داشتن پوست خشک مشکلات متعددی به دنبال دارد. پوسته پوسته شدن و کشیدگی پوست از نشانه‌های پوست خشک است. در موارد شدیدتر حتی ممکن است پوست ملتهب و قرمز شود.با این وجود امروزه محصولات متعددی در بازار وجود دارد که به کمک آن‌ها می توانید این علائم آزاردهنده را برطرف کنید. بهترین کار برای مراقبت از پوست خشک داشتن یک روتین پوستی مخصوص پوست خشک است. در این روتین باید از شوینده، مرطوب کننده و آبرسان، ضد آفتاب و سایر محصولات پوست خشک استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است در هفته ۲ یا ۳ بار در هفته پوست خود را با استفاده از ماسک صورت مخصوص پوست خشک آبرسانی کنید تا پوستی سالم و شفاف داشته باشید. در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم با معرفی ماسک صورت برای پوست خشک و لک دار به شما کمک کنیم تا محصولی مناسب برای پوست خود خریداری کنید. پس اگر پوست خشکی دارید و به دنبال یک ماسک آبرسان و ترمیم کننده برای درمان هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی انواع ماسک صورت برای پوست خشک و لک دار

مدل پر فروش

ماسک زغال سودا یک محصول عالی برای درمان و ترمیم پوست خشک است. این ماسک به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد پوست را به طور کامل پاکسازی کرده و منافذ باز پوست را جمع می‌کند. ماسک زغال سودا یم لایه بردار ملایم است که بدون آسیب به پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این محصول لک و تیرگی روی پوست را از بین برده و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند. ماسک زغال سودا علاوه بر پوست خشک، برای پوست‌های چرب و معمولی نیز مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • لایه‌برداری ملایم
  • از بین بردن سلول‌های مرده
  • رفع لک و تیرگی روی پوست
  • مناسب برای انواع پوست

ماسک زغال و طلا سودا مدل 260

ماسک زغال و طلا سودا از دیگر محصولات بی‌نظیر برای پوست خشک و لک دار است. این ماسک با افزایش جریان خون مویرگی موجب شادابی و لطافت پوست شده و با افزایش ساخت کلاژن از پیری پوست جلوگیری می‌کند. ماسک زغال و طلا سودا سرشار از ویتامین‌های E و B5 بوده این ویتامین‌ها با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد بر روی پوست را خنثی می‌کنند. ماسک زغال و طلا سودا محصولی فوق‌العاده بوده که برای آقایان و خانم‌ها مناسب است.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • دارای ویتامین‌های E و B5
  • مناسب برای آقایان و خانم‌ها
  • افزایش کلاژن سازی در پوست

ماسک صورت انشور هاینس مدل Oyster

ماسک صورت انشور هاینس یکی دیگر از ماسک‌های صورت برای پوست خشک و لک دار بوده که فواید منحصر به فردی دارد. این ماسک با بهره‌گیری از خواص اویستر پوست را لایه برداری کرده و به دلیل داشتن ترکیبات آبرسان و روشن کننده، لطافت، جوانی و شادابی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • روشن کننده
  • آبرسان و مرطوب کننده

ماسک صورت آنادیا مدل Orange

ماسک صورت آنادیا با داشتن ویتامین‌های مفید برای پوست و خاصیت لایه برداری ملایم درخشندگی و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد. ویتامین‌های A، E و C موجود در ترکیبات این ماسک مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کرده و موجب لطافت و شادابی آن می‌شود. این محصول سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را از روی پوست برداشته و پوست شما را شفاف و درخشنده می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • لایه بردار ملایم
  • افزایش شفافیت و درخشندگی پوست

ماسک صورت ایو روشه مدل هیدرا وژتال

ماسک هیدرا وژتال ایوروشه یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک و لک دار است. این محصول حاوی ترکیبات آبرسان و نرم کننده بوده و با تامین رطوبت پوست، موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. این محصول علاوه بر درمان خشکی پوست، با افزایش رطوبت در بافت خطوط و چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات شیمیایی مضر بوده و هیچگونه حساسیتی برای پوست شما ایجاد نمی‌کند

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد پارابن
  • سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده
  • از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک‌های روی پوست

ماسک صورت کوزارت سری Q10

ماسک صورت کوزارت به واسطه داشتن ترکیبات ویژه پوستی جوان و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد. کیوتن، روغن بادام شیرین و روغن زیتون به کار رفته در ترکیبات این محصول با تامین مواد مغذی و اسیدهای چرب مورد نیاز سلول‌ها، چین و چروک و خطوط ریز روی پوست را از بین می‌برد.

ویتامین‌های B5، A و E به کار رفته در ماسک کوزارت علاوه بر افزایش نرمی، شفافیت و درخشندگی پوست، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشیده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات شیمیایی مضر بوده و افرادی که پوست حساس دارند نیز می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد پارابن
  • افزایش نرمی، لطافت و درخشندگی
  • رفع چین و چروک و خطوط ریز روی پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی و رفع افتادگی پوست

نشانه‌ها و علائم خشکی پوست

همانطور که می‌دانید نوع پوست در افراد مختلف فرق دارد. اولین و مهم‌ترین کاری که قبل از خرید هر نوع محصول بهداشتی باید انجام دهید شناسایی نوع پوست است. پوست خشک نیز مانند هر پوست دیگری علائم و نشانه‌های خاص خود را دارد.

همان‌طور که می‌دانید، نوع پوست در هر فردی متفاوت است و پوست خشک نیز دارای نشانه‌ها و علائم خود است. در برخی افراد، این نشانه‌ها به صورت خفیف ظاهر می‌شود، به‌عنوان مثال پس از شستشو، پوست به شدت کشیده می‌شود و در برخی نواحی پوست مانند بینی و ابرو، پوست خشک و پوسته پوسته‌ای دیده می‌شود. استفاده دائم از مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست خشک، بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل است. اگرچه در موارد شدید، خشکی پوست همراه با قرمزی، سوزش، التهاب و خارش می‌تواند شدید باشد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

همچنین، در برخی افراد، خشکی پوست همراه با لک و تیرگی پوست است. برای درمان این مشکل، ماسک صورت مخصوص پوست خشک و لک‌دار می‌تواند مفید باشد. ترکیبات موجود در این ماسک‌ها، علاوه بر درمان خشکی و کم‌آبی پوست، لک و تیرگی را نیز برطرف می‌کنند و به پوست شما شادابی و شفافیت می‌بخشند.

اگر پوست شما در برخی مواقع خشک می‌شود و خشکی آن موقتی است، بهتر است روتین پوستی و تغذیه خود را کمی تغییر دهید تا این مشکل رفع شود.

دلایل خشک شدن پوست

به دلیل وجود سابقه خانوادگی یا ژنتیکی، برخی افراد ممکن است با پوست خشک مواجه شوند. در چنین شرایطی درمان خاصی برای پوست خشک وجود ندارد و باید با استفاده از یک روتین مخصوص پوست خشک، از بروز علائم آزاردهنده مثل خارش، التهاب و سوزش جلوگیری شود. اما در برخی از افراد، خشکی پوست به دلیل فاکتورهای محیطی و سبک زندگی نادرست به صورت موقت ایجاد می‌شود.

از جمله فاکتورهایی که ممکن است موجب بروز خشکی پوست شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • کمبود آب بدن
  • استعمال سیگار
  • آب و هوای خشک و سرد
  • شستشوی نادرست پوست
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب
  • استفاده از شوینده‌های صابونی و آب داغ برای شستشوی پوست

بنابراین برای جلوگیری از بروز خشکی پوست، باید به عوامل محیطی و سبک زندگی دقت کنید و از روش‌های سالم مراقبت از پوست استفاده کنید. مثلا می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده‌ها، از تاثیرات منفی آب و هوای خشک و سرد جلوگیری کنید و با استفاده از شوینده‌ها و روش‌های شستشوی صحیح، از خشکی پوست جلوگیری کنید.

چرا باید از پوست خشک خود مراقبت کنیم؟

بهترین ماسک برای پوست خشک و لک دار

داشتن پوستی سالم و شفاف، نشانگر جوانی و زیبایی شماست. اگر پوست شما خشک و آسیب دیده باشد، چهره شما خسته و کمی پیرتر به نظر می‌رسد. همچنین، چین و چروک بر روی پوست‌های خشک زودتر نمایان می‌شوند. برای داشتن چهره‌ای شاداب و جوان، باید به درمان پوست خشک و آسیب دیده خود اهمیت بدهید. همانطور که در بالا نیز گفته شد، در صورتی که خشکی پوست به موقع درمان نشود، ممکن است مشکلات جدی‌تری مانند اگزما و پسوریازیس به وجود آید که درمان آن‌ها سخت‌تر است.

برای مراقبت از پوست خشک خود، علاوه بر استفاده از ماسک‌های مخصوص پوست خشک، حتما از شوینده‌های مخصوص پوست خشک استفاده کنید. بعد از شستشو، پوست خود را با یک مرطوب کننده و آبرسان غنی کنید.

نکات مهمی که برای مراقبت از پوست خشک باید رعایت کنیم

برای حفظ شادابی و لطافت پوستتان، به این نکات توجه کنید:

  • هر روز دوش نگیرید و از آب داغ برای شستشوی صورت و بدن استفاده نکنید، زیرا این عمل باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی و رطوبت پوست می‌شود و مشکلاتی برای پوست ایجاد می‌کند.
  • بلافاصله پس از شستشو و خروج از حمام، از یک مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید، تا پوست شما همیشه مرطوب باشد و مرطوب کننده بیشتری اثرگذاری داشته باشد.
  • از لیف‌هایی که سطح خشنی دارند، استفاده نکنید و دست خود را محکم روی صورت فشار ندهید.
  • پوسته‌های روی پوست خود را نکنید و از خارش کردن پوست خودداری کنید.
  • بهتر است از یک رطوبت ساز یا بخور سرد در منزل استفاده کنید تا هوا رطوبت کافی داشته باشد.
  • حتماً قبل از خروج از منزل، از یک ضد آفتاب مخصوص پوست خشک و لک دار استفاده کنید، چه هوا آفتابی باشد یا ابری.
  • در طول روز حتماً ۸ لیوان آب بنوشید تا بدن شما همیشه به خوبی هیدراته باشد و اگر بدن شما دهیدراته باشد، هر چقدر هم از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید، فایده‌ای نخواهد داشت.
  • اگر بالای ۴۰ سال سن دارید، حتماً از کرم روز و شب استفاده کنید.
  • بهتر است از محصولات مخصوص پوست خشک استفاده کنید، چرا که این محصولات کاملاً برای پوست خشک فرموله شده‌اند و فاقد ترکیبات مضر هستند.

ماسک صورت برای پوست خشک

چگونه از ماسک صورت استفاده کنیم؟

مقداری از محصول را روی انگشتان خود بریزید و آن را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. با توجه به راهنمای استفاده از محصول اجازه دهید مدتی روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

چند بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنیم؟

با توجه به نوع ماسک هفته‌ای ۱ الی ۳ بار از ماسک صورت استفاده کنید.

آیا خشک کردن صورت با حوله ضرر دارد؟

بله. پرزهای حوله باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود. پس بعد از شستشوی پوست اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود.

جمع بندی

پوست انواع مختلفی دارد و هر یک از افراد با توجه به سابقه خانوادگی و شرایط زندگی ممکن است پوست چرب، پوست خشک یا معمولی اشته باشند. خشکی پوست به خودی خود مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند اما اگر به موقع درمان نشود ممکن است شرایط آن حادتر شود. یکی از راه‌های موثر برای درمان پوست خشک استفاده از ماسک صورت مخصوص پوست خشک است. این محصولات به واسطه داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده و همچنین داشتن خاصیت لایه‌برداری پوستی لطیف، نرم و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورند.

در این مطلب از مینی ژوپ با معرفی انواع ماسک صورت برای پوست خشک و لک دار سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین محصول را برای مراقبت از پوست خود خریداری کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال از ماسک برای درمان مشکلات پوستی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *