موی فر یکی از زیباترین مدل موهایی است که هر کسی آرزوی داشتن آن را دارد. با این حال به شستشو با شامپو مخصوص موهای فر نیاز دارد که مراقبت از آن را برای هر کسی دشوار می‌کند. شاید این موضوع برای مو فرفری‌ها دشوار به نظر برسد؛ اما برای خلاص شدن از شر خشکی و وز شدن موها راهی جز مراقبت اصولی با محصولات شناخته شده و مناسب ندارید!

موهای فر مثل هر مدل موی دیگری جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد. با این حال خیلی از افراد بدون این که اقدام خاصی در جهت مراقبت و نگهداری از این مدل مو انجام دهند، پیوسته از خشکی و شکنندگی موهای فر خود شکایت می‌کنند. از طرف دیگر هر چه قدر که موهای فر را بدون مراقبت جانبی شانه کنید بیش‌تر حجیم و وز به نظر می‌رسند. البته هر چند موی چرب و خشک یا فر ندارد در هر صورت اگر موهای خوش حالت و سالم می‌خواهید باید از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید.

اگر برای نرمی و خوش حالت شدن موهای فر خود همیشه به استفاده از ابزارهای مکانیکی مثل اتو مو متوسل بودید، مطلب امروز مینی وپ را از دست ندهید. در ادامه با تکنیک‌های مراقبت از موهای فر با انواع شامپوهای مخصوص موی فر آشنا خواهید شد.

نقد و بررسی انواع شامپو مخصوص موهای فر

پیشنهاد مینی وپ

شامپو آرپی مدل پسته مناسب برای موهای فر و مجعد

انواع روغن‌های گیاهی برای ترمیم شکنندگی و خشکی ناشی از شانه کشی نامناسب موهای فر مناسب هستند. شامپو آرپی مدل پسته مناسب برای موهای فر و مجعد نقش مهمی در جلوگیری از ریزش موهای فر در اثر شستشو نامناسب دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول حاوی روغن پسته برای حمایت از موهای رنگ شده و آسیب دیده است. اگر به دنبال یک ترکیب نرم کننده و در عین حال شامپو ضد ریزش مناسب هستید این محصول را در لیست خرید خود قرار دهید.

شامپو مناسب موهای خشک و مجعد ملونی مدلsoft and smooth

شامپو ملونی ترکیبی منحصر به فرد با خواص تقویت‌کنندگی، نرم‌کنندگی، ترمیم کنندگی، براق کنندگی و صاف کنندگی است. مهم‌ترین ویژگی این محصول ترکیبات ویتامین B5 است که برای ترمیم ساقه مو و رفع شکنندگی آن مناسب است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

شامپو مناسب موهای خشک و مجعد ملونی مدل soft and smooth برای انواع موهای خشک و فر مناسب بوده و به تقویت ریشه مو کمک می‌کند.

شامپو ترمیم کننده لافارر مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده

شامپو یکی از محصولات مراقبت از موی رنگ شده است، اگر موی فر رنگ شده دارید پس دقت کنید و درست انتخاب کنید! شامپو ترمیم کننده لافارر یک ترکیب گیاهی فاقد سولفات و پارابن است. این محصول حاوی پروتئینن‌های هیدرولیز شده ابریشم، پروتئین‌های هیدرولیز شده گندم، عصاره دم اسب، آلوئه ورا، گزنه، سدر، حنا و آویشن است.

تمام ترکیبات گیاهی به کار رفته در این محصول سبب ترمیم بافت موهای آسیب دیده، محافظت از رنگ مو، افزایش حالت پذیری و درخشندگی مو می‌شوند. رفع وز بودن و خشکی موها مهم‌ترین خاصیت شامپو مخصوص موهای فر است.

همان طور که می‌دانید ساقه موهای فر در اثر حرارت مکانیکی دچار موخوره می‌شود و همواره در معرض ریزش مو خواهد بود. بنابراین شامپو لافارر به تقویت موهای رنگ شده و آسیب دیده کمک می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول کاملا گیاهی بوده و فاقد ترکیبات حساسیت زا نظیر پارابن است.

شامپو رطوبت رسان لافارر مخصوص موهای خشک مدل Moist Series

آبرسانی مهم‌ترین ویژگی انواع شامپو مخصوص موهای فر است که در شامپو رطوبت رسان لافارر به خوبی تامین می‌شود. ترکیبات این محصول شامل عصاره سبوس برنج، گل همیشه بهار، رزماری، بابونه رومی، بابونه آلمانی و آرموراسیا است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

گیاهان به کار برده شده فرمولاسیون این محصول خاصیت آنتی اکسیدانی در برابر آسیب‌های شیمیایی و فیزیکی ناشی از حرارت مستقیم و آلودگی هوا دارند. این محصول برای موهای خشک، فر و شکننده مناسب خواهد بود.

شامپو مخصوص موهای وز و مجعد اینسایت مدل Anti Frizz

شامپو مخصوص موهای وز و مجعد (ANTI-FRIZZ) اینسایت با خواص آبرسانی عمقی و رفع گره و کرک مو تولید شده است. اگر موهایی فر دارید حتما با این مشکل در طول شانه کشی و خشک کردن موها رو به رو هستید. عصاره بذر کتان ارگانیک مهم‌ترین ترکیب این محصول است که خاصیت بازکنندگی گره و کرک مو، رفع وز و فر مو و تغذیه کنندگی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مهم‌ترین ویژگی شامپو اینسایت فرمولاسیون فاقد سولفات و سیلیکون (سدیم لوریل سولفات و سدیم لورث سولفات) است. بنابراین ترکیب این شامپو یک لایه محافظ بیرونی در برابر کوتیکول مو ایجاد کرده که از ریزش و آسیب‌های فیزیکی جلوگیری می‌کند.

شامپو فولیکا مخصوص موهای شکننده و مجعد

موهای فر و مجعد مستعد آسیب دیدگی و شکنندگی هستند. این حجم از آسیب‌های فیزیکی با وجود رنگ کردن بیش از پیش موها را خشک و بد حالت نشان می‌دهند. شامپو فولیکا مخصوص موهای شکننده و مجعد حاوی ویتامین E و  ویتامین B5 برای ترمیم ساقه موهای خشک است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مهم‌ترین خاصیت این محصول آبرسانی و ترکیب ویتامینه است که به تقویت و رفع خشکی موها کمک می‌کند.

شامپو خاویار مخصوص موهای مجعد آیس کریم مدل Caviar

اگر به دنبال یک ترکیب ارگانیک مناسب برای رفع وز بودن، خشکی و بدحالتی موهای خود هستید شامپو خاویار پیشنهاد مناسبی است که قطعا ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

مهم‍ترین تاثیر شامپو خاویار بازسازی و حفاظت کنندگی در کنار نرم کنندگی موهای فر است. رنگ کردن و دکلره کردن موها یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث خشکی ساقه موها می‌شود. این محصول ساخت ایتالیا بوده و برای بانوان و آقایان مناسب خواهد بود.

اگر موهایی فرد دارید بدون شک از انواع شامپوها و نرم کننده‌های مو برای رفع حالت مجعد موهای خود استفاده کرده‌اید. کافی است جستجویی در میان انواع شامپو مخصوص موهای فر داشته باشید تا با طیف گسترده محصولات ارزان تا گران قیمت شستشو موهای فر آشنا شوید. اما این شامپوها تا چه اندازه می‌توانند حالت طبیعی موها را برگردانند و یا خشکی و وز بودن موهای فر را درمان کنند؟

موهای فر؛ یک حالت استثنایی با مراقبت استثنایی!

موهای فر در حالی که بسیار زیبا هستند، اگر به آنها رسیدگی نشود، گاه می‌توانند بسیار کلافه‌کننده باشند. پس طبیعی است اگر این مدل مو را حالتی استثنایی بدانیم که خوش حالتی آن مستلزم مراقبتی استثنایی باشد.

اولین نکته‌ای که در شستشو موهای فر باید از آن پرهیز کنید استفاده از انواع شامپوهای شستشو عمیق و متداول روزانه است. افرادی با موهای فر ممکن است انواع شامپو برای موهای خشک استفاده کنند. اما برای مراقبت تخصصی از این مدل مو، شامپو مخصوص موهای فر با فرمولاسیون متفاوت و انحصاری موهای فر تولید شده است.

نکته دوم مربوط به شستشو روزانه و با انواع شامپو بدون سولفات و شامپوهای تقویتی نظیر شامپو برای رشد سریع مو است. این در حالی است که توصیه می‌شود شستشو موها با شوینده‌های ملایم فاقد سیلیکون انجام شود و از شستشو دائمی که باعث کاهش رطوبت سر می‌شود پرهیز کنید.

نکته بعدی در مراقبت استثنایی از موهای فر استفاده از نرم کننده است. در اغلب محصولات موجود در بازار ممکن است برچسب دوکاره شامپو و نرم کننده را ببینید. این محصولات غالبا برای موهای خشک به صورت تخصصی عرضه می‌شوند. با این حال به جای این که موها را به حجم زیاد نرم کننده برای شانه کشی سادده‌تر عادت دهید از  شامپو مخصوص موهای فر استفاده کنید.

آشنایی با فرمولاسیون شامپو مخصوص موهای فر

مهم‌ترین مشکلی که موفرفری‌ها با آن مواجه هستند خشک شدن موها بعد از هر بار شستشو و سشوار است. بنابراین موهای فر به یک محصول آبرسان و مرطوب کننده مناسب نیاز دارند که علاوه بر نرم کردن موها، باعث ترمیم موخوره و شکنندگی آن‌ها می‌شود.

اکثر انواع شامپو مخصوص موهای فر فاقد سیلیکون هستند. سیلیکون یکی از مواد نگهدارنده و حالت دهنده برای موها است که در دراز مدت باعث تغییر حالت موها می‌شود. پس در خرید شامپو مخصوص موهای فر به دنبال محصول بدون سولفات و سیلیکون، پارابن و مواد شیمیایی باشید.

روغن آرگان و ترکیبات کراتینه برای موها فر

ترکیبات گیاهی نظیر روغن آرگان نوعی اکسیر برای بازیابی طراوات و تازگی پوست و موهای آسیب دیده هستند. در شامپو مخصوص موهای فر معمولا از ترکیبات گیاهی نظیر روغن آرگان استفاده می‌شود که حاوی مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است.

عصاره شی باتر، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و سایر روغن‌های طبیعی می‌توانند کراتین سازی پوست و مو را تحریک کنند.

اگر موهای فر رنگ شده دارید، موهای شما نیاز به مراقبت ویژه دارد. معمولا موهای فر خشک هستند و وقتی رنگ هم می‌شوند بیشتر خشک و شکننده می‌شوند. وقتی موی رنگ شده رشد می‌کند معمولا از رنگ مو یا شامپو رنگساژ برا پوشش موهای مشکی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از این محصولات حتما از روغن مو مثل روغن آرگان استفاده کنید. این محصولات مانع خشک شدن مو می‌شوند.

ترکیبات مغذی و مولتی ویتامین شامپو مخصوص موهای فر

یکی از مهم‌ترین عواملی که حالت مجعد موهای فر را بیش‌تر می‌کند الکتریسیته ساکنی است که هنگام شانه کشی ایجاد می‌شود. شامپو مخصوص موهای فر حاوی ویتامین B1 و مواد مغذی است که موها را به طور کامل تغذیه کرده و تقویت می‌کند. شامپو مخصوص موهای فر با خاصیت آبرسانی قوی به انتهایی‌ترین نقاط مو سبب ایجاد طراوت و شادابی موها می‌شود.

بنابراین بهترین محصول برای موهای فر آبرسانی کامل با شامپو مخصوص موهای فر و جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن است.

نکات کلیدی نگهداری و شانه کشی موهای فر و مجعد

برای نرمی و مراقبت از موهای خشک و فر علاوه بر استفاده از شامپو مخصوص موهای فر، سایر ترکیبات تقویتی نظیر ماسک مو را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع ماسک و سرم موهای خشک بعد از هر بار استحمام می‌توانند به رفع خشکی و وز بودن مو کمک کنند. به شرط آن که با هر بار سشوار کشیدن و حرارت مستقیم ساقه موهای خود را در معرض شکنندگی و آسیب مستقیم قرار ندهید.

یکی دیگر از مسائلی که باعث وز شدن موهای مجعد و فر می‌شود شیوه خشک کردن موها است. تماس مستقیم با حوله و یا استفاده از بالش‌هایی از جنس پلی استر باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شوند. همین موضوع می‌تواند موهای شما را حجیم‌تر از همیشه نشان دهد.

چه بهتر که بعد از هر بار شستشو و خشک کردن، موها را با شانه چوبی و ملایم شانه کشی کنید و از ایجاد اصطکاک با شانه‌های فلزی و پلاستیکی جلوگیری کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

در حالی که موهای فر بسیار زیبا و خوش مدل هستند، نگهداری آن‌ها بدون استفاده از شامپو مخصوص موهای فر دشوار و زمانبر است. حتی اگر مشکل موخوره و خشکی مو نداشته باشید، وز بودن موهای فر معضلی است که همیشه با آن دست به گریبان خواهید بود.

ترکیبات ویتامینه و آنتی اکسیدان، عصاره‌های گیاهی و مواد ارگانیک و بدون سولفات فرمولاسیون اصلی انواع شامپوهای مخصوص موی فر را تشکیل می‌دهند. شما چه فکر می‌کنید؟ راهکار شما برای رفع وز بودن، نرمی و خوش حالت شدن موهای فر چیست؟

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *