رنگ کردن موها یکی از کارهای دلچسبی است که بانوان برای تغییر چهره و تنوع انجام می‌دهند. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که مدتی بعد از رنگ کردن موهایتان کدر، خشک و آسیب دیده می‌شود. حقیقت این است که مواد شیمیایی موجود در رنگ و دکلره رطوبت و مواد مغذی موجود در بافت مو را از بین می‌برد و موهای شما را خشک و آسیب دیده می‌کند. به همین دلیل مراقبت بعد از رنگ و دکلره اهمیت زیادی دارد. یکی از کارهایی که بعد از رنگ کردن موهایتان باید انجام دهید خرید ماسک‌ موهای رنگ شده و دکلره است. بهترین ماسک مو برای موهای رنگ شده سرشار از ترکیبات آبرسان و ویتامین است، به همین دلیل می‌تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کنند. همینطور بهترین ماسک مو برای موهای دکلره قادر است رنگ موها را حفظ و از کدر شدن موها جلوگیری کنند. در این مطلب از مینی ژوپ ما قصد داریم با معرفی انواع ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده و دکلره شده به شما کمک کنیم محصولی مناسب برای موهای خود انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع ماسک مو برای موهای رنگ شده و دکلره

مدل پر فروش

ماسک مو لورآل سری Elseve مدل Color Vive

ماسک موی رنگ شده لورال یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای مراقبت و نگهداری از موهای رنگ شده است. فیلترهای ضد UV به کار رفته در این ماسک موها از موهای شما در برابر امواج UV محافظت کرده و از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند. این ماسک سرشار از ترکیبات نرم کننده و آبرسان بوده و لطافت و نرمی را به موهای شما بازمی‌گرداند. برای استفاده از این ماسک مو ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید و نم آن را با حوله بگیرید. سپس مقداری از ماسک مو رنگ شده و دکلره لورال را روی ساقه مو بزنید و بعد از ۲ الی ۳ دقیق آبکشی کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی فیلترهای ضد UV
  • آبرسان و ترمیم کننده موهای آسیب دیده

ماسک مو ایو روشه مدل Repair-Nutri حجم 150 میلی لیتر

ماسک مو ترمیم کننده ایوروشه محصولی فوق العاده برای ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده است. روغن جوجوبا به کار رفته در این ماسک مو رطوبت مورد نیاز تارهای مو را تامین کرده و لطافت و درخشندگی را به موهای شما بازمی‌گرداند. این محصول به واسطه داشتن ترکیبات مغذی ضخامت تارهای مو را افزایش می‌دهد و موهایی نرم و سالم برای شما به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از این محصول مقداری از آن را روی ساقه‌های مرطوب مو بزنید و اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه روی موها بماند. ماسک مو ایوروشه به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی خواص فوق العاده‌ای دارد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی روغن جوجوبا
  • ترمیم کننده موهای آسیب دیده
  • افزایش لطافت و درخشندگی موها

ماسک محافظت کننده موی رنگ شده با آبکشی آدرا مدلPRO V

ماسک موهای رنگ شده و دکلره آدرا از دیگر محصولات با کیفیت و کاربردی برای ترمیم موهای رنگ شده است. پرو ویتامین (B5) و ویتامین(E) موجود در ترکیبات این ماسک مو، باعث افزایش رطوبت در بافت مو می‌شوند و درخشندگی و لطافت را به موهای شما بازمی‌گردانند. این محصول شکنندگی و موخوره را نیز از بین برده و سلامت تارهای مو را بهبود می‌بخشد. در ترکیبات ماسک مو آدرا از عصاره انار نیز استفاده شده است. عصاره انار علاوه بر تقویت موها، رنگ مو را نیز تثبیت می‌کند.

برای استفاده از این محصول باید مقدار مناسبی از ماسک را روی ساقه‌ی مو قرار داده و ماساژ دهید. سپس بعد از پنج دقیقه آن را آبکشی کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • تثبیت رنگ مو
  • افزایش درخشندگی موها
  • جلوگیری از شکنندگی موها و موخوره

ماسک پروتئینه موی سر مای حجم 150 میلی لیتر

ماسک موی پروتئینه مای یکی دیگر از بهترین ماسک موهای رنگ شده و دکلره است. این محصول سرشار از ترکیبات پروتئینی است و مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را تامین می‌کند. به همین دلیل نیز بعد از استفاده از این ماسک شاهد درخشندگی، نرمی و لطافت موهای خود خواهید بود. این محصول باعث افزایش رطوبت در بافت مو می‌شود و تارهای آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند. با ماسک موی مای می‌توانید از موخوره نیز جلوگیری کنید. از این محصول به هیچ عنوان بر روی ریشه‌ی مو استفاده نکنید و آن را فقط بر روی ساقه ی مو ماساژ داده و پس از سه الی چهار دقیقه آبکشی کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • سرشار از پروتئین
  • افزایش براقی و لطافت موها

ماسک تثبیت کننده رنگ مو نلی مدل Total Colour

ماسک موهای رنگ شده نلی با ترکیبات منحصر به فرد رایحه دلچسب یکی دیگر از محصولات با کیفیت موجود در بازار است. این محصول فاقد پارابن است و به دلیل داشتن ترکیبات آبرسان و مغذی موهای آسیب دیده و خشک را ترمیم و بازسازی می‌کند. ماسک نلی با تثبیت رنگ مو از کدر شدن موهای رنگ شده نیز جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این محصول پس از شامپو کردن موها، ماسک را روی مو ماساژ داده و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد پارابن
  • رایحه ارکیده و عصاره انگور
  • ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده

ماسک مو چیست؟

ماسک مو را ممکن است با عنوان  محصولات درمانی حالت دهنده عمیق یا نرم کننده های قوی مو نیز شناخته باشید. چیزی که آنها را با نرم کننده های فوری متفاوت می‌کند این است که مواد موجود در آن‌ها معمولا غلیظ‌تر هستند. ماسک برای مدت طولانی‌تری روی موهای شما باقی می ماند - از 20 دقیقه تا چند ساعت.

بسیاری از انواع ماسک های مو را می توان در خانه از موادی که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید مانند موز ، عسل یا حتی زرده تخم مرغ تهیه کنید. یا اگر نمی‌خواهید خودتان با تهیه آن به دردسر بیفتید، انواع مختلفی از ماسک‌های آماده در بازار  وجود دارد که می‌توانید از فروشگاه خریداری کنید. در زیر به انواع ماسک مو اشاره شده است.

  1. ماسک مو برای موهای کراتینه شده (ماسک مو کراتینه).
  2. ماسک صورت برای پوست خشک و لکه دار
  3. ماسک چاق کننده صورت

مزایای ماسک مو

استفاده از ماسک مو مانند آدامس مو مزایای زیادی دارد و بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی شما، فواید آن متفاوت است. به طور کلی، مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

  • موهای براق تر و نرم تر
  • افزایش رطوبت موها
  • کاهش شکنندگی و آسیب مو
  • کاهش موخوره
  • پوست سر سالم تر
  • موهای قوی‌تر

نحوه استفاده از ماسک مو

  1. اگر ماسک ها را بعد از شامپو بر روی موهای مرطوب استفاده کنید اثر گذاری آن‌ها بیشتر خواهد بود.
  2. اگر موهایتان خشک است، ماسک را از نزدیکی ریشه مو تا ساقه مو بزنید و سپس آن را به آرامی ماساژ دهید
  3. اگر به طور خاص از ماسک برای درمان شوره سر استفاده می کنید، باید از پوست سر خود شروع کنید.
  4. اگر موهایتان چرب است، استفاده از ماسک مو را از وسط ساقه مو شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید.
  5. پس از اتمام استفاده از ماسک، یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید..
  6. اجازه دهید ماسک حداقل ۲ تا ۵ دقیقه روی موها بماند. (به نحوه استفاده که روی محصول نوشته می‌شود دقت کنید)
  7. سپس موهای خود را با آب ولرم یا خنک کاملاً بشویید. از مصرف آب گرم خودداری کنید. آب خنک باعث می‌شود رطوبت در بافت مو حفظ شود.

بهترین ماسک مو

ماسک مو مانند دستگاه موخوره گیر یک محصول مراقبتی برای درمان و بهبود موهای آسیب دیده است. این محصول عمدتا حاوی روغن‌ها و ترکیبات مغذی است و بافت آسیب دیده مو را ترمیم و بازسازی می‌کند. ماسک مو به اثرگذاری بیشتری نسبت به نرم کننده‌ها دارد و اثر آن بیشتر از نرم کننده‌ها روی مو باقی می‌ماند.

هر چند وقت یکبار از ماسک مو استفاده کنیم؟

بهتر است از ماسک مو دو الی سه بار در هفته استفاده شود.

ماسک مو با نرم کننده چه فرقی دارد؟

نرم کننده مو صرفا برای نرم کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ماسک مو به دلیل داشتن ترکیبات مغذی خاصیت تقویت کنندگی دارد. می‌توانید به طور مداوم از نرم کننده استفاده کنید ولی استفاده از ماسک مو بیشتر از یک‌بار در هفته توصیه نمی‌شود. مدت زمان استفاده از نرم‌کننده ۱ الی ۲ دقیقه است، در حالی‌که استفاده از ماسک مو به بسته به نوع آبکشی یا بدون آبکشی دارد.

جمع بندی

اگر می‌خواهید موهای لطیف، شاداب و درخشنده داشته باشید باید از آن مراقبت کنید. ماسک مو یک محصول تقویتی فوق العاده است که به شما کمک می‌کند موهایی نرم و براق داشته باشید. ماسک مو نسبت به نرم کننده غلیظ‌تر است و اثر آن بیشتر از نرم کننده روی موها باقی می‌ماند. اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید حتما به یک ماسک مو احتیاج دارید تا از خشکی و شکنندگی تارهای موی خود جلوگیری کنید. در این مطلب از مینی ژوپ سعی کردیم بهترین ماسک موهای رنگ شده و دکلره را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین محصول را برای مراقبت از موهای خود خریداری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال از ماسک مو استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *