اکثر افرادی که پوست خشک دارند معمولا بعد از شستشوی پوست خود با کشیدگی پوست و در موارد شدیدتر با التهاب و قرمزی مواجه می‌شوند. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از شوینده‌های صورت برای پوست خشک است. این شوینده‌ها فاقد ترکیبات شیمیایی مضر بوده و با تنظیم PH از خشک شدن سطح پوست جلوگیری می‌کنند. بهترین شوینده‌های صورت مخصوص پوست خشک همچنین سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده هستند و از کشیدگی پوست بعد از شستشو جلوگیری می‌کنند.

خشکی پوست یکی از معضلات دنیای امروز است. پوست ما به طور طبیعی ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کند که این ماده باعث درخشندگی، و شفافیت و نرمی پوست می‌شود. بسیاری از افراد به طور ژنتیکی پوست خشک دارند. برخی دیگر نیز به دلیل استفاده از محصولات نامناسب، آلودگی‌ هوا، مصرف سیگار و دهیدراته بودن بدن با خشکی پوست مواجه می‌شوند.

در این مطلب از مینی‌ژوپ قصد داریم بهترین شوینده‌های صورت که مخصوص پوست خشک هستند را به شما معرفی کنیم. اگر پوست خشکی دارید و به دنبال یک شوینده عالی برای آن هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

۶ نوع از بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک

پیشنهاد مینی ژوپ

ژل شستشو صورت کامان مدل DRY

ژل شستشوی کامان مدل Geneva یکی از بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک است. این محصول فاقد ترکیبات صابونی بوده و بدون ایجاد خشکی و التهاب پوست را به طور کامل تمیز می‌کند. این محصول قدرت پاک کنندگی مطلوبی دارد و با از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست، باعث شفافیت و درخشندگی پوست شما می‌شود.

ژل کامان سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده است. به همین دلیل نیز بعد از شستشوی صورت با این ژل پوست به هیچ عنوان خشک یا کشیده نمی‌شود. هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان‌های موجود در ترکیبات این ژل از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و لطافت، شادابی و جوانی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی هیالورونیک اسید
  • فاقد ترکیبات صابونی

ژل شست و شوی صورت سینره مدل Normal To Dry Skin

ژل شستشوی سینره با فرمولاسیون منحصر به فرد خود مخصوص پوست خشک و معمولی است. عصاره مورینگا به کار رفته در ترکیبات این ژل از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت کرده و موجب درخشندگی و شفافیت پوست می شود. این محصول فاقد ترکیبات صابونی و با داشتن قدرت پاک کنندگی ملایم بدون آسیب به پوست انواع آلودگی‌ها را از سطح آن پاک می‌کند.

شوینده مخصوص پوست خشک سینره فاقد سولفات و ترکیبات مضر بوده و حس تمیزی و سبکی برای پوست ایجاد می‌کند. این محصول به واسطه داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده باعث شادابی و لطافت پوست خشک شما می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • فاقد سولفات
  • محافظت از پوست در برابر آلودگی

ژل شستشوی صورت لافارر مخصوص پوست های خشک و حساس

ژل شستشوی لافارر مخصوص پوست‌های خشک و حساس از دیگر محصولات با کیفیت برای پاکسازی پوست خشک است. این ژل حاوی ترکیبات گیاهی موثری مثل عصاره آلوورا ، بیولاین، دکسپانتنول، عصاره شیرین بیان، بابونه و سدیم بوده و موجب طراوت و شادابی پوست شما می‌شود.

ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده موجود در این ژل با افزایش رطوبت بافت پوست، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. همچنین این محصول حاوی ترکیبات ضد لک بوده و به مرور زمان باعث از بین رفتن لک و تیرگی پوست می‌شود. این محصول دارای خاصیت آنتی باکتریال ضدعفونی کننده بوده و با از بین بردن باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوستی شاداب و لطیف برای شما به ارمغان می‌آورد.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • حاوی ترکیبات آبرسان
  • از بین بردن لک و تیرگی
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال

کرم پاک کننده آرایش نیوآ مدل Aqua Sensation

پاک کننده نیوا یکی دیگر از بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک و حساس است. این محصول حاوی ترکیبات منحصر به فردی همچون شی‌باتر و Hydra IQ بوده و باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. شی باتری به کار رفته در این محصول سرشار از اسیدهای چرب اسید اولئیک و لینولئیک بوده و موجب نرمی و شادابی پوست می‌شود. همچنین شی باتر به دلیل داشتن ویتامین E می تواند از پوست در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت کند.

پاک کننده نیوا پوست خشک سرشار از ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده است و با افزایش رطوبت پوست، جوانی، شادابی و لطافت را به پوست شما هدیه می‌دهد. این شوینده پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و رطوبت و شادابی را به آن بازمی‌گرداند.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • پاکسازی عمقی پوست
  • ارتقای ساختار ظاهری سالم
  • حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش

محلول پاک کننده آرایش اوریاژ سری Micellar Water مدل Cranberry

پاک کننده صورت اوریاژ محصولی ایده‌آل برای پاکسازی پوست خشک است. این شوینده با داشتن ترکیبات ضد التهابی و تسکین دهنده، بدون اینکه پوست را ملتهب کند، آن را به طور کامل پاکسازی می‌کند. این شوینده به دلیل داشتن سورفکتانتهای غیر یونی ذرات و ترکیبات آلوده را مانند آهنربا به خود جذب می‌کند.

گلیسیرین به کار رفته در ترکیبات این پاک کننده خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی دارد و موجب نرمی و لطافت پوست خشک می‌شود. این محصول فاقد ترکیبات مضر و صابونی بوده به همین دلیل نیز می توانید آن را در نواحی پوست صورت، دور چشم‌ها و گردن نیز استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

  • ضد التهاب و تسکین دهنده
  • آبرسان قوی و مرطوب کننده
  • مناسب برای دور چشم، گردن و …

لوسیون پاک کننده آرایش صورت گارنیه مدل Softening

لوسیون پاک کننده گارنیر با داشتن فرمولاسیون منحصر به فرد پوست خشک و آسیب دیده شما را به سرعت نرم و لطیف می‌کند. عصاره گل رز به کار رفته در ترکیبات این محصول باعث نرمی و لطافت پوست شده و حس شادابی و تازگی به پوست می‌بخشد. عصاره مورینگا موجود در این شوینده آلودگی‌ها را به طور کامل از بین می‌برد و به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. این محصول قدرت پاک کنندگی مطلوبی دارد و برای پاکسازی پوست دور چشم نیز مناسب است.

ffac93

  • آبرسان قوی
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

چرا پوست خشک می‌شود؟

پوست خشک

پوست خشک می تواند آزاردهنده باشد و معمولا با پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن مشخص می شود. در حالی که پوست خشک معمولاً دست‌ها، بازوها و پاها را درگیر می کند، اما می تواند هر قسمتی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل مختلفی برای خشکی پوست وجود دارد. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت اند از:

  • محیط زندگی
  • آب
  • ژنتیک
  • شستشوی زیاد
  • قرار گرفتن در معرض محرک‌ها
  • شرایط پزشکی، مانند کم کاری تیروئید یا دیابت

علل خشکی پوست را می‌توان به دو دسته داخلی یا خارجی طبقه‌بندی کرد و ساده‌ترین آنها عوامل خارجی هستند.

این عوامل عبارتند‌ از:

  • رطوبت
  • عادات حمام کردن
  • استفاده از صابون‌ها و شوینده‌های ناملایم

برای خرید شوینده‌های صورت برای پوست خشک به دنبال چه چیزی باشیم؟

فرمولاسیون آبرسان و قوی

اگر پوست خشک و آسیب دیده‌ای دارید به دنبال یک پاک کننده‌ صورت باشید که سرشار از ترکیبات آبرسان و نرم کننده باشد (به کره های گیاهی طبیعی، روغن ها، لیپیدها و اسیدهای چرب فکر کنید). این ترکیبات سد دفاعی طبیعی پوست را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند که رطوبت در سطح پوست حفظ شود. در نتیجه در طول روز پوست شما نرم و لطیف باقی می‌ماند.

اجتناب از شوینده‌های قوی

در صورتی که پوست خشک و حساسی دارید از پاک‌کننده‌های حاوی مواد شوینده قوی مانند SLS یا SLES دوری کنید. این ترکیبات می‌توانند روغن‌های طبیعی پوست را از بین ببرند، و باعث خشک‌تر شدن پوست می‌شوند. همچنین عملکرد طبیعی پوست را مختل کرده و پوست شما را تحریک می‌کنند. در مقابل بهتر است به سراغ محصولات ملایمی بروید که حاوی پاک‌کننده‌هایی مانند گلوکونولاکتون (PHA) یا اسید لاکتیک (AHA) و همچنین مملو از مواد مغذی هستند.

عدم استفاده از محصولات حاوی ترکیبات تحریک کننده

همچنین بهتر است از هر گونه مواد محرک یا خشک کننده بالقوه مانند اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک اجتناب کنید. اگر به دنبال پاک‌کننده‌ای هستید که حاوی اسید هیدروکسی یا سایر لایه‌بردار‌ها باشد توصیه می‌کنیم از اسید لاکتیک استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارد. همچنین می‌توانید از یک PHA مانند گلوکونولاکتون استفاده کنید. این ترکیبات به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند و در نتیجه باعث التهاب و قرمزی پوست نمی‌شوند. همچنین بهتر است از شوینده‌هایی که دارای رایحه‌های قوی هستند استفاده نکنید. چرا که عطر این محصولات ممکن است باعث تحریک پوست خشک و حساس شما شود.

روتین مراقبت از پوست خشک

بهترین راه برای محافظت از پوست خشک علاوه بر استفاده از یک شوینده مخصوص، داشتن یک روتین مناسب است.

پاکسازی پوست

اولین قدم برای مراقبت از پوست خشک، استفاده از شوینده‌های صورت برای پوست خشک است. از آنجایی که این محصولات سرشار از ترکیبات آبرسان و نرم کننده هستند، از خشکی شدید و التهاب پوست شما جلوگیری می‌کنند.

استفاده از تونر

بسیاری از تونرها از الکل به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کنند که باعث خشکی پوست می شود. به دنبال یک تونر بدون الکل با مواد فعال باشید که سطح pH پوست شما را بازیابی کند.

مصرف مرطوب کننده

برای جلوگیری از خشکی، پوسته پوسته شدن، التهاب و قرمزی پوست خشک خود روزانه چندین باز از یک مرطوب کننده مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور خورشید به دلیل داشتن امواج فرابنفش پوست را خشک و ملتهب می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از خشکی شدید پوست ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از منزل خارج شوید از یک ضد آفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

برای محافظت از پوست خشک چه کاری را نباید انجام داد!

وقتی پوست خشکی دارید باید به چند نکته توجه کنید که شاید فکرش را نکرده باشید.

در مصرف کافئین زیاده روی نکنید

سعی کنید در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.کافئین بیش علاوه بر اینکه ضربان قلب شما را بیشتر می‌کند باعث خشکی پوست نیز می‌شود.

از آب داغ استفاده نکنید

یکی از مواردی که اکثر افراد آن را نادیده می‌گیرند تنظیم دمای آب است. آب داغ رطوبت و چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی شدید پوست- می‌شود. برای شستشوی پوست خشک خود از آب ولرم استفاده کنید.

در طول روز چند بار پوست خشک خود را بشوییم؟

اینکه چند بار صورت خود را بشویید تا حد زیادی به نیازهای پوست و سبک زندگی شما بستگی دارد. معمولاً برای افرادی که پوست خشک دارند، شستشوی پوست یک بار در روز (معمولاً در شب) توصیه می‌شود. با این حال، اگر صبح ها ورزش می‌کنید و عرق می کنید، بهتر است دو بار در روز صورت خود را بشویید.

برای شستشوی صورت فوم بهتره یا ژل؟

هر ۲ مناسب است. فوم ترکیباتی مثل صابون، سدیم لوریل سولفات و... داره که برای چربی زدایی از پوست های چرب مناسبه. برای پوست خشک استفاده از ژل مناسبتر هست. ژل های دارای گلیسرین، پانتنول و انواع روغن‌های مرطوب کننده هستند که موجب نرمی و لطافت شدن پوست می‌شوند.

بهترین فوم شستشوی صورت برای صورت جوش دار کدام است؟

۱. فوم شستشوی صورت لورآل پاریس پیور کلیر ۲. فوم شستشوی صورت نووه ۳. فوم شستشوی صورت بیودرما سیبو کنترل ۴. فوم شستشوی صورت کلینیک پپ استارتر

جمع بندی

اگر پوست خشک و حساسی دارید باید به خوبی از آن مراقبت کنید. نکته مهم برای مراقبت از پوست خشک این است که از هر محصول و شوینده‌ای برای پاکسازی آن استفاده نکنید. در این مطلب از مینی ژوپ ما بهترین شوینده‌های صورت برای پوست خشک را معرفی کردیم تا از بین آن‌ها بتوانید بهترین محصول را برای شستشوی پوست خشک خود خریداری کنید. بعد از هر بار شستشو پوست خود را با یک مرطوب کننده آبرسانی کنید و اگر به مدت طولانی زیر نور آفتاب هستید حتما از یک ضد آفتاب مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا تا به حال از شوینده‌های مخصوص پوست خشک استفاده کرده‌اید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

[link name="بهترین شوینده صورت برای پوست چرب و جوش دار" url="https://minijupe.ir/?p=6551" ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *