استفاده از کرم ضد آفتاب اولین قدم برای مراقبت از پوست است. امواج فرابنفش با نفوذ به درون سلول‌ها و تخریب ماده ژنتیکی باعث بروز مشکلات پوستی می‌شوند. نور آفتاب در کوتاه مدت باعث بروز چین و چروک، لک پوستی و سوختگی می‌شود. در طولانی مدت نیز امواج فرابنفش موجب سرطان پوست خواهند شد.

بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی استفاده از کرم ضد آفتاب را به طور مداوم توصیه می‌کنند. امروزه بسیاری از برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی لاینی جداگانه برای ضد آفتاب دارند. در این مطلب از مینی ژوپ قصد داریم شما را با انواع کرم ضد آفتاب بیزانس آشنا کنیم.

اگر به دنبال محصولی ایده‌آل برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی برند بیزانس

کرم ضد آفتاب بیزانس تولید کشور فرانسه است. این برند ضد آفتاب‌هایی بر پایه آب و مناسب برای انواع پوست تولید می‌کنند. برند بیزانس در فرانسه تولید و در ایران بسته بندی می‌شود. کرم ضد آفتاب بیزانس به دو دسته مختلف شامل: ضد آفتاب‌های مناسب برای پوست خشک و حساس و فلوئید ضد آفتاب‌ مناسب برای پوست چرب و مستعد آکنه تقسیم می‌شوند.

کرم ضد آفتاب بیزانس طیف گسترده‌ای از امواج نور خورشید را فیلتر می‌کند. این کرم علاوه بر محافظت از پوست در برابر امواج UVB، امواج UVA را نیز دفع می‌کند. ضد آفتاب بیزانس در رنگ‌های مختلفی همچون بژ روشن، بژ طبیعی، رز بژ و بژ طلایی متناسب با رنگ پوست‌های متفاوت تولید می‌شود.

ضد آفتاب بیزانس با بهترین مواد اولیه تولید می‌شود. در ترکیبات این محصول از مواد کومدوژنیک استفاده نمی‌شود. به همین دلیل این محصول برای انواع پوست‌های چربف خشک و حساس یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

معرفی انواع کرم ضد آفتاب بیزانس

کرم ضد آفتاب بیزانس در دو مدل اولترا و مات تولید می‌شود. ضد آفتاب مات مناسب برای افرادی است که پوست چرب و مستعد آکنه داشته و مدل اولترا نیز مناسب برای افراد با پوست خشک و حساس است. 

مدل پرطرفدار

فلوئید ضد آفتاب SPF50 مات بیزانس

کرم ضد آفتاب بیزانس مدل مات یک ضد آفتاب برای پوست چرب و مستعد آکنه دارد. این محصول بر پایه آب و بدون استفاده از ترکیبات چرب و روغنی تولید شده است. ضد آفتاب مدل مات تنها محصولی است که به جای روغن در آن از حلال آبی استفاده شده است.

سالیسیلیک موجود در این محصول ترشح چربی را کنترل می‌کند. این کرم ضد آفتاب فاقد مواد کومدوژنیک است در نتیجه در صورت استفاده منافذ پوست بسته نمی‌شود. بافت این کرم بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود به همین دلیل پس از استفاده هیچگونه احساس سنگینی بر روی پوست شما ایجاد نمی‌شود.

فلوئید ضد آفتاب بیزانس با SPF50 بالاترین قدرت برای محافظت از پوست در برابر امواج UVA و UVB را دارا است. این محصول به مدت 24 ساعت پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد.

فیلترهای فلوئید ضد آفتاب بیزانس

ضد آفتاب بیزانس دارای سه فیلتر برای محافظت از پوست در برابر امواج فرابنفش است. هموسالات یکی از فیلترهای قوی این کرم ضد آفتاب است. از دیگر فیلترهای این کرم می‌توان به اتیل هگزیل متوکسی سینامات نیز اشاره کرد.

هموسالات یکی از ایمن‌ترین فیلترهای قابل استفاده در ضد آفتاب است. این ماده حلال در چربی است و با جذب امواج UVB از پوست در برابر امواج مضر محافظت می‌کند.

فیلتر دیگر این کرم یعنی اکتینوسات نیز از پوست در برابر امواج پرخطر UVB محافظت می‌کند. این فیلتر نیز با جذب امواج UVB اثرات منفی آن را خنثی می‌کند.

فیلتر سوم فلوئید ضد آفتاب بیزانس DHHB است که امواج مضر UVA را دفع کرده و زا پوست در برابر اثرات منفی این امواج محافظت می‌کند. این فیلتر علاوه بر دفع امواج، قادر است اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را نیز تا حدودی خنثی کند.

ترکیبات اصلی محصول

گلیسیرین

گلیسیرین یک آبرسان قوی است که در ترکیبات این فلوئید یافت می‌شود. این آبرسان قادر است رطوبت را از هوا جذب کرده و در لایه‌های پوست حبس کند. به همین دلیل فلوئید بیزانس می‌تواند پوست شما را به مدت 24 ساعت مرطوب نگه دارد.

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید یک ترکیب مفید برای افرادی است که پوست چرب و مستعد آکنه دارند. این ترکیب یک لایه بردار ملایم بوده و از تجمع سلول‌های مرده، گرد و غبار و آلودگی در منافذ پوست جلوگیری می‌کند. میزان این ماده به قدر نیست که پوست را نسبت به آفتاب حساس کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

این ضد آفتاب بسیار سبک و بر پایه آب ساخته شده، به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچگونه احساس سنگینی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. ضد آفتاب بیزانس فاقد ترکیبات کومدوژنیک، و مواد شیمیایی مثل پارابن است. این محصول قابل استفاده برای دور چشم نیز است.

کرم ضد آفتاب بیزانس مدل اولترا SPF50

اگر به دنبال کرم ضد آفتاب برای پوست خشک هستید این مدل از ضد آفتاب بیزانس مناسب برای افرادی است که پوست خشک و حساسی دارند. این محصول دارای پوشش کرم پودری بوده و 24 ساعت روی پوست دوام دارد. ضد آفتاب اولترا بیزانس بافتی سبک و جذبی بالا دارد. این محصول فاقد مواد شیمیایی و کومدوژنیک است.

برای ساخت این محصول از تکنولوژی پیشرفته water resistance استفاده شده است. به همین دلیل کرم ضد آفتاب اولترا بیزانس در برابر آب و تعریق مقاوم است.

ترکیبات مفید ضد آفتاب

علاوه بر فیلترهای قوی، این محصول حاوی ترکیبات آبرسانی است که نیاز پوست خشک و حساس شما را به خوبی برطرف می‌کند. گلیسیرین به کار رفته در ترکیبات، با حفظ رطوبت در لایه‌های پوست و جلوگیری از هدر رفتن آب موجود در لایه‌ها، از خشکی پوست حساس شما جلوگیری می‌کند.

این محصول همانند فلوئید ضد آفتاب، به جای حلال روغنی، حاوی حلال آبی است. به همین دلیل می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد جوش بر روی پوست، با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. این کرم ضد آفتاب حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که از ایجاد لک‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

آنچه محصول را متمایز می‌کند

این کرم حاوی ترکیبات آبرسان فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از خشکی و حساسیت پوست است. کرم ضد آفتاب بیزانس مدل اولتر، بافتی سبک داشته و به راحتی جذب پوست می‌شود.

این محصول قابل استفاده بر روی پوست حساس دور چشم بوده و باعث سوزش یا حساسیت پوست این ناحیه نمی‌شود.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب بیزانس

برخی از فواید استفاده از این محصول عبارت‌اند از:

این محصول به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد آبرسان و مرطوب‌کننده نیاز پوست را به خوبی تامین می‌کند. در نتیجه با استفاده از آن پوست شما خشک و حساس نمی‌شود.

این کرم ضد آفتاب فاقد مواد شیمیایی مضر مانند پارابن است. به همین دلیل با خیالی آسیوده و بدون نگرانی از ایجاد واکنش‌های التهابی مثل قرمزی، سوزش و ... می‌توانید از آن استفاده کنید.

ضد آفتاب بیزانس ضد تعریق و در برابر آب مقاوم است. همین امر، ضد آفتاب بیزانس را به محصولی منحصر به فرد برای روزهای گرم تابستان تبدیل کرده است.

عوارض ضد آفتاب بیزانس

برخی از افراد پس از استفاده از ضد آفتاب با مشکلاتی همچون التهاب، قرمزی، سوزش و ... مواجه می‌شوند. این امر به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی در ضد آفتاب‌ها اتفاق می‌افتد.

ضد آفتاب بیزانس ترکیبات شیمیایی مضر نداشته و فاقد پارابن است. تا به حال گزارشی مبنی بر حساسیت و التهاب پس از استفاده از این محصول گزارش نشده است.

تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب

فلوئید بافتی سبک و سرشار از ترکیبات فعال و محافظ دارد. کرم حاوی ترکیباتی مثل شی باتر، اسیدهای چرب مفید و ... است از پوست شما در شرایط استرس مثل خشکی شدید و یا سرما محافظت می‌کند. اما ترکیبات فعال موجود در فلوئید با جذب و کنترل ترشح سبوم که در روزهای گرم و مرطوب رخ می‌دهد، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

مضرات استفاده نکردن از ضد آفتاب

از آنجایی که امواج نور خورشید تاثیرات مخربی بر روی پوست دارد استفاده نکردن از این محصولات خطرات جدی به دنبال دارد. در این قسمت با مضرات استفاده نکردن از این محصولات آشنا شوید:

لک‌های تیره ناشی از آفتاب

اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید پس از مدتی تولید رنگدانه‌های پوستی (ملانین) افزایش یافته و لک‌های تیره‌ای روی پوست ایجاد می‌شود.

گشاد شدن مویرگ‌ها

امواج UV با شکستن مویرگ‌های پوستی باعث گشاد شدن مویرگ‌ها و نمایان شدن آن‌ها می‌شوند.

افزایش چین و چروک‌های پوستی

در صورتی که از ضدآفتاب استفاده نکنید به مرور زمان پروتئین کلاژن شکسته می‌شود. با از بین رفتن کلاژن خاصیت کشسانی پوست کمتر شده و چین و چروک ایجاد می‌شود.

  • سوختگی شدید پوست

نور آفتاب باعث سوختگی شدید پوست می‌شود. در سوختگی‌های شدید برای کاهش درد و التهاب باید از ترکیبات ضد التهابی استفاده کنید.

نکات کاربردی برای استفاده از ضد آفتاب

  1.     برای تاثیر بیشتر ضد آفتاب آن را بر روی پوست تمیز و خشک بزنید.
  2. دقیقه قبل از خروج از منزل مقدار مناسبی از ضد آفتاب را روی پوست خود استفاده کنید.
  3.     30 اگر به مدت طولانی خارج از منزل هستید هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  4.     ضد آفتاب خود را در مای 30 درجه سانتیگراد نگه دارید. در صورتی که کرم را در مکان خیلی گرم و زیر نور آفتاب قرار دهید امکان کاهش خواص آن وجود دارد.
  5.     کرم‌های ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته اثربخشی نداشته و استفاده از آن‌ها فایده‌ای ندارد. پس هنگام خرید محصولات ضد آفتاب حتما تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.

تاثیر ضد آفتاب بر جذب ویتامین D مورد نیاز بدن

شما می‌توانید در هفته دو بار به مدت 5 الی 30 دقیقه با استفاده از نور آفتاب ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. علاوه بر این، با استفاده از منابع غذایی سرشار از این ویتامین مثل ماهی، شیر، لبنیات، جگر و ... نیازهای بدن خود را تامین کنید.

توجه داشته باشید که با قرار گرفتن به مدت طولانی زیر نور آفتاب نه تنها نیاز بدن شما تامین نمی‌شود بلکه امکان بروز مشکلات پوستی مانند لک و تیرگی، آفتاب سوختگی شدید و در طولانی مدت سرطان پوست افزایش می‌کند.

بنابراین می‌توان گف ضد آفتاب مشکلی برای جذب ویتامین D ایجاد نمی‌کند. پس بهتر است قبل از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

کرم ضد آفتاب بیزانس اولین و تنهاترین کرم ساخته شده با حلال آبی است. برای تهیه این محصول بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود. ضد آفتاب بیزانس فاقد ترکیبات چرب و روغنی است، بافتی سبک و جذب فوق‌العاده‌ای دارد.

این محصول در دو نوع مات و اولترا برای پوست چرب و مستعد آکنه و پوست خشک و حساس تهیه و تولید شده است. این کرم ضد آفتاب فاقد ترکیبات شیمیایی مضر مانند پارابن است در نتیجه افرادی که پوست حساس دارند نیز می‌توانند با خیالی آسوده از این محصولات استفاده کنند.

این محصولات در رنگ‌های مختلفی مانند بژ روشن، طلایی، طبیعی و رزگلد و متناسب با سلیقه افراد طراحی و تولید شده است. این ضد آفتاب پوششی شبیه کرم پودر و ماندگاری بالایی دارد. اگر به دنبال بهترین کرم ضد آفتاب خارجی هستید شک نکنید که کرم بیزانس می‌تواند انتظارات شما را از یک ضدآفتاب خوب را برآورده کند.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از محصولات بیزانس استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه و نظرات خود را درباره این محصولات با ما در میان بگذارید.

�ر “بررسی کامل کرم ضد آفتاب بیزانس + خرید آنلاین

  1. ضدآفتاب بیزانس عالیه من دو ساله استفاده می کنم خیلی خیلی خوبه ممنون از مقاله خوبتون

  2. من ضد آفتاب های زیادی استفاده کردم ولی به جرات میتونم بگم که بیزانس از هر نظر بهترین ضدافتاب هست چون هم پوشش دهی عالی داره هم دارای ضدلک هست هم بافت سبکی داره در کل بی نظیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *