افرادی که پوست چرب دارند اکثر اوقات با مشکلات خاصی مثل جوش و آکنه و براق بودن پوست مواجه می‌شوند. همانطور که می‌دانید در پوست‌های چرب سبوم بیش از حد ترشح می‌شود. ماده سبوم به خودی خود ضرر ندارد و باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود اما ترشح بیش از حد آن پوست شما را چرب و براق کرده و با مسدود کردن منافذ موجب ایجاد جوش و آکنه می‌شود. یکی از راه‌های موثر برای درمان و کاهش چربی اضافی پوست استفاده از شوینده‌های مخصوص پوست چرب است. ترکیبات و فرمولاسیون این محصولات به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانند ترشح چربی را کنترل کنند. بنابراین اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید و همیشه از براق بودن پوست خود ناراضی هستید بهتر است ابتدا شوینده‌ای مخصوص پوست چرب پیدا کنید. در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم با معرفی بهترین شوینده صورت برای پوست چرب این کار را برای شما آسان کنیم. پس اگر به دنبال یک فیس واش با کیفیت برای شستشوی پوست چرب خود هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

معرفی ۶ مدل شوینده صورت برای پوست چرب

ژل شستشو صورت ایو روشه مدل Pure Calmille

ژل شستشوی صورت ایوروشه مدل Pure Calmille یکی از بهترین شوینده‌های مخصوص پوست چرب است. این محصول فاقد صابون و ترکیبات مضر بوده و پوستی نرم، لطیف و بدون چربی برای شما به ارمغان می‌آورد. ژل ایوروشه قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و با پاکسازی کامل منافذ پوست، از مسدود شدن آن‌ها و ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. عصاره بابونه به کار رفته در ترکیبات این شوینده خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد و احتمال بروز جوش و آکنه را کاهش می‌دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این ژل از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد ترکیبات صابونی
  • دارای ضد التهاب، ضد حساسیت و آنتی باکتریال
پیشنهاد شما

ژل شستشو صورت سراوی مدل سالیسیلیک اسید

ژل شستشوی صورت cerave برای پوست های جوشدار و آکنه دار تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول بافت ژلی روشنی دارد که به راحتی تمام آلودگی و مواد اضافه روی پوست را از بین میبرد. علاوه بر ژل، فوم این برند نیز یک پاک کننده قوی حاوی اسید سالیسیلیک و نیاسینامید یا ویتامین B3 است که علاوه بر پاکسازی به آمادگی پوست برای ترمیم کمک می‌کند. در مرحله بعد با ترکیباتی شامل 3 نوع سرامید به ترمیم پوست میپردازد. در نهایت با ترکیبات اسید هیالورونیک و گلیسرین مانع خشکی نامتعارف پوست می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • سازگار با پوست‌های جوش دار و آکنه‌ای
  • قدرت پاکسازی بالا
  • قدرت ترمیم پوست
  • جلوگیری از خشکی پوست
پیشنهاد مینی ژوپ

ژل شست و شوی صورت سینره مدل Oily Skin

ژل شستشوی سینره مخصوص پوست چرب با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از بهترین شوینده‌های ایرانی برای شستشو پوست چرب است. این محصول با داشتن فرمولاسیون منحصر به فرد خود پوست را به طور عمقی پاکسازی کرده و برای استفاده روزانه مناسب است. ژل سینره از پوست در برابر آلودگی محافظت کرده و با حذف کامل آلاینده‌ها و نانو ذرات مخرب از روی سطح پوست از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

عصاره مورینگا به کار رفته در ژل سینره علاوه بر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی پوست را به طور کامل پاکسازی کرده و رطوبت مورد نیاز آن را فراهم می‌کند عصاره درخت چای از دیگر ترکیبات این ژل است. این عصاره گیاهی جوش و آکنه را از بین می‌برد و موجب کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود. ژل شستشوی سینره مخصوص پوست چرب فاقد ترکیبات صابونی بوده و ترشح سبوم از غدد چربی را تنظیم می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد ترکیبات صابونی
  • حاوی ترکیبات گیاهی
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد چروک

ژل شستشو صورت کامان سری geneva مدل Normal

ژل شستشوی کامان سری Geneva از سری محصولات ارزان و با کیفیت موجود در بازار است. این محصول با داشتن فرمولاسیون ملایم به طور کامل آلودگی‌ها را از روی پوست پا کرده و چربی اضافی را از بین می‌برد. ژل کامان با پاکسازی منافذ از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و با تنظیم PH پوست موجب نرمی، شادابی و لطافت آن می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • پاکسازی عمقی پوست
  • قابل استفاده در نواحی صورت ،گردن، خطوط زیر چشم و لب‌ها

فوم پاک کننده آرایش صورت اویدرم مدل Evisebonorm

فوم پاک کننده صورت اویدرم Evisebonorm فرمولاسیونی ویژه مخصوص پوست چرب دارد. این محصول علاوه بر پاکسازی انواع آلودگی‌ها از روی پوست، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و ترشح سبوم از غدد چربی را تنظیم می‌کند.

ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده موجود در این فوم موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود، به دلیل داشتن بافت فومی استفاده از آن راحت‌تر است و پوست را تحریک نمی‌کند. این فوم شستشو PH پوست را تنظیم کرده و به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حفظ رطوبت طبیعی پوست و مانع از ایجاد خشکی
  • پاک کننده آرایش و آلودگی‌ها از سطح پوست
  • کاهش دهنده آکنه و پیشگیری از ایجاد آن
  • تنظیم کننده pH و ترشحات غدد چربی
  • مناسب جهت شستشوی روزانه

ژل شستشو اون مدل Cleanance

ژل شستشوی اون مدل Cleanance از دیگر شوینده‌های فوق‌العاده برای پاکسازی پوست چرب است. این ژل ترشح چربی را کنترل کرده و از ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه بر روی پوست جلوگیری می‌کند. آب چشمه اون به کار رفته در ترکیبات این محصول علاوه بر آبرسانی و مرطوب کردن پوست، خاصیت ضد التهابی داشته و از قرمزی و التهاب پوست چرب و حساس جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • متعادل کردن چربی پوست
  • دارای خاصیت ضد التهابی

فوم پاک کننده آرایش مای مدل 01

فوم شستشوی ضد جوش مای از دیگر محصولات ایرانی و محبوب برای پاکسازی پوست چرب است. این محصول فاقد ترکیبات صابونی بوده و به هیچ عنوان پوست را خشک و ملتهب نمی‌کند. عصاره گیاه درخت چای به کار رفته در این فوم، باعث متعادل شدن چربی در سطح پوست شده و از ایجاد آکنه و جوش‌های سرسیاه جلوگیری می‌کند

روغن جوجوبا از دیگر ترکیبات گیاهی فوم شستشوی مای است. این روغن با افزایش رطوبت در بافت پوست موجب نرمی، لطافت و شادابی پوست شما می‌شود. این ژل انواع آلودگی‌ها و آلاینده‌ها را از روی پوست پاک کرده و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد ترکیبات صابونی
  • جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش سرسیاه
  • تنظیم ترشح چربی از غدد سبوم
[link name="بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و حساس" url="https://minijupe.ir/%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%da%86%d8%b1%d8%a8/" ]

فیس واش چیست و چه کاربردی دارد؟

فیس واش برای پوست چرب

از افراد برای شستشوی پوست خود از صابون استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید که صابون آسیب جدی به پوست وارد می‌کند. ترکیبات قلیایی به کار رفته در صابون PH طبیعی پوست را مختل می‌کند و باعث خشکی و کدری پوست- می‌شود. حتی افرادی که پوست چرب دارند نیز بعد از استفاده از صابون معمولا دچار خشکی و کشیدگی پوست می‌شوند.

امروزه با ورود فیس واش‌ها یا همان شوینده‌های صورت بهتر است استفاده از صابون را کنار بگذارید و برای شستشوی پوست خود از این محصولات استفاده کنید. شوینده‌ صورت فرمولاسیونی بر پایه آب دارد یعنی فاقد الکل و ترکیبات قلیایی هستند و بدون آسیب رساندن به پوست تمامی آلودگی‌ها را پاکسازی می‌کنند. اکثر شوینده‌های موجود در بازار قابض منافذ نیز هستند. یعنی می توانند با پاکسازی کاملا منافذ منافذ بزرگ پوست را کوچک کنند. افرادی که پوست چرب دارند معمولا منافذ پوستشان بزرگ است به همین دلیل نیز استفاده از فیس واش به این افراد توصیه می‌شود.

شوینده‌های صورت برای پاک کردن آلودگی‌ها، میکروب‌ها، کثیفی‌ها و آرایشی که می‌توانند پوست را تحریک کنند، طراحی شده‌اند. نکته مهم اینجاست: هنگامی که پوست خود را دائم می‌شویید، پوستتان با قرار گرفتن در معرض آب و صابون‌های ناملایم به شدت خشک و تحریک پذیر می‌شود. یک از علل پوست چرب این است که پوست برای جبران این خشکی، باید چربی بیشتری تولید می‌کند. به همین دلیل نیز پوست شما همیشه چرب می‌ماند. برای جلوگیری از این مشکل باید یک شوینده صورت برای پوست چرب انتخاب کنید تا علاوه بر پاکسازی آلودگی‌ها بتواند از چرب شدن پوست جلوگیری کند.

برای خرید شوینده صورت برای پوست چرب به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته برای خرید شوینده صورت برای پوست چرب، بررسی ترکیباتی است که در شوینده به کار رفته است. همانطور که می‌دانید پوست چرب مستعد جوش و آکنه است و به دلیل داشتن چربی اضافی اکثر اوقات براق است. به همین دلیل این نوع پوست به ترکیبات احتیاج دارد که بتواند کاملا این مشکلات را برطرف کند. بهتر است شوینده‌هایی انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای باشد. این ترکیبات چربی اضافی پوست را از بین می‌برند در نتیجه براق بودن پوست نیز برطرف می‌شود، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند و با تنظیم ترشح سبوم از غدد چربی اجازه نمی‌دهند پوست شما بیش از حد چرب شود.

دومین نکته توجه به نوع محصول است. شوینده‌های صورت معمولا در انواع مختلفی تولید می‌شوند. اگر پوست چربی دارید توصیه می‌کنیم از محصولاتی که بافت فوم یا ژل دارند استفاده کنید:

فوم

اکثر فیس واش‌هایی که برای پوست چرب طراحی شده‌اند کف می‌کنند. سولفات موجود شوینده‌های مخصوص پوست خشک باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی می‌شود. با این حال توجه داشته باشید که سولفات برای پوست مضر است و مقدار زیاد آن می‌تواند باعث خشکی پوست شما شود. بنابراین محصولاتی که زیاد کف می‌کنند مناسب نیستند. اگر از شامپو برای شستشو استفاده می کنید حواستان باشد که از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

فرمول‌های ژل

شوینده‌های ژلی بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب هستند. این محصولات قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و به خوبی چربی و آلودگی را از روی پوست پاک می‌کنند. این محصولات حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده هستند و باعث نرمی، لطافت و شادابی پوست می‌شوند.

نکات مهمی که برای استفاده از شوینده صورت باید به آن دقت کنید

  • برای شستن پوست خود از آب ولرم استفاده کنید. آب خیلی داغ باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست می‌شود. همانطور که در بالا نیز گفتیم از بین رفتن چربی‌های طبیعی، پوست برای رفع خشکی چربی بیشتری تولید می‌کند.
  • بعد از شستشو بهتر است اجازه دهید پوست به طور طبیعی خشک شود. از حوله استفاده نکنید چرا که پوست آسیب جدی وارد می‌کند.
  • بعد از شستشوی صورت توصیه می‌کنیم از یک آبرسان مخصوص پوست چرب یا سرم ویتامین سی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه روزانه ۲ یا ۳ بار پوست خود را بشویید. (۲ بار در زمستان و ۳ بار در تابستان)
  • بهتر است قبل از شستشوی صورت آرایش خود را با شیر پاک کن تمیز کنید و بعد از شستشو نیز از تونرهای مخصوص پوست چرب استفاده کنید.
  • تا حد امکان از خرید محصولات متنوع خودداری کنید. یعنی اگر شوینده‌ای سازگار با پوست خود پیدا کردید بعد از اتمام آن مجددا از همان مارک خریداری کنید.
  • استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد جوش سر سیاه و آکنه از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

شوینده پوست چرب چه موادی را نباید داشته باشد؟

به طور کلی از خرید شوینده‌هایی که حاوی روغن‌های گیاهی مثل شی باتر هستند خودداری کنید. محصولات حاوی ترکیبات سنگین و غلیظ چربی پوست را افزایش می‌دهند.

بهترین فوم شستشوی صورت برای جوش

فوم های حاوی اسید سالیسیلیک گزینه خوبی هستند.. این نوع اسید به طور موثر باکتری‌ها را کنترل کرده و باعث تسریع در فرآیند بهبود جوش‌ها می‌شود. فوم های دارای آله ورا چای سبز و گل آویشن نیز مفید هستند. البته عایت بهداشت نیز برای جلوگیری از بازگشت جوش ها لازم است.

جمع بندی

برای مراقبت از پوست چرب و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه بهتر است هر روز پوست خود را با شوینده مخصوص پوست چرب بشویید. با شستشوی پوست چربی اضافی از بین رفته و منافذ به طور کامل پاکسازی می‌شود. در نتیجه پوست دیگر براق نیست و احتمال بروز آکنه و جوش سرسیاه نیز کمتر می‌شود. در این مطلب از مینی ژوپ با معرفی شوینده صورت برای پوست چرب و نکات مهم دیگر سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بهترین محصول را برای پوست خود خریداری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال از شوینده‌های مختلف برای پاکسازی پوست چرب خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *