در زندگی پرهیاهو و پراسترس امروز که خیلی‌ها تغییر حالت طبیعی مو را تجربه می‌کنند گریزی از خشکی و وز شدگی موهای خشک و بدحالت  نیست. طب پوست و مو و دنیای داروهای سنتی و تقویتی هم خیلی از اوقات مغلوب این وز شدگی و بدحالتی موها می‌شود؛ اما حالا که راه‌های مختلف را برای رفع خشکی موها امتحان کرده‌اید شاید بد نباشد این بار انواع بهترین مارک ماسک موی کراتینه را هم امتحان کنید!

کراتین درمانی واژه جدیدی نیست. بخشی از بافت پوششی بدن ما از کراتین تشکیل شده و موها و ناخن‌ها هم از کراتین تشکیل شده‌اند. به نظر می‌رسد این تجربه تلخ و ناگوار وز شدگی موها هم به سبب تخریب و کاهش تولید کراتین رخ دهد. پروتئین ارزشمندی که به دنبال سشوار کشی، شانه کشی و روش‌های مراقبتی غیر اصولی کم کم از بین می‌رود و جایگزین دائمی هم برای آن وجود ندارد.

انواع ماسک موی کراتینه نه درمان قطعی، اما راهکار موقت برای برگرداندن حالت طبیعی و زیبا موها هستند. از طرفی ترکیبات کراتینه به کار رفته در این ماسک‌ها در دراز مدت موها را تغذیه و بخشی از ساقه تخریب شده مو را احیا می‌کنند. اگر موهای خشک و وز دارید با این مقدمه دعوت می‌کنیم این بار دنیای پرطرفدار ماسک موها را از نگاه تیم تخصصی مینی ژوپ مرور و بررسی کنید.

معرفی و بررسی انواع بهترین مارک ماسک مو کراتینه

مدل پر طرفدار

ماسک کراتینه موی سر مای

  • حجم: 150 میلی لیتر
  • مناسب برای: موهای مجعد و فر
  • فاقد ویتامین و عصاره

ماسک کراتینه موی سر مای گزینه اقتصادی و ایرانی برای ترمیم موهای آسیب دیده بانوان و آقایان است. موهای خشک، شکسته و آسیب دیده در اثر رنگ کردن مداوم به این محصول برای کراتین درمانی و احیای فولیکول‌ها نیاز دارند. برای جلوگیری از آسیب بیش‌تر موها توصیه می‌شود بعد از هر بار رنگ کردن مو حتما از این ماسک مو به صورت دوره‌ای استفاده کنید.

ماسک مو پروکسا مدل کراتین

  • حجم: 250 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی آسیب دیده , موهای رنگ شده
  • حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین، روغن جوانه گندم، ویتامین A ، B5 و E

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • پروتئین هیدرولیز شده گیاهی و طبیعی

ماسک مو پروکسا مدل کراتین محصولی ترمیم کننده برای انواع موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده است. کراتین به کار رفته در این ماسک مو بعد از هر بار استحمام به نرمی و تقویت موها کمک می‌کند.

ماسک مو استار لیدی مدل Keratin

  • حجم: 500 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی آسیب دیده
  • حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین و ویتامین

اگر به دنبال خرید ماسک موی ترمیم کننده عمیق برای موهای آسیب دیده خود هستید ماسک مو استار لیدی انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. ترکیب اصلی این محصول را کراتین و دایمتیکون تشکیل می‌دهند و با توجه به قیمت از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

ماسک مو کراتینه دنی وان مدل sensient

  • حجم: 750 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده
  • حاوی ویتامین/ عصاره: ویتامین B , ویتامین E

ماسک مو کراتینه دنی وان تقویت کننده و تثبیت کننده حالت موها است. اگر موهای نازک و در عین حال مجعدی دارید این ترکیب کراتینه به رفع خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند.

ماسک موی کراتینه دنی وان حاوی روغن جوجوبا و پروتئین گیاه گندم است که در دراز مدت به نرمی موها کمک می‌کند.

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan

  • حجم: 200 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده , موی مجعد و فر , موهای رنگ شده , موی عادی
  • حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین و روغن هسته آرگان

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan فرمولاسیون غیر چرب و سبک برای ابریشمی شدن موهای وز و خشک شما است. ستریمونیوم کلراید ترکیب تقویتی موثر این محصول است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن به رفع موخوره کمک می‌کند. استفاده از این ترکیب قبل از هر بار سشوار کشی و شانه کشی به نرم شدن موها کمک می‌کند.

ماسک مو ماسینکس مدل کراتین

  • حجم: 500 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده
  • حاوی ویتامین/ عصاره: جوانه گندم و کراتین

ماسک مو ماسینکس با آبرسانی قوی موها ترکیبی موثر در بازسازی فولیکول مو و تغذیه آن‌ است. کراتین به کار رفته در این محصول در صورت استفاده مداوم شفافیت و نرمی موها را احیا می‌کند.

ماسک موی رویتا مدل موهای به شدت آسیب دیده ، کراتینه

  • حجم: 250 میلی لیتر
  • مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده
  • حاوی ویتامین/ عصاره: جوانه گندم و کراتین

ماسک موی رویتا درصد بالاتری کراتین و عناصر نرم کننده دارد و از این رو موها را برای طولانی مدت نرم و درخشنده نگه می‌دارد. برای استفاده از این ماسک مو ابتدا موها را به صورت کامل از چربی پاک کنید. سپس ماسک را در حمام به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ساقه موها قرار داده و شستشو دهید.

تجربه کراتین درمانی با ماسک موهای کراتینه

کراتین مهم‌ترین ترکیب درمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده است. معمولا در ماسک موهای کراتینه از پروتئین هیدرولیز شده استفاده می‌شود که برای اثرگذاری بیش‌تر باید به صورت هفتگی و منظم روی موها قرار گیرد. این پروتئین از گیاهان و ترکیبات طبیعی نظیر گندم، سویا، ابریشم و آمینواسیدهای سنتتیک تهیه می‌شود.

به جز ماسک موها ترکیبات زیادی در بازار به عنوان شامپو کراتینه به فروش می‌رسند. برخی از این شامپوها صرفا برای نرم کردن و لخت شدن موها تولید می‌شوند و حاوی مقادیر بالایی آمونیاک و فرمالدهید هستند. از این رو شامپوهای کراتینه و مصرف آن‌ها خالی از اشکال نیست. اما در ماسک موهای کراتینه رویکرد متفاوتی برای نرم شدن تدریجی موها پیش‌بینی شده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای انواع ماسک مو کراتینه برای مو نرم کردن و حالت بخشی به ساقه مو در منزل است. کاری که شاید اگر قرار باشد در سالن‌های زیبایی انجام دهید هزینه بردار، وقت‌گیر و البته برای سلامتی زیان‌بار باشد.

آشنایی با ترکیبات اصلی و جانبی ماسک کراتینه مو

کراتینی که در ماسک موها به کار برده می‌شود معمولا حاوی 18 آمینو اسید با منشا گیاهی است. در اکثر ماسک موها این ترکیبات به صورت طبیعی به کار برده می‌شوند؛ اما برخی از مدل‌ها کراتین را با پارابن، فتالات و سیلیکون فرموله می‌کنند که می‌تواند در دراز مدت حساسیت زا باشد.

اسیدهای چرب گیاهی و هایپوآلرژیک

یکی از مهم‌ترین ترکیباتی که در کنار پروتئین هیدرولیز شده گیاهی در ماسک مو کراتینه می‌بینیم اسیدهای چرب هستند. اسیدهای چرب موها را تغذیه می‌کنند و راهکار موثری برای کاهش شوره مو هستند. هر چند که اکثر افرادی که مشتری ماسک مو کراتینه هستند موهای مجعد و خشک دارند اما فرمولاسیون این محصولات طوری طراحی شده تا پوست سر را چرب و براق نشان ندهند.

گلیسیرین و نرم کننده‌های گیاهی

در ماسک موهای کراتینه انواع عصاره‌های چرب گیاهی نظیر روغن جوجوبا، روغن آرگان و گلیسیرین و روغن‌های معدنی نیز استفاده می‌شود. این ترکیبات تقویتی به نرم کردن موهای رنگ شده و دکلره شده که در اثر رنگ یا انواع شامپو رنگساژ تخریب شده‌اند کمک می‌کند.

نگاهی بر آثار ماسک مو کراتینه روی موها

از آن جایی که در اغلب موارد بدن ما در جبران کمبود کراتین و ترمیم آسیب موها ناکام می‌ماند لازم است برای خرید ماسک مو کراتینه مناسب از همین حالا اقدام کنیم. به جز شامپوهای کراتینه، انواع ماسک مو بهترین گزینه برای تقویت و حالت دهی موهای مجعد و آسیب دیده هستند.

نرمی و درخشندگی موها با ماسک مو کراتینه

نمی‌توانیم با قاطعیت درباره ماندگاری نرمی و درخشندگی موها بعد از مصرف ماسک مو کراتینه اظهار نظر کنیم؛ اما کراتین این ماسک‌ها برای مدتی روی فولیکول را می‌پوشاند و تا حدودی مو را نرم می‌کند. از طرفی با استفاده از ماسک کراتینه و در هر بار مصرف بخشی از چربی و آلودگی موها رفع می‌شود و در مجموع ساقه مو درخشنده‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

حالت‌گیری بهتر موها با استفاده از ماسک مو

بزرگ‌ترین مشکل موهای مجعد حالت دادن آن است. ممکن است موفق شوید موهای مجعد را سر به راه کنید؛ اما بالاخره از مسیر دلخواه شما منحصرف می‌شود و بعد از مدتی موها حجیم و بد حالت به نظر می‌رسند!

ماسک‌های کراتینه مو راهکار سریع و فوری برای حالت بخشی بهتر موهای خشک هستند. حتی اگر از ماسک مو با رویکرد سلامتی و تقویت موها استفاده نمی‌کنید می‌توانید به آن‌ها به عنوان گزینه فوی و کار راه انداز بنگرید!

رشد سریع و بهتر موها به دنبال استفاده مداوم

استفاده از ماسک کراتینه نباید به صورت مداوم و بعد از هر بار شستشو موها صورت گیرد. ماسک‌های کراتینه هم می‌توانند تا مدت زمان مشخصی روی مو ماندگاری داشته باشند. ماندگاری آن‌ها به دفعات شستشو موها در هفته بستگی دارد.

ترکیبات تقویتی گیاهی به کار رفته در انواع ماسک مو در دراز مدت رشد موها را تسریع می‌کنند. حتی به نظر می‌رسد با مصرف مداوم بتوانید حالت و جنس طبیعی قبلی موهایتان را احیا کنید!

ماسک مو کراتینه چیست؟

موها بعد از شستشو مداوم، شانه کشی و استفاده دائمی از سشوار خشک، مجعد و بد حالت می‌شوند. ماسک موی کراتینه ترکیب موثر و طبیعی برای احیا و تغذیه ساقه موها است. بر خلاف شامپوهای کراتینه دائمی، ماسک مو کراتینه موها را نرم و تقویت می‌کند و آثار زیان بار کراتینه کردن را روی موهای آسیب دیده ندارد.

ماسک مو کراتینه را چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از ماسک مو کراتینه ابتدا ساقه موها را به صورت کامل شستشو دهید. ماسک موها باید روی موهای کاملا پاک استعمال شوند. برای تاثیرگذاری بیش‌تر بهتر است ماسک مو را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی موها قرار داده و سپس شستشو دهید.

شما چه فکر می‌کنید؟

انواع بهترین مارک ماسک موی کراتینه ترکیبات نرم کننده و مغذی موهای خشک و آسیب دیده هستند. اگر موهای شما بر اثر رنگ کردن مداوم و استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده با ماسک مو کراتینه می‌توانید نرمی و خوش حالتی سابق را به موها برگردانید. توصیه می‌کنیم از ماسک موهای فاقد پارابن، فتالات و سیلیکون برای جلوگیری از آسیب مضاعف به موها استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *