ظهور اگزما، لکه‌های پوستی یا جوش آن هم درست در موقعیت‌های حساس دست کمی از فاجعه ندارد! اما به لطف یک کرم پودر خوب و چند ترفند آرایشی می‌توانیم در موقعیت‌هایی که بیش از هر زمان دیگر به ظاهرمان اهمیت می‌دهیم اعتماد به نفس بیش‌تری داشته باشیم. این طور فکر نمی‌کنید؟

اگر نگاهی به ویدیوهای اینستاگرامی یا یوتیوب داشته باشید می‌بینید که فوندانسیون یا پایه هر آرایش، استفاده از کرم پودر مناسب است. این طور به نظر می‌رسد که با کرم پودر یک زیرسازی مناسب برای نمایش سایر عناصر آرایش شده صورت فراهم می‌شود. اما اگر در انتخاب و خرید کرم پودر با کیفیت اشتباه کنیم همه این نقشه‌ها نقش بر آب می‌شود!

اگر برندهای قبلی شما را از آرایش و استایل آرایشی محبوبتان دلسرد کرده‌اند همراه ما باشید. خرید کرم پودر با پوشش مناسب فوت و فنی دارد که قرار است بعد از خواندن نقد امروز بدان دست یابید!

نقد و بررسی انواع کرم پودر مناسب در بازار

لکه‌های پوستی و آثار آن‌ها در آرایش شوخی بردار نیستند. مهم‌ترین هدف استفاده از کرم پودر برطرف کردن همین لکه‌های تازه یا قدیمی روی پوست است. برای اطمینان از کیفیت و عملکرد کرم پودر، برند و تجربیات سایر مصرف کنندگان هم شرط است!

برای مرور چند نمونه از محصولات محبوب و پر فروش کرم پودر همراه ما باشید!

انتخاب ما

کرم پودر بورژ‌وآ سری Air Mat مدل Vanilla 02

اولین و بهترین مارک کرم پودر خارجی در لیست ما بورژوا است. کمپانی بورژوآ در زمینه تولید فوندانسیون‌های آرایشی زبانزد است. کرم پودر بورژ‌وآ سری Air Mat مدل Vanilla 02 محصولی ایده آل برای زیرسازی و مات کردن پوست است. تن رنگ روشن این محصول از پوشش‌دهی بالایی برخوردار بوده و بافت سبک آن برای پوست‌های چرب بسیار مناسب خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم پودر بورژوآ فاقد چربی و دارای SPF است. بنابراین از پوست شما در برابر اشعه آفتاب حفاظت می‌کند.

ماندگاری بالا

کرم پودر الارو سری Anti Age مدل Natural Beige شماره 03

پیری زودرس نگرانی اصلی همه بانوانی است که از کرم پودر استفاده می‌کنند. کرم پودر الارو سری Anti Age با بافت سبک و ابریشمی خود بدون چربی تولید شده است.

نکته مهم در این کرم، نفوذ بالای مواد ضد چروک به لایه‌های عمیق پوست است. این کرم پودر چهره شما را در طول روز مات و طبیعی نشان می‌دهد و از ایجاد ظاهری براق روی بینی و پیشانی جلوگیری می‌کند

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم پودر الارو بافتی سبک و ابریشمی دارد. این بافت سبک سبب ماندگاری آن روی پوست می‌شود.

مخصوص پوست‌های حساس

کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S03

برای پوست‌های حساس و گندمی که به دنبال محصول فاقد چربی با پوشش مناسب هستند کرم پودر شون پیشنهاد ما به شما است. روغن جوانه گندم این محصول برای مرطوب کنندگی و حفاظت از پوست در فرمولاسیون به کار برده شده است.

ضمنا این محصول دارای SPF بوده و برای پوشاندن نواقص و یکدست کردن پوست مناسب خواهد بود.

کرم پودر ضد چروک سینره شماره 3

به دنبال کرم پودر سبک و سیلیکونی برای پوشش مناسب پوستتان هستید؟ کرم پودر ضد چروک سینره شماره 3 با خاصیت ضد چروک محصولی مناسب و ایده آل برای پوست‌های چرب خواهد بود.

خبر خوش آن که فونداسیون سینره نسبت به تعریق مقاوم است. پس اگر پوستتان چرب است دیگر نیازی نیست نگران براق شدن صورتتان باشید!

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این کرم حاوی فیلترهای ضدآفتاب از جمله Tio2 و اتیل هگزیل متوکسی سینامات است. ضمنا فاکتور حفاظتی 30 کرم سینره از اثرات مخرب روی پوستتان جلوگیری می‌کند.

کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt

برای پوست‌های معمولی، کرم پودر مناسب باید پوشش دهی مات و یکنواختی با رطوبت تعدیل شده داشته باشد. کرم پودر کالیستا محصولی ایرانی و پرطرفدار است که باعث جلوه شاداب و یکنواخت روی پوستتان می‌شود.

قیمت مناسب

کرم پودر این لی مدل Vanilla Cream

ساختار سبک و قدرت پوشانندگی بالا کرم پودر این لی باعث شده تا این محصول در میان رقبا، پرفروش و محبوب‌تر باشد. اگر پوستی چرب دارید فرمولاسیون ویژه این کرم پودر چهره شما را در تمام طول روز زیبا نشان می‌دهد.

بنابراین دیگر ظاهر براق به‌ویژه روی بینی و پیشانی را بعد از مصرف کرم پودر تجربه نخواهید کرد. اگر به دنبال کرم پودر مخملی هستید این کرم مناسب شماست.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

تمام محصولات لی این در لابراتوار گیاهی تولید و طراحی می‌شوند.

کرم پودر تیوپی مای شماره 101

ماندگاری بالا و پخش یکنواخت کرم پودر مای، این محصول را به پرفروش‌ ترین کرم آرایشی در بازار ایران تبدیل کرده است. کرم پودر مای برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است؛ چون فاقد چربی نیست. بنابراین اگر پوست چربی دارید از سایر کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم پودر مای دارای SPF است. بنابراین از پوست شما در برابر اشعه آفتاب حفاظت می‌کند.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

محصول فاقد چربی نیست و برای پوست‌های نسبتا چرب پیشنهاد نمی‌شود.

کرم پودر ضد آفتاب مدیسان مدل Light Beige

محافظت در برابر اشعه UVA و UVB یکی از فاکتورهای مهمی است که در خرید کرم پودر خوب باید در نظر گرفت. کرم پودر ضد آفتاب مدیسان یک محصول دوکاره و حاوی ماده ماتریکسیل است. این محصول در حفظ رطوبت پوست به سبب مواد آبرسان و مرطوب کننده قابلیت توانایی بالایی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول برای پوست‌های روشن و متوسط مناسب است. فرمولاسیون کرم پودر مدیسان با جذب چربی اضافی به پوست ظاهری نرم و مات می‌بخشد. ضمنا این محصول با فرمولاسیون سبک خود به حفظ تنفس طبیعی پوست کمک می‌کند.

کرم پودر مای سری Black Diamond مدل Matt Makeup

اگر به دنبال خرید بهترین مارک کرم پودر برای پوست چرب هستید مای را حتما امتحان کنید. برای پوست های چرب، مختلط و مستعد آکنه انتخاب کرم پودر مناسب دشوار است. اما کمپانی مای با تولید کرم پودر سری Black Diamond این نگرانی را برطرف کرده است!

این محصول پایه تیره و ماتی دارد. برای آرایش کافی است مقداری از کرم را روی پوست چرب یا مختلط خود بمالید و به خوبی با برس منافذ را پوشش دهید.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد چربی و دارای SPF است. بنابراین از پوست شما در برابر اشعه آفتاب حفاظت می‌کند.

کرم پودر چلنج مدل BB Cream Light Beige

چلنج برندی ایرانی و موفق در زمینه کرم پودر مناسب است. حتما شما هم درباره BB روی نام محصول کنجکاو شده‌اید. BB مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm به معنای بالم زیبایی است.

این کرم در واقع ترکیبی از مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر است. بنابراین با خرید کرم پودر چلنج با یک تیر چند نشان زده‌اید!

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

در فرمولاسیون BB کرم چلنج از نانو رنگدانه های کپسوله شده بسیار سبک استفاده می‌شود. این ترکیبات منافذ پوست را نمی‌بندند و به تنفس مناسب پوستی کمک می‌کنند.

هنگام خرید کرم پودر خوب به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

واژه‌ها و اصطلاحات آرایشی گاهی سردرگم کننده می‌شوند. مثلا زمان خرید با این که به دنبال کرم پودر هستیم، با مشاوره فروشندگان نمی‌دانیم دقیقا باید از پنکیک بخریم یا کانسیلر. در واقع تبلیغات اطراف و نظرات ضد و نقیض باعث می‌شود تا در شناخت محصول مورد نظرمان مردد شویم.

کرم پودر چیست؟

کرم پودرها فوندانسیون‌های آرایشی برای زیرسازی و یکنواخت کردن سطح پوست هستند. این محصولات ترکیبات مشخص اما فرمولاسیون سری دارند و به صورت کاملا رقابتی برای رفع عیوب صورت استفاده می‌شوند.

برای این که دقیقا بدانید چرا باید از کرم پودر برای زیرسازی آرایش استفاده کنید لازم است با ترکیبات یک کرم پودر مناسب آشنا شوید.

ترکیبات استاندارد یک کرم پودر خوب

اگر قرار باشد کل آرایش را به منزله بنا کردن یک ساختمان تلقی کنیم، کرم پودر در حکم زیربنا خانه است که قرار است با پی ریزی شود. بنابراین آرایش بدون زیرسازی با کرم پودر معنای حرفه‌ای خود را از دست می‌دهد. شاید به همین دلیل باشد که مصرف کرم پودرها تا این اندازه بالا است.

پایه کرم پودر روغن، آب و ترکیبات رنگی است. میزان تعادلی که بین این اجزا برقرار می‌شود باعث می‌شود تا حالت فیزیکی یک محصول مایع یا نیمه مایع باشد.

  1. نرم کننده‌ها در کرم پودر: گلیسیرین، روغن‌های معدنی و گیاهی از مهم‌ترین مواد برای مرطوب کردن سطح پوست همزمان با آرایش هستند.
  2. سرامیدها: سرامیدها نمونه‌ای از لیپیدهای سنتتیک هستند. غلظت این مواد در یک کرم پودر می‌تواند متغیر باشد.
  3. ترکیبات واسط: تمام موادی که در کرم پودر استفاده می‌شوند باید با یک ماده نظیر اسید لینولئیک یکدست شوند. در واقع این ترکیبات بین حالات فیزیکی مختلف واسطه گری می‌کنند. اسید گلیکولیک ترکیب موثر دیگر برای جلوگیری از پیری پوست است که به یکدست شدن کرم پودر نیز کمک می‌کند.
  4. نگهدارنده و رنگ‌ها: تناژ رنگی که کرم پودر خوب روی پوست شما ایجاد می‌کند به واسطه رنگ‌های مصنوعی و طبیعی در محصول ایجاد می‌شود.

آن چه کرم پودر را متمایز می‌کند، حالت فیزیکی آن نسبت به پنکیک است. بانوان در اغلب موارد استفاده از کرم پودر را ترجیح می‌دهند؛ چون پوشش بهتری روی پوست ایجاد می‌کند. به علاوه استعمال آن راحت‌تر خواهد بود.

هر پوست، یک کرم پودر تخصصی!

وقتی که قرار باشد پوستتان را به مصرف یک ماده آرایشی عادت دهید، باید از قبل رژیم آرایشی مناسبی تدوین کرده باشید. اولین گام در استفاده از محصولات آرایشی شناخت جنس پوست است. مثلا اگر کرم پودر گریم شما برای پوست خشک تولید شده باشد، ممکن است بعد از مدتی ظاهر براقی به صورتتان بدهد. این براق بودن هم ممکن است با تم یا زمینه آرایشی شما هماهنگ نباشد.

از طرف دیگر کرم پودرها باید بر اساس حساسیت پوستی گزینش شوند. مثلا لانولین در فرمولاسیون برخی از کرم پودرها وجود دارد. این در حالی است که تقریبا یک چهارم پوست افراد بالغ جوامع آمریکایی به این ماده حساسیت نشان داده‌اند!

کرم پودر مناسب برای پوست نرمال

پوست نرمال به محصولی با فرمولاسیون تعدیل شده از نظر چربی و مواد نگهدارنده نیاز دارد. اگر پوست شما معمولی است، مقدار کافی از کرم پودر مناسب پوست معمولی را روی پوست بمالید. سپس با پد پنکیک یا براش‌های مخصوص آرایشی آن را روی تمام نقاط صورت ماساژ دهید.

کرم پودر مناسب پوست چرب و جوشدار

برای پوست‌های چرب و جوشدار باید از کرم پودر سبک و آبرسان استفاده شود. به عدم استفاده از مواد مرطوب کننده در برندی که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید. پوست شما بر خلاف پوست خشک، به یک مات کننده نیاز دارد تا سریع چرب به نظر نرسد!

گام اول زیرسازی با کرم پودر مناسب پوست جوشدار است. این کرم پودر باید با پدهای بزرگ و ضخیمی روی تمام منافذ پوست قرار گیرد. حضور کرم پودر تا حدی ترشح چربی را از غدد سباسه کنترل می‌کند. بنابراین برای چند ساعت می‌توانید از شر چرب شدن پوستتان خلاص شوید!

توصیه می‌شود پوست‌های جوشدار، با کانسیلر و توام با کرم پودر زیرسازی شوند. کانسیلرها در انواع مختلفی تولید شده و می‌توانند به صورت نقطه‌ای به اصلاح معایب بپردازند.

کرم پودر مناسب پوست خشک

پوست خشک شاید بهتر از پوست چرب و جوشدار برای زیرسازی در آرایش به نظر برسد. اما این نوع پوست هم به سبب خشکی و تراشه‌های پوستی سطحی مشکلات خودش را دارد!

برای این نوع پوست‌ها لازم نیست از کانسیلر استفاده کنید. در عوض بهتر است سطح زیرین با یک کرم آبرسان مرطوب شود. حتی می‌توانید همزمان با استفاده از کرم ضد چروک پوست یا روشن کننده‌ها آرایش کنید. در این صورت اندک رطوبت این کرم‌ها می‌تواند خشکی پوست را برای شروع زیرسازی برطرف کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟

دلیل این که اغلب بانوان کرم پودر مناسب را به پنکیک ترجیح می‌دهند حالت فیزیکی منعطف‌تر آن است. حالت کرمی این محصول به پخش مناسب و دلخواه آن روی منافذ پوستی کمک می‌کند. فقط کافی است محصول مناسب با پوستتان را انتخاب و از براش مناسب برای استعمال آن استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ تجربیات خود را پیرامون استفاده از انواع کرم پودرها و کیفیت پوشش دهی آن‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *