارای ساختاری سبک، لطیف و فاقد چربی بوده که بسیار سریع و خوب جذب پوست می شود. به علاوه بر خلاف سایر نمونه‌های مشابه دارای SPF 10 و خاصیت ضدآفتاب است.

سرم ضد چروک لیراک Regenerating Absolute

سرم تخصصی سفت‌کننده لیراک حاوی %10 اسید هیالورونیک خالص جهت ترمیم DNA و نوسازی سلول‌های پوست است. برای این سرم تا 90 درصد بهبودی چروک دور چشم گزارش شده و البته برای نواحی دور لب و پیشانی نیز قابل استفاده خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول نوعی فیلر یا پرکننده پوست است که با خواص آنتی‌اکسیدانی و محافظت‌کنندگی گیاهی در قالب ضد چروک قوی عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد.

سرم ضد چروک سسدرما مدل ای سی گلیکولیک

ضد چروک سسدرما هم از آن دسته محصولاتی است که به جز بازه قیمتی آن، از نظر فرمولاسیون از رقبا پیشی گرفته است. سری محصولات ای سی گلیکولیک به عنوان غلیظ‌ترین فرمولاسیون ضد چروک این برند معرفی می‌شوند. محصول کاملا توسط ویتامین‌های گروه A و C غنی شده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ارگوتیونِئین و سلول های بنیادی گیاهی لیپوزومی شده این کرم خاصیت بازسازی و ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده را فراهم کرده‌اند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و نمی‌تواند مکمل ضدآفتاب یا جایگزین آن باشد. ضمنا قیمت آن نسبت به سایر محصولات بالاتر است.

کرم ضد چروک ام کیو مدل C Booster

محصولات MQ از معتبرترین تولیدات آرایشی فرانسوی در دنیا هستند. اعتبار این لابراتوار کافی است تا بتوانیم روی محصول جدید آن به عنوان بهترین مارک کرم ضد چروک حساب کنیم. این کرم یک آنتی‌اکسیدان قوی در برابر آلودگی محیط است و می‌تواند محصول محافظت در برابر آلودگی هم محسوب شود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

ویتامین E، ویتامین C و انواع روغن‌های گیاهی در کنار فرمولاسیون پایه خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی را به محصول داده‌اند. ترکیبات طبیعی موجود در کرم ضد چروک مدل C Booster باعث روشن‌کنندگی پوست‌های آسیب‌دیده خواهد شد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد و لازم است در طول روز از ضد آفتاب مناسب استفاده شود.

کرم ضد چروک نئودرم مدل Optimal Age-Stop

چندی پیش نئودرم محصول جدید ضد چروک خود را با شعار "توقف پیری" روانه بازار کرد. این ضد چروک قوی حاوی ماده موثر رسوراتروکس، جوانه‌ گندم و شی باتر است. بنابراین می‌تواند با پایه ترکیبات گیاهی خود پیری زودرس پوست را به تعویق بیندازد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

به تعویق انداختن روند پیری پوست و بهبود چروک‌های ایجاد شده تا 77 درصد برای این محصول گزارش شده است. به علاوه محصول ایرانی است و قیمت مقرون به صرفه‌ای در میان رقبا دارد.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول SPF ندارد.

شما چه فکر می کنید؟

برای خرید بهترین مارک کرم ضد چروک به جز نوع پوست، باید فاکتور ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان موجود در آن را مدنظر داشت. بسیاری از برندهای معتبر دنیا مدعی تولید ضد چروک قوی برای پوست هستند. با این حال تا کنون تنها برندهای محدودی توانستند رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کنند.

هر دو محصولات ضد چروک ایرانی و خارجی می‌توانند برای جلوگیری از پوست مفید باشند. فقط کافی است با چشم باز خرید کنیم و ترکیبات محصول و اصالت برند را زیر نظر داشته باشیم.

شما چه فکر می‌کنید؟ از کدام برند به عنوان کرم ضد چروک استفاده می‌کنید و تا چه حد از عملکرد آن روی پوست خود رضایت داشتید؟ دیدگاه و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *