بهترین برند لوازم آرایشی ایرانی کدام است؟ بیش از 50 درصد مصرف کنندگان ایرانی بدون توجه به کیفیت محصول و تنها با یک معیار به خرید لوازم آرایشی می‌پردازند؛ وارداتی بودن محصول و به زبان ساده‌تر خارجی بودن برند آن. اما حالا که این حجم از برندهای موفق داخلی بهترین لوازم آرایشی ایرانی را روانه بازار کرده‌اند چرا نسبت به خرید کالای ایرانی مقاومت داشته باشیم؟

خارجی بودن محصولات به ویژه لوازم آرایشی به یک عادت یا سبک خرید تبدیل شده و باعث شده تا بدون تحقیق و کورکورانه خرید کنیم؛ بدون آن که بدانیم آن برند خارجی در تولید فلان پالت سایه چشم یا مارک ریمل موفق عمل کرده است یا نه. این مشکل تا حدودی به ضعف برندهای داخلی در تبلیغات و معرفی محصولاتشان برمی‌گردد. به همین دلیل مصرف کننده معمولا با لوازم آرایشی ایرانی رابطه خوبی ندارد.

با توجه به پتانسیل بازار لوازم آرایش داخلی تصمیم گرفتیم بهترین برندهای لوازم آرایشی ایرانی را در نقد امروز مینی ژوپ بررسی کنیم. برندهایی که قطعا ارزش یک بار امتحان کردن را دارند و در این مدت امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

لمس طبیعت زنده با لوازم آرایشی سینره

شرکت طبیعت زنده با بیش از یک دهه سابقه و تحت نام تجاری سینره محصولاتی از دل طبیعت را با تایید پزشکان داخلی و خارجی تولید می‌کند. این برند در دو زمینه فعالیت بیش‌تری دارد: محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی؛ هر چند که در سبد محصولات سینره انواع محصولات موثر در تقویت و رشد مو هم دیده می‌شود.

سینره تنوع زیادی از محصولات آرایشی ایرانی را در سبد محصول خود گنجانده است. انواع کرم آبرسان قوی و مرطوب کننده، سرم‌ و آب پاک کننده، محصولات ضد چروک، کرم‌های ترمیمی، کرم دور چشم و کرم ضد آفتاب سینره ساده و رنگی تنها بخشی از لوازم آرایشی این برند را تشکیل می‌دهند.

یکی از پرطرفدارترین محصولات سینره انواع کرم پودر است که با فرمولاسیون تلفیقی ضد چروک و نرم کننده تولید می‌شوند. شاید تا پیش از معرفی این محصول کم‌تر مصرف کننده ایرانی به کرم پودرهای داخلی اعتماد می‌کرد؛ اما بافت سبک و پوشانندگی قوی این محصول مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته است.

کرم ضد آفتاب سینره SPF50

کرم دور چشم سینره مدل 5298

کرم پودر ضد چروک سینره شماره 4

کرم روشن کننده سینره مدل 5632

لوازم آرایشی مای؛ فلسفه زیبایی و سلامتی

حدود بیست سال از معرفی برند مای و لوازم آرایشی کلاسیک آن می‌گذرد. مای محصولات خود را در چند شاخه تخصصی برای مصرف کنندگان عرضه کرده است. آقایان، کودکان، و بانوان در هر سنی می‌توانند با اتکا به رژیم غذایی پوست مای احساس شادابی و جوانی داشته باشند.

لوازم آرایشی برند مای در چهار دسته لوازم مخصوص آرایش پوست، لوازم آرایشی چشم، آرایش لب و ناخن تولید می‌شوند. در میان محصولاتی که تحت برند مای عرضه می‌شوند انواع ریمل، بالم لب، رژ لب و پن کک‌های مای پرطرفدارتر بوده‌اند. محصولاتی که تاکنون در رقابت با برندهای خارجی سربلند بوده‌اند و تنوع آن‌ها با رضایت مصرف کنندگان همراه بوده است.

یکی از نقاط قوت و تمایز برند مای تولید محصولات زیر نظر و تحت لیسانس شرکت‌های آلمانی است. شرکت‌هایی که استانداردهای سخت گیرانه‌ای در تولید لوازم آرایشی دنبال می‌کنند. کرم ضد آفتاب، کرم پودر و رژ لب‌های مای فاقد سرب، پارابن و الکل هستند و کیفیت آن‌ها رضایت بخش است.

خط چشم ماژیکی مای مدل Dip Liner

ریمل سه کاره مای مدل Infinite

پرایمر مای مدل Matt touch

رژ گونه مای شماره 05

ریمل حجم دهنده مای سری Black Diamond مدل Luxurious

لاک ناخن مای مدل Agate شماره 818

رژ لب جامد مای مدل سیلکی شاین شماره 102

لوازم آرایش شون؛ زیبایی برخاسته از طبیعت

زمان زیادی از معرفی برند لوازم آرایشی شون نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت زمان کوتاه فرمولاسیون گیاهی و طبیعی این برند مورد استقبال مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است. محصولات آرایشی شون حاصل همکاری این برند و شرکت کریس اند کارل آلمان هستند. عصاره گیاهی و میوه‌ها پایه اصلی تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی شون هستند.

در میان لوازم آرایشی شون، خط چشم، کانسیلر و کرم پودر شون از پرفروش‌ترین‌های این برند موفق ایرانی بوده‌اند. رمز موفقیت شون در میان سایر محصولات داخلی توجه همه جانبه به پارامترهای فرعی در تولید محصولات بوده است. تمام کرم پودرهای شون با SPF موثر تولید می‌شوند و فاقد چربی هستند. در فرمولاسیون این محصولات از روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود که همزمان پوست خشک و آسیب دیده را نرم و مرطوب نگه می‌دارند.

خط چشم ماژیکی شون مدل Fabulous

ریمل حجم دهنده و بلند کننده شون مدل Lash Duplicator

کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S03

کانسیلر شون سری Appealing شماره A03

لوازم آرایشی کالیستا؛ زبان مشترک زیبایی

برند کالیستا در میان سایر برندهای داخلی جوان‌تر و تازه کار است. مدت زیادی از معرفی محصولات این برند نمی‌گذرد اما تولیدکننده مدعی است از مرغوب‌ترین مواد اولیه برای رقابت با استانداردهای بین المللی در تولید محصولاتش استفاده می‌کند.

ما رمز موفقیت کالیستا را تیم قوی تحقیق و توسعه محصولات آرایشی این برند می‌دانیم. تیمی که بالاترین استانداردهای روز دنیا را سرلوحه تولید لوازم آرایشی پرتقاضا بازار قرار داده است.

مجموعه لوازم آرایش کالیستا در چند رده محصولات پوشاننده، آرایش چشم، لاک ناخن و رژ لب قرار می‌گیرد. یکی از محصولاتی که این برند را از رقبا متمایز کرده کانسیلرهای کالیستا است. کانسیلری که با هم رده‌های قدرتمند خود نظیر انواع کانسیلر میبلین رقابت می‌کند و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

در مجموعه قیمت محصولات کالیستا در میان کالاهای آرایشی ایرانی مناسب و اقتصادی است. ضمن این که کیفیت لوازم آرایشی کالیستا تضمین شده است و از این رو ارزش خرید بالایی در بازار اشباع لوازم آرایشی ایران دارند.

کانسیلر کالیستا مدل Cover Up شماره C11

ریمل حجم دهنده کالیستا مدل Wonder Volume

کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M11

پنکیک کالیستا سری Smooth شماره CP02

رژ لب مایع کالیستا مدل Vivid Shine شماره S36

لوازم آرایش این لی؛ تجلی زیبایی‌های درونی شما

محصولات این لی در لابراتوارهای گیاهی شرکت طبیعت زنده تولید می‌شوند. این لی یکی از شاخه‌های شرکت تولید کننده محصولات سینره است که این بار در لباسی تازه و کیفیتی متمایز به بازار می‌آید. لاک ناخن این لی یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند است که احتمالا تجربه استفاده از طیف رنگین کمانی این لاک‌ها را داشته باشید. البته تنوع محصولات این لی در مدت زمان کوتاهی گسترده‌تر شده است.

طبق تجربه ما لاک‌های ناخن، کرم پودر و پنکیک این لی از از کیفیت مناسبی بین محصولات این برند برخوردار هستند. طیف رنگی محصولات این لی متنوع است و پوستتان به هر رنگی که باشد بالاخره محصول مناسب خود را از میان ارمغان‌های زیبایی این برند پیدا می‌کنید.

ریمل حجم دهنده این لی مدل Intense Volumising

رژ لب جامد این لی مدل Ladylike شماره 640

کرم پودر این لی مدل Vanilla Cream شماره 12

رژگونه این لی مدل Coral شماره 04

لوازم آرایشی سی گل؛ عصاره چهل سال تجربه

سی گل را نه با لوازم آرایشی، بلکه بیش‌تر با محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست می‌شناسیم. برندی که به صورت تخصصی به سلامت پوستتان اهمیت می‌دهد و تمرکز خود را روی معرفی بهترین کرم ضد چروک، آبرسان، ضد آفتاب، کرم ترمیم کننده، مرطوب کننده و ... قرار داده است.

این روزها که افزایش قیمت‌ها واردات و استفاده از محصولات خارجی را با محدودیت روبرو کرده شناخت برندهای ایرانی با قیمت پایین‌تر اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است. سی گل یکی از برندهای ایرانی پرطرفدار بوده که از همان ابتدا همین کیفیت را با قیمتی مقرون به صرفه نسبت به لوازم آرایشی بهداشتی پوست عرضه کرده است.

در میان محصولات سی گل انواع کرم‌های مخصوص دست، صورت و بدن از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند. بافت کرم‌های سی گل سبک، طبیعی، ملایم و خوشایند پوست‌های مختلف است. اگر کیفیت سی گل در مقایسه با برندهای خارجی بهتر نباشد قطعا پایین‌تر نیست.

کرم صورت سی گل حاوی ویتامین C

کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی سی گل

کرم دور چشم سی گل سری Agepro

کرم مرطوب کننده سی گل

معیارهایی که در خرید لوازم آرایش باید دنبال کنید

به واسطه واردات بی‌رویه لوازم آرایشی بی اعتمادی در بازار متنوع کالای زیبایی و بهداشتی ایران بیداد می‌کند. اما اگر با عینک خوش بینی به شرایط فعلی نگاه کنیم همچنان می‌توان به برندهای معتبر و خوشنام ایرانی نظیر سینره، این لی، مای و ... برای انتخاب هر قلم آرایشی که نیاز داریم اعتماد کنیم.

در خرید لوازم آرایشی از هر برند داخلی چند فاکتور مهم را مد نظر قرار دهید:

ترکیبات موثر و جانبی لوازم آرایشی

متاسفانه مشخصات و ترکیبات لوازم آرایشی تنها چیزی است که هنگام خرید به آن توجه نمی‌کنیم. در صورتی که یک برند از مواد حساسیت زا نظیر الکل یا پارابن در تولید فرآورده خود استفاده نکرده باشد این موضوع را به طور واضح و به عنوان یک امتیاز بیان می‌کند. از طرفی می‌توان به طبیعی یا معدنی بودن محصولاتی نظیر ضد آفتاب‌ها حین خرید پی برد؛ فقط کافی است ترکیبات و مشخصات محصول را با دقت مطالعه کنیم.

استفاده آزمایشی از لوازم آرایشی و ارزیابی آن‌ها

در خرید هر محصولی تجربه و مشورت با دیگران راهگشا خواهد بود؛ اما نباید تنها تجربه دیگران ملاک خرید شما قرار بگیرد. در خرید لوازم آرایش باید کلاهتان را قاضی کنید و هر محصول را به صورت آزمایشی روی پوستتان تست کنید. دو سه روز کافی است تا بتوانید درباره کیفیت، جلوه و پوشش دهی لوازم آرایشی نظر قطعی دهید.

شما چه فکر می‌کنید؟

با توجه به افزایش قیمت لوازم آرایشی خارجی، شناخت بهترین برندهای لوازم آرایشی که کیفیت مشابه نسبت به رقبا داشته باشند ضروری است. برندهای زیادی در بازار ایران همپای رقبای خارجی خود محصولات با کیفیت را با استانداردهای جهانی تولید می‌کنند. از دیدگاه مینی ژوپ سینره، مای، شون، کالیستا، این لی و سی گل از برترین برندهای داخلی هستند که محصولاتشان ارزش یک بار امتحان کردن را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *