زمانی‌که پوست رطوبت کافی نداشته باشد، خشک می‌شود. به همین دلیل دیگر نمی‌تواند به عنوان سدی در برابر محرک‌های بیرونی عمل کند و بدن را از خطرات خارجی حفظ کند. این‌جاست که مشکل حساس بودن هم به آن اضافه می‌شود. پس چاره‌ی کار استفاده از بهترین مرطوب کننده پوست خشک و حساس است تا به داد پوست شما برسد.

خشک و حساس شدن پوست می‌تواند علا‌ئم متفاوتی در افراد داشته باشد اما کاهش رطوبت در همه‌ی آن‌ها مشترک است. این مشکل با رطوبت‌رسانی منظم برطرف می‌شود و علائم حساسیت به‌تریج کاهش می‌یابند.

پس از آنکه رطوبت کافی به پوست بازگشت عملکرد آن به‌عنوان سد محافظ بدن بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه پوست کمتر در معرض حساسیت قرار می‌گیرد و درخشان و لطیف به‌نظر می‌رسد. اگر در حال خواندن این مقاله هستید حتما شما هم از این مشکل رنج می‌برید. پس تا انتهای مقاله امروز مینی ژوپ همراه ما باشید تا شما را با بهترین مرطوب‌کننده‌های بازار برای پوست‌های خشک و حساس آشنا کنیم.

معرفی چند مدل از بهترین مارک کرم مرطوب کننده برای پوست خشک و حساس

ارزان و مقرون به صرفه

کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل HYDRA PLUS

اولین محصولی که برای مراقبت از پوست حساس و خشک به شما معرفی می‌کنیم، از برند سوپکس است. کرم آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی سوپکس مدل Hydra Plus  محصولی مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است.

این کرم در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتری عرضه می‌شود و بسیار به صرفه است. علاوه‌بر پوست‌های خشک و حساس می‌توانید این کرم را روی انواع پوست‌ها مانند روزهای معمولی، مختلط و چرب هم استفاده کنید.

نکته خوبی که درباره‌ی این کرم وجود دارد این است که تنها مخصوص صورت نیست و می‌توانید آن را برای دست و بدن هم استفاده کنید. به‌علاوه جذب سریعی دارد و به سرعت داخل پوست شما نفوذ می‌کند. این محصول از انواع کرم‌های پمپی است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن ویتامین E  اشاره کرد.

اگر به دنبال بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید این کرم مناسب شماست.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • قیمت مناسب
  • رایحه‌ی خوب
  • آبرسانی خوب
  • سبک
  • جذب خوب

کرم مرطوب کننده قوی درمالیفت مدل Hydralift Intensive

محصول بعدی که در این بخش با آن آشنا می‌شویم کرم مرطوب‌کننده‌ی قوی درمالیفت مدل Hydralift Intensive است. این کرم برای پوست‌های خشک و حساس قابل استفاده است و می‌تواند شما را از مشکلات ناشی از خشکی و حساسیت پوست رها کند.

این محصول در حجم ۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و از انواع کرم‌های تیوپی است. برای استفاده از این کرم باید روزها و شب‌ها آن را روی صورت و گردن بمالید و با ملایمت ماساژ دهید.

این کرم را به‌راحتی می‌توانید زیر آرایش هم استفاده کنید. این محصول یک آبرسان قوی است و اثر ۲۴ ساعته دارد به عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما نفوذ می‌کند. به‌علاوه، نرم‌کننده است و با بازسازی کردن سد دفاعی پوست شادابی و طراوت را به پوست شما باز می‌گرداند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • قیمت مناسب
  • مرطوب‌کننده‌ی خوب
  • جذب سریع
  • رایحه‌ی خوب
  • سبک

کرم مرطوب کننده کامان مدل Normal

یکی دیگر از محصولاتی که برای درمان پوست خشک و حساس به شما پیشنهاد می‌کنیم کرم مرطوب‌کننده کامان مدل Normal است. این کرم در حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و می‌توانید تا مدت زیادی از آن استفاده کنید. این محصول تنها مختص پوست‌های خشک و حساس نیست. بلکه اگر پوست معمولی هم دارید می‌توانید از این کرم استفاده کنید.

این محصول رطوبت کافی را به پوست شما باز می‌گرداند و لایه‌ی محافظ طبیعی پوست را احیا می‌کند. به‌علاوه، دارای فرمولاسیون پیشرفته‌ای است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل خارجی که باعث پیری پوست می‌شوند محافظت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های خوب این کرم این است که پس از استفاده از آن احساس چربی روی پوست نمی‌کنید. به علاوه جذب سریع و ماندگاری طولانی مدتی دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • قیمت مناسب
  • رایحه‌ی خوب
  • جذب سریع
  • ماندگاری بالا
  • حجم بالا
  • سبک

کرم آبرسان و مرطوب کننده سوپکس مدل blueberry2

در این قسمت باز هم محصولی از سوپکس را به شما معرفی می‌کنیم. کرم آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی سوپکس مدل Blueberry2 برای پوست‌های خشک و حساس و حتی معمولی و چرب مناسب است. به کمک این کرم می‌توانید علائم ناشی از خشکی و حساسیت پوست را تا حد زیادی کاهش دهید.

این محصول در حجم ۹۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و از انواع کرم‌های توپی است. دارا بودن ویتامین E از دیگر ویژگی‌های این کرم به شمار می‌رود. این محصول جذب سریعی دارد و بسیار خوشبو است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • آبرسان خوب
  • خوشبو
  • قیمت مناسب
  • جذب سریع

کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil pluse

کرم مرطوب‌کننده‌ی کامان مدل Oil Plus یکی دیگر از محصولات خوب بازار است که می‌توانید برای پوست خشک و حساس خود خریداری کنید. این محصول ۴۰۰ میلی‌لیتر حجم دارد و یک آبرسان قوی به شمار می‌رود.

ویتامین B کمپلکس و عصاره‌ی آووکادو از دیگر ویژگی‌های این کرم هستند. از دیگر ویتامین‌هایی که در این کرم یافت می‌شود می‌توان به ویتامین A، B1، E، B3، B5 و B6 اشیشه اشاره کرد. این محصول از انواع کرم‌های پمپی است و اثر معجزه‌آسایی روی پوست خشک وحساس شما خواهد داشت.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حجم بالا
  • جذب سریع
  • رایحه‌ی مطبوع
  • آبرسانی خوب
  • قیمت مناسب

کرم دست و صورت بیول مدل Rose Hip

در این بخش به سراغ محصولی از برند بیول می‌رویم. کرم دست و صورت بیول مدل Rose Hip را میتوانید برای پوست‌های خشک و حساس استفاده کنید. این محصول در حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و از انواع کرم‌های کاسه‌ای است.

این کرم حاوی انواع ویتامین‌ها از قبیل B1، C و B3 است. خاصیت ضد پیری بافت پوست و رطوبت‌رسانی خوب از ویژگی‌های این محصول هستند. این کرم دارای عصاره‌ی آووکادو است و با میوه‌ی گل رز غنی شده است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • قیمت مناسب
  • حجم بالا
  • کیفیت مطلوب
  • رطوبت‌رسان خوب

کرم مغذی بایودرما مدل Atoderm Nutritive

اگر دنبال یک کرم مرطوب کننده خارجی خوب هستید و قیمت کرم برای شما اهمیت چندانی ندارد و به کیفیت آن بیشتر اهمیت می‌دهید محصولی از بایودرما را به شما معرفی می‌کنیم. کرم مغذی بایودرما مدل Atoderm Nutritive محصولی مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است. این کرم در حجم ۴۰ میلی‌لیتر عرضه می‌شود و از انواع کرم‌های تیوپی است. این محصول فرانسوی لایه‌ی محافظ پوست را بازسازی می‌کند و برای آرایش یک پایه‌ی خیلی خوب به‌شمار می‌رود.

تنها دو ساعت پس از استفاده از این کرم رطوبت پوست شما در ۹۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. به‌علاوه پس از استفاده از آن حس چربی و براق بودن روی پوست خود ایجاد احساس نمی‌کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دوام خوب
  • آب‌رسان خوب
  • جذب خوب
  • نقاط ضعف
  • قیمت بالا

راهنمای خرید مرطوب کننده پوست خشک و حساس و هرآنچه باید درباره این نوع پوست بدانید

اگر شما هم پوست خشک و حساسی دارید، حتما از علائمی چون خارش، قرمز شدن پوست و پوسته‌پوسته شدن آن رنج می‌برید. آب‌وهوای زمستانی، محصولات بی کیفیت بهداشتی و آرایشی هم در خشک شدن پوست و ایجاد علائم حساسیت بی تاثیر نیستند. پس چاره چیست؟

برای بهبود علائم خشکی و حساسیت پوست بهتر است از یک روتین مراقبتی ساده استفاده کنید. به این ترتیب پس از مدت کوتاهی پوست‌تات دوباره شفافیت و نرمی خود را به‌دست می‌آورد. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید محصولی مناسب برای پوست خود خریداری کنید و یک روتین مراقبتی داشته باشید.

پوست خشک و حساس چه نوع پوستی است؟

بهتر است اول به سراغ آشنایی با این نوع پوست برویم و ببینیم اصلا به چه نوع پوستی خشک و حساس می‌گویند. ابتدا باید بدانید که شما در این موضوع تنها نیستید. درصد بالایی از مردم دارای پوست خشک و حساس هستند.

پوست خشک معمولا با حساس بودن همراه است؛ زیرا حفظ رطوبت داخل پوست با مشکل روبه‌رو می‌شود. در کل به پوست‌هایی حساس گفته می‌شود که دچار خارش، قرمزی، سوزش یا گزش می‌شوند. آنچه باعث بروز واکنش توسط پوست می‌شود می‌تواند پاسخ به محصولات بهداشتی و آرایشی کم‌کیفیت یا شرایط آب و هوایی باشد.

متخصصین پوست معتقدند که اگر علت خشکی و حساسیت پوست آلرژی و بیماری جدی نباشد، علت آن ممکن است خود شما باشید. تغییر مداوم محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد تحریک‌کننده هستند، می‌تواند علت خشکی و حساسیت پوست شما باشد.

استفاده از روش‌های درمانی مختلف برای جوانسازی پوست مانند لایه‌برداری و استفاده از محصولاتی حاوی مواد شیمیایی می‌تواند از دیگر علت‌های حساسیت پوست باشد. سعی کنید روش‌های مراقبت از پوست خود را بسیار ساده و با محصولات باکیفیت انجام دهید؛ در اینجا است که متوجه تغییرات بزرگی در پوست خود خواهید شد.

چگونه متوجه شویم پوست خشک و حساسی داریم؟

ابتدا باید بدانید که حساس بودن پوست تنها مختص به پوست‌های خشک نیست. تمام انواع پوست مانند خشک، معمولی، چرب و مختلط می‌توانند حساس باشند. پوست‌های حساس معمولاً خشک و بدون رطوبت کافی به نظر می‌رسند. در برخی از افراد هم علائم خاصی دیده نمی‌شود اما استفاده از برخی محصولات می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای پوست آن‌ها شود.

برای مثال ممکن است از یک محصول مراقبتی استفاده کنید و با علائم شدیدی مانند قرمزی طولانی مدت، بثورات پوستی، خارش، سوزش، تورم و پوسته پوسته شدن مواجه شوید. این علائم به شما نشان می‌دهند که پوست حساسی دارید.

تشخیص پوست حساس از پوست خشک ممکن است کار سختی باشد. زیرا این شرایط معمولاً در کنار یکدیگر رخ می‌دهند.

پوست‌های خشک مستعد حساسیت هستند و پوست‌های حساس اغلب خشک می‌شوند. این موضوع ممکن است تشخیص علت‌های زمینه‌ای و ارائه‌ی درمان مناسب را با مشکل روبه‌رو کند. اما آنچه اهمیت دارد این است که بدانید اگر پوست خشکی دارید، حتماً مشکل حساسیت هم به آن اضافه خواهد شد.

پاکسازی پوست خشک و حساس چگونه است؟

باکتری‌ها، سلول‌های مرده، چربی و آلودگی به صورت روزانه روی پوست شما تجمع می‌کند اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته داشته باشید، بهتر است یک روتین مراقبتی برای تمیز کردن پوست خود قرار دهید. حتما صورت خود را هر شب بشویید. مسدود شدن منافذ پوست می‌تواند منجر به تحریک و التهاب در پوست شما شود.

اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است روزانه یک بار صورت خود را کامل تمیز کنید. بهترین زمان برای شستشوی صورت پیش از خواب است. صورت خود را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم و لوسیون‌های مخصوص پوست خشک که فاقد سدیم لوریل سولفات و صابون هستند بشویید.

این مواد شیمیایی باعث تحریک پوست شما و خشکی بیشتر آن می‌شوند. خوب است بدانید که مواد تشکیل‌دهنده‌ی صابون، ممکن است روغن‌های طبیعی را از روی پوست شما پاک کنند؛ حتی در مواردی که برندها ادعای تولید محصولات مخصوص پوست‌های حساس می‌کنند.

اگر از پاک‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید دیگر پوست شما خشک نخواهد بود و می‌توانید نرمی پوست خود را احساس کنید. اگر بعد از شستشو احساس سفتی و خشکی روی پوست خود کردید، باید پاک‌کننده‌ی خود را عوض کنید و از محصولی مناسب‌تر استفاده کنید. علاوه‌بر سدیم لوریل سولفات‌ها از پاک‌کننده‌های معطر، الکل، پارابن و مواد ضد میکروبی مانند تریکولوزان‌ هم دوری کنید. ضد میکروب‌ها و رایحه‌ها خشکی پوست شما را بیشتر می‌کنند.

صورت خود را فقط با آب گرم بشویید. هرگز از آب داغ برای شستشوی صورت استفاده نکنید. همچنین باید دوش‌های طولانی مدت در زیر آب گرم را محدود کنید. باید بدانید که رطوبت بهترین دوست پوست خشک شما است و با بستن درب حمام می‌توانید هنگام دوش گرفتن میزان رطوبت پوست خود افزایش دهید.

سعی کنید از لوفا و لیف‌های زبر استفاده نکنید. همیشه صورت خود را به آرامی بشویید و با یک حوله نرم و پنبه‌ای صورتتان را خشک کنید. هرگز حوله را روی صورت خود فشار ندهید. سپس درحالی‌که هنوز پوست شما مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این باعث می‌شود رطوبت به خوبی به پوستتان نفوذ کند. هنگام صبح صورت خود را تنها با آب بشویید و دیگر از پاک‌کننده استفاده نکنید. تمیز کردن بیش از حد پوست خشکی آن را افزایش می‌دهد.

چگونه یک مرطوب کننده مناسب برای پوست خشک و حساس انتخاب کنیم؟

مرطوب‌کننده‌ها به سلول‌های پوست کمک می‌کنند رطوبت و آب را از درون پوست حفظ کنند. داشتن یک روتین مراقبتی از پوست اهمیت بسیاری دارد. مهم‌تر از آن این است که چه محصولی و با چه کیفیتی برای پوست خود استفاده می‌کنید. زیرا آنچه روی پوست خود قرار می‌دهید جذب بدن شما می‌شود.

انتخاب یک مرطوب‌کننده‌ی ملایم و فاقد مواد مضر در آبرسانی و سلامت پوست شما اهمیت زیادی دارد. در فاصله‌ی ۳ دقیقه پس از شستن صورت از مرطوب‌کننده استفاده کنید. شب‌ها پس از شستن کامل صورت و صبح‌ها پس از شستن صورت بدون مواد پاک‌کننده از مرطوب‌کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر مرطوب‌کننده را روی پوست مرطوب استفاده کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

هنگام شب از یک مرطوب‌کننده‌ی قوی‌تر به عنوان کرم شب استفاده کنید. سعی کنید به جای لوسیون از کرم یا روغن مناسب برای پوست خود استفاده کنید. گلیسیرین موجود در کرم‌ها آب را به سطح پوست می‌کشاند.

برخی از مواد ضد پیری مانند رتینول و اسید سالیسیلیک می‌توانند باعث تحریک پوست حساس شما شوند. بنابراین باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث تحریک پوست می‌شود عطرها هستند. پیش از آن که عطر را روی صورت خود بزنید، مقدار کمی از آن را روی مچ دست خود آزمایش کنید و با یک باند بپوشانید. اگر طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت واکنش منفی آلرژی زایی روی پوست خود مشاهده کردید از آن عطر روی صورت خود استفاده نکنید.

ممکن است در بازار مرطوب‌کننده‌هایی تحت عنوان «طبیعی» دیده باشید که حاوی عصاره‌های گیاهی و روغن‌های اساسی هستند. هنگام استفاده از این محصولات هم احتیاط لازم را به خرج دهید. زیرا ممکن است عوارض جانبی تحریک‌کننده‌ای داشته باشند که برای پوست خشک و حساس شما نتایج خوشایندی به دنبال نداشته باشد.

شی باترها که در کرم‌های صورت قرار دارند می‌توانند باعث تسکین و نرمی پوست خشک و حساس شوند. مواد دیگری مانند سدیم هیالورونات که در مرطوب‌کننده‌ها وجود دارند می‌توانند باعث تولید کلاژن و در نتیجه ترمیم خطوط ریز و جلوگیری از ایجاد خطوط جدید شوند.

استفاده‌ی هفتگی از ماسک صورت حاوی خاک رس باعث جذب مواد مغذی به پوست شما می‌شود. همچنین باعث نرمی و لطافت پوست‌تان خواهد شد. استفاده از بالم لب و شی باتر را پیش از استفاده از رژلب یا برق لب را بسیار توصیه می‌کنیم. یکی دیگر از مواردی که باید حتماً به خاطر داشته باشید نوشیدن آب کافی در طول روز است تا از داخل و خارج رطوبت کافی به پوست شما برساند.

نقد و بررسی لوسیون هیالورونیک اسید بوتوزوم فیس دوکس

چند نکته برای مراقبت از پوست خشک و حساس

پوست خشک و حساس را به راحتی می‌توانید درمان کنید. تنها کافی است بایدها و نبایدهای مراقبت از این نوع پوست را بدانید. قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی و بدون محافظ برای هیچ پوستی توصیه نمی‌شود. بسیاری از ضدآفتاب‌ها حاوی بنزوفنون و مواد دیگری هستند.

بهتر است پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم‌های ضدآفتابی با spf ۱۵ تا ۳۰ استفاده کنید. این نوع ضدآفتاب‌ها روی پوست‌های حساس بسیار جوابگو هستند. از قرار گرفتن در اتاق‌هایی با تهویه‌ی هوا یا بیش از حد گرم خودداری کنید.

اگر در چنین شرایطی قرار می‌گیرید باید از مرطوب کننده‌های بیشتری استفاده کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. در صورت نیاز در طول روز چند بار از مرطوب‌کننده استفاده کنید. در این بین نیازی به شستن صورت خود ندارید.

لایه‌برداری پوست و روش‌های درمانی که در سالن‌ها انجام می‌شوند ممکن است مشکلات پوستی شما را افزایش دهند. سعی کنید تا حد ممکن از لمس کردن صورت خودداری کنید. متخصصین پوست معتقد هستند لمس کردن صورت باعث انتقال باکتری‌ها، قارچ‌ها و حتی ویروس‌ها از طریق انگشتان به پوست شما می‌شود. در نتیجه باعث ایجاد تحریک و حساسیت خواهد شد.

هنگام استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و مواد آرایشی از تمیز بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنید. اگر قصد خرید لوازم آرایش دارید، مواد آرایشی را انتخاب کنید که بر پایه‌ی مواد معدنی هستند. این مواد منافذ پوست پوستی را مسدود نمی‌کنند و لطافت خاصی به پوست شما می‌بخشند.

سوالات و جواب‌ های رایج درباره مرطوب کننده های پوست خشک و حساس

راه درمان پوست های خشک و حساس چیست؟

پوست‌های حساس و خشک را می‌توانید به کمک رساندن رطوبت کافی به پوست درمان کنید. استفاده از کرم‌های یا پمادهای مرطوب‌کننده به مدت دو تا سه بار در روز می‌تواند رطوبت کافی را به پوست شما بازگرداند. همچنین از خشک شدن مجدد آن جلوگیری خواهد کرد. سعی کنید از یک مرطوب‌کننده‌ی بدون رایحه برای پوست حساس استفاده کنید.

چگونه رطوبت کافی را به پوست خشک و حساس بازگردانیم؟

سعی کنید به جای لوسیون از کرم‌ها یا روغن‌ها استفاده کنید. در طول روز آب کافی بنوشید، از شستشوی صورت با آب داغ خودداری کنید و کرم مرطوب کننده را روی پوست مرطوب استفاده کنید.

چه روش های درمانی برای درمان پوست خشک و حساس در خانه وجود دارد؟

برای شستشوی صورت از آب گرم استفاده کنید و زمان حمام کردن خود را محدود کنید. از صابون‌های خشک استفاده نکنید و بلافاصله بعد از استحمام از مرطوب‌کننده استفاده کنید. حوله‌ها و لیف‌هایی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار باشند و به آن‌ها آسیب نرساند.

شما چه فکر می‌کنید؟

داشتن یک پوست خشک و حساس مشکلی کاملا رایج بین خانم‌ها و آقایان است. اما درمان این مشکل اصلاً کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوازم بهداشتی و آرایشی باکیفیت استفاده کنید و یک مرطوب‌کننده‌ی مناسب و قوی برای پوست خود انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید رطوبت کافی را به پوست خود بازگردانید.

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بازهم پوستی شفاف و لطیف داشته باشید. همچنین دیگر درگیر مشکلاتی از قبیل خارش، سوزش، پوسته پوسته شدن و خشکی در صورت خود نخواهید بود. ما همچنین با معرفی برترین مرطوب‌کننده‌های بازار سعی کردیم خرید این محصولات را برای شما آسان‌تر سازیم.

شما چطور؟ کدام یک از برندهای کرم های مرطوب کننده معرفی شده در بالا را استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها

  1. تشکر سلام بالاخره من چه کرمی مرطوب کننده استفاده کنم کمی به کرم حساس ی کمی آلرژی دارم پوستم شدید خشک چه شامپوی بدنم استفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *