در میان تمام مقدماتی که برای خاطره‌انگیزترین شب زندگی بانوان، شب عروسی صورت می‌گیرد، آرایش چشم عروس مهم‌ترین بخشی است که با ثبت تصاویر به یادگار می‌ماند. بنابراین این سبک آرایش چشم و به طور کلی صورت شما است که حین مرور تصاویر ثبت شده از این روز به یاد ماندنی به شما اعتماد به نفس بیش‌تری می‌دهد.

در آرایش عروس، اولین جایی که جلب توجه می‌کند چشمان عروس هستند که معمولا میکاپ آن‌ها زمان بیش‌تری می‌برد. مهارت اکثر آرایشگران هم با آرایش چشم عروس محک می‌خورد. اما اگر به هر دلیلی مایل هستید خودتان آرایش چشم شب عروسی را انجام دهید یا به دنبال یادگیری آرایش چشم عروس هستید در این مسیر تنها نیستید!

آرایش چشم‌ها اصول پایه و مشترکی دارد و در صورت تمرین و تکرار و یادگیری آموزش امروز مینی ‌ژوپ، شما را از هر آرایشگری بی‌نیاز می‌کند.

معرفی انواع لوازم آرایشی مورد نیاز آرایش چشم عروس

محصول پرفروش

پرایمر مای مدل Matt touch حجم 35 میلی لیتر

پرایمر مای جلوه‌ای مات روی صورت دارد و منافذ باز و درشت را پوشش می‌دهد تا پوست شما را یکدست جلوه دهد. این محصول حاوی هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست است. ضمن این که با آنتی اکسیدان‌های طبیعی از آسیب‌های خورشید جلوگیری می‌کند.

این محصول فاقد چربی است و علاوه بر خاصیت ضد پیری، آبرسان پوست است.

 

پرایمر صورت گلدن رز مدل مات

پرایمر آرایش مات کننده یکی از جدیدترین محصولات آرایشی از برند محبوب گلدن رز است که جلوه ماتی دارد. این پرایمر با فرمول نرم و ابریشمی خود، پس از استفاده ظاهر روزنه‌های آشکار پوست را کاهش داده و چروک‌های ریز پوست را تعدیل می‌کند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

پرایمر گلدن رز به کمک یک عنصر اصلی در فرمول خود با جذب چربی اضافی پوست به آن ظاهری نرم و مات بخشیده و فرمولاسیون سبک آن مانع از ایجاد احساس سنگینی بر روی پوست می‌شود.

کرم پودر این لی مدل Peach شماره 20

ساختار سبک و در عین حال قدرت پوشانندگی بالای کرم پودر این لی سبب شده تا این محصول در میان رقبا متمایز باشد. فرمولاسیون ویژه این کرم پودر چهره شما را در تمام طول روز مات و طبیعی نشان می‌دهد و از ایجاد ظاهر براق به‌ویژه روی بینی و پیشانی جلوگیری می‌کند. بنابراین جلوه ماتی روی صورت دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول دارای پوشش بسیار عالی و مناسب روی صورت است.

معایب محصولی که خریداری می‌کنید

این محصول فاقد SPF بوده و برای پوست‌های چرب با توجه به فرمولاسیون چرب مناسب نیست.

کرم پودر بورژوآ سری Healthy Mix

این نوع کرم‌ پودر برای آن دسته از افرادی که از پوست خشکی دارند بهترین گزینه است. بورژوآ در فرمولاسیون این محصول از میوه‌های طبیعی نظیر سیب، زردآلو و طالبی استفاده کرده است که هر کدام اثرات مفیدی را روی پوست اعمال می‌کند.

این نوع کرم‌ پودر با ماندگاری بالای 16 ساعت دارای پوشش‌دهی بالایی است که استفاده از آن در طول روز ماسیدگی به همراه نخواهد داشت.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کرم‌ پودر بورژوآ مدل مدل Dark Beige 55 از نوع مایع پوشش یکدستی روی پوست ایجاد می‌کند که ماندگاری بالایی دارد.

 

پرایمر ژنوبایوتیک مدل Covering Pores

با پرایم ژنوبایوتیک از استفاده از کرم پودرهایی با کاور بالا که بافت سنگینی داشته و در طول روز باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند بی‌نیاز می‌شوید. در واقع این پرایمر با جذب چربی اضافی پوست ظاهری مات و زیبا به میکاپ می‌دهد و باعث تثبیت آن در طول روز می‌شود.

کانسیلر بورژوآ مدل Radiance Reveal شماره 03

کانسیلر بورژوآ آبرسان 24 ساعته با پوشش دهی بالای بوده که بدون چربی تولید شده است. این محصول دارای محفظه شیشه‌‌ای همراه با اپلیکاتور ویژه بوده و به پوشش حلقه‌های تیره دور چشم کمک می‌کند.

کانسیلر این لی شماره b4 مدل Radiance Reveal شماره 03

کانسیلر قلمی دور چشم این لی دارای فاکتور حفاظتی SPF 20 برای محافظت از پوست دور چشم است. این کانسیلر فرمولاسیون آبرسانی دارد و به بهبود جریان خون مویرگی کمک می‌کند. بنابراین می‌تواند علاوه بر پوشش دور چشم، خاصیت ضد چروک روی پوست داشته باشد.

این محصول بر اساس پایه رنگ، رنگی تیره دارد.

 

گام اول: شستشو و مرطوب کردن سطح پوست دور چشم

قبل از این که هر نوع آرایشی را روی صورتتان امتحان کنید، مطمئن شوید که این بوم برای بازی رنگ‌ها به اندازه کافی از آلودگی‌ها عاری شده است!

برای پاک کردن صورت و دور چشم می‌توانید از انواع فوم شستشوی صورت استفاده کنید. فوم شستشوی مخصوص صورت دقیقا همان اثرات صابون و حس نهایت پاکیزگی را نظیر لوسیون بدن روی پوست ایجاد می‌کند. با این تفاوت که بعد از شستشو با فوم صورت، آن حس خشن خشکی روی پوست ایجاد نمی‌شود! پس شما با استفاده از فوم شستشوی صورت یک صابون با خاصیت نرم کنندگی انتخاب کردید که با ویژگی پوستی شما سازگار است.

در عین حال اگر پوست خشکی دارید بهتر است از کرم مناسب برای خشکی پوست صورت استفاده کنید. هر نوع مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید بهتر است با نوع پوستتان سازگار و دارای SPF باشد.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

گام دوم: استفاده از پرایمر در کل صورت

درست است که می‌خواهیم آرایش چشم عروس را تمرین کنیم؛ اما برای این که جلوه واقعی این آرایش را روی صورت ارزیابی کنیم باید کل صورت زیرسازی شود.

پرایمر در واقع سدی بین پوست و آرایش شما است. با استفاده از پرایمر منافذ صورت و لکه‌ها محو و ناچیز به نظر می‌رسند و همه چیز برای تنظیم سایه‌ها آماده می‌شود.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

گام سوم: استفاده از فونداسیون مناسب روی کل صورت

بعد از پرایمر، برای آرایش چشم عروس باید با استفاده از انواع کرم پودر گریم صورت را پوشش دهیم. در این مرحله می‌توانید کرم پودر را با استفاده از یک اسفنج آنتی باکتریال و یا پد مناسب روی صورت خود پخش کنید. برای آرایش عروس باید همین فونداسیون را روی ناحیه گوش، گردن و دکلته به کار ببرید.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

گام چهارم: ماسک دور چشم با کانسیلر مناسب

برای استفاده از کانسیلر می‌توانید از اسفنج مناسب و یا نوک انگشت استفاده کنید. برای برخی از لکه‌ها و تغییر رنگ‌های اساسی که با کانسیلر معمولی برطرف نمی‌شود، از انواع کانسیلر اصلاح کننده استفاده کنید. فراموش نکنید که هرگز نباید کانسیلر را به سبک فونداسیون روی پوست بکشید. در واقع باید دقیقا همان نقاطی که با کانسیلر علامت گذاری کرده بودید را با کانسیلر پوشش دهید.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

گام چهارم: شروع آرایش با سایه چشم

سایه چشم عروس مهمترین بخش آرایش است. برای آرایش چشم عروس، ابتدا باید رنگ و براش مورد نظر خود را انتخاب کنید. این که از چه براشی استفاده کنید کاملا به سبک انتخابی شما بستگی دارد:

  • در صورتی که آرایش ملایم و غربی را می‌پسندید از براش‌های بزرگ‌‌تری برای سایه چشم استفاده کنید که سایه کمرنگ‌تری روی پلک ایجاد می‌کنند. در نهایت با براش بزرگ‌تر یک لایه نازک از سایه کمرنگ را روی پلک خود می‌بینید.
  • براش سایز متوسط پوشش متوسطی از سایه چشم روی پلک ایجاد می‌کند.
  • براش کوچک برای سایه‌های غلیظ‌تری که باید با دقت کافی روی پلک طراحی شوند کاربرد دارند.

برای آرایش چشم عروس از سه رنگ سایه مشابه به هم در یک پالت استفاده کنید. برای یک پوشش جذاب و زیبا باید رنگ‌های مشابه اما با سایه متفاوت استفاده شود. این سایه‌ها باید از بازه ملایم تا تیره انتخاب شوند.

برای برداشت سایه، براش را روی سطح به حالت دورانی بچرخانید. دقت کنید که سایه هرگز نباید به صورت قطعه‌ای به نوک براش بچسبد. در آرایش چشم عروس به سبک حرفه‌ای معمولا با مقدار سایه کم شروع می‌کنند و به مرور زمان براش را با همان رنگ شارژ می‌کنند.

نواحی استخوان زیر ابرو و چین پلک باید با سایه روشن‌تر پوشش داده شوند. بهتر است نیمه‌ چشم که به سمت بینی قرار دارد از سایه کمرنگ‌تری نسبت به نیمه بیرونی برخوردار باشد. بدین ترتیب چشم‌ها نافذتر و درشت‌تر به نظر می‌رسند.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

برای عمق دادن به دور چشم از سایه رنگ تیره استفاده می‌شود. با رنگ تیره معمولا گوشه خارجی چشم و بالای مژه‌ها رنگ می‌گیرند و ممکن است سایه تیره با سایه روشن ترکیب شود.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

در آرایش چشم عروس دو ناحیه تیره و روشن را با سایه رنگ متوسط به هم پیوند می‌دهند. بنابراین اگر بخواهید حرفه‌ای کار کنید باید تمام رنگ‌های به کار برده شده روی پلک را با هم ترکیب کنید تا به جلوه ایده آل برسید.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

گام پنجم: خط چشم و ریمل

خط چشم و ریمل در مراحل پایانی آرایش چشم عروس استفاده می‌شوند. به نظرتان بهتر است برای چشم عروس از چه نوع خط چشمی استفاده شود؟ مایع؟ مدادی ماژیکی؟

  • اگر قصد دارید خط چشم تاب دار روی چشم رسم کنید ( مثل خط چشم گربه‌ای) از خط چشم مایع استفاده کنید.
  • برای آرایش عربی استفاده از مداد سرمه و خط چشم مدادی بهتر است.

برای آرایش چشم عروس بسته به سبک آرایش می‌توانید خط چشم را در پلک بالا و پایین استفاده کنید. استفاده از خط چشم روی پلک پایین آرایش را برجسته‌تر و غلیظ‌تر جلوه می‌دهد. ضمن این که ممکن است خط پلک پایین چشم را ریزتر از آن چه که هست نمایش دهد.

آرایش چشم عروس
آرایش چشم عروس

در مرحله آخر با استفاده از انواع ریمل، مژه‌ها را به سمت بالا فر دهید. اگر مژه‌ها کم حجم هستند می‌توانید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. اگر با ریمل احساس کردید مژه‌ها جذابیت موردنظر را ندارد می‌توانید از مژه مصنوعی دانه‌ای استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟

برای آرایش چشم عروس به ترکیبی از پرایمر، کرم پودر و زیرسازی، کانسیلرها، سایه چشم و خط چشم نیاز دارید. اگر رویکرد حرفه‌ای دارید بد نیست ست براش آرایشی خود را کامل‌تر کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ سبک شما برای آرایش حرفه‌ای چشم عروس چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *